Kysymys; kuinkas saan "keskitettyä" diveillä tehdyn lay-outin?
Layout div:lla
5
802
Vastaukset
- yksi tapa
- Make
Kiitoksia kovin, täytyypä kokeilla tuota!
- ellamolla
Make kirjoitti:
Kiitoksia kovin, täytyypä kokeilla tuota!
Loppujen lopuksi aika helppoa, kunhan tietaa mita pitaa tehda, heh...Jonkin aikaa sai taistella, nykyaan teen sen aina noin. Tarkeaa muistaa laittaa nuo sivumarginaalit autoiksi, jotta toimii myos mozillalla. Ja tietenkin tyyli kannattaa laittaa omaksi css-tiedostokseen, jos on useampia sivuja.
----- esimerkki.html -----------
Sivu
* {margin:0; padding:0;}
body {
text-align: center;
}
#sivu {
width: 600px;
height: 500px;
margin-left: auto;
margin-right: auto;
margin-top: 20px;
background-color: beige;
text-align: left;
}
#vasen {
float:left;
width: 200px;
background-color: yellow;
}
#oikea {
float: left;
width: 400px;
background-color: pink;
}
Sivu
Tässä on vielä sivu jaettu kahteen osaan. Tässä voisi
olla vaikka valikko.
Tässa voisi olla sisalto. - Höpö
ellamolla kirjoitti:
Loppujen lopuksi aika helppoa, kunhan tietaa mita pitaa tehda, heh...Jonkin aikaa sai taistella, nykyaan teen sen aina noin. Tarkeaa muistaa laittaa nuo sivumarginaalit autoiksi, jotta toimii myos mozillalla. Ja tietenkin tyyli kannattaa laittaa omaksi css-tiedostokseen, jos on useampia sivuja.
----- esimerkki.html -----------
Sivu
* {margin:0; padding:0;}
body {
text-align: center;
}
#sivu {
width: 600px;
height: 500px;
margin-left: auto;
margin-right: auto;
margin-top: 20px;
background-color: beige;
text-align: left;
}
#vasen {
float:left;
width: 200px;
background-color: yellow;
}
#oikea {
float: left;
width: 400px;
background-color: pink;
}
Sivu
Tässä on vielä sivu jaettu kahteen osaan. Tässä voisi
olla vaikka valikko.
Tässa voisi olla sisalto.»Tarkeaa muistaa laittaa nuo sivumarginaalit autoiksi, jotta toimii myos mozillalla.»
Kyse on oikeasti siitä, että tuo margin:auto on nimenomaan se jolla keskitys suoritetaan. IE ei ymmärrä kyseistä määritystä mikäli sivua ei tarjota strictinä html:änä, silloin täytyy käyttää IE:tä varten tuota text-aling:center ja perään korjata ettei sitä tekstiä oikeasti haluta keskittää.
Fiksumpaa olisi tehdä strictiä koodia, niin tuota IE kikkailua ei tarvittaisi. - ellamolla
Höpö kirjoitti:
»Tarkeaa muistaa laittaa nuo sivumarginaalit autoiksi, jotta toimii myos mozillalla.»
Kyse on oikeasti siitä, että tuo margin:auto on nimenomaan se jolla keskitys suoritetaan. IE ei ymmärrä kyseistä määritystä mikäli sivua ei tarjota strictinä html:änä, silloin täytyy käyttää IE:tä varten tuota text-aling:center ja perään korjata ettei sitä tekstiä oikeasti haluta keskittää.
Fiksumpaa olisi tehdä strictiä koodia, niin tuota IE kikkailua ei tarvittaisi.Njoo...enpa ole tuota tiennyt. Itse koodaan joka tapauksessa aina strictilla. Otin tuosta esimerkista dokumenttityypin maarittelyt pois tilan saastamiseksi, vaikka olisihan ne voinut siihen jattaakin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 911097
- 125876
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa103845"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten276657- 70595
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait73583Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64562Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54526- 72483
Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist33483