Tuli tuossa kuluneella viikolla ajettua joitain satoja kilometrejä Ruotsin teillä, eilenkin viitisensataa. Yllätys oli aika suuri, kun eilen n. 70 kilometriä ajettuani tuli poliisiauto vastaan 110:n rajoituksella ja minulla nopeutta 150. Ei Pohjois-Ruotsissa useinkaan tule poliiseja nähtyä tienpäällä ja värikkään auton erottaa sentään selvästi muista liikkujista. Taisivat hiukan vilkaista minun suuntaani siinä kohdatessamme, kun autoni pomppi hiukan routatöyssyissä.
Eipä siinä vielä mitään, toinen partio (tai sama) tuli myöhemmin samana päivänä vastaan ja taas 110:n rajoituksella, mutta silloin minulla oli nopeutta jo 180 km/h. Eipä poliisit nähdäkseni edes päätään kääntäneet, tasaista kun oli, eikä routapomppuja.
Miten olisi käynyt Suomessa? Kortti pois molemmista kerroista, pitkää ajokieltoa, käräjät, saarnoja, sakkoja...
Tietääkseni Ruotsin poliisi ei edes liikkuvasta autosta tutkaa ja eilen nähty tukee tuota "tietoa". Sitten siellä missä on niitä vaijerikaiteita, niin hankalaa olisi peräänkään kääntyä, saatika kiinni saada.
Ruotsi/Suomi
55
2952
Vastaukset
- finnbulli
Ruotsissa ollaan nyt asentamassa 700 uutta liikennekameraa ja sakkokynnys tulee olemaan 6 km.
http://groups.msn.com/Kairaketunkuvagalleria/tiest.msnw?action=ShowPhoto&PhotoID=284
http://groups.msn.com/Kairaketunkuvagalleria/tiest.msnw?action=ShowPhoto&PhotoID=285
http://groups.msn.com/Kairaketunkuvagalleria/tiest.msnw?action=ShowPhoto&PhotoID=288
Fiksuimmat tajuavat nuo tietenkin aidoiksi. Valitettavasti vastaan tulevaa poliisiautoa en ehtinyt saada samoihin kuviin, mutta vielä joskus sekin tulee onnistumaan.
Niin ja vitunko väliä niillä joskus asennettavilla kameroilla tähän asiaan on?
(Kuvien auto ei ole minun, lainassa vaan, mutta ehkä ostan sen, vaikka vanha onkin.)- finnbulli
Kairakettu kirjoitti:
http://groups.msn.com/Kairaketunkuvagalleria/tiest.msnw?action=ShowPhoto&PhotoID=284
http://groups.msn.com/Kairaketunkuvagalleria/tiest.msnw?action=ShowPhoto&PhotoID=285
http://groups.msn.com/Kairaketunkuvagalleria/tiest.msnw?action=ShowPhoto&PhotoID=288
Fiksuimmat tajuavat nuo tietenkin aidoiksi. Valitettavasti vastaan tulevaa poliisiautoa en ehtinyt saada samoihin kuviin, mutta vielä joskus sekin tulee onnistumaan.
Niin ja vitunko väliä niillä joskus asennettavilla kameroilla tähän asiaan on?
(Kuvien auto ei ole minun, lainassa vaan, mutta ehkä ostan sen, vaikka vanha onkin.)Nuo kamerat ovat uusinta mallia,jotka lähettävät kuvat suoraan poliisille,ja sakkoraja on 6 km tunniissa.
finnbulli kirjoitti:
Nuo kamerat ovat uusinta mallia,jotka lähettävät kuvat suoraan poliisille,ja sakkoraja on 6 km tunniissa.
Miten liittyy tähän? Selitä nyt, tollo!
