Sain tänään elämäni ensimmäisen kuulolaitteen. Kuulen laitteella melko hyvin, mutta ongelma on, että laite suhisee ja vinkuu koko ajan? Voimistaakohan se tinnituksen, vai mitä ihmettä tämä kohina on? Kuuloaseman hoitaja arveli, että taustaääni on talon yläkerran remontin ääniä, mutta ei se niin ole, koska kohina ja vinkuna on ihan sama täällä kotona. Onko kenelläkään kokemusta tällaisesta?
Uusi kuulolaitteeni humisee ja vinkuu
11
2325
Vastaukset
- minä
Suhisee varmasti, se tuntuu ensin tosi oudolta, kun et ole tottunut siihen. Jos sä sen eilen sait niin ei ole mikään ihme, että kuuluu kaikkea tuollaista.. Mutta missä vaiheessa sitten vinkuu? Jos se onkin sulla vähän liian kovalla asennolla, esim. mulla on ne vivut 1-3 ja pidän jossain kakkosessa. Tinnitusta se ei ainakaan voimista.
Kyllähän ne laitteet kohiseen kun vaikka kampausta laittaa paremmin, mutta kaikkeen tottuu.
Mun mielestä ei sun kojeessa ole mitään vikaa, mut jos se vinkuu ihan itellään etkä saa lopetettua sitä, niin vie laite korjattavaksi.
Muistan kyllä laittaessani itse ne 13-vuotiaana korviin ekaa kertaa, niin kyllä ketutti kun kaikki kuului niin lujaa. Ja kohisi ja vinkui..Niihin tottuu äkkiä, joten pidä niitä kumminkin koko ajan. Mulla ne on kaikkialla paitsi baareissa. Enää en huomaa sellaista eroa edes. - käyttäjä
Jos sulla on korvakäytäväkoje, niin se kyllä vinkuu ja tekee kaikkee mahollista (eikä mulla ainakaa pysy kunnolla paikoillaan). Sain sellaiset kokeiluun ja kun ne oli jo pistetty tilaukseen kuulin toistaalta, että korvakäytäväkojeet vinkuu eikä ne ole siksi hyvät. En tiedä sitten vaikuttaako tuohon se miten huono kuulo on. Jos on lievästä vammasta kyse, niin silloinhan säädötkin on paljon pienemmät. Mutta mulla ainaki ollu yhtä helvettiä koko neljä viikkoa, eli oon käyttäny suurimman osan ajasta vanhoja kojeita. Vapun jälkeen valitan kaiken mahollisen ja otan korvantauskojeet...muuten noi ois kyllä aivan ihanat.
- käyttäjä
siis se vinkuminen on jatkuvaa. Kun menee täysin tai hiljaiseen paikkaan, nii se vinkuminen kuuluu korvaan koko ajan, eikä se ole mitään mukavaa..siinähä rupee oikeesti korvat ajan myötä vinkumaan itestään jos sitä pitäs kuunnella.
- eii
käyttäjä kirjoitti:
siis se vinkuminen on jatkuvaa. Kun menee täysin tai hiljaiseen paikkaan, nii se vinkuminen kuuluu korvaan koko ajan, eikä se ole mitään mukavaa..siinähä rupee oikeesti korvat ajan myötä vinkumaan itestään jos sitä pitäs kuunnella.
huoltoon kuulokeskukseen ,elä ihmeessä pidä niitä ei ne saa vinkua yhtään ,jos kerta ynmpäristön äänilähdettä ei sellaista ole ,niillä on taipumus herkästi vinkua ,korjaukseen,soitat kuulokesk. ,tai jos on yksityis.liikk. niin sinne sitten yht.
- käyttäjä
eii kirjoitti:
huoltoon kuulokeskukseen ,elä ihmeessä pidä niitä ei ne saa vinkua yhtään ,jos kerta ynmpäristön äänilähdettä ei sellaista ole ,niillä on taipumus herkästi vinkua ,korjaukseen,soitat kuulokesk. ,tai jos on yksityis.liikk. niin sinne sitten yht.
Luitkohan nyt edes kunnolla mitä tarkotin koko koje-jutulla. Siis kai minä sen tiedän ette ne saa vinkua, koko elämäni kojeita pitäny. Pointti tässä on se, että korvakäytävä kojeet vinkuu ja siks ne on huonot, niin on yksi hoitajaki sanonu ( ei minun vaa yks toinen). Ja sitä just mietin vaikuttaako kuulovamman aste siihen, koska säädöt on erilaiset. Itse pistän vaihtoon enkä noita kapsituksia ota.
