Tolkkinen

Millainen?

Millainen asuinalue on Tolkkinen? Onko siellä minkäänlaisia palveluja, kuten ruokakauppaa? Kertokaa, kuvailkaa!

12

3441

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hajuaistiin

      Teollinen aromi on havaittavissa...

      • Anonyymi

        Ei varsinaisesti. Saha on lopettanut toimintansa jo yli kymmenen vuotta sitten.


      • Anonyymi

        Kuka ajeli robert's coffee. Autoa tolkkisessa, palkkio


    • puikula

      Mun ymmärtääkseni tolkkisissa ei ole mitään. Ei mitään muuta kun asuntoja ja joku kämänen "urheilukenttä". En kyllä haluais asua siellä. Hemmetin pitkä matka keskustaan,ja taksilla kun tuut ryyppäämästä,niin maksaa varmaan aika tuhottomasti.
      Tolkkinen...ei kiitos.

    • kenties

      muuttamassa, vai haetko vain tuntumaa?

      Tolkkinen on muuttunut erittäin paljon siitä "juorukylästä". Vieläkin sitäkin löytyy, varsinkin sahan työntekijöiden joukosta...

      Kauppaa ei ole, koska se ei enää menesty tällaisena "kiireisenä" aikana. Joskus oli jopa kolme kauppaa samaan aikaan (sekä pankki, elokuvateatteri jne.), mutta nykyään ihmisillä on enemmän autoja jne.

      Kiva kylä asuttuna; merta ja maisemaa (jos ei muuta sahan lähelle)... Mikäli hakee palveluita (eikä idylliä), on parempi muuttaa muualle.

      Voisin muuttaa takaisin Tolkkisiin (tai Porvooseen), mikäli kestäisin porvoolaisia ihmisinä. Porvoo on edelleenkin "juoruileva" ja keskustassa "tiedetään" sinun asioistasi enemmän kuin itse tiedät.

      • muuttamassa

        Heippa!

        Olen töiden perässä muuttamassa Porvooseen ja etsimässä asuntoa... En tiedä paikkakunnasta juuri mitään ja siksi kyselen, kun siellä Tolkkisissa näyttäisi ainakin netin perusteella olevan ihan kivan oloisia asumisoikeusasuntoja vapaana. Ihmettelin vaan, että miksi niitä on sillä alueella niin paljon vapaana, onko siihen joku syy...?


      • kysyisin
        muuttamassa kirjoitti:

        Heippa!

        Olen töiden perässä muuttamassa Porvooseen ja etsimässä asuntoa... En tiedä paikkakunnasta juuri mitään ja siksi kyselen, kun siellä Tolkkisissa näyttäisi ainakin netin perusteella olevan ihan kivan oloisia asumisoikeusasuntoja vapaana. Ihmettelin vaan, että miksi niitä on sillä alueella niin paljon vapaana, onko siihen joku syy...?

        mitä hyötyä on asumisoikeusasunnossa?

        Syynä niiden vapaana oloon on varmaankin se, että Tolkkinen on täynnä omakotitaloja ja aso-asuminen on suhteellisen uutta kylässä.

        Sijainti voi myös olla syynä... En kuitenkaan itse tiedä, missä aso-asunnot sijaitsevat Tolkkisissa, joten en voi sanoa varmaa syytä.

        Suosittelen, että käyt katsomassa asuntoja. Kannattaa myös kysellä tulevilta? naapureilta, millaista on asua niissä asunnoissa. En keksi muuta keinoa... Tämä on kuitenkin huono tapa kysellä, koska täällä on pelleilijöitä niin paljon...


      • entinen asukas
        muuttamassa kirjoitti:

        Heippa!

        Olen töiden perässä muuttamassa Porvooseen ja etsimässä asuntoa... En tiedä paikkakunnasta juuri mitään ja siksi kyselen, kun siellä Tolkkisissa näyttäisi ainakin netin perusteella olevan ihan kivan oloisia asumisoikeusasuntoja vapaana. Ihmettelin vaan, että miksi niitä on sillä alueella niin paljon vapaana, onko siihen joku syy...?

