kuskille jos ei myönnä syyllisyyttään. Aloitetaan keräämään kolelhti hamekankaaseen.aloitan 5 eurolla. Kyllä miehen pitää teoistaan kantaa vastuu,vika on ratin ja penkin välissä kun ei pysytä omalla kaistalla.
Hamekangasta konginkankaan
32
3882
Vastaukset
- ajatusta
Ovat oikeudessa periaatteella mitään ei myönnetä, mutta olisi pitänyt uskaltaa puuttua reitin aikatauluihin ajoissa.
- Raht-Ari
Huomaa taas täällä palstalla sen, miten eniten ohjeita antavat ne, joilla ei ole minkäänlaista käsitystä nykyajan rahtiliikenteestä.
Itse nukkuisin mieluiten kotona koko vuoden vedoten huonoon keliin ja mahdollisiin yllättäviin vaaratilanteisiin. Mutta kun se vaan ei ole mahdollista...
Eniten onnettomuuksia ja kuolonuhreja liikenteessä aiheuttavat kuitenkin henkilöautoilijat.
Entäs ne raukkamaiset elämänsä luuserit, jotka päättävät elämänsä 60.000kg painavan yhdistelmän etusäleikköön. Kaipa sekin on kohta syyte rekkakuskille kuolemantuottamuksesta, mitäs lähti piruparka töihin kuljettamaan noita "kuoleman vankkureita", johon aina niin ah kaikkitietävä henkilöautoilija törmäsi.
Suositukseni on, että jokainen suomalainen menisi talviaikaan muutamaksi päiväksi raskaan kaluston kyytiin nähdäkseen, millaista se työn tekeminen todella on... Ja neuvokoot vasta sitten kun ovat itse valmiita tekemään saman työn samalla palkalla (alipalkattu ala), kelillä (talvisin kelit todella haastavat) ja vuorokaudenaikana (silloin ku pumpulissa elävät hienostovirkamiehet&naiset nukkuvat ruususen unta).
Harmi, että edellinen lakko kesti vain alle viikon. Alkaisi liituraita-kansankin silmät aueta, kun ei sitä leipää ja vessapaperia enää löydykään kaupasta.
Niin ja vaarallisista ammateista... Montakohan suomalaista vuosittain kuolee hoitovirheisiin... Minä vaan kysyn!
- ketjun aloittajalle
......................./¯/)
....................,/¯../
.................../..../
............./¯/.../¯¯·¸
..........//.../..../......./¨¯\
........((.......... ¯~/...)
.........\....................../
..........\\...\.......... _.·
............\..............(
..............\.............\
Tee palvelus ja mene ratakiskoille ottamaan aurinkoa- löpökuski
mie en kyllä ymmärrä noita v**un valittajia jotka tietää kaikesta kaiken....sais itse käyä pari keikkaa heittämäss talvella. mutta nii se on että kenen leipää syöt sen lauluja laulat.....jos ei hommia tee niin ollaan aika nopeasti kilometritehtaalla....
- Ertzu
Mieshän kantaakin vastuunsa ja päättäjät pääsevät taas kuin koira veräjästä. Jotkut lainlaatijat ovat sallineet, että perävaunu saa olla vetoautoa raskaampi (1,4 x). Nuo päättäjät pitäisi nyt saada vastuuseen. Sellaista yhdistelmää pitäisi vielä jonkun hallita talviliukkaalla.
Kuljettaja ei voi kieltäytyä lastaamasta perävaunuunsa vähempää kuin lain salliman maksimimäärän vedoten huonoon keliin, taikka tulee toinen kuski, joka lastaa. Sitten esimiehet vetävät hatusta kireitä aikatauluja, joita kuljettajan on noudatettava. Niilläkin paperirullilla oli muka kiire laivaan. Tosiasiassa laivassakin on kapteeni, jolle soittamalla olisi laiva voinut hyvin odottaa puoli tuntia tai tunnin tärkeää ja kiireellistä lastia. Se on siis mestarin tehtävä.
Tiedän tapauksen, että Finnairin Tokion vuorokone odotti kahta hammaspyörää ehkä vajaan tunnin, kun diplomi-insinööri soitti Vantaan kentälle, että tällaiset tulisivat vielä kyytiin.- Seitsei
Selityksi selityksiä, vika löytyy ratin ja penkin välistä. Jos ei pysty hallitsemaan ajoneuvoaan on parempi kun lopetat hommat ettei tuu uusia konginkankaita. Paljos on euroja koossa hamekankaaseen.