Reitilläni ei ollut yhtään kameraa missään tolpissa ja vaikka olisi ollutkin, niin olisin riisunut kilvet irti, tai vaihtanut jonkun virkamiehen tekaistun kilven siihen tilalle, jolla samanlainen auto on ja aurinkoläpän alas.- Elmeri
Kairakettu kirjoitti:
http://groups.msn.com/Kairaketunkuvagalleria/tiest.msnw?action=ShowPhoto&PhotoID=284
http://groups.msn.com/Kairaketunkuvagalleria/tiest.msnw?action=ShowPhoto&PhotoID=285
http://groups.msn.com/Kairaketunkuvagalleria/tiest.msnw?action=ShowPhoto&PhotoID=288
Fiksuimmat tajuavat nuo tietenkin aidoiksi. Valitettavasti vastaan tulevaa poliisiautoa en ehtinyt saada samoihin kuviin, mutta vielä joskus sekin tulee onnistumaan.
Niin ja vitunko väliä niillä joskus asennettavilla kameroilla tähän asiaan on?
(Kuvien auto ei ole minun, lainassa vaan, mutta ehkä ostan sen, vaikka vanha onkin.)Opel.. hyi!
Elmeri kirjoitti:
Opel.. hyi!
En tykkää minäkään, mutta on pirtsakka ikäisekseen. Taidan ostaa pois ja keksiä jotain käyttöä. Muksut voi vaikka harjoitella tuolla (ajamista ja remppaa :-))
- Elmeri
Kairakettu kirjoitti:
En tykkää minäkään, mutta on pirtsakka ikäisekseen. Taidan ostaa pois ja keksiä jotain käyttöä. Muksut voi vaikka harjoitella tuolla (ajamista ja remppaa :-))
Omega MV6?
Elmeri kirjoitti:
Omega MV6?
Ihan tavallinen Vectra vaan, mutta ihmeen pirteä, ei uskoisi. 2-litrainen ja kepittää pitää tiuhaan kiihdyttäessä, mitä lie tehty, vetää rajoittimeen isoillakin vaihteilla, kaikilla.
Automaatti sen auton olla pitää.- Elmeri
Kairakettu kirjoitti:
Ihan tavallinen Vectra vaan, mutta ihmeen pirteä, ei uskoisi. 2-litrainen ja kepittää pitää tiuhaan kiihdyttäessä, mitä lie tehty, vetää rajoittimeen isoillakin vaihteilla, kaikilla.
Automaatti sen auton olla pitää.Miten tuommoinen mopo voi tuntua pirteältä?
Tietääkseni Vectrasta on myös 2.5 V6 -versio olemassa. Kokeile kepittää sillä. Itselläni on kokemusta Omegan 2.5 veekutosesta, mutta eipä sekään mahdottomia säväyttänyt. Elmeri kirjoitti:
Miten tuommoinen mopo voi tuntua pirteältä?
Tietääkseni Vectrasta on myös 2.5 V6 -versio olemassa. Kokeile kepittää sillä. Itselläni on kokemusta Omegan 2.5 veekutosesta, mutta eipä sekään mahdottomia säväyttänyt.Itse kun olen ajanut pitkään noilla bemareilla, seiskapuolikkailla, niin ei paljon Opelit ja Omegat kiinnosta, mutta ainahan niillekin voi jonkun käyttötarkoituksen kehitellä. Muksuja kun on 6 kpl ja 2 bemaria ei riitä kaikille ja itsekin pitää jollain liikkua.
Viime vuonna kokeilin huvikseni uutta Toyotaa kuukauden. 1.4 vvt-i, vai mikälie ja pirteältä tuntui sekin mopo. Talvikelillä viiden hengen kuormalla vedin mittariin lähes 200 ja olis voinut vielä hiukan kivuta. Näyttötaulu tosin kertoi satasen vauhdissa heittoa olevan 15 km/h yläkanttiin.- Elmeri
Kairakettu kirjoitti:
Itse kun olen ajanut pitkään noilla bemareilla, seiskapuolikkailla, niin ei paljon Opelit ja Omegat kiinnosta, mutta ainahan niillekin voi jonkun käyttötarkoituksen kehitellä. Muksuja kun on 6 kpl ja 2 bemaria ei riitä kaikille ja itsekin pitää jollain liikkua.
