Itse aloitin syömään vhh ruokavaliolla tossa vähän aikaa sitten ja ainakin hieman näyttäisi iho parantuneen. Olen lopettanut kokonaan sokerin, murojen ja vaaleen leivän syönnin. Tämän lisäksi en syö tummaa leipääkään pahemmin, mutta silloin tällöin kuitenkin. Valmiita ruokia pyrin olemaan syömättä. Puuroa kuitenkin syön lähes päivittäin, vaikka se onkin "vilja" ruokaa, mutta se ei ole kuitenkaan pitkälle jalostettua viljaa ilmeisesti. Makaroonia, perunaa tai valkoista riisiä käytän melko vähän nykyään. Ja olen lisännyt huomattavasti kasvisten, hedelmien, pähkinöiden ja marjojen syömistä. Kananmunia ja lihaa syön joka päivä jonkun verran myös.
En syö siis mitään atkins dietin tyylisesti, mutta olen siis vähentänyt hiilihydraattien määrää.
VHH:n lisäksi olen syönyt sinkki tabletteja hieman ja möllerin tuplia eli omega 3 happoja, koska syön melko harvoin kalaa.
En ole kuitenkaan varma johtuuko aknen osittainen paraneminen sinkki tablettien vai vhh:n ansiosta. Mutta luulen että kummatkin ovat edes auttaneet ihon kuntoa.
Tässä on muutama linkki vhh tutkimuksesta aknen hoidossa. Tuloksia ei ilmeisesti ole kuitenkaan vielä julkaistu, mutta huhujen mukaan se toimi.
http://news.bbc.co.uk/1/hi/health/2542801.stm
http://www.goamazing.com/content.asp?id=2302
http://www.absoluteacneinfo.com/diet/
Jos joku tietää että Neil Mannin tutkimusten tulokset on jo julkistettu niin haluisin mielelläni linkin sille sivulle.
VHH ruokavalio ja akne
16
7128
Vastaukset
- mävaan
VHH ei ilmeisesti pakosta kuitenkaan kaikilla toimi, koska ihmiset ovat erilaisia. Joillekin sopii hiilihydraattinen ruokavalio ja joillekin VHH ruokavalio. Mutta kannattaa kuitenkin kokeilla tuota , jos haluaa hoitaa akneansa ilman lääkkeitä mielellään.
Itse olen aikoinaan käyttänyt roaa ja antibiootteja. Kummatkin niistä on toiminut, mutta akne on palannut aina takaisin. Voin kertoa vaikka kuukauden päästä lisää miten minun nykyinen ruokavalio toimii silloin vielä... - uskoakseni totta
Ihan vaan muutaman rivin kirjoittaakseni voin todeta, että kyseinen ruokavalio todella toimii. Jokin aika sitten jouduin aivan muista syistä jättämään joksikin aikaa kaikki hiilihydraatit pois ruokavaliostani ja iho kirkastui aivan silmissä! Finnien tulo väheni ja toisin kuin voi kuvitella, en ole koskaan elämäni aikana voinut niin hyvin!
- jaksa jauhaa paskaa
Ruokavaliolla ei aknea kuntoon saada!
- mävaan
Niin no miten selität sen sitten että tiettyjen alkuasukkaiden kulttuureissa ei tavata lainkaan aknea? Ja kun ne alkaa syömään länsimaalaista ruokaa, niilläkin alkaa esiintymään aknea... Varmaan ainoa kunnon ruokaan liittyvä tutkimus varmaan tehtiin 60 luvulla jenkeissä että suklaa ei vaikuta akneen. En ymmärrä minkä takia ne ei tutki sitä asiaa kunnolla. Niin kyllästyneitä kuin kaikki onkin salaliittoteorioihin niin uskon että raha siinäkin ratkaisee. Miettikää kuinka paljon maailmassa vaikka myydään roa lääkkeitä. Lääkefirmat rikastuu varmaankin aika hyvin näiden lääkkeiden tuotoilla. Kuitenkin akne on tosi yleinen sairaus länsimaissa... Lähes 90 prosentilla länsimaissa on jonkunlaista aknea...
Voi olla että olen väärässä, mutta todistaa kun väite vääräksi niin uskon... - ei nopea mutta varma tie
Kyllä vaan saadaan, ja millään muulla ei sitten saadakaan. Se vaan ei tapahdu hetkessä. "Bonuksena" vähentää monen muunkin elintapasairauden riskiä. Ihmiset todellakin syö itsensä sairaiksi tolla järkyttävällä hiilareiden vetämisellä. Hiilareiden lisäksi kannattaa koettaa jättää pois kaikki maitotuotteet, varsinkin jäätelö ja jugurtti sekä juusto.
- minä
ei nopea mutta varma tie kirjoitti:
Kyllä vaan saadaan, ja millään muulla ei sitten saadakaan. Se vaan ei tapahdu hetkessä. "Bonuksena" vähentää monen muunkin elintapasairauden riskiä. Ihmiset todellakin syö itsensä sairaiksi tolla järkyttävällä hiilareiden vetämisellä. Hiilareiden lisäksi kannattaa koettaa jättää pois kaikki maitotuotteet, varsinkin jäätelö ja jugurtti sekä juusto.
