Minulla on OMC 3.0l kone ja Cobra vetolaite.
Vetolaitteen yläpäässä oleva vesipumppu työntää vettä koneelle, jos vesilinja termostaatilta vetolaitteen läpi mereen on käynnistettäessä tyhjä. Eli jos putken puhaltaa tyhjäksi ja kytkee moottoriin niin jäähdytys toimii. Samoin kun veneen laskee kärrystä veteen. Kun koneen sammuttaa ja hetken päästä käynnistää udestaan, niin lämmöt nousevat. Jos nyt irroittaa vetolaitteen vesipumpiulta termostaatille tulevan putken, niin pumppu ei vetää vetolaitteelle tuo.
Olen pariin kertaan purkanut vesipumpun ja se näyttäisi olevan ok.
Onko vinkkejä?
Cobra vesipumppu
4
2095
Vastaukset
- saattaa
olla väsähtänyt, milloin uusittu? Kato vielä samalla ettei pumpun pesä ole pyörähtänyt.
- vaihdettu
Kiitos vinkistä.
Vaihdoin syyshuollon yhteydessä siipipyörän ja tiivisteet yms. osat, jotka kuuluivat pumpun korjaussarjaan. Avasin pumpun jo kerran ja silloin kaikki siivet olivat kiertyneet oikein ja pesä ei ollut kiertynyt kannan suhteen.
- biilineriMan
samaa vaivaa omassa '89 omc-tekniikassa ( 2.3 L OMC cobra vetari ).
Jos paatti 2 viikkoa ajamatta, niin jäähd. vesi ei lähtenyt kiertämään. Avasin termarikotelon ja tarkistin termostaatin kunnon. Kattilakiveä/ruostetta löytyi. Saattoi tehdä termarista sellaisen, ettei se auennut.
Putsasin termarin varovaisesti Pata-patalla ( teräsvillalla ).
Sen jälkeen ei ole tätä vedenkiertoprobleemaa ollut.
talveksi otan termarikotelon auki kuivaan pakosarjan paineilmalla suojaöljyän sen jälkeen pakarin vesitilan. Ei turhaan ole ruostumassa 7-8 kk / vuosi telakoinnin aikana.
Tarkista myös ettei vetolaitteen vesikanavat tukossa tms...- Haasteita
Ongelma poistui, kun irroitin vetolaitteen vesipumpusta painepuolelta lähtevän tyhjennysletkun vetolaitteesta.
Tyhjennysletku ei ollut tukossa. En tiedä miksi se aiheutti ongelmia.
Onko vesikierrolla tämän pikkuletkun kautta vetolaitteeseen jokin tarkoitus?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensi kesänä
Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta663402Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh463222Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.
Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa1272850- 462579
- 311973
Okei, myönnetään,
Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘271860- 481646
Mihin hävisi
Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä871525- 391340
Et siis vieläkään
Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k391321