Heipparallaa!
Ostin juuri käärmelaukan siemeniä eli siis ruohosipulista on kyse.
Koska minulla ei ole pihaa ajattelin laittaa sen kasvamaan ruukkuun ja ruukun ajattelin laittaa parvekkeelle.
Mites se nyt onnistuis parhaiten ....
se tarvitsee ilmeisesti runsaasti lannoitetta... Millä lannoitan sitä?
Ja jos ymmärsin oikein se on monivuotinen ...Miten saa sen selviämään talven yli?
Ja pitääkö ruohosipuli enemmän hiekkaisesta mullasta vai mustasta mullasta?
Että vinkkejä kehiin kiitos.
P.S. ja jos joku tietää jonkun kivan köynnöstävän kasvin parvekkeelleni niin olisin tiedosta kiitollinen.Parvekkeelleni paistaa päivällä täydelllä teholla aurinko ja myös ilta auringon kajo osuu sinne että sellainen kasvi saisi olla joka sitä kestää.kiitos jos joku keksii mikä ois hyvä.
ruohosipulin kasvatus
4
5824
Vastaukset
- Kokki
Ruusupapu on kiva köynös. Viihtyy auringossakin. Kovaa kastelua.
Ruohosipuli? Isoruukku ja kaiteen viereen varjoon. Mustamulta ja talveks kellariin.
Siinäpä se. Ruusupapu uskomaton kasvaja
Krassi, ehtii vielä; hyötykasvikin, kukat syötäviä (salaatti/kakun koriste) ja siemenistä voi tehdä "köyhän miehen kapriksia", siis tosi maukkaita, varsia voi pilkkoa salaattiin/leivälle, maistuvat piparjuurelle
Päivänsini
Viiniköynnös- Lianna
HEI!
Ruohosipuli ei mielestäni ole kovin vaativa, joten ei muuta kun multaa, ja ruohosipuli multaan. Itse olen ihan tavalliseen puutarhamultaan istuttanut basilikan viereen nurmikon nurkkaan. Nyt kun lumet ovat lähteneet, uusi vihreä ruohosipulipusikko on jo ilmestynyt!!ja hyvältä maistuu jo leivänpäällä. Paikka on ainakin aurinkoinen, ja siitä näyttää tykkäävän. Omani istutin ihan kaupan ruohosipulista, jossa oli hyväkuntoiset pirteät juuret!!!Onnea kasvatukseen! Ps.taitasi kesällä tykätä myös hyötykasvilannoitteesta kasteluveden mukana. - Mike23
Lianna kirjoitti:
HEI!
Ruohosipuli ei mielestäni ole kovin vaativa, joten ei muuta kun multaa, ja ruohosipuli multaan. Itse olen ihan tavalliseen puutarhamultaan istuttanut basilikan viereen nurmikon nurkkaan. Nyt kun lumet ovat lähteneet, uusi vihreä ruohosipulipusikko on jo ilmestynyt!!ja hyvältä maistuu jo leivänpäällä. Paikka on ainakin aurinkoinen, ja siitä näyttää tykkäävän. Omani istutin ihan kaupan ruohosipulista, jossa oli hyväkuntoiset pirteät juuret!!!Onnea kasvatukseen! Ps.taitasi kesällä tykätä myös hyötykasvilannoitteesta kasteluveden mukana.Voisitteko samalla kertoa miten tuosta parvekkeella olevasta - minulla hyvin kasvavasta - ruohosipulista otetaan oikeaoppisesti noita sipulinvarsia. Revitäänkö sipulinvarsi aina sieltä alhaalta ja jätetään se tumppi vai miten sitä satoa korjataan jotta tulisi uutta sieltä. Ei kait niitä voi keskeltäkään leikata ja jättää puoli vartta... ;) Kiitos vinkeistä ...
Mike
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 856294
Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta
Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t303783törniöläiset kaaharit haaparannassa
isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/283140Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!
https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu3691696- 331388
- 271330
Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi46949Anteeksi kulta
En oo jaksanut pahemmin kirjoitella, kun oo ollut tosi väsynyt. Mut ikävä on mieletön ja haluisin kuiskata korvaasi, hyv11946Perttu Sirviö laukoo täydestä tuutista - Farmi Suomi -kisaajista kovaa tekstiä "Pari mätää munaa..."
Ohhoh, Farmilla tunteet alkaa käydä kuumana, kun julkkiksia tippuu jaksosta toiseen! Varo sisältöpaljastuksia: https:11870- 42849