Vauvakutsut!

19+2

Heii!
Tahtoisin pitää vauvakutsut, eli "baby shower"-kutsut..mietinkin tässä, että voinko järjestää ne itse itselleni, vai onko se yleensä ystävien tehtävä..mitä siellä tapahtuu?ketä kutsua?pitääkö olla erityistä ohjelmaa?pitääkö ohjelman liittyä lapsiin ja vauvoihin, entä lahjapuoli(tuntuisi hölmöltä vaatia vieraita tuomaan lapselle lahjoja) jnejne...vai jätänkö väliin, enkä kiusaa lapsettomia, bilehaluisia kavereitani;) Onko kellään minkäänlaista kokemusta omista tai ystävien vauvakutsuista..??ja niin..milloin ne yleensä pidetään??

16

12453

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Näin minä tein

      Itse järjestin itse itselleni vauvakutsut. Laitoin paljon kutsuja ja vielä varmistelin ihmisiltä onko tulijoitá. Lähinnä perheelliset, odottavat ja vakiintuneet tulivat, sinnkukaverit jättivät tulematta ja ilmoittivat vasta viime hetkellä jonkun tekosyyn ettei tarvitsisi tulla. Mutta heistä piittaamatta vauvakutsuilla oli hauskaa.

      Itse leivoin suolaista ja makeaa tarjolle, haeskelin netistä hyviä leikkejä ja oli kaikkea ohjelmaa. Paitsi että oli hauskaa yhdessä naisten ja lasten kanssa niin muistoksi jäi jokaisen vauvatulokkaalle piirtämät synttärikortit sekä lahjat. Itsekin oli tehnyt jokaiselle tulijalle piene tlahjapussit jossa oli kaikkee tyttömäistä, kyniä, karkkia ym tilpehöörää. Ja annoin sen pussukan aina jonkun lähtiessä pois.

      • kutsut

        ....


    • väliin

      kiusallista vauvattomille ja vauvalliset ei ehdi.Sitäpaitsi se on amerikkalaisten höpö-juttu.

    • rv 38+1

      Amerikkalainen tapa....ei Suomeen kiitos!

      Suomessa on tapana juhlia vauvan syntymän jälkeen, kun tullaan katsomaan vauvaa, tuodaan usein lahja ym.

      Amerikassa juhlat pidetään ennen syntymää, koska siellä ei ole äitiyspakkausta tms. joten lahjat ovat tervetulleita etukäteen.

    • itse vaan

      haluaa niin tottakai voi pitää vauvakutsut :) Nehän voi olla ihan minkälaiset haluat eikä mitään amerikka tyyliä...

    • marikki79

      Mä pidin tuossa pari viikkoa sitten, kun tuntu et en ollut nähnyt "tyttöjä" aikoihin, eikä mun kaverit älynneet moisia järjestää. Jotkut osti jotain lahjoja mulle tai vauvalle, mut moni soitti ja kysyi, et pitäiskö tuoda jotain. Silloin kutsuessahan voi sanoa, että älkää ostako lahjoja tai että ei tarvii ostaa mitään, voi vaikka tuoda pullaa. Musta lahjat oli toki kivoja, mut en halunnu, et kenenkään tarvii ottaa niistä paineita. Olen ehdottomasti vauvakutsujen kannalla, ei elämässä liikaa juhlia ja iloisia tapahtumia ole! Ja voihan niistä tehdä omanlaiset, ei tarvii olla liian amerikkalaiset. Voi vaikka pelata jotain lautapelejä tms.

      • MsBlondy

        Mina olen jarjestanyt muutamalle ystavalleni noin 1-2kk ennen laskettua aikaa. On ollut niin kiva istua tyttojen kanssa yhdessa. Olen aina leiponut jotain suolaista ja makeaa ja kahvia yms tarjonnut. Sitten on just ollut jotain leikkeja esim. maisteltu Piltteja ja arvuuteltu mita mikakin on. Ilmapalloja on myos ollut ja arvottu nimivaihtoehtoja, hyvat naurut on saanut siita aina. Paaasiahan siina on se yhdessa olo ollut kun sitten synnytyksen jalkeen ei ehdi hetkeen samalla lailla rennosti viettamaan porukalla aikaa. Nyt asun itse ulkomailla, eika tyttokavereiden piiri ole kovin laaja taala viela niin taytyy varmaan itse jarjestaa itselle tai jattaa kokonaan valiin :(

