Onko joku tavannut moista raivaussahaa ja jos niin miltä vuosisadalta kyseinen mallisto on peräisin? Tällaista olisi joku myymässä minulle.
Husqvarna Professional H 244
18
17074
Vastaukset
- puurastaja
kokemusta, numerosarja viittaisi nuihin 235R ja 252RX
välimaastoon. Voisi olla tuota 90- luvun loppua tai 2000 alkupuolen mallia. Itselläni on 2005 sellainen kun 345fx. - on kylläkin
jostain 80 luvulta. 90 luvulla ei enään 244rx mallia ole ollut.
- Masa
Luulen itsekin että vanhasta raivaussahasta on kysymys kun mallia ei tunnistettu edes Huskin sivuilla. Vanhoihin koneisiin ei jossain vaiheessa saa enää varaosiakaan kuten kävi Gaatz40-raivurilleni. Tärkeä tieto ennen ostopäätöksen tekoa ja nyt tiedän, ettei kauppoja synny.
- puurastaja
Tuossa kyselin iäkkämiltä lajitovereilta tuosta versiosta. Oli kuulema ollut käytössä tuossa 70-80 luvun saumassa, senaikuseksi laitteeksi ollut huippu tehokas, mutta raskas työlaite. Kaz-40 on niitä sen ikäsarjan raivareita myös, jopa itselläni on vieläkin käytössä,( kavazakin kone ).
- ihmeen
Masa kirjoitti:
Luulen itsekin että vanhasta raivaussahasta on kysymys kun mallia ei tunnistettu edes Huskin sivuilla. Vanhoihin koneisiin ei jossain vaiheessa saa enää varaosiakaan kuten kävi Gaatz40-raivurilleni. Tärkeä tieto ennen ostopäätöksen tekoa ja nyt tiedän, ettei kauppoja synny.
varaosia raivaussahaan tarvii .....teränkiinnitys ollu samanlainen jo kolmekymmentä vuotta.
Minulla Husgvarna 165 R seitkytluvulta...kyllä muuten vasakko kaatuu... - puurastaja
puurastaja kirjoitti:
Tuossa kyselin iäkkämiltä lajitovereilta tuosta versiosta. Oli kuulema ollut käytössä tuossa 70-80 luvun saumassa, senaikuseksi laitteeksi ollut huippu tehokas, mutta raskas työlaite. Kaz-40 on niitä sen ikäsarjan raivareita myös, jopa itselläni on vieläkin käytössä,( kavazakin kone ).
tarvitset Kaaz-40. Vielä niihin löytyy hyviä kakkososia, jos tarvitset niin laitan paikan mistä kannattaa kysyä.
- Masa
puurastaja kirjoitti:
tarvitset Kaaz-40. Vielä niihin löytyy hyviä kakkososia, jos tarvitset niin laitan paikan mistä kannattaa kysyä.
Kyllä osia tarvittaisiin! Kumma kun ei paikallisen koneliikkeen myyjä löytänyt sarjanumeroilla osia mistään! Jos linkit olis mukava asia!
- Masa
ihmeen kirjoitti:
varaosia raivaussahaan tarvii .....teränkiinnitys ollu samanlainen jo kolmekymmentä vuotta.
Minulla Husgvarna 165 R seitkytluvulta...kyllä muuten vasakko kaatuu...Saapiko noihin vanhempiin merkkeihin liitettyä siimapäätä kun olis sellaisellekin töitä?
- Masa
Masa kirjoitti:
Kyllä osia tarvittaisiin! Kumma kun ei paikallisen koneliikkeen myyjä löytänyt sarjanumeroilla osia mistään! Jos linkit olis mukava asia!
Kyseessä on siis Kaaz40-raivaussaha eikä Kaatz kuten ei myöskään kaattz ;). Todllakin linkkejä kaivataan!
- terän tilalle
Masa kirjoitti:
Saapiko noihin vanhempiin merkkeihin liitettyä siimapäätä kun olis sellaisellekin töitä?
käy kaikki samat lisävarusteet kuin uudempiinkin...ja ei muuten kierrokset laske kesken vatukon sun muun heinän niitossa kesken huski 165 ärrässä...
vaikka pitemmälläkin siimalla ajaa - Masa
Minkä tehoinen raivaussaha toi 244rx oli, kävikö muuhun kuin ruohikon leikkaukseen?
