Tämä Konginkangas

pyttyautoilija

Saa nähdä mitä tästä Kongista vielä seuraa, ei hyvää ainakaan...Liian julmaa peliä todeta kaksi syyllistä tähän juttuun. Siitä jo näkee, että ammattitaito puuttuu kun puhutaan rekka onnettomuudesta. Kyseinen ajoneuvoyhdistelmä ei todellakaan ollut mikään rekka.
Harmi, ettei siinä lautakunnassa ollut ammattikuljettajien edustajaa. Olisi tullut monet asjat selville.

Tiehallinnon yli-insinööri on todennut mm: kuorma auton turvajärjestelmä syy ym. Hänen mielestään, jos laskussa 80 vauhtia, mäen päällä silloin 39. Siinä tapauksessa yhdistelmä ei olisi mäkeä noussut.

Piirturia tulkittu väärin, tiessä heittoja, kaltevuutta ym. On voinut olla jotain muutakin teknistä vikaa ( esim:jarrut) jäänyt tutkimatta.

Juuri tällaisten juttujen takia olisi tärkeä, että lautakunnassa olisi ammattikuljettaja (miljoonia ajanut) kertomassa. Täällä niiden esittäminen ei edistä asioita, eikä tuo tulosta. Vähälle huomiolle on jäänyt linjurin toiminta tilanteessa. Nopeus mikä oli ja muu reagoiminen. Samoin tienpitäjän vastuu ja toiminta. Myös viranomaiset eivät ole puhtaalla pöydällä. He ovat laillisesti ottaneet maassa käyttöön yhdistelmiin hullut painojakaumat.
Missä oli taas ammattiliitto ja rahtarit? Olivatko oikeudessa tukemassa kuljettajaa???

Voimia kaikille.

25

3484

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kun ajoi

      omalla kaistallaan eikä aja ojaan vaikka herra rekkakuski vilkuttaa valojaan. Voi perse mitä uunoja rekkakuskit on että ajaa ojaan kun vilkuttaa valoja. Sitähän sais talviaaikaan ajaa ojaan joka päivä kun joku vilkuttaa valoja. Eiköhän bussikuski tehnyt mitä pystyi kun näki että perävaunut tulee päin.

      • Sami xxx

        Jos sinulla olisi ajokortti ja auto, niin ajaisitko päin omalla kaistallasi olevaa hirveä, koska sinulla on oikeus ajaa kaistaasi, vai väistäisitkö ojaan?
        Jos vastaan tulee rattijuoppo sinun puolellasi tietä, niin pysytkö edelleen suunnassasi ja ajat nokkakolarin tarvittaessa vaikka uhraten oman ja perheesi hengen, koska laki antaa sinulle oikeuden kaistasi käyttöön?
        Bussikuskin olisi kuulunut väistää vastaan tulevaa perävaunun sivuvalojen riviä tarvittaessa vaikka ojaan, eikä pitää kiinni oikeudestaan ajaa omalla kaistallaan.


      • Supersuhari
        Sami xxx kirjoitti:

        Jos sinulla olisi ajokortti ja auto, niin ajaisitko päin omalla kaistallasi olevaa hirveä, koska sinulla on oikeus ajaa kaistaasi, vai väistäisitkö ojaan?
        Jos vastaan tulee rattijuoppo sinun puolellasi tietä, niin pysytkö edelleen suunnassasi ja ajat nokkakolarin tarvittaessa vaikka uhraten oman ja perheesi hengen, koska laki antaa sinulle oikeuden kaistasi käyttöön?
        Bussikuskin olisi kuulunut väistää vastaan tulevaa perävaunun sivuvalojen riviä tarvittaessa vaikka ojaan, eikä pitää kiinni oikeudestaan ajaa omalla kaistallaan.

        Eihän siitä mitään tule, jos aina pitäisi väistellä vastaantulijoita ajamalla ojaan. Tiehen on maalattu keskiviiva siksi, että autoilijat osaavat pysyä omalla puolellaan. Itselläni ei ainakaan ole tapana vastaantulijoita väistellä, jos nämä ovat minun kaistallani. Jos esim. joku henkilöautolla ajava kusipää tunkee minun eteeni, niin saa luvan itse väistää tai sitten kolahtaa.


