Mitä Pink Floydin musiikki on sinulle antanut?

...at the gates of dawn

Elikkä, millaisia tunnetiloja ja astraaliulottuvuuksia olet käynyt läpi yhtyeen musiikin pauhatessa, ikään kuin aaltoina virraten, läpi koko ruumiisi ja lapsenmielesi?

22

3496

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eihän

      niitä voi nimetä. Mutta Pink Floyd toimii mun fiilistelymusana ja hyvänä sellaisena.,

    • Teme

      Legendaarista proge-musiikkia... turha niitä tunnetiloja on tänne vuodattaa...

    • Sulevi

      se on!

    • synisti

      En ymmärrä ollenkaan kyseistä bändiä. Parempia progebändejä ovat Dream Theater, Symphony X, Shadow Gallery, Camel, Opeth, Genesis ja Spock's Beard.

      • Syneus(m)

        "En ymmärrä ollenkaan kyseistä bändiä. Parempia progebändejä ovat Dream Theater, Symphony X, Shadow Gallery, Camel, Opeth, Genesis ja Spock's Beard."

        -Toi Shadow Gallery oli minulle ainakin pettymys. Melodiat kuulostavat typeriltä ja väkisin väännetyiltä.

        Mitä tulee Pink Floydiin, niin minä myöskään en pidä vaikka tiedän, että esim. Dream Theater on saanut vaikutteita ja myös soittanut konserteissaan jopa kokonaisen Pink Floydin levyn läpi.

        Kun ei vaan uppoa niin ei uppoa.


      • Näin on.

        Haista vittu.


    • ordinary man

      Nuorempana kun nappailin sieniä kavereiden kanssa kuuntelimme hyvin usein Dark Side of the Moonia.
      Tämä albumi toimii tateissa erittäin hyvin, samaa ei todellakaan voi sanoa kaikesta musiikista.

      En nyt tässä kykene erittelemään niitä fiiliksiä, joita levyn kuuntelu minussa aiheutti enkä niitä edes kunnolla muista.Sen muistan, että nastaa oli.

      Selvinpäin en viitsi kyseistä albumia kuunnella.Tiedän etten saisi siitä samanlaisia kicksejä.

    • iso_bee

      Ilmassa on merkkejä siitä, että Pink Floyd saattaisi taas aktivoitua. Ovat ostaneet Suomesta efektilaitteita parillasadalla tuhannella eurolla. Tuskin ihan pelkästään kotiensa koristuksiksi :-)

      Kyseessä on vesisumuverhot, joihin voipi heijastaa jotain äärimmäisen Pink Floydmaisia kuvioita.

      Bruno

      • Vanhus

        Saattavathan nuo olla ostettu jonkin Pink Floyd Corporation (tms.) yrityksen nimiin, mutta niitä tulee käyttämään David Gilmour oman kiertueensa mukana.

        Ei Pink Floyd ilman eikä varsinkaan Watersin kera tule enää koskaan esiintymään. Live 8 oli yhtyeen viimeinen julkinen esiintyminen koskaan.


      • iso_bee
        Vanhus kirjoitti:

        Saattavathan nuo olla ostettu jonkin Pink Floyd Corporation (tms.) yrityksen nimiin, mutta niitä tulee käyttämään David Gilmour oman kiertueensa mukana.

        Ei Pink Floyd ilman eikä varsinkaan Watersin kera tule enää koskaan esiintymään. Live 8 oli yhtyeen viimeinen julkinen esiintyminen koskaan.

        OK. Nytpä tiedän kun varmasta lähteestä kuulin.

        Bruno


    • Blood-n-Fire

      Ensinnä on paikallaan todeta, että Pink Floydin tuotanto on laaja kuin Ranskanmaa. Ei ole kovin mielekästä puhua levyistä Piper At The Gates Of Dawn, Dark Side Of The Moon ja Division Bell samassa hengenvedossa.

      Tuon kun olen saanut tunnoltani, niin itselläni ainankin suurimman vaikutuksen on tehnyt Watersin ja Gilmourin mestariteos The Wall, joka on paitsi tuplalevyllinen nerokkaita sävellyksiä, niin myös filosofinen ja terävä konseptilevy. Olen kuunnellut The Wallin noin 400 kertaa viimeisen 10 vuoden aikana enkä ole kyllästynyt.

      Uutta syvyyttä diggailuun on tuonut se, että olen opetellut vetämään levyn biisejä itse. Yksinkertainen sävellys tekee monista biiseistä erittäin helposti opeteltavia, joilla pääsee helposti levyn tunnelmaan.

      Muu Pinkin tuotanto ei ole samalla tavalla avautunut, mutta tuo saattaa johtua myös osittain siitä, etten ole tuohon progempaan tavaraan yhtälailla syventynyt, vaikka Dark Side, Wish You Were Here, Division Bell ja monet muut ovatkin tuttuja.

      • gilmour

        Kävin teininä 1982 katsomassa The Wallin varmaan kymmenenä peräkkäisenä päivänä. Kun kuuntelin levyä kotona sanoi mutsi: "Onpa outoa musiikkia". Juuri silloin soi "Bring the Boys Back Home". Tänä päivänä puhelimessa on soittoäänenä kitarasoolo Comfortably Numbista. Kaveri kysyi: "Soitiko itse?". Sanoin joo, Gilmourin Dave autto vähän.


    • greenaway

      Itse kuuntelin Echoes -kokoelmaa, kun tässä pari vuotta sitten aloitin seitsemännen luokan ja erityisesti Time -kappaletta. Voi mitä muistoja iskeytyikään mieleeni valtavalla voimalla ja tunteella vielä jokin aika sitten joka kerta kun kuulin sen biisin. "Tickin' away the moments that make up a dull day..." Nykyään kun kuuntelen Dark Side of The Moonia, nuo tuollaiset melkein kuin flash backit menneisyyteen ovat melko harvinaisia. Vaikka kyseessä onkin lähimenneisyys... Näin meinaa käydä kyllä aina, jos jotain muistoja tallettuu musiikkiin. Haluat kuunnella sitä aina vain enemmän, ja kohta ne haalistuvat... Noh, hyvä biisi & levy & bändi & biisin sanoitukset silti. :)

      • crazy diamond

        itse vältyin kuulemasta floydia parikymppiseksi asti, jolloin elämääni astui mies ja hänen mukanaan floydin musa. pikkuhiljaa ollaan kerätty levykokoelmaan suurin osa floydin tuotannosta... ensirakkauteni oli dark side...sitten kolahti the wall, nykyään mielestäni ehein kokonaisuus on kuitenkin wish you were here. myöskin atom heart motherissa on hetkensä :)
        Watersin soolotuotanosta en ole juuri innostunut, mutta sen sijaan Gilmourin uusin kolahti kyllä syvästi. Watershan on buukattu tämän kesän Roskilden festareille jossa hän aikoo esittää Dark siden. Noinkohan mahtaa toimia jun ei ole koko bändi kasassa?

        Summa summarum: edelleen kiitollinen äijälleni joka mut tähän osastoon tutustutti. Olkoonkin joidenkin mielestä juustoista, mulle toimii kyllä.


      • The-Final-Cut
        crazy diamond kirjoitti:

        itse vältyin kuulemasta floydia parikymppiseksi asti, jolloin elämääni astui mies ja hänen mukanaan floydin musa. pikkuhiljaa ollaan kerätty levykokoelmaan suurin osa floydin tuotannosta... ensirakkauteni oli dark side...sitten kolahti the wall, nykyään mielestäni ehein kokonaisuus on kuitenkin wish you were here. myöskin atom heart motherissa on hetkensä :)
        Watersin soolotuotanosta en ole juuri innostunut, mutta sen sijaan Gilmourin uusin kolahti kyllä syvästi. Watershan on buukattu tämän kesän Roskilden festareille jossa hän aikoo esittää Dark siden. Noinkohan mahtaa toimia jun ei ole koko bändi kasassa?

        Summa summarum: edelleen kiitollinen äijälleni joka mut tähän osastoon tutustutti. Olkoonkin joidenkin mielestä juustoista, mulle toimii kyllä.

        Voihan se olla että Waters saa aika hyvinkin esitettyä Dark Side Of The Moonin. Tosin ilman Gilmouria jää ainakin kitarasoolot vähän laimeiksi luultavasti.


    • Lilie

      Vaikka nuori kuuntelija olen enkä bändin historiaa/tuotantoa sen paremmin tunne niin on hetkiä kun todella tarvitsen Pink Floydia ja sen ihanaa musiikkia,kaikkiin tilanteisiin se ei sovi mutta jotkut ovat täydellisiä...Vaikea selittää mutta paljon se on kuitenkin antanut!

      • 1957

        -myös DVD:
        THE MAKING OF THE DARK SIDE OF THE MOON
        -fiilistelyt huipussaan!


    • Kraan

      Ruumiista poistumisia, sinisissä syvyyksissä vaeltelua, tajunnan laajennusta kattamaan samanaikaisesti koko universumin ja vain pienen hiekanjyvän, painottomuuden tuntemuksia, useiden unien näkemistä samanaikaisesti, kuudennen ulottuvuuden tajua, yleistä yli-ihmisyyttä, ontogeneesin kokemista, ajassa taaksepäin pionutuvien sisäkkäisten syntymien sarja, konemielisyyttä, jne...

    • Anonyymi

      THE WALL ON AINAKI ITTELLÄ ANTANUT SEN FIILIKSEN JA RAITA AN OTHER BRICK ON THE WALL ETTÄ JOS JOKIN TOIMII NIIN SE TOIMII

    • Anonyymi

      Kuka on pink Floid?

    • Anonyymi

      DIGGAAN ITE THE WALL ALBUMIA JA KAPPALETTA HAVE A CIGAR V 1974 TAI 1975

    • Anonyymi

      EN VOI MUUTAKUN DIGATA KAPPALETTA HAVE A CIGAR. THE WALL ALBUMILTA THE WALL JA SIT EHDOTTOMASTI ECHOES

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      59
      2090
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      57
      1783
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      59
      1654
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      7
      1586
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1545
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1475
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1336
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1301
    9. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      95
      1283
    10. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1193
    Aihe