Moi
Minulla todettiin kuukausi sitten mahasyöpä ja olen menossa ensiviikolla mahalaukun kokopoistoon. Ohutsuolesta tehdään noin desin kokoinen keinomahalaukku ja sillä sitten pärjätään. Onko kenelläkään kokemuksia ko. operaatiosta. Kiitos etukäteen.
Mahalaukun poisto
12
24412
Vastaukset
- koki saman
äskettäin. Syöpä ei ollut onneksi levinnyt.
Hän toipui hyvin ja on nyt kotihoidossa.
Toki tilannetta seurataan ja hän menee taas pian tutkimuksiin, mutta syöpälääkitystä hänellä ei ole.
Onnea ja voimia Sinulle!- ettei hänellä
ole isompia ongelmia syömisen/ruuansulatuksen suhteen ainakaan vielä.
- leikkaukseen menossa
Menen leikkaukseen 30.5.2007. Pelottaa...! Koko vatsalaukku poistetaan.Lääkäri sanoi, ettei vatsasyöpä olisi levinnyt varjoainekuvauksen perusteella.Olen ihan paniikissa.Tietenkin tulee mutkia matkaan ja he löytää etäispesäkkeitä.
- tiedoista kiitollinen
leikkaukseen menossa kirjoitti:
Menen leikkaukseen 30.5.2007. Pelottaa...! Koko vatsalaukku poistetaan.Lääkäri sanoi, ettei vatsasyöpä olisi levinnyt varjoainekuvauksen perusteella.Olen ihan paniikissa.Tietenkin tulee mutkia matkaan ja he löytää etäispesäkkeitä.
voisitko kertoa miten voit ja miten toimenpide sujui.montako vuorokautta olit sairaalassa ja miten syöminen sujui alussa.myös montako kuukautta meni toipumiseen.olisin kiitollinen tiedoista ja osaisin ajatella tulevaa toimenpidettä paremmin terv.ritva 55v
- huolissaan 2
Isälleni tehtiin sama viime viikolla. Tällä viikolla sitten leikattiin pois tukos joka oli jäänyt ohutsuoleen kun suolet olivat pahassa asennossa. Sama haava aukaistiin kokonaan uudestaan.. niin että jos alat oksentamaan ota se vakavasti. Isäni toipuu kyllä jollei uusia takaiskuja tule, mutta aikaa siihen menee.. Tsemppiä. Olet aluksi tosi kiepäå mutta äkki se helpottaa ja syömisestä tulee päätoiminen työsi kunnes totut rytmiin että syöt desin kerrallaan tunnin parin välein...
- asiakkaani
Edellisesä työpaikassani tutustuin asiakkaaseen, iäkkääseen rouvaan, jolta oli poistettu koko vatsalaukku levinneen munasarjasyövän vuoksi 15 v. aiemmin. Syöpä oli saatu nujerrettua. Rouva voi hyvin mutta ateriat täytyi nauttia määrätynlaisina ja hyvin pieninä annoksina kerrallaan.
- Timppa
Marraskuussa tulee viisivuotta, kun minulta 60 vuotiaana poistettiin samasta syystä mahalaukku kokonaan ja osa ruokatorvea. Nämä ovat yksilöllisiä asioita, mutta minulla on toipuminen käynyt näin:
-aluksi ruokailu oli täyttä työtä,vähän kerrallaan mutta usein,nyt menee jo isommat annokset
- paino putosi 80 kg:sta 68:aan eikä se siitä enää nouse,
-rintaa porotti aina ruokailun jälkeen, kunnes terveyskeskuksen lääkäri löysi oikean lääkkeen:
alsucral tai antepsin,
-ravintoterapeutti neuvoi käyttämään apteekista saatavaa täydennysravintoa (on syytä kysyä häneltä tai lääkäriltä, kuinka paljon ja kuinka kauan).
-viiden vuoden aikana suoritetaan määräaikaiset tähystykset
-elämä on alkanut taas maistua, joten tsemppiä.- pirkko
Hei. Olisitko kiinnostunut kirjoittamaan minulle sähköpostia kokemuksistasi leikkauksen jälkeen. Olen 45-vuotias lähihoitajaopiskelija ja tarvitsisin opinnnäytetyöhöni haastateltavia ko. leikkuksen kokeneita. Tällaisia ihmisiä en ole tavannut muita kuin isälleni on leikkaus tehty 3 vuotta sitten ja hän vain edelleen laihtuu.kiitos.
- Hanski 63
Huomenna aamulla 8.30 alkaa leikkaus, kiitos kaikille kirjoittelen sitten lisää kun pääsen sairaalasta., Hyvää kevättä
- Hanski 63
Morjes
Leikkauksesta sitten viikko ja hommat muuttu matkalla. Syöpä oli levinnyt koko alueelle, sisäelimiin niin pahasti ettei mahalaukun poistosta ollut mitään hyötyä. No onneksi vielä kokellaan sädehoitoa ja sytostaatteja jos niillä saadaan vähän jatko aikaa muuten se elämän pituus rajottuu noin 10 viikon mittaiseksi. Onko kenelläkään tietoa mitä muuta hoitoa voisi saada yksityis sektorilta, sairaalassa ollut kaveri kertoi tuttavastaan joka kävi mehiläisessä viikottain ottamassa jotain piikkejä ja parani jopa samanlaisesta tilanteesta kuin mulla nyt. Tosin hoitojen hinta oli noin 12 000 € /kk ja se oli kestänyt vuoden, mutta mitä elämä sitten saa maksaa, sitä tuskin kukaan tässä tilanteessa oleva enää miettii...- .-.-.-.-
Otan osaa. Surusi ja huolesi on varmasti aivan aiheellinen, vaikka jokin toivon kipinä vielä löytyisikin. Minun läheiseni leikattiin tuosta samasta pari viikkoa sitten ja hän ehkä tulee toipumaan, vaikkakin etäpesäkkeitä sitten löytyikin.
Sinulla tuntuu kuitenkin olevan elämänhalua niin paljon että jo se auttaa jos tuosta jokin parantaa. Säilytä halusi elää. Hoidoista en tiedä, tahdoin vain sanoa jotain.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan483130Ruumis kanavassa
Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan272894- 1212326
Onko tässä paljon lääkettä..
Keski-ikäselle 43v Ketipinor 100mg Brintellix 10mg Venlafaxin 75mg Xanor 1mg Propral 40mg Xatral CR 10mg Esomepratsol 42281432Ei mitään menetettävää
Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo1631336- 111316
Oi! Jorma Uotinen ja Helena Lindgren paljastivat yllätysuutisen: "Rakkaudella"
Professori, tanssija, koreografi, Tanssii Tähtien Kanssa -tuomari Jorma Uotinen ja Suomen meikkitaiteen pioneeri, laulaj121083- 74989
Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää39922Riittäisi juoruakkoille puhumista tässä kylässä
On mennyt mahottomaksi touhut. Taksi renki kuskaa akkaansa töihin lienekkö mitään lupaa yrittäjältä tähän touhuun. Kylän13802