Kysymys; kuinkas saan "keskitettyä" diveillä tehdyn lay-outin?
Layout div:lla
5
802
Vastaukset
- yksi tapa
- Make
Kiitoksia kovin, täytyypä kokeilla tuota!
- ellamolla
Make kirjoitti:
Kiitoksia kovin, täytyypä kokeilla tuota!
Loppujen lopuksi aika helppoa, kunhan tietaa mita pitaa tehda, heh...Jonkin aikaa sai taistella, nykyaan teen sen aina noin. Tarkeaa muistaa laittaa nuo sivumarginaalit autoiksi, jotta toimii myos mozillalla. Ja tietenkin tyyli kannattaa laittaa omaksi css-tiedostokseen, jos on useampia sivuja.
----- esimerkki.html -----------
Sivu
* {margin:0; padding:0;}
body {
text-align: center;
}
#sivu {
width: 600px;
height: 500px;
margin-left: auto;
margin-right: auto;
margin-top: 20px;
background-color: beige;
text-align: left;
}
#vasen {
float:left;
width: 200px;
background-color: yellow;
}
#oikea {
float: left;
width: 400px;
background-color: pink;
}
Sivu
Tässä on vielä sivu jaettu kahteen osaan. Tässä voisi
olla vaikka valikko.
Tässa voisi olla sisalto. - Höpö
ellamolla kirjoitti:
Loppujen lopuksi aika helppoa, kunhan tietaa mita pitaa tehda, heh...Jonkin aikaa sai taistella, nykyaan teen sen aina noin. Tarkeaa muistaa laittaa nuo sivumarginaalit autoiksi, jotta toimii myos mozillalla. Ja tietenkin tyyli kannattaa laittaa omaksi css-tiedostokseen, jos on useampia sivuja.
----- esimerkki.html -----------
Sivu
* {margin:0; padding:0;}
body {
text-align: center;
}
#sivu {
width: 600px;
height: 500px;
margin-left: auto;
margin-right: auto;
margin-top: 20px;
background-color: beige;
text-align: left;
}
#vasen {
float:left;
width: 200px;
background-color: yellow;
}
#oikea {
float: left;
width: 400px;
background-color: pink;
}
Sivu
Tässä on vielä sivu jaettu kahteen osaan. Tässä voisi
olla vaikka valikko.
Tässa voisi olla sisalto.»Tarkeaa muistaa laittaa nuo sivumarginaalit autoiksi, jotta toimii myos mozillalla.»
Kyse on oikeasti siitä, että tuo margin:auto on nimenomaan se jolla keskitys suoritetaan. IE ei ymmärrä kyseistä määritystä mikäli sivua ei tarjota strictinä html:änä, silloin täytyy käyttää IE:tä varten tuota text-aling:center ja perään korjata ettei sitä tekstiä oikeasti haluta keskittää.
Fiksumpaa olisi tehdä strictiä koodia, niin tuota IE kikkailua ei tarvittaisi. - ellamolla
Höpö kirjoitti:
»Tarkeaa muistaa laittaa nuo sivumarginaalit autoiksi, jotta toimii myos mozillalla.»
Kyse on oikeasti siitä, että tuo margin:auto on nimenomaan se jolla keskitys suoritetaan. IE ei ymmärrä kyseistä määritystä mikäli sivua ei tarjota strictinä html:änä, silloin täytyy käyttää IE:tä varten tuota text-aling:center ja perään korjata ettei sitä tekstiä oikeasti haluta keskittää.
Fiksumpaa olisi tehdä strictiä koodia, niin tuota IE kikkailua ei tarvittaisi.Njoo...enpa ole tuota tiennyt. Itse koodaan joka tapauksessa aina strictilla. Otin tuosta esimerkista dokumenttityypin maarittelyt pois tilan saastamiseksi, vaikka olisihan ne voinut siihen jattaakin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 743288
Kuka varasti Sisun rahat
Kun lukee Sisun pöytäkirjaa, niin kuka on se, joka on varastanut Sisun rahat?!161192- 891048
- 103981
- 50933
- 96824
Miten sulla on niin kaunis
Ääni. Sellainen rauhoittavan vangitseva, jolloin aika kuin hidastuu. Ihmettelen sua vielä aika paljon. Lähes joka aamu t35811Luulet olevasi pidetty
Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap91716Ajattelen sinua
vain. Ihoasi vasten ihoani, huuliasi huulillani, sormiasi vartalollani... Olen katkera elämälle siitä että se antoi sinu27690- 48635