Kysymys; kuinkas saan "keskitettyä" diveillä tehdyn lay-outin?
Layout div:lla
5
802
Vastaukset
- yksi tapa
- Make
Kiitoksia kovin, täytyypä kokeilla tuota!
- ellamolla
Make kirjoitti:
Kiitoksia kovin, täytyypä kokeilla tuota!
Loppujen lopuksi aika helppoa, kunhan tietaa mita pitaa tehda, heh...Jonkin aikaa sai taistella, nykyaan teen sen aina noin. Tarkeaa muistaa laittaa nuo sivumarginaalit autoiksi, jotta toimii myos mozillalla. Ja tietenkin tyyli kannattaa laittaa omaksi css-tiedostokseen, jos on useampia sivuja.
----- esimerkki.html -----------
Sivu
* {margin:0; padding:0;}
body {
text-align: center;
}
#sivu {
width: 600px;
height: 500px;
margin-left: auto;
margin-right: auto;
margin-top: 20px;
background-color: beige;
text-align: left;
}
#vasen {
float:left;
width: 200px;
background-color: yellow;
}
#oikea {
float: left;
width: 400px;
background-color: pink;
}
Sivu
Tässä on vielä sivu jaettu kahteen osaan. Tässä voisi
olla vaikka valikko.
Tässa voisi olla sisalto. - Höpö
ellamolla kirjoitti:
Loppujen lopuksi aika helppoa, kunhan tietaa mita pitaa tehda, heh...Jonkin aikaa sai taistella, nykyaan teen sen aina noin. Tarkeaa muistaa laittaa nuo sivumarginaalit autoiksi, jotta toimii myos mozillalla. Ja tietenkin tyyli kannattaa laittaa omaksi css-tiedostokseen, jos on useampia sivuja.
----- esimerkki.html -----------
Sivu
* {margin:0; padding:0;}
body {
text-align: center;
}
#sivu {
width: 600px;
height: 500px;
margin-left: auto;
margin-right: auto;
margin-top: 20px;
background-color: beige;
text-align: left;
}
#vasen {
float:left;
width: 200px;
background-color: yellow;
}
#oikea {
float: left;
width: 400px;
background-color: pink;
}
Sivu
Tässä on vielä sivu jaettu kahteen osaan. Tässä voisi
olla vaikka valikko.
Tässa voisi olla sisalto.»Tarkeaa muistaa laittaa nuo sivumarginaalit autoiksi, jotta toimii myos mozillalla.»
Kyse on oikeasti siitä, että tuo margin:auto on nimenomaan se jolla keskitys suoritetaan. IE ei ymmärrä kyseistä määritystä mikäli sivua ei tarjota strictinä html:änä, silloin täytyy käyttää IE:tä varten tuota text-aling:center ja perään korjata ettei sitä tekstiä oikeasti haluta keskittää.
Fiksumpaa olisi tehdä strictiä koodia, niin tuota IE kikkailua ei tarvittaisi. - ellamolla
Höpö kirjoitti:
»Tarkeaa muistaa laittaa nuo sivumarginaalit autoiksi, jotta toimii myos mozillalla.»
Kyse on oikeasti siitä, että tuo margin:auto on nimenomaan se jolla keskitys suoritetaan. IE ei ymmärrä kyseistä määritystä mikäli sivua ei tarjota strictinä html:änä, silloin täytyy käyttää IE:tä varten tuota text-aling:center ja perään korjata ettei sitä tekstiä oikeasti haluta keskittää.
Fiksumpaa olisi tehdä strictiä koodia, niin tuota IE kikkailua ei tarvittaisi.Njoo...enpa ole tuota tiennyt. Itse koodaan joka tapauksessa aina strictilla. Otin tuosta esimerkista dokumenttityypin maarittelyt pois tilan saastamiseksi, vaikka olisihan ne voinut siihen jattaakin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1291310
- 1181137
Luulet olevasi pidetty
Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap97944- 113857
Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä
Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa279840- 48725
Kalateltta
Ollaan tulossa Kuhmoon Kamarimusiikkiin jos majoitus viela jarjestyisi kuitenkin. Milloin kalateltta aukeaa naillanakymi19721- 52709
- 28647
- 49609