Kysymys; kuinkas saan "keskitettyä" diveillä tehdyn lay-outin?
Layout div:lla
5
802
Vastaukset
- yksi tapa
- Make
Kiitoksia kovin, täytyypä kokeilla tuota!
- ellamolla
Make kirjoitti:
Kiitoksia kovin, täytyypä kokeilla tuota!
Loppujen lopuksi aika helppoa, kunhan tietaa mita pitaa tehda, heh...Jonkin aikaa sai taistella, nykyaan teen sen aina noin. Tarkeaa muistaa laittaa nuo sivumarginaalit autoiksi, jotta toimii myos mozillalla. Ja tietenkin tyyli kannattaa laittaa omaksi css-tiedostokseen, jos on useampia sivuja.
----- esimerkki.html -----------
Sivu
* {margin:0; padding:0;}
body {
text-align: center;
}
#sivu {
width: 600px;
height: 500px;
margin-left: auto;
margin-right: auto;
margin-top: 20px;
background-color: beige;
text-align: left;
}
#vasen {
float:left;
width: 200px;
background-color: yellow;
}
#oikea {
float: left;
width: 400px;
background-color: pink;
}
Sivu
Tässä on vielä sivu jaettu kahteen osaan. Tässä voisi
olla vaikka valikko.
Tässa voisi olla sisalto. - Höpö
ellamolla kirjoitti:
Loppujen lopuksi aika helppoa, kunhan tietaa mita pitaa tehda, heh...Jonkin aikaa sai taistella, nykyaan teen sen aina noin. Tarkeaa muistaa laittaa nuo sivumarginaalit autoiksi, jotta toimii myos mozillalla. Ja tietenkin tyyli kannattaa laittaa omaksi css-tiedostokseen, jos on useampia sivuja.
----- esimerkki.html -----------
Sivu
* {margin:0; padding:0;}
body {
text-align: center;
}
#sivu {
width: 600px;
height: 500px;
margin-left: auto;
margin-right: auto;
margin-top: 20px;
background-color: beige;
text-align: left;
}
#vasen {
float:left;
width: 200px;
background-color: yellow;
}
#oikea {
float: left;
width: 400px;
background-color: pink;
}
Sivu
Tässä on vielä sivu jaettu kahteen osaan. Tässä voisi
olla vaikka valikko.
Tässa voisi olla sisalto.»Tarkeaa muistaa laittaa nuo sivumarginaalit autoiksi, jotta toimii myos mozillalla.»
Kyse on oikeasti siitä, että tuo margin:auto on nimenomaan se jolla keskitys suoritetaan. IE ei ymmärrä kyseistä määritystä mikäli sivua ei tarjota strictinä html:änä, silloin täytyy käyttää IE:tä varten tuota text-aling:center ja perään korjata ettei sitä tekstiä oikeasti haluta keskittää.
Fiksumpaa olisi tehdä strictiä koodia, niin tuota IE kikkailua ei tarvittaisi. - ellamolla
Höpö kirjoitti:
»Tarkeaa muistaa laittaa nuo sivumarginaalit autoiksi, jotta toimii myos mozillalla.»
Kyse on oikeasti siitä, että tuo margin:auto on nimenomaan se jolla keskitys suoritetaan. IE ei ymmärrä kyseistä määritystä mikäli sivua ei tarjota strictinä html:änä, silloin täytyy käyttää IE:tä varten tuota text-aling:center ja perään korjata ettei sitä tekstiä oikeasti haluta keskittää.
Fiksumpaa olisi tehdä strictiä koodia, niin tuota IE kikkailua ei tarvittaisi.Njoo...enpa ole tuota tiennyt. Itse koodaan joka tapauksessa aina strictilla. Otin tuosta esimerkista dokumenttityypin maarittelyt pois tilan saastamiseksi, vaikka olisihan ne voinut siihen jattaakin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1411493
- 1221266
Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede261053Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89984Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat313881- 99833
- 38732
- 109676
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.59672Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet144644