************Taksi törmäsi tyttöön Tuusulassa
28.4.2006 20:23
Ajoradalla kävellyt 15-vuotias tyttö loukkaantui taksin törmättyä häneen Tuusulassa perjantaina.
Poliisin mukaan onnettomuus sattui kello 16.20:n aikaan Tuusulan Nahkelantien ja Lahelantien risteyksessä. Nurmijärven suunnasta tullut tilataksi törmäsi tyttöön.
Tyttö loukkaantui ja hänet kuljetettiin Töölön ensiapuasemalle.
Onnettomuuden vuoksi liikenne ruuhkautui noin tunnin ajaksi. Onnettomuuspaikalla oli useita poliisiyksiköitä, sairasautoja ja Medi-Heli.
STT ****************
Ajavat niin lujaa etteivät edes havaitse tien reunalla käveleviä. On se nähty helsingissäkin, takseilla on kovimmat ylinopeudet ja ikinä ei poliisi pysäytä.
kaaharitaksit
7
1338
Vastaukset
"takseilla on kovimmat ylinopeudet, ja ikinä ei poliisi pysäytä"
ainakin minut on pysäyttänyt, aika ja paikka oli kustaa vaasantie keskellä arkiyöta, rajoitus 60kmh, laskin tutkan kohdalla, Lahden moottoritieltä hermannin suuntaan, kun ratikkahallin jälkeen alkava 60km/h rajoitus alkoi, ei ollut ees kiirekkään, ja aattelin, että "antaa nopeuden tippua ittestään" vauhtia oli tutkan mukaan 79km/h 60 alueelle tultaessa, ja vauhti laski kokoajan, mutta sakot siitä tuli. "Vain" 520€. Tulot kun oli 2000€/kuukaus ennen veroja, ja 1600€ verojen jälkeen, ni voi laskee pikasesti kuinka paljon otettiin huomioon mm. Hiljainen liikenne, ja hyvä näkyvyys, jotka katotaan aina jos kyseessä on tavallinen tallaaja.oli se, että juu harvakseltaan pysäytetään, mutta kun pysäytetään, ni annetaan sitten oikein selkeesti tuntuva sakko.
- vaarallisia!
jannetin82 kirjoitti:
oli se, että juu harvakseltaan pysäytetään, mutta kun pysäytetään, ni annetaan sitten oikein selkeesti tuntuva sakko.
Havaintojeni mukaan taksit ajavat usein yli rajoitus 15km/h. Tuntuvat olevan aika taitavia pudottamaan nopeutta oikeissa paikoissa ja useimmiten välttyvät sakoilta, jotka ansaitisisivat. Onko se niin vaikeaa ajaa muun liikenteen mukana RAJOITUKSEN MUKAAN? Uskotaan että on paska palkka mutta ei se ole syy vaarantaa liikennettä ahneudessaan.
- Ekku
vaarallisia! kirjoitti:
Havaintojeni mukaan taksit ajavat usein yli rajoitus 15km/h. Tuntuvat olevan aika taitavia pudottamaan nopeutta oikeissa paikoissa ja useimmiten välttyvät sakoilta, jotka ansaitisisivat. Onko se niin vaikeaa ajaa muun liikenteen mukana RAJOITUKSEN MUKAAN? Uskotaan että on paska palkka mutta ei se ole syy vaarantaa liikennettä ahneudessaan.
Nähdäkseni aika moni "siviili"-auto ajaa myös tuon mainitsemasi 15km/h ylinopeutta jatkuvasti, mutta ei niitäkään poliisi sakota.
Ei silti kukaan täällä palstalla vaadi näille sakkoja.
Poliisin käytäntö tuntuu olevan, että pientä ylinopeutta ajavia ei pysäytetä, koska parempaakin saalista on tarjolla.
Kyllä taksillakin sakot saa, kun ajaa reilumpaa ylinopeutta. - Kokenut
Ekku kirjoitti:
Nähdäkseni aika moni "siviili"-auto ajaa myös tuon mainitsemasi 15km/h ylinopeutta jatkuvasti, mutta ei niitäkään poliisi sakota.
Ei silti kukaan täällä palstalla vaadi näille sakkoja.
Poliisin käytäntö tuntuu olevan, että pientä ylinopeutta ajavia ei pysäytetä, koska parempaakin saalista on tarjolla.
Kyllä taksillakin sakot saa, kun ajaa reilumpaa ylinopeutta.Kyttäs vosikoita oikein urakalla varmaan komisario jo.Ja Blitikaa saatiin..
- vaarallisia!
Ekku kirjoitti:
Nähdäkseni aika moni "siviili"-auto ajaa myös tuon mainitsemasi 15km/h ylinopeutta jatkuvasti, mutta ei niitäkään poliisi sakota.
Ei silti kukaan täällä palstalla vaadi näille sakkoja.
Poliisin käytäntö tuntuu olevan, että pientä ylinopeutta ajavia ei pysäytetä, koska parempaakin saalista on tarjolla.
Kyllä taksillakin sakot saa, kun ajaa reilumpaa ylinopeutta.Tämä onkin taksipalsta! Täällä vaadin kaaharitakseja ruotuun. Mutta totuus on, että taksit on yleensä niitä jotka etenee nopeimmiten liikenteessä, pujottelee yms ... muutama saattaa mennä samaa kyytiä, mutta 90% henkilö autoilijoista ajaa takseja hitaammin. Muuten taksien heidän ei tarvitsisi pujotella.
- ajomiäs
Ajoradalla kun ei saa kävellä. Luulis yläasteikäisen ymmärtävän jotain oman turvallisuutensa päälle. Ei kenenkään päälle tietenkään saa ajaa, mutta niinhän se on etteivät liikennesäännöt koske jalankulkijoita eikä polkupyöräilijöitä. Oli muuten olennaista tietoa siinä uutisessa että auto oli nimenomaan taksi. Veikkaanpa että jos se olisi ollut vaikkapa postiauo niin sitä ei olisi mainittu.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1101094
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82824Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede18619Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat264606- 68567
- 95552
- 26512
- 49510
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.47491- 47437