naganin paukut

futari2

Onko kenelläkään tietoa, että vieläkö jostain saa ostaa uusia Naganin patruunoita, tai tietysti kunnossa olevat vanhatkin kelpaavat. Olen kysellyt muutamista liikkeistä, ja etsinyt Googlella netistäkin mutta ei ole tärpännyt. Fiocci tekee (ainakin jostain olen sellaisen tiedon saanut), mutta en ole löytänyt paikka joka niitä myisi.

10

1693

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Fennoman

      valmistaa itse.

      • myöskin

        viipurin torilya.


    • Asekauppa

      Erkki Lähdeniemi Treelta myy.

    • Jeeper

      Fiocci valmistaa. Ovat melko hintavia ja lataus on melkoisen mieto. Toisaalta turvallisuuden kannalta suosittelen mieluummin edellä mainittuja kuin sota-aikaisia tai vanhempia venäläisiä. Saattaa olla räjähdysvalmista rullanhajoittajaa vanhassa revolverissa. Erkki Lähdeniemeltä tosiaan saattaa löytyä. Kannattaa kierrellä asemessuja, joita järjestetään ympäri maata pitkin vuotta. T. MR, K-Uahs.

      • nagan

        Ei naganin rulla omalla paukullaan hajoa!!
        Sopii tarkastella omin silmin asetta


      • GRIZZLY
        nagan kirjoitti:

        Ei naganin rulla omalla paukullaan hajoa!!
        Sopii tarkastella omin silmin asetta

        Onhan noita jotka ovat ampuneet(ja ampuvat) aseellaan näitä ties missä kätköissä olleita patruunoita. Ja tasaseen tahtiin myös niitä aseita hajoilee näiden patruunoiden ansiosta.

        Kas kun eräille ei mene millään kaaliin et kun patruunoita säilytetään vuosia/kymmeniä vuosia vinteillä/kellareissa jne. Niin ruudin kuin muidenkin kompponenttien ominaisuudet muuttuvat arvaamattomasti.


      • nagan
        GRIZZLY kirjoitti:

        Onhan noita jotka ovat ampuneet(ja ampuvat) aseellaan näitä ties missä kätköissä olleita patruunoita. Ja tasaseen tahtiin myös niitä aseita hajoilee näiden patruunoiden ansiosta.

        Kas kun eräille ei mene millään kaaliin et kun patruunoita säilytetään vuosia/kymmeniä vuosia vinteillä/kellareissa jne. Niin ruudin kuin muidenkin kompponenttien ominaisuudet muuttuvat arvaamattomasti.

        Jaa, et sitten ole nähnyt kyseistä asetta?
        Kestää magnum-luokan paineita, et silleen


      • GRIZZLY
        nagan kirjoitti:

        Jaa, et sitten ole nähnyt kyseistä asetta?
        Kestää magnum-luokan paineita, et silleen

        Kuule joojoo! Olen varmaankin nähnyt/ampunut useammalla aseella kuin sinä ikinä. Ase on otettu käyttöön 1800-luvun loppupuolella ja alkuperäinen patruuna on ladattu 3 grammalla mustaa ruutia! 7.62 Nagantin patruunan paine maksimi on noin 132M(1350kg/neliösenttimetrille). Ko. paine arvot vastaavat .38 special tai .45 ACP patruunan arvoja. Joten ei pahemmin voi puhua mistään magnun-luokan paineista. Varsinkaan kun et ole määritellyt tuota magnum-luokan paineitasi...


      • joojoo
        GRIZZLY kirjoitti:

        Kuule joojoo! Olen varmaankin nähnyt/ampunut useammalla aseella kuin sinä ikinä. Ase on otettu käyttöön 1800-luvun loppupuolella ja alkuperäinen patruuna on ladattu 3 grammalla mustaa ruutia! 7.62 Nagantin patruunan paine maksimi on noin 132M(1350kg/neliösenttimetrille). Ko. paine arvot vastaavat .38 special tai .45 ACP patruunan arvoja. Joten ei pahemmin voi puhua mistään magnun-luokan paineista. Varsinkaan kun et ole määritellyt tuota magnum-luokan paineitasi...

        Patruunan painemaximi?
        Olkoo vain mutta tuplasia voi ladata.
        Ja 38 spl painetaso tunnetaakin piireissä "matalapainepatruunana".
        Eri juttu on tietysti kauanko kestää mitäkin, kuten haulikoissakin vrt 12-70 ja 12-76. Tietysti kovempi syö asetta enempi!

        M 91 - mosin nagani tuppaa kestämää kans aika kovia latauksia ja sekin on yhtä vanha kone.


    • sas

      7,62 Nagant
      Tuote Hinta
      Fiocchi 98gr FMJ 74,00 €
      http://www.av-ase.fi/index.asp

      Lukkoilantie 39
      (Kulku Saksalankadun kautta)
      42100 JÄMSÄ
      Puh.
      Fax.
      (014) 768 803
      (014) 768 806
      Samppa Virtanen
      0400 - 856 913
      Anu Hyytiäinen
      014 - 768 803

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8356
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2545
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2263
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1936
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1674
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1499
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1452
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1399
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1272
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe