Kysymys; kuinkas saan "keskitettyä" diveillä tehdyn lay-outin?
Layout div:lla
5
802
Vastaukset
- yksi tapa
- Make
Kiitoksia kovin, täytyypä kokeilla tuota!
- ellamolla
Make kirjoitti:
Kiitoksia kovin, täytyypä kokeilla tuota!
Loppujen lopuksi aika helppoa, kunhan tietaa mita pitaa tehda, heh...Jonkin aikaa sai taistella, nykyaan teen sen aina noin. Tarkeaa muistaa laittaa nuo sivumarginaalit autoiksi, jotta toimii myos mozillalla. Ja tietenkin tyyli kannattaa laittaa omaksi css-tiedostokseen, jos on useampia sivuja.
----- esimerkki.html -----------
Sivu
* {margin:0; padding:0;}
body {
text-align: center;
}
#sivu {
width: 600px;
height: 500px;
margin-left: auto;
margin-right: auto;
margin-top: 20px;
background-color: beige;
text-align: left;
}
#vasen {
float:left;
width: 200px;
background-color: yellow;
}
#oikea {
float: left;
width: 400px;
background-color: pink;
}
Sivu
Tässä on vielä sivu jaettu kahteen osaan. Tässä voisi
olla vaikka valikko.
Tässa voisi olla sisalto. - Höpö
ellamolla kirjoitti:
Loppujen lopuksi aika helppoa, kunhan tietaa mita pitaa tehda, heh...Jonkin aikaa sai taistella, nykyaan teen sen aina noin. Tarkeaa muistaa laittaa nuo sivumarginaalit autoiksi, jotta toimii myos mozillalla. Ja tietenkin tyyli kannattaa laittaa omaksi css-tiedostokseen, jos on useampia sivuja.
----- esimerkki.html -----------
Sivu
* {margin:0; padding:0;}
body {
text-align: center;
}
#sivu {
width: 600px;
height: 500px;
margin-left: auto;
margin-right: auto;
margin-top: 20px;
background-color: beige;
text-align: left;
}
#vasen {
float:left;
width: 200px;
background-color: yellow;
}
#oikea {
float: left;
width: 400px;
background-color: pink;
}
Sivu
Tässä on vielä sivu jaettu kahteen osaan. Tässä voisi
olla vaikka valikko.
Tässa voisi olla sisalto.»Tarkeaa muistaa laittaa nuo sivumarginaalit autoiksi, jotta toimii myos mozillalla.»
Kyse on oikeasti siitä, että tuo margin:auto on nimenomaan se jolla keskitys suoritetaan. IE ei ymmärrä kyseistä määritystä mikäli sivua ei tarjota strictinä html:änä, silloin täytyy käyttää IE:tä varten tuota text-aling:center ja perään korjata ettei sitä tekstiä oikeasti haluta keskittää.
Fiksumpaa olisi tehdä strictiä koodia, niin tuota IE kikkailua ei tarvittaisi. - ellamolla
Höpö kirjoitti:
»Tarkeaa muistaa laittaa nuo sivumarginaalit autoiksi, jotta toimii myos mozillalla.»
Kyse on oikeasti siitä, että tuo margin:auto on nimenomaan se jolla keskitys suoritetaan. IE ei ymmärrä kyseistä määritystä mikäli sivua ei tarjota strictinä html:änä, silloin täytyy käyttää IE:tä varten tuota text-aling:center ja perään korjata ettei sitä tekstiä oikeasti haluta keskittää.
Fiksumpaa olisi tehdä strictiä koodia, niin tuota IE kikkailua ei tarvittaisi.Njoo...enpa ole tuota tiennyt. Itse koodaan joka tapauksessa aina strictilla. Otin tuosta esimerkista dokumenttityypin maarittelyt pois tilan saastamiseksi, vaikka olisihan ne voinut siihen jattaakin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 58869
- 119694
J-mies, miten voit olla niin varma siitä
että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp79670Jani Wickholm on kuollut
Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm31584- 35542
- 86527
Alan pikkuhiljaa olemaan sinut
sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante103505- 41481
- 37465
- 70436