- Selinselin
Seitsei kirjoitti:
Selityksi selityksiä, vika löytyy ratin ja penkin välistä. Jos ei pysty hallitsemaan ajoneuvoaan on parempi kun lopetat hommat ettei tuu uusia konginkankaita. Paljos on euroja koossa hamekankaaseen.
Ei ole yhtä totuutta. Hamekankaan ostattajalla on vain yksi totuus. Paha juttu; yhden totuuden ihmiset ovat eniten pahaa maailmassa tehneet.
Luonnollisesti kuljettajalla on vastuu. Mutta myös lainsäätäjällä ja ministeriöllä on vastuunsa. Kuin myös tienpitäjällä, kuljetusalan työnantajapuolella, hintakilpailuttajilla jne.
Lainsäätäjän vastuu on järjettömien yhdistelmien sallimisessa, oloissa joihin moiset yhdistelmät eivät sovi. Eivät kesällä, eivätkä talvella.
Aloittaja vaikuttaa henkilöltä, joka ei tunne käsitettä vastuu lainkaan, saati että tuntisi lain ja asetuksen sekä suomalaisen oikeuskäytännön.
Lisääski aloittaja paljastaa olevansa vanhakantainen sovinisti. Mitä tekemistä hamekankaalla on tässä yhteydessä? Ei sitten mitään.
Konginkankaan kuljettajalla on tapahtumista om kokemuksensa, oma muistikuvansa, oma käsityksensä, ja hänellä on lain suoma oikeus oikeudessa lausua sen minkä haluaa ja minkä omalla kohdallaan todeksi tietää.
Aloittajan kohdalla vika löytyy näytön ja jakkaran välistä. Aloittajalle vielä tiedoksi, että en ole raskaan kaluston kuljettaja, mutta kylläkin 4 miljoonaa kilometriä näitä Suomen teitä kolunnut. Eniten olen pelännyt, ja pelkään yhä, henkilöautoilijoita, ja hirviä. En raskasta liikennettä.
Mutta annetaanpa oikeuden istua ja päättää. - Tutkimusmatkailija
Seitsei kirjoitti:
Selityksi selityksiä, vika löytyy ratin ja penkin välistä. Jos ei pysty hallitsemaan ajoneuvoaan on parempi kun lopetat hommat ettei tuu uusia konginkankaita. Paljos on euroja koossa hamekankaaseen.
sulle, uivelo... Suu vaahdossa kyllä, mutta mitään rakentavaa sieltä ei tule - vain turhaa mussutusta pimeästä...
Sulle voiskin tehdä sellaisen oikeen putkimekon pinkin värisestä kankaasta ja lisätä vielä keltaisia kukkia siihen.
Niin ja sitten ne tarpeeksi pitkät niskanauhat...
- mätäneen hevosen
KOHTU
- osallistuja
Pitikö taas kyhätä uus köyhä viestiketju. Ihan ku tää ei ois mahtunu olemaan JO AVATUSSA ketjussa :) Köyhää on sunkin elämäs ;) Sulle sitä hamekangasta pitäs ostaa..
- kerätty?
Alottajalle? joko pian päästään hamekankaan ostoon? ;)
- Logiikka kohdallaan
Jos se rekkakuski ei tiennyt tulevaa liukkautta.Koska tienpitäjä oli laiminlyönyt velvollisuutensa,niin syyllinenhän on se rekkakuski eikö?
Jos Lentokone laskeutuu vantaalle ja ilmailulaitos ei ole suolannut kiitorataa,laskeutuminen päättyy takametsään ja 200 ihmistä kuolee.Kuka silloin on syyllinen??
Tällä logiikalla Lentokapteeni,koska pitää tietää pitää osata,pitää olla meedio..- Seitsei
ennakoivaa ajotaapaa, tieliikennelaitos ei takaa kesäkeliä talviaikaan, eli liukasta voi olla.
- Sohvatiikeri
Ei ollut Konginkankaalla vaikuttamassa sellaista ihmistä, joka olisi tiennyt tai edes voinut tietää tien olevan liukas. Ei kukaan tehnyt väärin.
Tuollaisesta lento-onnettomuudesta on muuten ennakkotapaus: kersantti Korpelan Fouga-kaputti Porissa 26.1.1964. En tiedä tuomioista. Ei kai siinä ketään todettu syylliseksi, rata vaan sattui olemaan jäässä.