- käyttäjä
käyttäjä kirjoitti:
Luitkohan nyt edes kunnolla mitä tarkotin koko koje-jutulla. Siis kai minä sen tiedän ette ne saa vinkua, koko elämäni kojeita pitäny. Pointti tässä on se, että korvakäytävä kojeet vinkuu ja siks ne on huonot, niin on yksi hoitajaki sanonu ( ei minun vaa yks toinen). Ja sitä just mietin vaikuttaako kuulovamman aste siihen, koska säädöt on erilaiset. Itse pistän vaihtoon enkä noita kapsituksia ota.
ja vielä...sanoin myös siinä aikasiemmassa, että ne on koeilussa minulla, joten se siitä :)
- Nimetön
käyttäjä kirjoitti:
Hei,
olen käyttänyt 20 vuotta kuulolaitteita - erilaisia. Aiemmin en voinut käyttää käytäväkojeita, koska niissä ei ollut riittävästi tuuletusta ja minulla on hikoilevat korvakäytävät. Eivät ole kuitenkaan koskaan vinkuneet. Viime syksynä sain ensimmäisen digikäytäväkojeen. JA JO VINKUI. Pureskelun tahdissa tai kun nauroin. Kestin viikon ja menin kuulokeskukseen, josssa sanoivat, että tulisi parempi, jos menet itse teettämään takuutyön maahantuojalla. Ottivat siellä muotin ja sain uuden (ja kuulokeskus antoi vielä edellistäkin paremman mallin, jossa on normaalia isompi tuuletus). Istuu erinomaisesti - parhaiten koko 20 vuotisen taipaleeni korvakappaleista tai käytäväkojeista, ei vingu ja tuuletus on OK. Sanonpa, että minun ennakkoluuloni hävisivät käytäväkojetta kohtaan! En halua mainosmielessä kertoa merkkiä, mutta on tanskalainen koje, jossa on joku uusi tekniikka takaisinsyötön estämiseksi:). Vinkuna johtuu siitä, että kerran kuulokojeella vahvistettu ääni pääsee takaisin ja vahvistuu uudelleen kuulokojeella jne. Voi tosin olla, että kun minulla on jo niin huono kuulo, ei pienet vinkunat enää kuulu......
- kuulokoje
Oletko jo päässyt sinuksi kojeen kanssa.Minulla kesti noin vuorokauden, eli totuin aika nopeasti.
- eevamarita
Alan minäkin jo tottua tähän tai näihin, sillä minulla on kaksi laitetta kokeiltava. Se ensimmäinen, Siemens-merkkinen piti kovempaa huminaa kuin tämä toinen, jonka merkkiä en muista. Pidän tätä nyt toista päivää. Loppuviikosta vaihdan taas Siemensin ja koetan selvittää, kumpi on parempi. Tuntuu, että Siemensillä kuulen paremmin, mutta eiköhän tähän toiseenkin pystytä ohjelmoimaan kovempi ääni.
Kaiken kaikkiaan on ihanaa kuulla. Mies on ihan ihmeissään, kun ei tarvitse enää huudattaa televisiota täysillä. Viime kesänä telkussa tuli vanhoja suomalaisia elokuvia, joita olisi ollut kiva katsoa, mutta siitä ei tullut mitään, kun en kuullut puhetta ollenkaan. Linnutkin laulavat kovempaa ja hiekka ratisee kovaa kenkien alla. Mukavaa. Illalla ihmettelen aina, kun herätyskello tikittää niin kovaa, että se häiritsee lukemista. Pelkästään mukavaa sekin.
Ja kiva, että sinä olet tottunut laitteeseen. Minkämerkkinen laite sinulla on? Onko se kokeiltavana, vai jo ihan pysyvä vehje? Minä menen loppukuusta keskussairaalan kuuloasemalle, jossa sitten saan jommankumman laitteen omakseni. - Nimetön
eevamarita kirjoitti:
Alan minäkin jo tottua tähän tai näihin, sillä minulla on kaksi laitetta kokeiltava. Se ensimmäinen, Siemens-merkkinen piti kovempaa huminaa kuin tämä toinen, jonka merkkiä en muista. Pidän tätä nyt toista päivää. Loppuviikosta vaihdan taas Siemensin ja koetan selvittää, kumpi on parempi. Tuntuu, että Siemensillä kuulen paremmin, mutta eiköhän tähän toiseenkin pystytä ohjelmoimaan kovempi ääni.
Kaiken kaikkiaan on ihanaa kuulla. Mies on ihan ihmeissään, kun ei tarvitse enää huudattaa televisiota täysillä. Viime kesänä telkussa tuli vanhoja suomalaisia elokuvia, joita olisi ollut kiva katsoa, mutta siitä ei tullut mitään, kun en kuullut puhetta ollenkaan. Linnutkin laulavat kovempaa ja hiekka ratisee kovaa kenkien alla. Mukavaa. Illalla ihmettelen aina, kun herätyskello tikittää niin kovaa, että se häiritsee lukemista. Pelkästään mukavaa sekin.
Ja kiva, että sinä olet tottunut laitteeseen. Minkämerkkinen laite sinulla on? Onko se kokeiltavana, vai jo ihan pysyvä vehje? Minä menen loppukuusta keskussairaalan kuuloasemalle, jossa sitten saan jommankumman laitteen omakseni.Hei, minä katselen TV:tä kuulokkeiden kautta. Ei taatusti häiritse ketään ja kuuluu vielä paremmin kuin kuulokojeilla, koska ei ole seinistä heijastuvia kaikuääniä mukana.
- leenu
Mulla humina ja suhina loppui kuulolaitetta vaihtamalla. Mielestäni korvakäytävälaitteissa on paljon huonompi äänentoisto, kuin korvantausmalleissa. Korvantausmallissa ei mulla ainakaan haittaa tuuli ym. hälyäänet lähes ollenkaan. Yllätyin, kuinka suuria eroja ylipäätään laitteiden välillä voi olla!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 723063
- 552725
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322335- 792188
- 952006
- 571939
- 121586
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171537Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301380Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?301351