kaaharitaksit

vaarallisia!

************Taksi törmäsi tyttöön Tuusulassa
28.4.2006 20:23
Ajoradalla kävellyt 15-vuotias tyttö loukkaantui taksin törmättyä häneen Tuusulassa perjantaina.

Poliisin mukaan onnettomuus sattui kello 16.20:n aikaan Tuusulan Nahkelantien ja Lahelantien risteyksessä. Nurmijärven suunnasta tullut tilataksi törmäsi tyttöön.

Tyttö loukkaantui ja hänet kuljetettiin Töölön ensiapuasemalle.

Onnettomuuden vuoksi liikenne ruuhkautui noin tunnin ajaksi. Onnettomuuspaikalla oli useita poliisiyksiköitä, sairasautoja ja Medi-Heli.

STT ****************


Ajavat niin lujaa etteivät edes havaitse tien reunalla käveleviä. On se nähty helsingissäkin, takseilla on kovimmat ylinopeudet ja ikinä ei poliisi pysäytä.

7

1338

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • "takseilla on kovimmat ylinopeudet, ja ikinä ei poliisi pysäytä"

      ainakin minut on pysäyttänyt, aika ja paikka oli kustaa vaasantie keskellä arkiyöta, rajoitus 60kmh, laskin tutkan kohdalla, Lahden moottoritieltä hermannin suuntaan, kun ratikkahallin jälkeen alkava 60km/h rajoitus alkoi, ei ollut ees kiirekkään, ja aattelin, että "antaa nopeuden tippua ittestään" vauhtia oli tutkan mukaan 79km/h 60 alueelle tultaessa, ja vauhti laski kokoajan, mutta sakot siitä tuli. "Vain" 520€. Tulot kun oli 2000€/kuukaus ennen veroja, ja 1600€ verojen jälkeen, ni voi laskee pikasesti kuinka paljon otettiin huomioon mm. Hiljainen liikenne, ja hyvä näkyvyys, jotka katotaan aina jos kyseessä on tavallinen tallaaja.

      • oli se, että juu harvakseltaan pysäytetään, mutta kun pysäytetään, ni annetaan sitten oikein selkeesti tuntuva sakko.


      • vaarallisia!
        jannetin82 kirjoitti:

        oli se, että juu harvakseltaan pysäytetään, mutta kun pysäytetään, ni annetaan sitten oikein selkeesti tuntuva sakko.

        Havaintojeni mukaan taksit ajavat usein yli rajoitus 15km/h. Tuntuvat olevan aika taitavia pudottamaan nopeutta oikeissa paikoissa ja useimmiten välttyvät sakoilta, jotka ansaitisisivat. Onko se niin vaikeaa ajaa muun liikenteen mukana RAJOITUKSEN MUKAAN? Uskotaan että on paska palkka mutta ei se ole syy vaarantaa liikennettä ahneudessaan.


      • Ekku
        vaarallisia! kirjoitti:

        Havaintojeni mukaan taksit ajavat usein yli rajoitus 15km/h. Tuntuvat olevan aika taitavia pudottamaan nopeutta oikeissa paikoissa ja useimmiten välttyvät sakoilta, jotka ansaitisisivat. Onko se niin vaikeaa ajaa muun liikenteen mukana RAJOITUKSEN MUKAAN? Uskotaan että on paska palkka mutta ei se ole syy vaarantaa liikennettä ahneudessaan.

        Nähdäkseni aika moni "siviili"-auto ajaa myös tuon mainitsemasi 15km/h ylinopeutta jatkuvasti, mutta ei niitäkään poliisi sakota.

        Ei silti kukaan täällä palstalla vaadi näille sakkoja.

        Poliisin käytäntö tuntuu olevan, että pientä ylinopeutta ajavia ei pysäytetä, koska parempaakin saalista on tarjolla.

        Kyllä taksillakin sakot saa, kun ajaa reilumpaa ylinopeutta.


      • Kokenut
        Ekku kirjoitti:

        Nähdäkseni aika moni "siviili"-auto ajaa myös tuon mainitsemasi 15km/h ylinopeutta jatkuvasti, mutta ei niitäkään poliisi sakota.

        Ei silti kukaan täällä palstalla vaadi näille sakkoja.

        Poliisin käytäntö tuntuu olevan, että pientä ylinopeutta ajavia ei pysäytetä, koska parempaakin saalista on tarjolla.

        Kyllä taksillakin sakot saa, kun ajaa reilumpaa ylinopeutta.

        Kyttäs vosikoita oikein urakalla varmaan komisario jo.Ja Blitikaa saatiin..


      • vaarallisia!
        Ekku kirjoitti:

        Nähdäkseni aika moni "siviili"-auto ajaa myös tuon mainitsemasi 15km/h ylinopeutta jatkuvasti, mutta ei niitäkään poliisi sakota.

        Ei silti kukaan täällä palstalla vaadi näille sakkoja.

        Poliisin käytäntö tuntuu olevan, että pientä ylinopeutta ajavia ei pysäytetä, koska parempaakin saalista on tarjolla.

        Kyllä taksillakin sakot saa, kun ajaa reilumpaa ylinopeutta.

        Tämä onkin taksipalsta! Täällä vaadin kaaharitakseja ruotuun. Mutta totuus on, että taksit on yleensä niitä jotka etenee nopeimmiten liikenteessä, pujottelee yms ... muutama saattaa mennä samaa kyytiä, mutta 90% henkilö autoilijoista ajaa takseja hitaammin. Muuten taksien heidän ei tarvitsisi pujotella.


    • ajomiäs

      Ajoradalla kun ei saa kävellä. Luulis yläasteikäisen ymmärtävän jotain oman turvallisuutensa päälle. Ei kenenkään päälle tietenkään saa ajaa, mutta niinhän se on etteivät liikennesäännöt koske jalankulkijoita eikä polkupyöräilijöitä. Oli muuten olennaista tietoa siinä uutisessa että auto oli nimenomaan taksi. Veikkaanpa että jos se olisi ollut vaikkapa postiauo niin sitä ei olisi mainittu.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1084
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      814
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      264
      606
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      17
      595
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      66
      548
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      93
      535
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      512
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    9. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      43
      476
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      437
    Aihe