Eli voiko jännitys / huono itsetunto jotenkin vaikuttaa silmiin? Tuntuu että jossakin tietyssä tilanteessa silmät meneevät totaalisesti lukkoon tai alkavat aristelemaan. Etenkin nyt lukioaikana alkanut tulemaan näin välillä kun ei enää sen tutun ja turvallisen oman luokan kanssa pääse olemaan. Tätä siis esiintynyt sekä kesällä että talvella.. Allergiasta se ei ainakaan johdu ja näkökin on paras mahdollinen. Ja millä tätä saisi lievitettyä, tuntuu että tuntiseuraaminen isohkoissa ryhmissä hipoo pohjalukemia silmien takia. En muuta loogista selitystä tälle löydä. :)
Voiko jännitys vaikuttaa silmiin?
12
3992
Vastaukset
- sama vika
Sama ongelma minullakin ja itsekin olen nuori. Samaa saattaa tapahtua myös yleisillä paikoilla muutenkin, onneksi se on nyt lieventynyt. Mistä tuo voi johtua?
- lekuri
Muistelisin että on olemassa tietynlainen "paniikkisokeus" josta on mainittu ainakin monissa sotaelokuvissa. En tiedä onko tuolla mitään oikeaa vastinetta mutta kyllähän se mahdollista voisi olla. Eli vain pelkää ja jännittää niin paljon että näkö menee :/
- vaikuttaa
Kyllä se voi vaikuttaa, ainakin jos jännittää tai on jännittynyt. Itselläni on kyllä joitakin oireita mutta silmissä ei ole mitään vikaa.
- hmmm
Siis ihan normaaliin yleisillä paikoilla jännittämiseen, jos käyttäisi sitä ihan vain itseluottamuksen saantiin ja lopulta lopettaisi käytön. Kokemuksia ?
- henkilöstä
hmmm kirjoitti:
Siis ihan normaaliin yleisillä paikoilla jännittämiseen, jos käyttäisi sitä ihan vain itseluottamuksen saantiin ja lopulta lopettaisi käytön. Kokemuksia ?
Olen muutaman kerran kokeillut kyseistä ainetta, mutta ei siitä ollut minulle sanottavaa hyötyä. Kroppa meni sillä kyllä veltoksi, mutta ei jännitys ei varsinaisesti kadonnut mihinkään. Tuntui vain lähinnä siltä kuin joku olisi vetänyt maton altasi. Joillakin henkilöillä aine voi kyllä auttaa, mutta minua se ei auttanut.
- Bud
No ainakin herkät, räpyttelevät silmät voivat aiheuttaa huonoa itsetuntoa. Itselläni on kans aina ollut arat silmät. Silmälääkärini, joka määräsi minulle piilarit, kertoi, että silmäni ovat kuivat. Eli kyynelnestettä ei erity tarpeeksi tai se poistuu silmästä liian nopeasti jolloin silmä käy kuivana. Tämä on ilmeisesti ihan synnynnäistä. Piilarit auttaa muuten mukavasti, eli silmät ei tunnu niin kuivilta. Suosittelen myös kokeilemaan silmätippoja, josko ne sinua auttaisi.
- ----
Siinäpä se onkin, ongelma ei esiinny muualla kuin koulussa. Kotona ja tutuissa piireissä silmät toimivat erinomaisesti.
- mullakin
Kyllä tuo ainakin minulla vaikuttaa. Silmät alkaa jotenkin kuivaa ja aristaa. Johtuisikohan esimerkiksi verenpaineen nousemisesta, tiedä häntä?
- ----
Itse en edes koe mitään tapahtuvaa jännittäväksi, ne vaan menevät luonnostaan lukkoon vaikken tietoisesti mitään jännitäkkään.. Tuntuu niin naurettavalta ettei tuollaista voi itse hallita.
- vaan
Mulla oli jännitys-ahdistushäiriöitä. Aiheutti hirveästi sekavuuttaa katsomisessa. Huimasi silmien liikuttelu. Kaksoiskuvaa. Voi myös jouhtua jumittuineista niskoista. (Huono verenkierto päähän)Kirkkaat valot esim. tavaratalo sekotti silmät.
- huh huh
Luulin jo olevani universumin ainoa joka on tuon huomannut. Kärsi tasan samasta vaivasta. Ja todellakin jonkinlainen jännitys tai ahdistus tuon laukaisee ja tuntuu ettei kohta silmät pysy auki ja niitä aristaa. Satuin vielä panemaan merkille että kun tuo vaivaa pahimmillaan niin silmät näyttää todella väsyneiltä, ja silmän aluset tummuu ja se taas pahentaa oloa ja sitten sitä stressaa jo ulkonäköäänkin. Mistä sitten lie johtuva. Liian aroista silmistä jotka reagoivat jännitykseen/stressiin vai mistä helvatista?
- Anonyymi
Moi. Ootko näin 13v jälkeen keksinyt ratkaisua vaivaan? Mua vaivaa sama ongelma.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalle Palander kertoi fantasioivansa siitä, kuinka Kiira Korpi naisi häntä sträppärillä ahteriin
Sai potkut Yleltä. https://yle.fi/a/74-201400005268069- 2332745
- 262621
- 1642019
- 1211901
24h Kirppis
Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?61715Kansallismieliset järjestöt muistelivat Tammisunnuntaita eri puolilla maata
Ugissa muisteltu kunnolla. 🔥 https://www.kansalainen.fi/kansallismieliset-jarjestot-muistelivat-tammisunnuntaita-eri-p21496- 801252
Nyt mielipiteitä kehiin?
Niin ,onko arvon kuhmolaiset teidän mielestänne kaupungin hommissa turhia työpaikkoja/työntekijöitä? Mielipiteitä tu621198IS: Paljastus - Tästä syystä Marika jätti Diilin kesken -Tilittää: "Jäi vähän karvas maku, koska..."
Diilissä lähti yllättäen yksi kisaaja. Voi harmi, leikki loppui liian varhain… Diilissä Jaajo Linnonmaa etsii vetäjää Ka41185