Viime vuonna kokeilin huvikseni uutta Toyotaa kuukauden. 1.4 vvt-i, vai mikälie ja pirteältä tuntui sekin mopo. Talvikelillä viiden hengen kuormalla vedin mittariin lähes 200 ja olis voinut vielä hiukan kivuta. Näyttötaulu tosin kertoi satasen vauhdissa heittoa olevan 15 km/h yläkanttiin.Seiskapuolikas painaakiin jonkin verran enemmän kuin Toyotan kauppakassit. Toisaalta kevyemmin rakennetuissa autoissa kiihdytys sekä vauhti saattavat "tuntua" reippaammalta kuin mitä se on.
Kokeileppa kiihdyttää nollasta 150 km/h Mersun S-luokkaisella (tai Audi A8) ja vaikka tehoiltaan vastaavalla japsiritsalla. Mese vain humahtaa tavoitenopeuteen, kun taas joku Acura saattaa murista, äristä ja täristä.
Pennuille saat kyllä Vectrasta oivan perusauton harjoittelua varten, eipä siinä. - sinivilkku
Elmeri kirjoitti:
Miten tuommoinen mopo voi tuntua pirteältä?
Tietääkseni Vectrasta on myös 2.5 V6 -versio olemassa. Kokeile kepittää sillä. Itselläni on kokemusta Omegan 2.5 veekutosesta, mutta eipä sekään mahdottomia säväyttänyt.Mulla on Vectran 2-litranen sportti ja tykkään kyllä siitä. Ihan pirteä kattila se on :)
sinivilkku kirjoitti:
Mulla on Vectran 2-litranen sportti ja tykkään kyllä siitä. Ihan pirteä kattila se on :)
Tossa hiukan kyselin ja kuulin, että Vectroja olis tehty joillain sporttilaatikoilla. Mitenhän lienee? Toisaalta kuulin, että tehdas olisi "pilannut" Vectrojen ominaisuudet liian pitkillä välityksillä. Näitä on nyt sitten ilmeisesti valmistettu eri versioita ja jos joitain sporttilootia on olemassa, niin tässä yhdessä sellainen sitten varmaan myös on, kuten sinullakin?
- Elmeri
Kairakettu kirjoitti:
Tossa hiukan kyselin ja kuulin, että Vectroja olis tehty joillain sporttilaatikoilla. Mitenhän lienee? Toisaalta kuulin, että tehdas olisi "pilannut" Vectrojen ominaisuudet liian pitkillä välityksillä. Näitä on nyt sitten ilmeisesti valmistettu eri versioita ja jos joitain sporttilootia on olemassa, niin tässä yhdessä sellainen sitten varmaan myös on, kuten sinullakin?
Hehe.. välityksiä muuttamalla "sportiksi". Ai että mitä kusetusta.
- sinivilkku
Kairakettu kirjoitti:
Tossa hiukan kyselin ja kuulin, että Vectroja olis tehty joillain sporttilaatikoilla. Mitenhän lienee? Toisaalta kuulin, että tehdas olisi "pilannut" Vectrojen ominaisuudet liian pitkillä välityksillä. Näitä on nyt sitten ilmeisesti valmistettu eri versioita ja jos joitain sporttilootia on olemassa, niin tässä yhdessä sellainen sitten varmaan myös on, kuten sinullakin?
Ainakin minun ajotyyliini tämä loota sopii oikein hyvin. Ja nuo meidän nuoretkin tykkäävät tällä ajella. Olen ymmärtänyt viisaampien puheista, että tämä malli on ilmeisesti onnistunein Vectroista.
Uusi tämä autoni ei ole, mutta tässä on kuitenkin kaikkea pientä kivaa, mitä aika monista uusistakin autoista vielä puuttuu :)
Ihan pirtsakka peli...ja Elmerille, tiedäthän, että kaikista autoista tulee vanhemmiten Ooppeleita ;) - ptdq
Kairakettu kirjoitti:
Itse kun olen ajanut pitkään noilla bemareilla, seiskapuolikkailla, niin ei paljon Opelit ja Omegat kiinnosta, mutta ainahan niillekin voi jonkun käyttötarkoituksen kehitellä. Muksuja kun on 6 kpl ja 2 bemaria ei riitä kaikille ja itsekin pitää jollain liikkua.
