Layout div:lla

Make

Kysymys; kuinkas saan "keskitettyä" diveillä tehdyn lay-outin?

5

802

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • yksi tapa
      • Make

        Kiitoksia kovin, täytyypä kokeilla tuota!


      • ellamolla
        Make kirjoitti:

        Kiitoksia kovin, täytyypä kokeilla tuota!

        Loppujen lopuksi aika helppoa, kunhan tietaa mita pitaa tehda, heh...Jonkin aikaa sai taistella, nykyaan teen sen aina noin. Tarkeaa muistaa laittaa nuo sivumarginaalit autoiksi, jotta toimii myos mozillalla. Ja tietenkin tyyli kannattaa laittaa omaksi css-tiedostokseen, jos on useampia sivuja.

        ----- esimerkki.html -----------

        Sivu


        * {margin:0; padding:0;}

        body {
        text-align: center;
        }

        #sivu {
        width: 600px;
        height: 500px;
        margin-left: auto;
        margin-right: auto;
        margin-top: 20px;
        background-color: beige;
        text-align: left;
        }


        #vasen {
        float:left;
        width: 200px;
        background-color: yellow;
        }

        #oikea {
        float: left;
        width: 400px;
        background-color: pink;
        }
           


        Sivu

        Tässä on vielä sivu jaettu kahteen osaan. Tässä voisi
        olla vaikka valikko.

        Tässa voisi olla sisalto.


      • Höpö
        ellamolla kirjoitti:

        Loppujen lopuksi aika helppoa, kunhan tietaa mita pitaa tehda, heh...Jonkin aikaa sai taistella, nykyaan teen sen aina noin. Tarkeaa muistaa laittaa nuo sivumarginaalit autoiksi, jotta toimii myos mozillalla. Ja tietenkin tyyli kannattaa laittaa omaksi css-tiedostokseen, jos on useampia sivuja.

        ----- esimerkki.html -----------

        Sivu


        * {margin:0; padding:0;}

        body {
        text-align: center;
        }

        #sivu {
        width: 600px;
        height: 500px;
        margin-left: auto;
        margin-right: auto;
        margin-top: 20px;
        background-color: beige;
        text-align: left;
        }


        #vasen {
        float:left;
        width: 200px;
        background-color: yellow;
        }

        #oikea {
        float: left;
        width: 400px;
        background-color: pink;
        }
           


        Sivu

        Tässä on vielä sivu jaettu kahteen osaan. Tässä voisi
        olla vaikka valikko.

        Tässa voisi olla sisalto.

        »Tarkeaa muistaa laittaa nuo sivumarginaalit autoiksi, jotta toimii myos mozillalla.»

        Kyse on oikeasti siitä, että tuo margin:auto on nimenomaan se jolla keskitys suoritetaan. IE ei ymmärrä kyseistä määritystä mikäli sivua ei tarjota strictinä html:änä, silloin täytyy käyttää IE:tä varten tuota text-aling:center ja perään korjata ettei sitä tekstiä oikeasti haluta keskittää.

        Fiksumpaa olisi tehdä strictiä koodia, niin tuota IE kikkailua ei tarvittaisi.


      • ellamolla
        Höpö kirjoitti:

        »Tarkeaa muistaa laittaa nuo sivumarginaalit autoiksi, jotta toimii myos mozillalla.»

        Kyse on oikeasti siitä, että tuo margin:auto on nimenomaan se jolla keskitys suoritetaan. IE ei ymmärrä kyseistä määritystä mikäli sivua ei tarjota strictinä html:änä, silloin täytyy käyttää IE:tä varten tuota text-aling:center ja perään korjata ettei sitä tekstiä oikeasti haluta keskittää.

        Fiksumpaa olisi tehdä strictiä koodia, niin tuota IE kikkailua ei tarvittaisi.

        Njoo...enpa ole tuota tiennyt. Itse koodaan joka tapauksessa aina strictilla. Otin tuosta esimerkista dokumenttityypin maarittelyt pois tilan saastamiseksi, vaikka olisihan ne voinut siihen jattaakin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1097
    2. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      876
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      103
      845
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      276
      657
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      70
      595
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      73
      583
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      562
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      526
    9. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    10. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      33
      483
    Aihe