Layout div:lla

Make

Kysymys; kuinkas saan "keskitettyä" diveillä tehdyn lay-outin?

5

802

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • yksi tapa
      • Make

        Kiitoksia kovin, täytyypä kokeilla tuota!


      • ellamolla
        Make kirjoitti:

        Kiitoksia kovin, täytyypä kokeilla tuota!

        Loppujen lopuksi aika helppoa, kunhan tietaa mita pitaa tehda, heh...Jonkin aikaa sai taistella, nykyaan teen sen aina noin. Tarkeaa muistaa laittaa nuo sivumarginaalit autoiksi, jotta toimii myos mozillalla. Ja tietenkin tyyli kannattaa laittaa omaksi css-tiedostokseen, jos on useampia sivuja.

        ----- esimerkki.html -----------

        Sivu


        * {margin:0; padding:0;}

        body {
        text-align: center;
        }

        #sivu {
        width: 600px;
        height: 500px;
        margin-left: auto;
        margin-right: auto;
        margin-top: 20px;
        background-color: beige;
        text-align: left;
        }


        #vasen {
        float:left;
        width: 200px;
        background-color: yellow;
        }

        #oikea {
        float: left;
        width: 400px;
        background-color: pink;
        }
           


        Sivu

        Tässä on vielä sivu jaettu kahteen osaan. Tässä voisi
        olla vaikka valikko.

        Tässa voisi olla sisalto.


      • Höpö
        ellamolla kirjoitti:

        Loppujen lopuksi aika helppoa, kunhan tietaa mita pitaa tehda, heh...Jonkin aikaa sai taistella, nykyaan teen sen aina noin. Tarkeaa muistaa laittaa nuo sivumarginaalit autoiksi, jotta toimii myos mozillalla. Ja tietenkin tyyli kannattaa laittaa omaksi css-tiedostokseen, jos on useampia sivuja.

        ----- esimerkki.html -----------

        Sivu


        * {margin:0; padding:0;}

        body {
        text-align: center;
        }

        #sivu {
        width: 600px;
        height: 500px;
        margin-left: auto;
        margin-right: auto;
        margin-top: 20px;
        background-color: beige;
        text-align: left;
        }


        #vasen {
        float:left;
        width: 200px;
        background-color: yellow;
        }

        #oikea {
        float: left;
        width: 400px;
        background-color: pink;
        }
           


        Sivu

        Tässä on vielä sivu jaettu kahteen osaan. Tässä voisi
        olla vaikka valikko.

        Tässa voisi olla sisalto.

        »Tarkeaa muistaa laittaa nuo sivumarginaalit autoiksi, jotta toimii myos mozillalla.»

        Kyse on oikeasti siitä, että tuo margin:auto on nimenomaan se jolla keskitys suoritetaan. IE ei ymmärrä kyseistä määritystä mikäli sivua ei tarjota strictinä html:änä, silloin täytyy käyttää IE:tä varten tuota text-aling:center ja perään korjata ettei sitä tekstiä oikeasti haluta keskittää.

        Fiksumpaa olisi tehdä strictiä koodia, niin tuota IE kikkailua ei tarvittaisi.


      • ellamolla
        Höpö kirjoitti:

        »Tarkeaa muistaa laittaa nuo sivumarginaalit autoiksi, jotta toimii myos mozillalla.»

        Kyse on oikeasti siitä, että tuo margin:auto on nimenomaan se jolla keskitys suoritetaan. IE ei ymmärrä kyseistä määritystä mikäli sivua ei tarjota strictinä html:änä, silloin täytyy käyttää IE:tä varten tuota text-aling:center ja perään korjata ettei sitä tekstiä oikeasti haluta keskittää.

        Fiksumpaa olisi tehdä strictiä koodia, niin tuota IE kikkailua ei tarvittaisi.

        Njoo...enpa ole tuota tiennyt. Itse koodaan joka tapauksessa aina strictilla. Otin tuosta esimerkista dokumenttityypin maarittelyt pois tilan saastamiseksi, vaikka olisihan ne voinut siihen jattaakin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä sai sinut ajattelemaan mies...

      Ettet riittäisi minulle?😔
      Ikävä
      129
      1310
    2. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      118
      1137
    3. Luulet olevasi pidetty

      Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap
      Ikävä
      97
      944
    4. Miksi olet sitten

      Yksin? Eikö kukaan kelpaa sinulle?
      Ikävä
      113
      857
    5. Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä

      Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa
      Ikävä
      279
      840
    6. Miten murun juhannus meni

      ❤️🤗 Muistithan olla kiltisti 😁😘
      Ikävä
      48
      725
    7. Kalateltta

      Ollaan tulossa Kuhmoon Kamarimusiikkiin jos majoitus viela jarjestyisi kuitenkin. Milloin kalateltta aukeaa naillanakymi
      Kuhmo
      19
      721
    8. Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?

      Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?
      Ikävä
      52
      709
    9. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      28
      647
    10. Miten j mies

      Sun juhannus meni?
      Ikävä
      49
      609
    Aihe