Viime vuonna kokeilin huvikseni uutta Toyotaa kuukauden. 1.4 vvt-i, vai mikälie ja pirteältä tuntui sekin mopo. Talvikelillä viiden hengen kuormalla vedin mittariin lähes 200 ja olis voinut vielä hiukan kivuta. Näyttötaulu tosin kertoi satasen vauhdissa heittoa olevan 15 km/h yläkanttiin.Sopiiko kysyä, onko bemari e32 vai e38?
Elmeri kirjoitti:
Hehe.. välityksiä muuttamalla "sportiksi". Ai että mitä kusetusta.
Kuitenkin ja taas pelkästään tietääkseni joidenkin poliisiajokkien välitykset ovat erilaiset kuin vastaavan siviilimallin. Ampaisee kuulemma äkkiä "hurjastelijan" kantaan. (Kunhan vaan rekkarin saa.)
No joo, tuleehan BMW 750 aika sportiksi lastuttamalla. Ajokkihan on automaatti, jota jotkut typerykset pitävät laiskana. Vakiona V12 kiskaisee paritonnisen möhkäleen (aivan tyhjänä punnittu 10 l bensakuormalla 1940 kg) n. 7 sek. 0-100 km/h. Cipattuna ottaa ykkösellä sen satasen ajassa 5,1 sek. Ei ole tarvetta sen nopeammin kulusteluun päästä.ptdq kirjoitti:
Sopiiko kysyä, onko bemari e32 vai e38?
Ovat E 32 molemmat. Tykästyin niihin, enkä ole uudempia vielä kaipaillut, ajan nämä ensin. Olin myymässä tuota vanhinta jo joitain vuosia sitten vaikka osina, mutta näillä nettisivuilla joku minulle tuntematon kirjoitti erittäin vetoavan jutun ja esitti hartaan toivomuksen, että säilyttäisin sen ajokin. Hellyin ja päätin toteuttaa tuon tuntemattoman toiveen. Auto ei ole enää myytävänä millään rahalla, jää aikanaan perikunnalle.
- Elmeri
Kairakettu kirjoitti:
Kuitenkin ja taas pelkästään tietääkseni joidenkin poliisiajokkien välitykset ovat erilaiset kuin vastaavan siviilimallin. Ampaisee kuulemma äkkiä "hurjastelijan" kantaan. (Kunhan vaan rekkarin saa.)
No joo, tuleehan BMW 750 aika sportiksi lastuttamalla. Ajokkihan on automaatti, jota jotkut typerykset pitävät laiskana. Vakiona V12 kiskaisee paritonnisen möhkäleen (aivan tyhjänä punnittu 10 l bensakuormalla 1940 kg) n. 7 sek. 0-100 km/h. Cipattuna ottaa ykkösellä sen satasen ajassa 5,1 sek. Ei ole tarvetta sen nopeammin kulusteluun päästä.Saahan sitä "ampaista", jos loppunopeus ei kiinnosta...
Elmeri kirjoitti:
Saahan sitä "ampaista", jos loppunopeus ei kiinnosta...
Tuo Vectra käy aika korkeilla kierroksilla, kuten kuvista näkee. Ei voi kulkea paljon yli 200 km/h, kun kierrosluvun rajoitin tulee vastaan.
Bemarissa sensijaan olisi hauska ottaa suurimmalla vaihteella koneesta kaikki kierrokset..., 5200 kohdalla kun on jo 285 km/h ja kone kiertäisi 6000!- Elmeri
Kairakettu kirjoitti:
Tuo Vectra käy aika korkeilla kierroksilla, kuten kuvista näkee. Ei voi kulkea paljon yli 200 km/h, kun kierrosluvun rajoitin tulee vastaan.
Bemarissa sensijaan olisi hauska ottaa suurimmalla vaihteella koneesta kaikki kierrokset..., 5200 kohdalla kun on jo 285 km/h ja kone kiertäisi 6000!Itse kannatan riittävän tehokkaan moottorin ja "tavis"-välityksen yhdistelmää. Ei painotusta kiihtyvyydelle tai huippunopeudelle. Näin saavutetaan auto, joka sekä kiihtyy reippaasti että kulkee tarvittaessa Saksa-vauhtia. Kukin tavallaan, sanoisin.