      • kun ajoi
        Supersuhari kirjoitti:

        Eihän siitä mitään tule, jos aina pitäisi väistellä vastaantulijoita ajamalla ojaan. Tiehen on maalattu keskiviiva siksi, että autoilijat osaavat pysyä omalla puolellaan. Itselläni ei ainakaan ole tapana vastaantulijoita väistellä, jos nämä ovat minun kaistallani. Jos esim. joku henkilöautolla ajava kusipää tunkee minun eteeni, niin saa luvan itse väistää tai sitten kolahtaa.

        Sanoin että bussikuski varmasti teki mitä tehtävissä oli kun havaitsi että vaunu tulee päin. luultavasti vain sokaistui lisää kun rekkakuski vilkutti valoja. Varmasti itsekin tiedät ettei ole mitään mahdollisuuksia nähdä mitä vastaantulevan auton takana taphtuu kun ajetaan lähivaloilla.Varmasti bussikuski havaitsi vaunun vasta 150 metrin päästä jolloin ei juuri mitään ole tehtävissä kun reaktioaika vähennetään pois matkasta.


      • stycke

        Niinpä niin. Entäpä jos herra bussikuski olisi korvaamattoman lastinsa kanssa malttanut ajaa laillista nopeutta?


      • Sami xxx
        stycke kirjoitti:

        Niinpä niin. Entäpä jos herra bussikuski olisi korvaamattoman lastinsa kanssa malttanut ajaa laillista nopeutta?

        Siinä tapauksessa bussi olisi saapunut paikalle myöhemmin ja silloin yhdistelmä olisi jo oiennut tai ollut ojassa.


      • Sami xxx
        Supersuhari kirjoitti:

        Eihän siitä mitään tule, jos aina pitäisi väistellä vastaantulijoita ajamalla ojaan. Tiehen on maalattu keskiviiva siksi, että autoilijat osaavat pysyä omalla puolellaan. Itselläni ei ainakaan ole tapana vastaantulijoita väistellä, jos nämä ovat minun kaistallani. Jos esim. joku henkilöautolla ajava kusipää tunkee minun eteeni, niin saa luvan itse väistää tai sitten kolahtaa.

        Siis sinä ajat mieluummin nokkakolarin kuin väistät?? Siinä tapauksessa täytyy vain toivoa, että väärää puolta vastaasi tulevat ovat mahdollisimman isoja, etteivät jääräpäisyydestäsi joudu muut kärsimään. Äläkä koskaan ota ketään kyytiin.


      • kun ajoi
        Sami xxx kirjoitti:

        Siinä tapauksessa bussi olisi saapunut paikalle myöhemmin ja silloin yhdistelmä olisi jo oiennut tai ollut ojassa.

        ajaa niin mitään ei olisi tapahtunut.Ei perkele kaikkien muiden syy muttei tämän "teiden ritarin"


      • Se vaan on
        kun ajoi kirjoitti:

        ajaa niin mitään ei olisi tapahtunut.Ei perkele kaikkien muiden syy muttei tämän "teiden ritarin"

        Kaikkitietävät apinat ovat jakamassa oikeutta,ja jopa valmiita lahtaamaan.
        Ja kun on ajatukseen iskenyt,että rekkakuski on syyllinen,niin sitä on ajatusta on turha yrittää kääntää.
        Ja kaikki ketkä yrittävät puolustaa onnettomuusauton,lue"Tappokoneen" kuljettajaa ovat väärässä,sillä minä tiedän..

        Hei haloo!!
        Se onnettomuus oli vain useiden onnettomien yhteensattumien summa,josta vain valitettavasti 2 syytetään..

        Lukekaa onnettomuus tutkintaraportti huolella ja ajatuksella,ajatelkaa mitä aiheuttaa heitot liukkaalla tiellä yms.

        Se kuski teki kaiken mitä tehtävissä oli..
        Jaksamista ammattitoverille..


      • stycke
        kun ajoi kirjoitti:

        ajaa niin mitään ei olisi tapahtunut.Ei perkele kaikkien muiden syy muttei tämän "teiden ritarin"

        Et sinäkään olisi osannut ajaa yhtään sen paremmin.


      • jkouv
        stycke kirjoitti:

        Et sinäkään olisi osannut ajaa yhtään sen paremmin.

        Kyennyt välttämään tilannetta, jos olisi siinä kohtaa ollut ratin takana. Tämä tapaus kannusti mua ainakin siinä mielessä, että E kirjainta en tule enää edes C:n perään korttiin ikinä yrittämään. Se on konttiautolla jo riittävä helvetti eteläsuomen teillä talvella ainakin mulle.