- Masa
terän tilalle kirjoitti:
käy kaikki samat lisävarusteet kuin uudempiinkin...ja ei muuten kierrokset laske kesken vatukon sun muun heinän niitossa kesken huski 165 ärrässä...
vaikka pitemmälläkin siimalla ajaaHuskilla on maankattava huoltoketju mutta kuinka hyvin varaosia huskin vanhempiin raivaussahoihin vielä nykyään saa jos esimerkiksi konepuolelle vikaa tulisi?
- Tässä olis
Masa kirjoitti:
Minkä tehoinen raivaussaha toi 244rx oli, kävikö muuhun kuin ruohikon leikkaukseen?
muutaman huski-mallin teknistä dataa
järjestys on 240R 245R 245RX kunkin datan osalta
Technical data 240R 245R 245RX
Engine
Cylinder displacement, cm3 40,2 44,3 44,3
Cylinder bore, mm 40,0 42,0 42,0
Stroke, mm 32 32 32
Idle speed, rpm 2700 2700 2700
Recommended max. speed, rpm 12500 12500 12500
Speed of output shaft, rpm 9190 9190 9190
Max. engine output, acc. to ISO 8893 1,8/9000 2,0/9000 2,0/9000
Catalytic converter muffler No No No
Ignition system
Manufacturer/type of ignition system EM/ET EM/ET EM/ET
NGK BPMR 7A NGK BPMR 7A NGK BPMR 7A
Spark plug
Champion RCJ 7Y Champion RCJ 7Y Champion RCJ 7Y
Electrode gap, mm 0,5 0,5 0,5
Fuel and lubrication system
Manufacturer/type of carburettor Walbro WT Walbro WT Walbro WT
Fuel tank capacity, litre 0,8 0,8 0,8
Weight
Weight without fuel, cutting attachment and guard, kg 8,6 8,6 8,4
- Masa
Muuten asiasta kolmanteen! Mitä mieltä ovat ammattilaiset tuollaisestakin "raivaussahasta" kun on löytyy sivulta http://www.glanspower.fi/products.php?g1=3dfb48 ja merkki jotain GlansPower GREENTRIM CG430? Huoltopaikkoja ei taida löytyä joka kulästä?
- puurastaja
Kiuruvedellä on pienkonekorjaamo Väyrynen, siltä olen itse hommannut osia ja korjaussarjoja, löytyy monennäköiseen vehkeeseen. 017-753728. Saa uusia ja purkuosia, kannattaa kysäistä jos on tarvetta.
- Ruuvvari
80- luvun lopulta, jotain varaosia löytyy, mutta moni käyttövaraosa on jo loppunut varastoista. Muuten saha on kyllä hyvä ja kestävä. ehkä silti kannattaa ostaa uusi Husqvarna.
- huskua
osta jos uuden meinaat hankkia. Ainakin 300 sarjan raivrit ihan p..seestä. 345 koneita leikannut kiinni vaikka kuinka paljon. Ksyppä vaikka Husqvarna kauppiaaltasi. Jos sanoo ettei ole niin paskaa puhuu. Joten jos hankit Huskun hanki 252 älä missään nimessä 300 sarjaa. Jos kuitenkin päätät hankkia 300 sarjan Huskun niin varaa sille jo ostohetkellä aika takuuhuoltoon.
- puurastaja
huskua kirjoitti:
osta jos uuden meinaat hankkia. Ainakin 300 sarjan raivrit ihan p..seestä. 345 koneita leikannut kiinni vaikka kuinka paljon. Ksyppä vaikka Husqvarna kauppiaaltasi. Jos sanoo ettei ole niin paskaa puhuu. Joten jos hankit Huskun hanki 252 älä missään nimessä 300 sarjaa. Jos kuitenkin päätät hankkia 300 sarjan Huskun niin varaa sille jo ostohetkellä aika takuuhuoltoon.
että 345 leikkaisi kiinni kovin helposti, Sen verran siitä on kokemusta, että 2 kesää painettu hommia ja vehe eikun rallattaa ei viitteitä kiinnileikaatumisesta, siihen vielä siimalla tienvarret vedetty. On sitten ollut onnea sen suhteen ettei ( susi )sattunut kohdalle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2195983
Minun rakkaani.
Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m263764- 822597
- 392131
- 331902
- 451878
- 1071775
- 211656
- 271502
Tappajamanne kiinni
Herätys koko Mikkeli! Nyt tietoa kehiin, että saadaan tämä tappaja kiinni!331478