- ptdq
Kairakettu kirjoitti:
Ovat E 32 molemmat. Tykästyin niihin, enkä ole uudempia vielä kaipaillut, ajan nämä ensin. Olin myymässä tuota vanhinta jo joitain vuosia sitten vaikka osina, mutta näillä nettisivuilla joku minulle tuntematon kirjoitti erittäin vetoavan jutun ja esitti hartaan toivomuksen, että säilyttäisin sen ajokin. Hellyin ja päätin toteuttaa tuon tuntemattoman toiveen. Auto ei ole enää myytävänä millään rahalla, jää aikanaan perikunnalle.
e32 täällä myös. Tosin vaan 735. Uudempi 740 polttelee aika pahasti. No, ehkä vielä joskus...
- Elmeri
sinivilkku kirjoitti:
Ainakin minun ajotyyliini tämä loota sopii oikein hyvin. Ja nuo meidän nuoretkin tykkäävät tällä ajella. Olen ymmärtänyt viisaampien puheista, että tämä malli on ilmeisesti onnistunein Vectroista.
Uusi tämä autoni ei ole, mutta tässä on kuitenkin kaikkea pientä kivaa, mitä aika monista uusistakin autoista vielä puuttuu :)
Ihan pirtsakka peli...ja Elmerille, tiedäthän, että kaikista autoista tulee vanhemmiten Ooppeleita ;)Kaikista autoista tulee vanhemmiten ruosteista metalliromua. Ehkä oletkin ihan oikeassa tässä asiassa.
- sinivilkku
Elmeri kirjoitti:
Kaikista autoista tulee vanhemmiten ruosteista metalliromua. Ehkä oletkin ihan oikeassa tässä asiassa.
siinä käy.
Noh, ei ainakaan vielä kuki mistään, kauniisti kiiltääkin, pojat juuri tänään puunasivat niin sisältä kuin päältäkin....sain vähän etuajassa äitienpäivälahjan :) - kova jätkä =)
Kairakettu kirjoitti:
http://groups.msn.com/Kairaketunkuvagalleria/tiest.msnw?action=ShowPhoto&PhotoID=284
http://groups.msn.com/Kairaketunkuvagalleria/tiest.msnw?action=ShowPhoto&PhotoID=285
http://groups.msn.com/Kairaketunkuvagalleria/tiest.msnw?action=ShowPhoto&PhotoID=288
Fiksuimmat tajuavat nuo tietenkin aidoiksi. Valitettavasti vastaan tulevaa poliisiautoa en ehtinyt saada samoihin kuviin, mutta vielä joskus sekin tulee onnistumaan.
Niin ja vitunko väliä niillä joskus asennettavilla kameroilla tähän asiaan on?
(Kuvien auto ei ole minun, lainassa vaan, mutta ehkä ostan sen, vaikka vanha onkin.)osaa manipuloida kuvaa =) ;)
- kuvamanipulaatio
kova jätkä =) kirjoitti:
osaa manipuloida kuvaa =) ;)
:D Sillä lailla.. xD
- Tyhmiäkö olette???
kuvamanipulaatio kirjoitti:
:D Sillä lailla.. xD
Mitä kuvamanipulaatiota siinä tarvitsee, jos auton mittari näyttää 180km/h??
http://groups.msn.com/Splitterinkuvagalleria/shoebox.msnw?action=ShowPhoto&PhotoID=1
- jo, että
minne on tää itsensä hiuksista ilmaan nostava nero häipynyt, kun ei oo satuja vähään aikaan tullut luettua (lapsetkin on jo niin isoja ,ettei nekään enää noita usko). Kohta varmaan esittelet kuvia "todisteena"?
- luuletko,
Kairakettu kirjoitti:
Mikset katsellut niitä, todistit vaan tyhmyytesi.
että kiinnostaa seurata jotain muuta haaraa tässä keskustelussa? Vastasin alkuperäiseen viestiin - ei siinä mitään kuvia ollut.
luuletko, kirjoitti:
että kiinnostaa seurata jotain muuta haaraa tässä keskustelussa? Vastasin alkuperäiseen viestiin - ei siinä mitään kuvia ollut.