Lentoasemilla tilanne on nykyään helpompi. Jos on vähänkin epäilystä kitkoista, päivystäjä laitetaan ajamaan kiitotie läpi Skiddometerillä. Jos on liukasta niin ei kun ureaa. (Tai asfalttia syövää muurahaishappoa.)
Tien päällä ei päivystäjiä ole, sääennusteet eivät ole täysin varmoja, eikä ennakkosuolausta tehdä kovin epävarmoissa tapauksissa. Ei ole velvollisuutta hoitaa aina kesäkeliä joka paikkaan. - liukkaus
Sohvatiikeri kirjoitti:
Ei ollut Konginkankaalla vaikuttamassa sellaista ihmistä, joka olisi tiennyt tai edes voinut tietää tien olevan liukas. Ei kukaan tehnyt väärin.
Tuollaisesta lento-onnettomuudesta on muuten ennakkotapaus: kersantti Korpelan Fouga-kaputti Porissa 26.1.1964. En tiedä tuomioista. Ei kai siinä ketään todettu syylliseksi, rata vaan sattui olemaan jäässä.
Lentoasemilla tilanne on nykyään helpompi. Jos on vähänkin epäilystä kitkoista, päivystäjä laitetaan ajamaan kiitotie läpi Skiddometerillä. Jos on liukasta niin ei kun ureaa. (Tai asfalttia syövää muurahaishappoa.)
Tien päällä ei päivystäjiä ole, sääennusteet eivät ole täysin varmoja, eikä ennakkosuolausta tehdä kovin epävarmoissa tapauksissa. Ei ole velvollisuutta hoitaa aina kesäkeliä joka paikkaan.Jopas on helppo unohtaa heitot ja väärä kallistus tiessä.. "Muistetaan" vaan tien liukkaus.
- sinivilkku
Sohvatiikeri kirjoitti:
Ei ollut Konginkankaalla vaikuttamassa sellaista ihmistä, joka olisi tiennyt tai edes voinut tietää tien olevan liukas. Ei kukaan tehnyt väärin.
Tuollaisesta lento-onnettomuudesta on muuten ennakkotapaus: kersantti Korpelan Fouga-kaputti Porissa 26.1.1964. En tiedä tuomioista. Ei kai siinä ketään todettu syylliseksi, rata vaan sattui olemaan jäässä.
Lentoasemilla tilanne on nykyään helpompi. Jos on vähänkin epäilystä kitkoista, päivystäjä laitetaan ajamaan kiitotie läpi Skiddometerillä. Jos on liukasta niin ei kun ureaa. (Tai asfalttia syövää muurahaishappoa.)
Tien päällä ei päivystäjiä ole, sääennusteet eivät ole täysin varmoja, eikä ennakkosuolausta tehdä kovin epävarmoissa tapauksissa. Ei ole velvollisuutta hoitaa aina kesäkeliä joka paikkaan.on turhaa, mutta kun nyt jossitellaan, niin vielä vähän lisää.
Jopa harrastelijat näkivät laitteillaan sadealueiden liikkeet. Aivan varmasti viranomaisilla on paremmat laitteet käytettävissä, niitä ei vaan osattu/haluttu tulkita keskisessä Suomessa oikein ja oliko niin, että tieto ei välittynyt "pääkallopaikalle"?
Sillon kun ilman lämpötila menee alas, on maan pinnalla taatusti pakkasen puolella ja on aivan selvää, että siihen kun sataa vettä niin jäähän se silloin vetää.
Nyt vaan on olkia kohautellen todettu, että laitteet eivät toimineet (siis ihmiset eivät osanneet paikan päällä tulkita näkemäänsä), syytetäänpä siis kuljettajaa vaan kaikesta.
Mitä hyotyä on hienoista laitteista jos niitä ei osata käyttää, ei mitään. Eli laitteilla nähdään sadealueen olevan tulossa mutta istutaan vaan tumput suorina ja odotetaan, että joku ilmoittaa liukkaudesta.
Eikö nuo kalliit laitteet ole sitä varten, että niiden avulla ENNAKOIDAAN asioita ?
Jos eivät, niin siinä tapauksessa myyntiin vaan ja lisää kalustoa teille, taitaisi olla muutenkin parempi niin, jospa siinä ajellessa tulisi huomattua vaaralliset heitotkin. Nythän heitoille ei tehty mitään vaikka useampi täysperän kuljettaja niistä ilmoitti jo paljon ennen onnettomuutta.
Sitten oli kyllä kova kiire korjata äkkiä, ettei vaan tutkijalautakunta päässyt näkemään niitä sellaisenaan.
Uskomaton vyyhti kaiken kaikkiaan! - Sohvatiikeri
sinivilkku kirjoitti:
on turhaa, mutta kun nyt jossitellaan, niin vielä vähän lisää.
Jopa harrastelijat näkivät laitteillaan sadealueiden liikkeet. Aivan varmasti viranomaisilla on paremmat laitteet käytettävissä, niitä ei vaan osattu/haluttu tulkita keskisessä Suomessa oikein ja oliko niin, että tieto ei välittynyt "pääkallopaikalle"?
Sillon kun ilman lämpötila menee alas, on maan pinnalla taatusti pakkasen puolella ja on aivan selvää, että siihen kun sataa vettä niin jäähän se silloin vetää.
Nyt vaan on olkia kohautellen todettu, että laitteet eivät toimineet (siis ihmiset eivät osanneet paikan päällä tulkita näkemäänsä), syytetäänpä siis kuljettajaa vaan kaikesta.
Mitä hyotyä on hienoista laitteista jos niitä ei osata käyttää, ei mitään. Eli laitteilla nähdään sadealueen olevan tulossa mutta istutaan vaan tumput suorina ja odotetaan, että joku ilmoittaa liukkaudesta.
Eikö nuo kalliit laitteet ole sitä varten, että niiden avulla ENNAKOIDAAN asioita ?
Jos eivät, niin siinä tapauksessa myyntiin vaan ja lisää kalustoa teille, taitaisi olla muutenkin parempi niin, jospa siinä ajellessa tulisi huomattua vaaralliset heitotkin. Nythän heitoille ei tehty mitään vaikka useampi täysperän kuljettaja niistä ilmoitti jo paljon ennen onnettomuutta.
Sitten oli kyllä kova kiire korjata äkkiä, ettei vaan tutkijalautakunta päässyt näkemään niitä sellaisenaan.
Uskomaton vyyhti kaiken kaikkiaan!Foreca Oy:n ennuste Konginkankaan yönä:
"Keski-Suomen tiepiiri -24h ennuste to 21–pe 21
Ennuste on laadittu 20:39
Poutaa
Klo 21…09 sateen todennäköisyys 5 %.
Klo 09…21 sateen todennäköisyys 5 %.
Länsituulta 3…6 m/s, pe klo 8 alkaen tuulta 1…3 m/s ja pe klo 13 alkaen kaakkoistuulta
4…7 m/s.
Pilvipeite rakoilee ja puolipilvistä to klo 21 alkaen.
Lämpötila: minimi to klo 22–24 -3… 1, maksimi pe klo 01–02 -3… 3, minimi pe klo
05–07 -3… 2, maksimi pe klo 14 4… 7 ja lämpötila pe klo 20–21 -6… 0."
Tuon ennusteen perusteella ei ennakkosuolata, eli ei vedetä suolaa koko nelostielle.
Helsingissä oleva kelikeskuksen tarkkailija katselee noin kolmatta osaa Suomea, mm Konginkankaan kohtaa. Yksittäistä kuuroa ei metsästetä. Ei ole mitään keinoa tietää, että tuollainen mikroilmiö tapahtuu: tulee yksittäinen suht lämmin kuuro, pilvet haihtuvat, ilma kylmenee, tie jäätyy. Kuuro voi näkyä, mutta jäätyykö tie siitä kohtaa?
Jos tutkakuvat olisi saatu, suola-autoa ei olisi lähetetty liikkeelle: juttu oli niin mitätön. Jos olisi lähetetty, suolaaja ei olisi ehtinyt ajoissa paikalle. Matkaan menee yli tunti.
"Vanhaan hyvään aikaan" tiestöllä ajoi sääntarkkailijoita. Tuollaisena yönä sääntarkkailija tuskin olisi ollut liikkeellä. Jos olisi ollut, ehkä vain puolen yön aikaan ja uudestaan aamuneljältä. Hän olisi voinut liikkua Transitillakin, ehtiihän se suola-auton hakemaan jos on liukasta (näin ajateltiin ennen).
Olisiko "vanhan hyvän ajan" säätarkkailija osunut Konginkankaalle juuri sinä puolen tunnin ajanjaksona, joka meni tien jäätymisestä kolariin? Hyvin epätodennäköistä.
Kuljettajan syyttäminen ja tienpitäjän syyttäminen eivät muuten mitenkään riipu toisistaan. Revohkalla saattoi olla yksi, monta tai ei yhtään syyllistä.
Minä olen sitä mieltä, että ei yhtään syyllistä. Onneton sattuma. - sinivilkku
Sohvatiikeri kirjoitti:
Foreca Oy:n ennuste Konginkankaan yönä:
"Keski-Suomen tiepiiri -24h ennuste to 21–pe 21
Ennuste on laadittu 20:39
Poutaa
Klo 21…09 sateen todennäköisyys 5 %.
Klo 09…21 sateen todennäköisyys 5 %.
Länsituulta 3…6 m/s, pe klo 8 alkaen tuulta 1…3 m/s ja pe klo 13 alkaen kaakkoistuulta
4…7 m/s.
Pilvipeite rakoilee ja puolipilvistä to klo 21 alkaen.
Lämpötila: minimi to klo 22–24 -3… 1, maksimi pe klo 01–02 -3… 3, minimi pe klo
05–07 -3… 2, maksimi pe klo 14 4… 7 ja lämpötila pe klo 20–21 -6… 0."
Tuon ennusteen perusteella ei ennakkosuolata, eli ei vedetä suolaa koko nelostielle.
Helsingissä oleva kelikeskuksen tarkkailija katselee noin kolmatta osaa Suomea, mm Konginkankaan kohtaa. Yksittäistä kuuroa ei metsästetä. Ei ole mitään keinoa tietää, että tuollainen mikroilmiö tapahtuu: tulee yksittäinen suht lämmin kuuro, pilvet haihtuvat, ilma kylmenee, tie jäätyy. Kuuro voi näkyä, mutta jäätyykö tie siitä kohtaa?
Jos tutkakuvat olisi saatu, suola-autoa ei olisi lähetetty liikkeelle: juttu oli niin mitätön. Jos olisi lähetetty, suolaaja ei olisi ehtinyt ajoissa paikalle. Matkaan menee yli tunti.
"Vanhaan hyvään aikaan" tiestöllä ajoi sääntarkkailijoita. Tuollaisena yönä sääntarkkailija tuskin olisi ollut liikkeellä. Jos olisi ollut, ehkä vain puolen yön aikaan ja uudestaan aamuneljältä. Hän olisi voinut liikkua Transitillakin, ehtiihän se suola-auton hakemaan jos on liukasta (näin ajateltiin ennen).
Olisiko "vanhan hyvän ajan" säätarkkailija osunut Konginkankaalle juuri sinä puolen tunnin ajanjaksona, joka meni tien jäätymisestä kolariin? Hyvin epätodennäköistä.
Kuljettajan syyttäminen ja tienpitäjän syyttäminen eivät muuten mitenkään riipu toisistaan. Revohkalla saattoi olla yksi, monta tai ei yhtään syyllistä.
Minä olen sitä mieltä, että ei yhtään syyllistä. Onneton sattuma.>>Minä olen sitä mieltä, että ei yhtään syyllistä. Onneton sattuma.
- Sohvatiikeri
sinivilkku kirjoitti:
>>Minä olen sitä mieltä, että ei yhtään syyllistä. Onneton sattuma.
Kai se olisi hyvä olla Tiehallinto ja Tieliikelaitoskin syytettyinä... se vaan johtaa aina jonkun ihmisen syyttämiseen, lähinnä kai kelikeskus-päivystäjän tässä tapauksessa.
Oikeudenkäynti puhdistaisi ilmaa. Vapauttava päätöshän sieltä tulisi, tämä nyt on aika selvä tapaus.
Samalla tavoin toivon, että oikeus päätyy puolustuksen kannalle käynnissä olevassa oikeudenkäynnissä.
Mutta se selittely... selittely on niin ruma sana. Mieluummin sanoisin, että oikaisen joitakin väärinkäsityksiä. - Et osannu
Seitsei kirjoitti:
ennakoivaa ajotaapaa, tieliikennelaitos ei takaa kesäkeliä talviaikaan, eli liukasta voi olla.
Vastata logiikka kysymykseen,vaahtoat vaan samaa asiaa.
- saku
vika oli sinun isässä kun ei päästänyt sinua lakanoille,tuli sitten sinusta kusipää yhteiskuntaan.
- Rattimatti
Oliko provo vai oletko henkisesti köyhä?
- rahtari
kyllä se on helppo sormella osoitella ja syyttää. tapahtunutta ei voi perua eikä muuttaa mutta se joutava syyllistäminen ei tuo ketään takas. tuntuu olevan tämä "hamekangassankari" niin viimesen päälle automiehiä.