Just. Älä syö mitään, älä juo äläkä hengitä.
Lakkaa siis elämästä.
Hyvä neuvo ! - mävaan
ei nopea mutta varma tie kirjoitti:
Itse kyllä juon vielä maitoa ja otan aamulla puuron kanssa myös maitoa. Juustoa ja jogurtteja en kuitenkaan pahemmin syö. Juustoa sen takia, koska en tykkää siitä ja jogurtteja ostan todella harvoin.. Maitotuotteiden terveellisyydestä mulla ei ole kuitenkaan tietoa. Tuntuu ainakin että itselleni maidon juominen sopii..
- mävaan
minä kirjoitti:
Just. Älä syö mitään, älä juo äläkä hengitä.
Lakkaa siis elämästä.
Hyvä neuvo !Joo ei tota hiilari juttua kannata liikaa stressata, mutta ainakin itselleni on ollut aika helppoa vähentää niiden käyttöä, koska tykkään kuitenkin hedelmistä ja marjoista. Tämän lisäksi pärjään sillä että otan lautaselle vain vähän makaroonia tai perunaa, jos syön esim opiskelija ruokalassa. Ja aikoinaan kävin liikaa mäkkärissä ja pizza hutissa niin niitäkään ei tee enään pahemmin mieli.
Kyllähän sitä nyt voi vetää vaikka kerran kuussa hampurilaisen tai karkkia jne. Ja oluttakin otan kerran viikossa tai kahdessa... - minä
mävaan kirjoitti:
Joo ei tota hiilari juttua kannata liikaa stressata, mutta ainakin itselleni on ollut aika helppoa vähentää niiden käyttöä, koska tykkään kuitenkin hedelmistä ja marjoista. Tämän lisäksi pärjään sillä että otan lautaselle vain vähän makaroonia tai perunaa, jos syön esim opiskelija ruokalassa. Ja aikoinaan kävin liikaa mäkkärissä ja pizza hutissa niin niitäkään ei tee enään pahemmin mieli.
Kyllähän sitä nyt voi vetää vaikka kerran kuussa hampurilaisen tai karkkia jne. Ja oluttakin otan kerran viikossa tai kahdessa...Puutun heti yhteen kohtaan : hedelmät.
Eikö ne sisällä aika runsaasti kuitenkin hiilareita ?
Eli paha, paha, paha.
Myös diabeetikon täytyy hedelmiä kaihtaa liiallisen verensokerin nousun ja heittelyn vuoksi. - ...
minä kirjoitti:
Puutun heti yhteen kohtaan : hedelmät.
Eli paha, paha, paha.
Myös diabeetikon täytyy hedelmiä kaihtaa liiallisen verensokerin nousun ja heittelyn vuoksi.kuka nyt pysyy hengissä pelkillä kasviksilla?? jos ei hedelmiäkään saa syödä?! Kyllä ne hedelmät on terveellsiä! Ja jos joutuu tolla tavalla jo rajoittaa ruokavaliota niin meen mieluummin pyytämään roa kuurin.
- mävaan
minä kirjoitti:
Puutun heti yhteen kohtaan : hedelmät.
Eli paha, paha, paha.
Myös diabeetikon täytyy hedelmiä kaihtaa liiallisen verensokerin nousun ja heittelyn vuoksi.Kyllähän hedelmät sisältää hiilareita, mutta ne on parempia kuin se mitä tulee esimerkiksi sokerista. Ne on sellaisia hiilareita, jotka nostaa vain vähän insuliini tasoa.... Näin siis olen ymmärtänyt asian. Korjatkaa jos olen väärässä
- neiti
uskaltaako tuota ruokavaliota kokeilla jos on alipainoinen? Oon tässä just yrittänyt syödä paljon hiilareita et saisin lisää painoa, niin laihtuuko jos vähentää niitä, vai voiko niitä korvata vaikka rasvalla? Kyl itsekin tykkään kasviksista ja hedelmistä (muutenkin terveellisestä ruoasta) mut yritän kuitenkin syödä vähän epäterveellisemmin, etten kuihdu kokonaan.. :/ Itselläni on lievä hormonaalinen akne, niin eikö se hiilareiden vähentäminen auttaa myös siihen? ( hoidan sitä nyt e-pillereillä ja antibiooteilla, mut akne kyl aina palaa kun lopettaa niitä :/ roaa en ole vielä uskaltanut kokeilla...)
- mävaan
Kasvis rasvaa ilmeisesti voi syödä aika paljon, kunhan se on kovettamatonta. Toi kovetettu kasvisrasva ei kuulemma ole hyvä juttu. Niitä kai löytyy ns. vähärasvaisista levitteistä... Kyllä luulen että jonkun verran kantsii niitä hiilareitakin vetää, kunhan ne on hyvä laatuisia hiilareita. Niistä on olemassa jonkun näköiset indeksit, mitkä on hyviä ja mitkä ei.
Itsekin olen aina ollut suht laiha söin mä kuinka paljon tahansa. Ainakaan vielä en ole kuollut hiilareiden vähentämiseen.
Mun mielestä kuitenkin on parasta käyttää maalaisjärkeä näissäkin asioissa eli ei kannata pistää mitään asiaa överiksi. Itse olen huomannut että se ruokavalio, josta ensimmäisessä viestissä kerroin on toiminut minussa.. Omaa ruumista kannattaa kuunnella. - teekippo
mävaan kirjoitti:
Kasvis rasvaa ilmeisesti voi syödä aika paljon, kunhan se on kovettamatonta. Toi kovetettu kasvisrasva ei kuulemma ole hyvä juttu. Niitä kai löytyy ns. vähärasvaisista levitteistä... Kyllä luulen että jonkun verran kantsii niitä hiilareitakin vetää, kunhan ne on hyvä laatuisia hiilareita. Niistä on olemassa jonkun näköiset indeksit, mitkä on hyviä ja mitkä ei.
Itsekin olen aina ollut suht laiha söin mä kuinka paljon tahansa. Ainakaan vielä en ole kuollut hiilareiden vähentämiseen.
Mun mielestä kuitenkin on parasta käyttää maalaisjärkeä näissäkin asioissa eli ei kannata pistää mitään asiaa överiksi. Itse olen huomannut että se ruokavalio, josta ensimmäisessä viestissä kerroin on toiminut minussa.. Omaa ruumista kannattaa kuunnella.Mahtavaa kun löysin tämän sivun. Mä oon kärsinyt 7v aknesta, välillä syönyt Roaccutaninkin ja antibiootteja mutta nyt alkanut tulla takaisin finnit. Käytän kosmetologi-tuotteita.
Ajattelin testata KUNNOLLA tuota VHH:sta ruokavaliota, tähän mennessä terveellisesti oon syönyt, tosin n.kerran viikossa on tullut herkuteltua ja syönyt olen jogurtteja, myslipatukoita ja muroja...
Elikkä voisiko joku ystävällinen ihminen kirjoittaa mitä kaikkea kannattaa syödä? Millä voi korvata maidon vai tarviiko korvata ja kumpi parempaa: rasvaton vai kevyt maito?
Ja kannattaako hedelmät jättää pois? Jos saa c-vitamiinia vaikka paprikasta ja vitamiinipillereistä?
Eikö ruisleipää kannata syödä, mistä saan kuituja?
Olen tosi innokas kokeilemaan tätä systeemiä! =) - mävaan
teekippo kirjoitti:
Mahtavaa kun löysin tämän sivun. Mä oon kärsinyt 7v aknesta, välillä syönyt Roaccutaninkin ja antibiootteja mutta nyt alkanut tulla takaisin finnit. Käytän kosmetologi-tuotteita.
Ajattelin testata KUNNOLLA tuota VHH:sta ruokavaliota, tähän mennessä terveellisesti oon syönyt, tosin n.kerran viikossa on tullut herkuteltua ja syönyt olen jogurtteja, myslipatukoita ja muroja...
Elikkä voisiko joku ystävällinen ihminen kirjoittaa mitä kaikkea kannattaa syödä? Millä voi korvata maidon vai tarviiko korvata ja kumpi parempaa: rasvaton vai kevyt maito?
Ja kannattaako hedelmät jättää pois? Jos saa c-vitamiinia vaikka paprikasta ja vitamiinipillereistä?
Eikö ruisleipää kannata syödä, mistä saan kuituja?
Olen tosi innokas kokeilemaan tätä systeemiä! =)Itse en ainakaan jättäisi hedelmiä pois. Niissä on yleisesti ottaen hyviä hiilareita. Jos haluat katsoa hiilareiden glykeemisiä indeksejä, niin tältä sivulta ainakin itse löysin hieman tietoa.
http://www.biovita.fi/suomi/terveyssivut/gijagk.html
Ja tietysti googlettamalla löytyy hyvin laittamalla hakusanaksi glykeeminen indeksi. - kronometri
mävaan kirjoitti:
Itse en ainakaan jättäisi hedelmiä pois. Niissä on yleisesti ottaen hyviä hiilareita. Jos haluat katsoa hiilareiden glykeemisiä indeksejä, niin tältä sivulta ainakin itse löysin hieman tietoa.
http://www.biovita.fi/suomi/terveyssivut/gijagk.html
Ja tietysti googlettamalla löytyy hyvin laittamalla hakusanaksi glykeeminen indeksi.glykemiaindeksitaulukko:
http://www.musclenet.fi/glykemiaindeksi.php
Joku kysyi miten alipainoinen voi syödä VHH:ta, kulutut päivässä tietyn määrän kaloreita, kun kulutuksesi ylittää päivä saannin-> laihdut, kun päinvastoin -> lihot. Ylitä siis päivittäinen kalori 'rajasi' tietyn kokosilla annoksilla esim rypsiöljyä(=hyvää rasvaa).
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu2053101Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva2391590Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus921442- 891349
Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e461304Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen
No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.1521219Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin121168Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!
"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze123999Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät89912Tuntuu liian hankalalta
Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.44793