        Aurinkoista kevatpaivaa kaikille :)


      • linda j
        MsBlondy kirjoitti:

        Mina olen jarjestanyt muutamalle ystavalleni noin 1-2kk ennen laskettua aikaa. On ollut niin kiva istua tyttojen kanssa yhdessa. Olen aina leiponut jotain suolaista ja makeaa ja kahvia yms tarjonnut. Sitten on just ollut jotain leikkeja esim. maisteltu Piltteja ja arvuuteltu mita mikakin on. Ilmapalloja on myos ollut ja arvottu nimivaihtoehtoja, hyvat naurut on saanut siita aina. Paaasiahan siina on se yhdessa olo ollut kun sitten synnytyksen jalkeen ei ehdi hetkeen samalla lailla rennosti viettamaan porukalla aikaa. Nyt asun itse ulkomailla, eika tyttokavereiden piiri ole kovin laaja taala viela niin taytyy varmaan itse jarjestaa itselle tai jattaa kokonaan valiin :(

        Aurinkoista kevatpaivaa kaikille :)

        ...kun se kuulostaa niin lahjojen kerjäämiseltä...
        menkää vaikka yhessä lounaalle "kun vielä helposti voitte" tms, mutta nuo vauvakutsut ovat perinteisesti sitä varten että vieraat voivat tuoda sinulle ja vauvalle lahjoja...


    • parin ystävättären

      kanssa pienimuotoiset kutsut esikoistaan odottavalle yhteiselle ystävättärellemme. Leivottiin suolaista ja makeaa,ostettiin jotain pientä vauvalle ja äidille pieni hemmottelupaketti,jossa oli ainakin ihana suihkugeeli ja raskaanaolevan iholle tarkoitettua vartalovoidetta. Erityistä ohjelmaa ei ollut,mutta aika meni kuin siivillä vauvoista jutellessa. Juhlat oli täysi yllätys ja ystävätär aivan ihastuksissaan.
      Tervetuloa vaan Suomeen tuokin uusi juhla! On niitä uusia tavoja ennenkin opittu juhlimaan. Esim.ystävänpäivä:)

    • luin jostakin

      että ainakin jenkeissä kutsun järjestävät tulevan äidin sisko/siskot,äiti tai anoppi.

      • rv 19+++

        Kiitokset kaikille vinkeistä..ajattelin ensin itsekkin että vauvakutsut olisi jtn lahjojen keräämistä, mutta voihan sitä tosiaan sitten sanoa että mitään muuta ei tarvitse tuoda kuin itsenä...sellainen juttu vielä, että onko vauvakutsut yleensä naisten juttu vai viihtyisikö isä ja myös hänen kaverinsa/ minun tyttökavereiden poikaystävät siellä? vai pitäisikö suosiolla jättää miehet ulkopuolelle ja nauttia ajasta tyttöjen kesken??:)


      • jotain kivaa
        rv 19+++ kirjoitti:

        Kiitokset kaikille vinkeistä..ajattelin ensin itsekkin että vauvakutsut olisi jtn lahjojen keräämistä, mutta voihan sitä tosiaan sitten sanoa että mitään muuta ei tarvitse tuoda kuin itsenä...sellainen juttu vielä, että onko vauvakutsut yleensä naisten juttu vai viihtyisikö isä ja myös hänen kaverinsa/ minun tyttökavereiden poikaystävät siellä? vai pitäisikö suosiolla jättää miehet ulkopuolelle ja nauttia ajasta tyttöjen kesken??:)

        moi!
        itse olen järjestämässä kutsut (rv32) äitini luona. Haluan leipoa ja laittaa mutta ihan kiva ettei tarvitse yksin kaikkea tehdä. Mulla raskausaika on ollu aika kuluttavaa (suoraan sanottuna sosiaalisesti tylsää) eli kiva järjestää juhlat joissa näkee kavereita iloisissa merkeissä. Kun laskettu aika on vuoden vaihteessa, en luultavimmin pääse pikkujouluihinkaan mukaan. Niinpä on kiva piristää kuohuviinillä ja täytekakulla marraskuista lauantaita. Sinkkukaverit ovat myös tulossa koska juhlat alkavat jo alkuillasta ja nimenomaan siellä saa "ottaa pohjia". Luultavasti juhlakalu itse väsyy aika aikaisin, eli hyvä vaan että halukkaat voivat siitä sitten lähteä baariin. Luulen, että juhlista tulee oikein hauskat. Kyllä niitä bileitä nyt on turhempienkin syiden takia tullut pidettyä.... :)
        Mukavia juhlia!