- jos ei
rahtari kirjoitti:
kyllä se on helppo sormella osoitella ja syyttää. tapahtunutta ei voi perua eikä muuttaa mutta se joutava syyllistäminen ei tuo ketään takas. tuntuu olevan tämä "hamekangassankari" niin viimesen päälle automiehiä.
tämä hamekangas kyllä kuvaa toimintaa hyvin, jos ei olisi suostunut ajamaan laittoman kireällä aikataululla olisi nyt varmaan ainakin puhdas omatunto.
- Peiju
rahtari kirjoitti:
kyllä se on helppo sormella osoitella ja syyttää. tapahtunutta ei voi perua eikä muuttaa mutta se joutava syyllistäminen ei tuo ketään takas. tuntuu olevan tämä "hamekangassankari" niin viimesen päälle automiehiä.
Tulipa taas vastaan pari rekka-autoa Turku-Pori välillä, jossa kuskit vetää ylinopeutta takapuskurissa kiinni ja MOLEMMAT JALAT NOSTETTUNA IKKUNALLE. Siinä ainut oikea tienkäyttäjä näyttää mallia tientukoille, miten ajetaan, mp3-soitin tietenkin riippuu korvissa.
Takaisin ei saa kuolleita, mutta ei rekkakuskit vieläkään ole oppineet mitään.
Aina vaahdotaan, ettei syyttely auta eikä tuo uhreja takaisin, mutta oppikaa nyt perkele...
ennakoimaan. Niin tekee ammattimies.
Ennen oli rekkamiehet ammattimiehiä, mutta nykyään ne on puberteettiin jääneitä uhokriminaalijuoppoja.
- tuo seitsei
kyll on kovat puheet siitä vaan kokeileen miten itse hallitset rensselit kun tielaitosta on laiskottanut ja tie vetää yhtäkkiä luistinradaksi
- datsun
kukaan ei ota sitä huomioon että bussikuski päästeli tulemaan reippailla ylinopeuksilla tulemaan pitkiä pätkiä eikä jarruttanut eikä väistänyt yhtään ennen kolausta.
- edusti
Bussin kuljettaja edustaa joukkoliikennettä joka on hyvä asia, tämä rahtiliikenne taas vaan tukkii tiet ja saastuttaa.
- datsun
edusti kirjoitti:
Bussin kuljettaja edustaa joukkoliikennettä joka on hyvä asia, tämä rahtiliikenne taas vaan tukkii tiet ja saastuttaa.
vai että semmosta,selityshän se on tuokin,varsin ontuva sellainen kylläkin.mitenhän ne tavarat sitten liikkuisivat pisteestä a pisteeseen b ja joskus myös pisteeseen c.
- tietysti
datsun kirjoitti:
vai että semmosta,selityshän se on tuokin,varsin ontuva sellainen kylläkin.mitenhän ne tavarat sitten liikkuisivat pisteestä a pisteeseen b ja joskus myös pisteeseen c.
tämä tietysti tarkoitettu ajattelun aiheeksi, ei kirjaimellisesti, mutta on hämmästyttävää ettei linja-auto yrityksen ja sen kuljettajan pykälä rikkomuksia ole nostettu esille.
Kyllä siinä varmasti on osa syy että linja-autojen kritisoiminen rikkoisi monen toimittajan maailmankuvan.
- muuta sanoa kun
että olet sinä seitsei lapsellinen
Miten me saataisiin tuolle seiseille hommattua vaikkapa edes mopon kuljettamiseen oikeuttava ajokortti. Kerätäänkö kolehti ja tollaset lässytykset vois vähentyä. Tietysti ymmärrän paremmin jos toi jeejee tarkotti tuolla ketjun aloitusviestillään sitä rattiin nukahtanutta bussikuskia joka suorastaan tappoi itsensä ja matkustajansa ajaessaan suoraan päin estettä.
Tosin omaiset vois olla aika tuohtuneita jos menet ehdottelemaan vainajalle hamekankaita...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 4510942
- 827349
Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi
En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon445374- 725323
Onko muita oman polkunsa kulkijoita
Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella764658Sydän karrella
Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme334123- 472968
- 362895
- 402400
Sinällään hauska miten jostakin
jaksetaan juoruta vaikka mitä. Jakorasia yms. Raukkamaista toimintaa. Annetaan jokaisen elää rauhassa eikä levitellä per372259