fretti ja vauva..mietteitä..

maisa

meillä on nyt reilun kk ikäinen poika ja fretti on leikattu 2 vuotias uros.ja täytyy sanoa ettei arki ole mitenkään erityisen hyvin toimiva.jatkuvasti saa olla valvomassa missä fretti menee, ja häkki touhuun en halua lähteä kun tähänkään mennessä ei siihen olla ryhdytty.helpottuukohan tämä kun poika kasvaa?tuntuu että siitä se riemu vasta repeää.uusi koti fretille olisi yksi mahdollisuus, en vaan toisaalta usko että frettini saisi tarpeeksi hyvän kodin mistään, en usko että kukaan olisi valmis antamaan fretille yhtä paljon aikaa kun minä olen antanut.eli mitäs sitten jos luopumisen paikka tulee eteen?

11

1034

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • voisi

      rajata aidoin ja muin tarvittavin estein fretin ja lapsen liikkumista samoissa huoneissa niin kauan kuin on tarpeen, esim. ryömimisikä?
      miksi fretistä pitäisi luopua?
      itselläni on frettejä vaan ei lapsia, mutta tiedän kyllä perheitä joissa on vauva ja frettejä samanaikaisesti. varovaisella tutustuttamisella on edetty siihen että lapsi ja fretit leikkivät nätisti yhdessä ja aidat muut esteet on voitu poistaa käytöstä. toki tähän asiaan vaikuttaa myös fretin yksilöllinen luonne.

    • minttu82

      Hei!
      Samaistun myös siihen mitä toinen vastasi. Mielestäni totuttaminen heidät toisiinsa ja aika näyttää mitä tuleman pitää.
      Myös sen jos ei vain onnistu.
      Silloin ehkä kuitenkin katsoisin lapsen parhaaksi luopua fretistä, ikävä kyllä. Ja jos luopuminen tulisi eteen, olisi tulevan perheen olla mielestäsi sopiva, joka selviää kyselemällä ja mahdollisella kotikäynnillä. Koe aikaakin olisi hyvä harkita..
      Itse omistan koiran ja on minulle hyvin rakas. En voisi kuvitellakaan luopuvani siitä, paitsi jos joskus tulevalle lapselleni puhkeasi allergia tai tapahtuisi jotain, mikä olisi tarpeeksi painava syy. Niin ja olen itsekin hankkimassa frettiä. :) tietenkin.
      Ja ehkä sitä häkkiä olisi hyvä harkita, niitä saa käytettyinä halvalla.!

      • Puppis

        Kannattaa hankkia häkki.Niin voit rajottaa frettisi kulkemista.


    • maisa

      en tahtoisi rajoittaa fretin kulkemista aidoilla yms.häkki meillä on jonne frettiä ei ole koskaan pakotettu menemään eikä siellä juurikaan edes käy, makuuhuone on rajoitettu öiksi, eli ovi kiinni vaan.mutta jo nyt kun en ole fretille kerinnyt huomiota antamaan yhtä paljon, kuin ennen pojan syntymää, on fretti alkanut puremaan nilkkoja ja jalkoja yleensä, eli huomiota hakee.
      ja fretin parastahan tässä nyt koitan ajatella, helppohan se olisi vain häkkiin sulkea.
      en tietenkään vielä ole valmis fretistä luopumaan, ku kerran vielä arki sujuu edes jotenkin.
      eikä sinänsä pelota pojankaan puolesta että suurta vahinkoa pääsisi tapahtumaan fretin kanssa(verraten kissa, koira)fretti ei hetkessä saa isoa puremaa tai raapaleita aikaiseksi, etteikö sitten väliin kerkeisi.
      ja sekin vähän mietityttää että kun poika kasvaa alkaa fretti löytyä vessanpytystä, pöydänlaatikoista, pesukoneesta ym oudoista paikoista, puhumattakaan hännän vedoista ja roikotuksista.
      ja tietysti näitä asioita tuli mietittyä jo ennen raskautta, mutta ei fretti kyllä lapsen edelle mene.
      noh, aika näyttää.

      • Minä Vain

        Hei!
        Kai se arki sujuu pojan, että fretinkin kanssa. Ainakin vielä vähän aikaa. Mutta fretille parasta olisi tottakai saada uusi koti, lajitovereiden kanssa. Mutta tietenkin se on kamalaa luopua omasta karvaformulasta, itse en koskaan pystyisi. Mutta oletko varma ettei kukaan muu voisi tarjota fretille hyvää kotia? Se olisi ennenpitkää freedulle paras vaihtoehto sen viihtymisen kannalta. Jos kiinnostuit, täälläkin olisi hänelle lämmin ja rakastava koti. Etsin juuri omalle karvakullalleni kaveria. Jos olet päättänyt yrittää molempien kanssa, onnea siihen, jos olet päättänyt yrittää löytää fretillesi kodin, otahan yhteyttä! :)
        Täällä sen olisi taatusti hyvä olla.
        Osoitteeni on [email protected]

        p.s. Vai onko pitko jo saanut kodin?


      • Ambra

        Hei,

        meillä on nyt 5-v poika sekä 3-v tyttö ja kahdeksan frettiä.

        Freteillä on käytössään oma huone, mistä pääsevät kuitenkin päivittäin juoksentelemaan muuallakin kodissamme.

        Lapset ovat pienestä pitäen opetettu siihen, että eläinten annetaan olla rauhassa ja niiden käsittelyyn on opastettu. Myöskään lapsia ja eläimiä ei olla jätetty valvomatta samaan tilaan.

        Meillä tietysti tilanne on siinä erilainen, että frettejä on useampi eivätkä ne todellakaan kaipaa ihmisten seuraa lainkaan niin kuin lajitoveriton fretti.

        Yritä antaa eläimelle huomiota lapsen päiväunien aikaan reilusti, samoin iltaisin kun lapsi nukkuu.

        Rajaa tarvittaessa esim. pleksiaidalla fretille omaa tilaa. Oma tila ei pelkästään estä frettiä pääsemästä lapsen lähelle vaan myöhemmin myös antaa fretille rauhan uteliaalta pikkulapselta.


    • Puppis

      Frettei pitäis aina olla enemmän kuin yks.Yks voi kuolla yksinäisyyteen.

      • maisa

        ei meidän otus kyllä yksinäisyyteen kuole.se riippuu täysin omistajasta onko fretti yksinäinen vai ei.


      • ei ole
        maisa kirjoitti:

        ei meidän otus kyllä yksinäisyyteen kuole.se riippuu täysin omistajasta onko fretti yksinäinen vai ei.

        alunperinkään mikään laumaeläin, joten ei se todellakaan kuole yksinäisyyteen!!!


      • Anonyymi
        maisa kirjoitti:

        ei meidän otus kyllä yksinäisyyteen kuole.se riippuu täysin omistajasta onko fretti yksinäinen vai ei.

        Ihminen ei koskaan voi korvata lajitoveria.


    • Anonyymi

      Meillä fretti, chihu, sheltti ja collie. Kun vauva tuli taloon niin piti ihan sille vauvalle karjua että on hiljaa. Onneks hauvat nukkuu mun sängyssä ja fretti meidän sängyn alla.Vauva nukkuu kylppärissä ettei häiritsisi meidän yöunia.🐕‍🦺🦦

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8116
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      35
      2492
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2223
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      18
      1876
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1634
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1469
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1435
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1379
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1262
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1143
    Aihe