Otsikossa mainitaan kuvat. "Satukuvia sinulle".
- nuo nyt
Kairakettu kirjoitti:
Otsikossa mainitaan kuvat. "Satukuvia sinulle".
todistaa- voihan nopeuden hetkellisesti nostaa vaikka mihin.
nuo nyt kirjoitti:
todistaa- voihan nopeuden hetkellisesti nostaa vaikka mihin.
...yhtä soittoa. Mihin se sopii filmata?
- se just
Kairakettu kirjoitti:
...yhtä soittoa. Mihin se sopii filmata?
onkin - eihän sitä mitenkään voi todistaa.
se just kirjoitti:
onkin - eihän sitä mitenkään voi todistaa.
Voin todistaa yhdelle kerrallaan. Ei ole vaikeaakaan.
- ympäristössä
ilmestyvässä paikallislehdessä oli kuulemma juttu jostain sekopäisestä kaaharista (Suomen kilvet kuulemma) - nyt se on ilmeisesti ilmoittautunut täällä.
- Apiina
Ajelin kerran Ruotsin puolta 90km/h alueella 140 lasissa, kun ohimennessäni kyttäauto irrottautui metsätieltä, oli selvästi ollut tutkaamassa. Vaan se KÄÄÄNTYI TOISEEN SUUNTAAN! Kylmä rinki oli persauksissa kyllä.
Minä olin lähinnä kateellinen, että kun Suomessa oli 80-100km/h niin ruotsissa 110km/h ja kun kylää pukkas, eli se 40km/h heti mennyt 70km/h oli vielä pienissä asutusalueissa todellisuus.
- finnbulli
120 km tunnissa.
finnbulli kirjoitti:
120 km tunnissa.
Suomessa on pohjoisessa vain yksi ainoa lyhyt (n. 20 km) MOOTTORITIEN pätkä jolla saa KESÄISIN ajaa 120 km/h. Ruotsissa saa ajaa tavallisella yksiajorataisella ja kaksikaistaisella tiellä 110 km/h kesät talvet ja lisäksi Ruotsissa on ehdotettu Moottoriteiden nopeusrajoitusten nostamista joillekin osuuksille 140 km/h.
- finnbulli
Kairakettu kirjoitti:
Suomessa on pohjoisessa vain yksi ainoa lyhyt (n. 20 km) MOOTTORITIEN pätkä jolla saa KESÄISIN ajaa 120 km/h. Ruotsissa saa ajaa tavallisella yksiajorataisella ja kaksikaistaisella tiellä 110 km/h kesät talvet ja lisäksi Ruotsissa on ehdotettu Moottoriteiden nopeusrajoitusten nostamista joillekin osuuksille 140 km/h.
tunnissa Ruotsuissa?
finnbulli kirjoitti:
tunnissa Ruotsuissa?
Saahan sitä ajaa, pientä ylinopeuttahan se vain on.
Sanovat nähneensä jossain päin Ruotsia 120 muuttuvissa merkeissä, mutta minä en tiedä sellaisesta. Joidenkin alueiden nopeusrajoituksia on kuitenkin ehdotettu nostettavaksi jopa 140 kilometriin tunnissa. Tiedä sitten toteutuuko ja milloin.
Missä Suomessa on kaksikaistaisella tiellä 110 km/h:n rajoitus? Entäs talvella, ei edes moottoriteillä.Kairakettu kirjoitti:
Saahan sitä ajaa, pientä ylinopeuttahan se vain on.
Sanovat nähneensä jossain päin Ruotsia 120 muuttuvissa merkeissä, mutta minä en tiedä sellaisesta. Joidenkin alueiden nopeusrajoituksia on kuitenkin ehdotettu nostettavaksi jopa 140 kilometriin tunnissa. Tiedä sitten toteutuuko ja milloin.
Missä Suomessa on kaksikaistaisella tiellä 110 km/h:n rajoitus? Entäs talvella, ei edes moottoriteillä...koska tiedämme vastauksen!