        Näis paskanjauhanta keskusteluissa tuntuu nämä AB- kortin omistavat olevan parhaita rekkakuskeja. Puolet teistä ei saisi 22metristä peruutettua edes laituriin. En kyllä itsekään...alle vartissa...kokeiltu on monet kerrat.


      • Tutkimusmatkailija
        Supersuhari kirjoitti:

        Eihän siitä mitään tule, jos aina pitäisi väistellä vastaantulijoita ajamalla ojaan. Tiehen on maalattu keskiviiva siksi, että autoilijat osaavat pysyä omalla puolellaan. Itselläni ei ainakaan ole tapana vastaantulijoita väistellä, jos nämä ovat minun kaistallani. Jos esim. joku henkilöautolla ajava kusipää tunkee minun eteeni, niin saa luvan itse väistää tai sitten kolahtaa.

        kun tulet mua tiellä vastaan, MÄ en väistä !
        ja tiedossa on sun hautajaiset...
        En aja raskaan liikenteen ajoneuvoa mutta niin raskasta autoa että riittää sun riisipussiasi vastaan...


      • Tutkimusmatkailija
        stycke kirjoitti:

        Niinpä niin. Entäpä jos herra bussikuski olisi korvaamattoman lastinsa kanssa malttanut ajaa laillista nopeutta?

        Ellei bussikuskit ajaisi koko aikaa "tappia" vastaan, olisi heilläkin enemmän aikaa reagoida...


      • Rekkanainen
        jkouv kirjoitti:

        Kyennyt välttämään tilannetta, jos olisi siinä kohtaa ollut ratin takana. Tämä tapaus kannusti mua ainakin siinä mielessä, että E kirjainta en tule enää edes C:n perään korttiin ikinä yrittämään. Se on konttiautolla jo riittävä helvetti eteläsuomen teillä talvella ainakin mulle.

        Näis paskanjauhanta keskusteluissa tuntuu nämä AB- kortin omistavat olevan parhaita rekkakuskeja. Puolet teistä ei saisi 22metristä peruutettua edes laituriin. En kyllä itsekään...alle vartissa...kokeiltu on monet kerrat.

        Ei lisättävää.
        Tosin oma korttini A BE CE DE.
        Mutta olet kyllä niin oikeassa kuin kukaan olla voi, että henkilöautoilijat "tuntevat ja tietävät" yhdistelmien toiminnan meitä ammattikuljettajia paremmin.
        Väliin naurattaa, väliin säälittää ja joskus suututtaa noi täysin älyttömät kommentit!!!!


      • PAPA
        kun ajoi kirjoitti:

        Sanoin että bussikuski varmasti teki mitä tehtävissä oli kun havaitsi että vaunu tulee päin. luultavasti vain sokaistui lisää kun rekkakuski vilkutti valoja. Varmasti itsekin tiedät ettei ole mitään mahdollisuuksia nähdä mitä vastaantulevan auton takana taphtuu kun ajetaan lähivaloilla.Varmasti bussikuski havaitsi vaunun vasta 150 metrin päästä jolloin ei juuri mitään ole tehtävissä kun reaktioaika vähennetään pois matkasta.

        ...vastaantulijan taakse ihan hyvin, jos et näe, käynti optikolla voisi olla paikallaan. Kun kärry on tullut noinkin levällään, ovat äärivalot olleet selvästi nähtävissä.

        Jos et usko, niin tervetuloa ens talvena kyytiin muutamaksi kymmeneksi yöksi katselemaan vastaantulijoitten valoja, voisi olla valaiseva kokemus..


      • Raht-Ari
        stycke kirjoitti:

        Niinpä niin. Entäpä jos herra bussikuski olisi korvaamattoman lastinsa kanssa malttanut ajaa laillista nopeutta?

        Huomaa taas täällä palstalla sen, miten eniten ohjeita antavat ne, joilla ei ole minkäänlaista käsitystä nykyajan rahtiliikenteestä.

        Itse nukkuisin mieluiten kotona koko vuoden vedoten huonoon keliin ja mahdollisiin yllättäviin vaaratilanteisiin. Mutta kun se vaan ei ole mahdollista...

        Eniten onnettomuuksia ja kuolonuhreja liikenteessä aiheuttavat kuitenkin henkilöautoilijat.

        Entäs ne raukkamaiset elämänsä luuserit, jotka päättävät elämänsä 60.000kg painavan yhdistelmän etusäleikköön. Kaipa sekin on kohta syyte rekkakuskille kuolemantuottamuksesta, mitäs lähti piruparka töihin kuljettamaan noita "kuoleman vankkureita", johon aina niin ah kaikkitietävä henkilöautoilija törmäsi.

