Windows 95 ja laajakaista?

win95 + laajakaista

Saako Windows 95:en toimimaan ADSL-liittymän? Onko kovankin työn takana vai helppo homma?

2

517

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ppp

ADSL on aika monenkirjava maailma. Mahdollista on, mutta ei takeita. Laajakaistakauppias saattaisi tietää parhaiten.

Lähinnä homma voi kaatua seuraaviin:

1) laite ei ole tuettu
      USB-laitteet voi unohtaa. Sisäinen PCI-kortti käy, jos löytyy ajuri. Ulkoinen Ethernet-ADSL muunnin lienee varmin ratkaisu.

2) operaattori ei tue 95:ta
      Usein, mutta ilmeisesti ei aina, tarvitaan erillinen (operaattorin toimittama) yhteysohjelma, jolla otetaan yhteys nettiin. Sen pitää olla 95-yhteensopiva.

• Pave

Ainakin Soneran verkossa toimii hyvin. Itse olen yhteen koneeseen välillä vaihdellut kiintolevyä jossa on joko 98SE tai sitten 95 ja toimii hyvin. koneessa on verkkokortti sisällä joten ei tarvi edes ulkoisia laitteita. Piuha menee suoraan sieltä ADSL modeemille ja yhteys toimii. Ja koska Microsoft ei enään tarjoa selaimeensa päivityksiä 95 järjestelmälle niin suosittelen käyttämään Operaa johon löytyy kyllä päivitykset. Firefoxikin tukee vasta 98 versiota joten jos ei halua tyytyä vanhaan Exploreriin niin silloin voi etsiä Operan version.
        PS. Tämä teksti kirjoitettiin juuri tuota 95 käyttistä käyttämällä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Rakas

Eihän se tietysti minulle kuulu, mutta missä sinä olet? 😠
      Ikävä
      54
      2248
    2. Pidit itseäsi liian

Vanhana minulle? Niinkö?
      Ikävä
      62
      2152
    3. SDP:n lyhyt selviytymisopas

1. Komitea on vastaus, oli kysymys mikä tahansa Jos maailma on muuttumassa tai jossain palaa, demari ei hätiköi. Ensin p
      Maailman menoa
      13
      1661
    4. Joko olet luovuttanut

Mun suhteen?
      Ikävä
      62
      1482
    5. Haluaisitko oikeasti

Vakavampaa välillemme vai tämäkö riittää
      Ikävä
      51
      1443
    6. Mitä se olisi

Jos sinä mies saisit sanoa kaivatullesi mitä vain juuri nyt. Ilman mitään seuraamuksia yms. Niin mitä sanoisit?
      Ikävä
      41
      875
    7. Toivoisitko

Toivoisitko, että kaivattusi olisi introvertimpi tai extrovertimpi? Itsenäinen tai tarvitsisi enemmän apua/sinua? Osoit
      Ikävä
      90
      767
    8. Nanna Karalahti :Paljastus bisneksistä Jere Karalahden kanssa!

Ottanut yhteyttä seiskalehden toimittajaan ja kertonut totuuden yhteisestä Herotreeni-nimisestä verkkovalmenuksesta.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      118
      747
    9. Sotekeskus

Aloite on hyvä, kiitokset siitä. Mutta jos olette yhtään seuranneet hyvinvointialueen kokouksia niin sehän on jo nuijit
      Ähtäri
      33
      718
    10. Sinunkin pitää jättää

Se kaivattusi rauhaan.
      Ikävä
      40
      683
    Aihe