        ps. Meillä kutsu meni kyllä vain tytöille. Tuskin kukaan mies edes haluaa mukaan.. he voivat jäädä kotiin lasten kanssa, niin saa äitikin vapaaillan!


    • soveritjaboverit

      Siis tämäkin hössötys on aivan yhtä höyryymistä. Miten nämä höyryäjäjät sitten tekevät ja sanovat jos sattuu niin että tapahtuu keskenmeno / kuolleena syntynyt tai jotain mitä nyt ei soisi kellekkään. Parasta on jos käy sitten kun uusi tulokas on syntynyt . No ennenhän käytiin "rotinoissa" vietiin sitä sun tätä .
      Kaippa se nykyään on sitten että juhlitaan jo ennen kuin on juhlimista, Iloitaan ennen kun on aihetta.
      On kaiketi hienompaa "baby sower" kuin pelkät kotimaiset rotinat.
      Onks tää sitä nykyaikaa................tä.

      • Handeli2

        Niin, mitäpä sitä syntymä jälkeenkään, kaikkihan voi kuolla milloin vain. Ja synttäritkin on ihan turhia juhlia, vanheneminen on kamalaa ja sankari voi kuolla seuraavana päivänä.

        Haloo. Jos joku haluaa kavereitaan nähdä tai ystävälleen järjestää mukavan illan, se tuski on keltään pois. Järjestin ystävälleni vauvakutsut ja siellä hemmoteltiin odottavaa äitiä ja tsempattiin lämpimässä hengessä tulevaan. Tehdäänhän sitä hankintoja etukäteen joka tapauksessa, aina voi käydä jotain.


    • Itse ajattelin pitää aikuisten "golden shower"-kutsut

    • Anonyymi

      Oikeesti siis miten järkyttävää, taas yksi tapa pummata ihmisiltä rahaa ja lahjoja. Ei kiitos.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tapio Suominen on kuollut

      Urheilutoimittaja Tapio Suominen on kuollut. Suominen oli kuollessaan 60-vuotias. Selostajalegendan kuolemasta kertoo Y
      Maailman menoa
      236
      16771
    2. Tapio Suominen oli sairauden uhri

      Urheiluselostaja Tapio Suominen kuoli eilen keskiviikkona aamulla tapaturmaisesti Hattulassa. Toisen uutisen mukaan van
      29
      2168
    3. Tapio suominen

      Liian aikaisin lähdit sinua oli kiva kuunnella.
      Ikävä
      110
      1950
    4. Mitä toivot

      Tämän hetkiseen tilanteeseen?
      Ikävä
      191
      1730
    5. Sydämeni on

      varattu sinulle. Et ole minun, en ole sinun. Me on mahdottomuus. Mutta olet se joka on mielessäni ensimmäisenä kun herää
      Ikävä
      122
      1461
    6. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      10
      1102
    7. Rannalle! Uimaan!! Rinnat paljaiksi!!!

      Järki kadonnut sekä niiltä feministeiltä, jotka vaativat saada esiintyä rinnat paljaina julkisilla uimarannoilla, kuten
      Maailman menoa
      216
      972
    8. Elämääni tulee pian uusi uros

      Se on sinisilmäinen, blondi. 😍 Toivottavasti tämä ok?
      Ikävä
      119
      857
    9. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      214
      750
    10. Kok-edustaja: Yle aivopesee työntekijöitä

      "– Yle ei vain sensuroi Kyllä isä osaa-sarjaa, vaan haluaa jaksojen määrää manipuloimalla HÄVITTÄÄ ”ongelman” todellisuu
      Maailman menoa
      61
      748
    Aihe