        Suositukseni on, että jokainen suomalainen menisi talviaikaan muutamaksi päiväksi raskaan kaluston kyytiin nähdäkseen, millaista se työn tekeminen todella on... Ja neuvokoot vasta sitten kun ovat itse valmiita tekemään saman työn samalla palkalla (alipalkattu ala), kelillä (talvisin kelit todella haastavat) ja vuorokaudenaikana (silloin ku pumpulissa elävät hienostovirkamiehet&naiset nukkuvat ruususen unta).


        Harmi, että edellinen lakko kesti vain alle viikon. Alkaisi liituraita-kansankin silmät aueta, kun ei sitä leipää ja vessapaperia enää löydykään kaupasta.


        Niin ja vaarallisista ammateista... Montakohan suomalaista vuosittain kuolee hoitovirheisiin... Minä vaan kysyn!


      • Ajattele nyt järkevästi, oletko sä niin typerä itse että jos näet vastaan tulevan täysperävaunun olevan poikittain tiellä niin sä vain ajat 100 lasissa kohti kopiksi etkä edes yritä väistää ???

        Mä väitän että bussikuski nukkui ratissa tai oli ainakin niin väsyneenä että ei tajunnut reagoida kuin ihan viime tipassa kun oli myöhäistä.

        Itse sekä yhdistelmää että myös bussia työkseni ajavana voin sanoa että oma valinta olis ehdottomasti ohjata bussi hankeen jos vastaantulija vielä yrittää varoittaa asiasta, en mä tahalleni halua tappaa itseäni ja matkustajia vain sen takia että mä saisin ajaa omaa kaistaa kuten sä asian ilmaiset.


      • Raht-Ari kirjoitti:

        Huomaa taas täällä palstalla sen, miten eniten ohjeita antavat ne, joilla ei ole minkäänlaista käsitystä nykyajan rahtiliikenteestä.

        Itse nukkuisin mieluiten kotona koko vuoden vedoten huonoon keliin ja mahdollisiin yllättäviin vaaratilanteisiin. Mutta kun se vaan ei ole mahdollista...

        Eniten onnettomuuksia ja kuolonuhreja liikenteessä aiheuttavat kuitenkin henkilöautoilijat.

        Entäs ne raukkamaiset elämänsä luuserit, jotka päättävät elämänsä 60.000kg painavan yhdistelmän etusäleikköön. Kaipa sekin on kohta syyte rekkakuskille kuolemantuottamuksesta, mitäs lähti piruparka töihin kuljettamaan noita "kuoleman vankkureita", johon aina niin ah kaikkitietävä henkilöautoilija törmäsi.

        Suositukseni on, että jokainen suomalainen menisi talviaikaan muutamaksi päiväksi raskaan kaluston kyytiin nähdäkseen, millaista se työn tekeminen todella on... Ja neuvokoot vasta sitten kun ovat itse valmiita tekemään saman työn samalla palkalla (alipalkattu ala), kelillä (talvisin kelit todella haastavat) ja vuorokaudenaikana (silloin ku pumpulissa elävät hienostovirkamiehet&naiset nukkuvat ruususen unta).


        Harmi, että edellinen lakko kesti vain alle viikon. Alkaisi liituraita-kansankin silmät aueta, kun ei sitä leipää ja vessapaperia enää löydykään kaupasta.


        Niin ja vaarallisista ammateista... Montakohan suomalaista vuosittain kuolee hoitovirheisiin... Minä vaan kysyn!

        Täällähän ei henkilöautoilijat ole niitä jotka "asiantuntemustaan" jakavat, täällä on äänessä ne joilla ei ole kokemusta liikenteestä laisinkaan, ei ole ajokorttia, ei käytännössä kokemusta muusta kuin polkupyörästä apupyörillä. Tietoa on vain sen verran mitä on sattunut median värittämästä informaatiosta valikoivan kuulonsa ansiosta huomioimaan.


      • kun ajoi kirjoitti:

        Sanoin että bussikuski varmasti teki mitä tehtävissä oli kun havaitsi että vaunu tulee päin. luultavasti vain sokaistui lisää kun rekkakuski vilkutti valoja. Varmasti itsekin tiedät ettei ole mitään mahdollisuuksia nähdä mitä vastaantulevan auton takana taphtuu kun ajetaan lähivaloilla.Varmasti bussikuski havaitsi vaunun vasta 150 metrin päästä jolloin ei juuri mitään ole tehtävissä kun reaktioaika vähennetään pois matkasta.