        Moi. Ko. asunnot on ihan kivoja ja alunperin kaikki oli varattuja. Ihmiset kuitenkin ( ainakin Porvoossa ) taitaa käyttää niitä väliaikaisasuntoina, esim. kahden omistusasunnon välissä. Vaihtuvuus kyseisissä taloissa on ollut suurehko. Ympäristö on rauhallinen, melko paljon lapsiperheitä, uimaranta kävelymatkan päässä, elintarvikekioski ihan kohtuullisella valikoimalla, bussit kulkevat keskustaan säännöllisesti vähintään kerran tunnissa, löytyy sekä ruotsin- että suomenkielinen ala-aste ja päiväkoti, kirjasto, paikallinen pubi mistä saa tosi hyviä pitsoja. Suosittelen. Viereinen saha tuoksahtelee välillä, itse en kuitenkaan pitänyt hajua mitenkään häiritsevänä. Ex-puoliso asuu siellä edelleen lasten kanssa enkä itsekään olisi ilman eroa muuttanut minnekään. Voin omasta puolestani suositella lämpimästi.


      • kämppiä
        entinen asukas kirjoitti:

        Moi. Ko. asunnot on ihan kivoja ja alunperin kaikki oli varattuja. Ihmiset kuitenkin ( ainakin Porvoossa ) taitaa käyttää niitä väliaikaisasuntoina, esim. kahden omistusasunnon välissä. Vaihtuvuus kyseisissä taloissa on ollut suurehko. Ympäristö on rauhallinen, melko paljon lapsiperheitä, uimaranta kävelymatkan päässä, elintarvikekioski ihan kohtuullisella valikoimalla, bussit kulkevat keskustaan säännöllisesti vähintään kerran tunnissa, löytyy sekä ruotsin- että suomenkielinen ala-aste ja päiväkoti, kirjasto, paikallinen pubi mistä saa tosi hyviä pitsoja. Suosittelen. Viereinen saha tuoksahtelee välillä, itse en kuitenkaan pitänyt hajua mitenkään häiritsevänä. Ex-puoliso asuu siellä edelleen lasten kanssa enkä itsekään olisi ilman eroa muuttanut minnekään. Voin omasta puolestani suositella lämpimästi.

        Syy niiden tyhjinä oloon on varmaankin se, että kukaan täysjärkinen ei ensin maksa törkeätä summaa jostain täysin hyödyttömästä asumisoikeudesta, jos kerran kuitenkin joutuu maksamaan silti täyttä vuokraa kämpässä asumisesta.

        Viisaat Porvoolaiset hankkivat aivan tavallisen vuokrakämpän, jos ei kerran kokonaan omaa ja sijoittavat tuonkin summan johonkin järkevään.


      • kenties
        kämppiä kirjoitti:

        Syy niiden tyhjinä oloon on varmaankin se, että kukaan täysjärkinen ei ensin maksa törkeätä summaa jostain täysin hyödyttömästä asumisoikeudesta, jos kerran kuitenkin joutuu maksamaan silti täyttä vuokraa kämpässä asumisesta.

        Viisaat Porvoolaiset hankkivat aivan tavallisen vuokrakämpän, jos ei kerran kokonaan omaa ja sijoittavat tuonkin summan johonkin järkevään.

        Ehkäpä siksi, että vuokralla asuminen jossain 70-luvulla rakennetussa kerrostaloloukossa korkeammalla hinnalla ei kiinnosta, etenkin kun sen asumisoikeusmaksun saa poismuuttaessaan takaisin rakennuskustannusindeksillä korotettuna...


      • Anonyymi

        Toi on juurikin totta, ne on ne entiset sahan työläiset ja juopottelijat, jotka siellä juoruavat. Kivojakin ihmisiä on. Tietysti. Ei niistä juopottelevista, katkeroituneista tupakanpolttajista ja uhkapelureista tarvitse välittää. Itsellensähän kuoppaa kaivavat,


    • Anonyymi

      Ei oo varsinaista ruokakauppaa ollenkaan. Eikä mitään muutakaan kauppaa. Kioski vain. Mutta Porvoon keskustaankaan ei ole kuin kahdeksan kilometriä. Ja jo vähän ennen sitä on kaksi K-kauppaa…. Oisko niihin jokin viitisen kilometriä kumminkin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      109
      2155
    2. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      119
      1666
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      124
      1530
    4. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1347
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      75
      1266
    6. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      68
      1175
    7. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      489
      1167
    8. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      88
      963
    9. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      942
    10. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      138
      886
    Aihe