Tarvitseeko Windows 98 reaaliaikaista virusvahtia? Riittääkö pelkkä palomuuri ja ajoittaiset virusskannaukset? Mitä palomuuri- ja virustentorjuntaohjelmia te käytätte Windows 98:ssa?
Tarvitseeko win98
5
552
Vastaukset
- ja palomuuri
zone alarm 5.5 ja kyllä toimii
- ei tarvitse
Itse olen siinä uskossa, että selaimen valinta on merkittävin asia tietoturvan kannalta. Internet Exploreria ei pidä käyttää. Firefox on parempi, Opera paras.
Palomuuri kyllä pitää olla, en ainakaan itse uskaltaisi liikkua netissä ilman sitä. Merkillä ei liene niin väliä, kunhan joku muuri on.
Itselläni on yhdistelmä Windows ME ZoneAlarm Opera. Ajelen joskus läpi F-Prot skannerilla, Spybotilla ja AdAwarella. Nykyään kyllä harvemmin, kun mitään ei ole löytynyt ja kone tuntuu toimivan normaalisti.- Aloittaja
Itsekin olen suunnitellut suht samanlaista kokoonpanoa: virusskanneri, palomuuri ja jokin spywaren poisto-ohjelma. Ja tietenkin Opera selaimeksi. Eiköhän näillä pärjäillä, sitä paitsi en usko minkään Windows 98:n olevan virusnikkareitten ykköskohde, vaikka kaikissa windowseissa joitakin yhtäläisyyksiä on.
- hannajaanakatjaana
Sygate personal firewall
F-prot for dos
ftp://ftp.f-secure.com/f-prot/free/updates/
Ad-aware
Mozilla Firefox
Ei sitä jatkuvaa virus scannausta tarvita konetta hidastelemaan. Silloin tällöin päivittää ohjelmat ja scannaa pöpöt pois. Todella harvinaisia ovat tällä kokoonpanolla.
Uskokaa pois. Puhun kokemuksesta. - puuhamajava
On Ad-Aware, ZoneAlarm ja Mozilla Firefox, SpywareBlaster. Olen kuitenkin huomannut, että kun SpywareBlasterilla kytkee suojaukset päälle, niin monet Internet Explorinkin aukoista katoaa saman tien. Esim. tuo osoiterivinväärentämis-haavoittuvuus ei toiminut IE:ssäni vaikka tein testin ennen kuin hain päivitykset.
Suosittelen kaikille lämpimästi tuota SpywareBlasteria, koska se
- Ei vie yhtään muistia
- Ei hidasta lainkaan konetta
- Ei ole käynnissä, vaan pelkästään kytkee suojaukset päälle
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde212606- 1482244
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292242Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.522139Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211742Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3881617Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961556- 2881436
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131389- 1321389