        Ja sehän on selkeä tilanne, eilen ajoin kyseisen onnettomuuspaikan ohitse tarkastellen kriittisesti mm. sitä kuinka pitkältä matkalta on ollut mahdollista havaita tapahtuma nimenomaan bussin ohjaamosta. Kun itsekin ajan työkseni bussia on ilkeää väittää, mutta kyllä tuollaisessa tilanteessa kun vastaantulija vielä valomerkein varoittaa tilanteesta tulee pystyä reagoimaan jo paljon ennemmin ja jokainen järkevä itsesuojeluvaiston omaava HEREILLÄ oleva ihminen yrittää väistää sen sijaan että ajaa suoraan päin poikittain olevaa yhdistelmän varsinaista perävaunua - ei siis rekkaa kuten niin jumalattoman asiantunteva media ja viisauden auringot suomalaiset teinit asian ilmaisee...


    • eevu73

      Rahtarit on omalta osaltaan olleet tukemassa kuljettajaa ja yhdistyksen pitkäaikainen pj. Kimmo Puntti on henk.koht. ollut ko. kuljettajan tukena läpi tämän vaikean kahden vuoden.
      Tuki ja turva oli myös koko oikeudenkäynnin ajan kuljettajalla paikalla, aina kriisityöntekijää myöten.
      Myös itse olin tuossa oikeudessa joten asia lienee kunnossa siltä osin. Kiitos.

      • Rekkanainen

        ...itse laitoin tuohon alemmaksi vain Kimmon nimikirjaimet ja vasta sitten huomasin lukea sinun kirjoituksesi!!!


      • eevu73
        Rekkanainen kirjoitti:

        ...itse laitoin tuohon alemmaksi vain Kimmon nimikirjaimet ja vasta sitten huomasin lukea sinun kirjoituksesi!!!

        =) nou hätä....


    • lainlaatija

      Miten helvetissä suomessa voi olla käytössä EU-direktiivien vastauset pitkät perävaunut? Ja EU-painorajoillakin on vaan pyyhitty persettä. Ja kun kuormaustakaan ei valvota, tulos on nähtävissä.

      Liikaa painoa liian takana. Yhdistelmää voi ohjata ainoastaan vetoautolla, ja tyhmempikin tajuaa että jos pitkä ja raskas perävaunu alkaa riuhtoa kevyttä vetoautoa, ei siinä kuljettajalla ole paljon keinoja.

      Kuljettaja on joissakin tilanteissa ihan matkustaja kun auto on paska. Tuollaista yhdistelmää ei voi ajaa turvallsisesti kaikissa vastaan tulevissa talviolosuhteissa.

      Suomikuorma-autot vetää perässään yhtä isoa ja raskaampaa moduulia, kuin eurooppalaiset vetävät pelkällä nupilla.

    • Rekkanainen

      ...voin sitten sanoa, että järjestömme on tukenut kuljettajaa kaikin mahdollisin tavoin ja saanut hänet takaisin työkuntoon, suurin kiitos siitä asiasta kuuluu K.P.:lle, jonka kaikki aktiiviset rahtarit varmasti tuntevat!!!

      • pyttyautoilija

        k p toimintaa seuranneena, mitähän tuohonkin pitäisi sanoa??? Aika onnetonta on ollut näiden vuosikymmenien ajan. Ei se ainakaan morjestele tien päällä, no enpä sitä kaipaa. Tai osasihan tämä aiheuttaa länsiväylällä taannoin liikennekaaoksen saattoautolla. Jos ei muuta keksi niin on tientukkona sillan lähistöllä, tukkien kaksi kaistaa,,,aiheuttaen vaaraa. Harmi, ylikorkean kuljettaja olisi selvinnyt siitä reitistä yksin paremmin, ilman liikenneonnettomuutta. Jokainen korkeita ajanut tietää että siitä mahtuu sillä kuormalla hyvin.
        Ei ole koskaan k p ammattitaito minua vakuuttanut.

        Harmi, että rahtari järjestö on tosiaan marttakerhon tapainen.
        Toivottavasti en sitä miestä enää tule kommentoimaan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      406
      1623
    2. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      105
      1308
    3. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      117
      1245
    4. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      173
      1220
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      44
      1007
    6. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      916
    7. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      91
      844
    8. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      836
    9. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      830
    10. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      189
      759
    Aihe