Hei! Olen kovasti kiinnostunut kyseisistä puista. Netistä löydetyistä kuvista ilmenee että on kukat on aivan ihania:) Siinäpä se! Mistään ei ilmene millaiseksi puu todella kasvaa. Siis mallia. Onko vähän kuin isotuomipihlaja(siis malli), vai kirsikkapuu vai peruspihlaja... Onko yksi vähän paksumpi runko vai muutama pienempi? Miten pystykasvuinen vai roikkuuko oksat? on vaikea miettiä istutuskohtaa tarkkaan kun ei tiedä! Ja silti pakko saada! Oliisn kiitollinen jos joku voisi vastata näihin tyhmiin...
ruusu, ja helmiorapihlaja
6
3753
Vastaukset
- pms68
jos taimi jo selvästi runkopuu niin puuhan siitä tulee, mutta välillä myynnissä sellaisia risukkoja joista ei puuta saa edes tekemällä.
Ruusuorapihlajan omistaneena voin todella suositella kaunista kasvia, mutta varaa leveä tila sillä meillä halkaisija oli nopsaan yli pari metriä vaikka korkeutta vain karvan enemmän. Kannattaa myös surutta leikata huonoon suuntaan kasvavia oksia pois niin saa kauniimman puun. Niin ja oksat pääasiassa kasvoivat sivulle suoraan muutamia poistettuja poikkeuksia lukuunottamatta..
Nyt piilomainontaa; kauppilan ja viherringin sivuilla on paljon kasvutietoja eri kasveista nettikuvastoissa. Sieltä itse pongaan oudon kasvin asiat kuntoon..- kiinni jäit
mainonnasta ! Ilmankos tunnutkin olevan perillä asioista ;) Kiva että meidän ketjusta on ollut iloa ja hyötyä.
- pms68
kiinni jäit kirjoitti:
mainonnasta ! Ilmankos tunnutkin olevan perillä asioista ;) Kiva että meidän ketjusta on ollut iloa ja hyötyä.
tottakai olisi hauskaa olla vain tietävinään ja salata hyvä lähde muilta, mutta kun se ei ole minulta pois jos joku sieltä neuvon löytää... Meillä kun teinit pitää konetta auki yötäpäivää niin on todella vikkelää mennä katsomaan aina tarvittava tieto sieltä. Toki puutarhakirjoja on hyllyssä, mutta se että ensin hakee sen kirjan jossa parhaiten tietoa etsimästä asiasta ja että sieltä löytyisi kaikki jonkin kasvin tiedot kasvupaikkoineen on aika utopistista kaiken kaikkiaan.
Kummankos leivissä kuvittelit minun olevan? Pettymys lienee suuri kun kerron hoitavani puutarhaa rakkaudella ja ihmisiä työkseni? - se ääliö
pms68 kirjoitti:
tottakai olisi hauskaa olla vain tietävinään ja salata hyvä lähde muilta, mutta kun se ei ole minulta pois jos joku sieltä neuvon löytää... Meillä kun teinit pitää konetta auki yötäpäivää niin on todella vikkelää mennä katsomaan aina tarvittava tieto sieltä. Toki puutarhakirjoja on hyllyssä, mutta se että ensin hakee sen kirjan jossa parhaiten tietoa etsimästä asiasta ja että sieltä löytyisi kaikki jonkin kasvin tiedot kasvupaikkoineen on aika utopistista kaiken kaikkiaan.
Kummankos leivissä kuvittelit minun olevan? Pettymys lienee suuri kun kerron hoitavani puutarhaa rakkaudella ja ihmisiä työkseni?En tiedä menikö nyt viestini sisältö ihan ohi sulta vai oliko jostain muusta syystä noin puolusteleva vastauksesi siihen...
Viherringin sivut on perustettu nimenomaan syystä että siellä saa ja on luvallista vierailla, tietoa on tarkoituskin jakaa myös sivujen kautta kuten ko ketjun liikkeissä. Sivustoista saa myös levittää sanaa eteenpäin, sehän palvelee asiansa tuntevien puutarhamyymälöiden tarkoitusta.
Kunhan leikilläni heitin ton "kiinni jäit" kommentin ja olen täältä joitain tekstejäsi lukenut joten viittaus asiantuntemukseenkaan ei ollut vinoilua. Olin oikeasti ilahtunut hyvästä palautteesta.
Itse hoidan ihmisiä rakkaudella ja puutarhaa työkseni, ko ketjun liikkeessä. - pms68
se ääliö kirjoitti:
En tiedä menikö nyt viestini sisältö ihan ohi sulta vai oliko jostain muusta syystä noin puolusteleva vastauksesi siihen...
Viherringin sivut on perustettu nimenomaan syystä että siellä saa ja on luvallista vierailla, tietoa on tarkoituskin jakaa myös sivujen kautta kuten ko ketjun liikkeissä. Sivustoista saa myös levittää sanaa eteenpäin, sehän palvelee asiansa tuntevien puutarhamyymälöiden tarkoitusta.
Kunhan leikilläni heitin ton "kiinni jäit" kommentin ja olen täältä joitain tekstejäsi lukenut joten viittaus asiantuntemukseenkaan ei ollut vinoilua. Olin oikeasti ilahtunut hyvästä palautteesta.
Itse hoidan ihmisiä rakkaudella ja puutarhaa työkseni, ko ketjun liikkeessä.enpä tulkinnut tuota ketjua oikein koska yleensähän ketjus käytetään viestien jonosta..
Kiinni jäit nosti villat pystyyn koska monella palstalla on alan ihmisiä siis kauppiaita yms ja siellä monasti muitakin leimataan niin joten ärsyynnyin heti ja välittömästi.. Ukkoakin luullaan alvariinsa keittiökauppiaaksi yms!
- onleveä
leveä täysikasvuisena, kuin ikiaikainen omenapuu. tuomipihlaja on pystykasvuinen. talvenkestävyys; suotuisa paikka.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli
Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei763466Ajattelen sinua iltaisin, aamulla, päivittäin
Ehkä siinä jo pientä vinkkiä. Oot jäänyt pahasti mieleen. Sun katse on niin syvä ja oot niin lempeä. Hyvä olla sun kanss1071782- 1061092
- 991065
- 60923
Priden osallistujamäärä suuri pettymys!
Ei lähellekään sataatuhatta, vaikka mukaan on värvätty kaikki aktivistit jopa homot katolta heittelevä islamistinen aate164840- 42836
IS Viikonloppu 28.-29.6.2025
3- merkitty Kovis Erkki Vuokilalta. Oikean reunan (kuvituksellinen) pääkuva on hauska, mutta siitä johdetun sanan merkit57791Joku kysyy
Missä on syy? Jossainhan se syy täytyy olla persujen kannatuksen alenemiseen. Kannatuksen alneminen ei näy pelkästään g59769Kannan sinua mukanani
Aina sydämessäni ❤️ Niin kauan kun henki pihisee ja veri virtaa suonissani, niin olet osa minua tavalla, josta olen kii28735