Layout div:lla

Make

Kysymys; kuinkas saan "keskitettyä" diveillä tehdyn lay-outin?

5

802

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • yksi tapa
      • Make

        Kiitoksia kovin, täytyypä kokeilla tuota!


      • ellamolla
        Make kirjoitti:

        Kiitoksia kovin, täytyypä kokeilla tuota!

        Loppujen lopuksi aika helppoa, kunhan tietaa mita pitaa tehda, heh...Jonkin aikaa sai taistella, nykyaan teen sen aina noin. Tarkeaa muistaa laittaa nuo sivumarginaalit autoiksi, jotta toimii myos mozillalla. Ja tietenkin tyyli kannattaa laittaa omaksi css-tiedostokseen, jos on useampia sivuja.

        ----- esimerkki.html -----------

        Sivu


        * {margin:0; padding:0;}

        body {
        text-align: center;
        }

        #sivu {
        width: 600px;
        height: 500px;
        margin-left: auto;
        margin-right: auto;
        margin-top: 20px;
        background-color: beige;
        text-align: left;
        }


        #vasen {
        float:left;
        width: 200px;
        background-color: yellow;
        }

        #oikea {
        float: left;
        width: 400px;
        background-color: pink;
        }
           


        Sivu

        Tässä on vielä sivu jaettu kahteen osaan. Tässä voisi
        olla vaikka valikko.

        Tässa voisi olla sisalto.


      • Höpö
        ellamolla kirjoitti:

        Loppujen lopuksi aika helppoa, kunhan tietaa mita pitaa tehda, heh...Jonkin aikaa sai taistella, nykyaan teen sen aina noin. Tarkeaa muistaa laittaa nuo sivumarginaalit autoiksi, jotta toimii myos mozillalla. Ja tietenkin tyyli kannattaa laittaa omaksi css-tiedostokseen, jos on useampia sivuja.

        ----- esimerkki.html -----------

        Sivu


        * {margin:0; padding:0;}

        body {
        text-align: center;
        }

        #sivu {
        width: 600px;
        height: 500px;
        margin-left: auto;
        margin-right: auto;
        margin-top: 20px;
        background-color: beige;
        text-align: left;
        }


        #vasen {
        float:left;
        width: 200px;
        background-color: yellow;
        }

        #oikea {
        float: left;
        width: 400px;
        background-color: pink;
        }
           


        Sivu

        Tässä on vielä sivu jaettu kahteen osaan. Tässä voisi
        olla vaikka valikko.

        Tässa voisi olla sisalto.

        »Tarkeaa muistaa laittaa nuo sivumarginaalit autoiksi, jotta toimii myos mozillalla.»

        Kyse on oikeasti siitä, että tuo margin:auto on nimenomaan se jolla keskitys suoritetaan. IE ei ymmärrä kyseistä määritystä mikäli sivua ei tarjota strictinä html:änä, silloin täytyy käyttää IE:tä varten tuota text-aling:center ja perään korjata ettei sitä tekstiä oikeasti haluta keskittää.

        Fiksumpaa olisi tehdä strictiä koodia, niin tuota IE kikkailua ei tarvittaisi.


      • ellamolla
        Höpö kirjoitti:

        »Tarkeaa muistaa laittaa nuo sivumarginaalit autoiksi, jotta toimii myos mozillalla.»

        Kyse on oikeasti siitä, että tuo margin:auto on nimenomaan se jolla keskitys suoritetaan. IE ei ymmärrä kyseistä määritystä mikäli sivua ei tarjota strictinä html:änä, silloin täytyy käyttää IE:tä varten tuota text-aling:center ja perään korjata ettei sitä tekstiä oikeasti haluta keskittää.

        Fiksumpaa olisi tehdä strictiä koodia, niin tuota IE kikkailua ei tarvittaisi.

        Njoo...enpa ole tuota tiennyt. Itse koodaan joka tapauksessa aina strictilla. Otin tuosta esimerkista dokumenttityypin maarittelyt pois tilan saastamiseksi, vaikka olisihan ne voinut siihen jattaakin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      58
      869
    2. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      119
      694
    3. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

      että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
      Ikävä
      79
      670
    4. Jani Wickholm on kuollut

      Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm
      Kotimaiset julkkisjuorut
      31
      584
    5. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      35
      542
    6. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      86
      527
    7. Alan pikkuhiljaa olemaan sinut

      sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante
      Sinkut
      103
      505
    8. Pystytkö pitämään

      Taukoa ja eroa ihan hyvillä mielin vai tekeekö tiukkaa
      Ikävä
      41
      481
    9. Mennään näin sitten

      Ettei kohdata enää.
      Ikävä
      37
      465
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      70
      436
    Aihe