Sitäpaitsi moottoritiet ovat niin marginaalinen osa tiestomme "kairaa", että ko. 10km/h etu kesäaikana, niillä muutamilla 10:llä kilometreillä maassamme (onhan meilläkin osa moottoriteistä sellaisia, joissa saa ajaa vain 100km/h kesälläkin) on varsin todella marginaalinen, verrattuna tähän talviaikana 80/110 eroon, puhumattamaan myös niistä alennetuista nopeustasoista, joissa ruotsissa ei tosiaan vähäisissä kylissä ole laskettu mihinkään neljäänkymppiin....- vaaraksi
Kairakettu kirjoitti:
Saahan sitä ajaa, pientä ylinopeuttahan se vain on.
Sanovat nähneensä jossain päin Ruotsia 120 muuttuvissa merkeissä, mutta minä en tiedä sellaisesta. Joidenkin alueiden nopeusrajoituksia on kuitenkin ehdotettu nostettavaksi jopa 140 kilometriin tunnissa. Tiedä sitten toteutuuko ja milloin.
Missä Suomessa on kaksikaistaisella tiellä 110 km/h:n rajoitus? Entäs talvella, ei edes moottoriteillä.Mikä ihmeen kiire teillä on? Huomisen päivän lehteen?? (Muista ettei viattomille saa sitten käydä mitään). Eikö hitaamminkin pääsis perille? Kiire on tekaistu juttu, pitää lähteä riittävän ajoissa liikenteeseen niin pysyy nopeuskin sallitussa!
- Ohjaamotarkkailija
Tietääkseni Ruotsin-lainsäädäntö kieltää nopeuksien mittaamisen vastaantulevasta liikenteestä. Sallittua se on vaan paikaltaan ja takaa-ajettuna. Ja siinä pitää olla kahden poliisin todistamana. Siksi ne ovat aina kahdestaan lukemassa tutkannäyttöä.
Ja Ruotsissa ei ole niin tärkeetä saada ylinoputta-ajavia kiinni kun tietkin on parempia kun meillä täällä sarvikuonojen maassa. Ja kunhan ei aiheuta vaaratilanteita. Ja niitä ei niin ilmenekkään pääteillä. Toinen asia on sitten lähiöissä 70n rajoituksilla. Risteykset ym... Niissä ne ovat tarkempia ajonopeuden suhteen.
Ruotsi on monessakin suhteen parempi kuin..."Tietääkseni Ruotsin-lainsäädäntö kieltää nopeuksien mittaamisen vastaantulevasta liikenteestä. Sallittua se on vaan paikaltaan ja takaa-ajettuna. Ja siinä pitää olla kahden poliisin todistamana."
Noin se on minunkin tietääkseni, mutta en vaan löydä faktaa linkitettäväksi.
70:n ja sitä alempien rajoitusten noudattamista todellakin valvotaan ja ne ovat yleensä sen verran lyhyitä pätkiä, että ne malttaa ja kannattaa noudattaakin.
Noiden avauksessa kertomieni tapausten lisäksi ilmeisesti tutkapartio tien poskeen piiloutuneena ei 90:n rajoituksella kiinnittänyt huomiota 30:n ylinopeuteeni ja yksi partio 110:n rajoituksella antoi kohteliaasti ruotsalaiseen tapaan tietä, kun lähestyin 140:n nopeudella ja ohitin. Olis suomalaisilla poliiseilla hiukan mallin katsomista länsinaapurista.- Ohjaamotarkkailija
Kairakettu kirjoitti:
"Tietääkseni Ruotsin-lainsäädäntö kieltää nopeuksien mittaamisen vastaantulevasta liikenteestä. Sallittua se on vaan paikaltaan ja takaa-ajettuna. Ja siinä pitää olla kahden poliisin todistamana."
Noin se on minunkin tietääkseni, mutta en vaan löydä faktaa linkitettäväksi.
70:n ja sitä alempien rajoitusten noudattamista todellakin valvotaan ja ne ovat yleensä sen verran lyhyitä pätkiä, että ne malttaa ja kannattaa noudattaakin.
Noiden avauksessa kertomieni tapausten lisäksi ilmeisesti tutkapartio tien poskeen piiloutuneena ei 90:n rajoituksella kiinnittänyt huomiota 30:n ylinopeuteeni ja yksi partio 110:n rajoituksella antoi kohteliaasti ruotsalaiseen tapaan tietä, kun lähestyin 140:n nopeudella ja ohitin. Olis suomalaisilla poliiseilla hiukan mallin katsomista länsinaapurista.Kun Tanskassa kävin,näin hyvän tapauksen jossa poliisi oli "hyvänä". Ajoin Fredikshavnista etelään pimeellä. Meitä meni siinä muutamia "camiooneja" ja henkilö-autoja ohi tasaisesti.
Kunnes huomion kiinitti auto joka "valumalla" ohitti meitä,varaten vasenta-kaistaa. Taaksensa tuli toinen auto joka "liimautui" sen perään ja vilautti kaukovalojaan. Niin kauan kuin se "tukko" väisti meidän väliin... Ja kas,,, se oli poliisi-auto! Joka jatkoi menee kun sai "välkytetty" tien auki.
Motarillakin se vasenkaista on nopeemmalle liikenteelle. Siellä ei sovi maleksia...
"Yrityksen pitää näkyä!" -sanottiin armeijassakin. Se sopii myös auton kuljettamiseen...
- tuossa
nähtyä tuollaista unta? Aika hyvä :D
- Kallonkutistaja
Aika loogiselta tuntuvat nuo tilastot, jos verrataan Suomen ja Ruotsin sakotus- ja onnettomuustilastoja. Eli Ruotsissa sakotetaan suhteellisesti paljon vähemmän kuin Suomessa. Jopa absoluuttiset määrät ovat Suomessa suuremmat. Ja vastaavasti onnettomuustilastot ovat Ruotsissa Suomea heikommat.
Juuri tätä valvontaa on epäilty yhdeksi syyksi, ja aika vaikea se taitaa olla väitteet siitä kumotakaan. Tämäkin käytännön esimerkki osoittaa sen. Ikään kuin Ruotsin tiet olisivat jotain koekenttää, jonka testaajina toimivat ne lukuisat loukkaantuneet.- automies69
Mistä ihmeestä olet saanut päähäsi moisen valheen? Ruotsihan on yksi liikenneturvallisimmista maista koko maailmassa!
- Kallonkutistaja
automies69 kirjoitti:
Mistä ihmeestä olet saanut päähäsi moisen valheen? Ruotsihan on yksi liikenneturvallisimmista maista koko maailmassa!
Kyllä se tieto (ei siis valhe) on peräisin juuri Ruotsin onnettomuustilastoista. Ja vertailevaa tietoa saa, kun lukee lisäksi Suomen onnettomuustilastoja.
Se on kyllä totta, että Ruotsi on liikenneturvallisuuden kärkimaita. Mutta kun vertaillaan loukkaantuneiden määriä, niin Ruotsi on miltei kehitysmaa Suomeen verrattuna. Kuolleitten määrässä Suomi sentään vielä "johtaa". - todistaja__
Kallonkutistaja kirjoitti:
Kyllä se tieto (ei siis valhe) on peräisin juuri Ruotsin onnettomuustilastoista. Ja vertailevaa tietoa saa, kun lukee lisäksi Suomen onnettomuustilastoja.
Se on kyllä totta, että Ruotsi on liikenneturvallisuuden kärkimaita. Mutta kun vertaillaan loukkaantuneiden määriä, niin Ruotsi on miltei kehitysmaa Suomeen verrattuna. Kuolleitten määrässä Suomi sentään vielä "johtaa".sen selittää se että kun Suomess rytisee niin kuolee, Ruottissa vastaavassa tilanteessa selviää lääkärikäynnillä. S60 volvo vs corolla vm88.
- Milton
Oot kyllä idiootti jos ajat 180 kilometriä tunnissa sadankymmenen nopeusrajoituksella. Toivottavasti törmäät puuhun ennen kuin joku muu loukkaantuu.
Ketjusta on poistettu 10 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .563071Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen472881Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631242669Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi3481746- 711094
Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito101071Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.193947Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että101802- 44799
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde26790