Apua ja neuvoja

maisa

En ole ennen ollut allerginen, paitsi joskus on kutissut ja kirveltänyt silmiä keväisin ja syksyllä kans kun on ollut lämmintä. Nyt iski aivan karmea aivastelu ja nuhaa on koko ajan. Kutiaa nenää ja silmiäkin jonkun verran. Olen huomannut että huonepöly on kyllä aiheuttanut kutinaa aikaisemmin, mutta se on mennyt ohi parissa tunnissa. Nyt pelkäänkin että olenko tullut allergisemmaksi ja alkaako siitepölyt kiusaamaan näin vanhemmiten.
Lapsilla on ollut heinänuhaa kesäisin, muttei muita oireita, joten onko sittenkin niin että minulta on nuo allergiset taipumukset peritty. En ole uskaltanut ottaa antihistamiinilääkkeitä, että olisin koittanut auttavatko ne ja onko tämä siitepölyallergiaa sittenkin. Uskaltaisko kokeilla?

3

424

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ronatic

      Kysy apteekista mikä sinulle sopii.
      Kerro heille muut lääkkeesi tai muut erityispiirteet (munuisvaivat tms.). Älä ota toisten reseptilääkkeitä. Apteekin henkilökunta osaa valita oikeat lääkkeet. Ei se mitään "maksa" jos koettaa. Mun äiti tuli 55 vuotiaana allergiseksi. Aina vaan ihmeteltiin, että mistä minun allergia on lähtöisin.

      • nip

        alkoi järkyttävä silmien kutina noin viikko sitten, oikein muuta häiritsevää ei ole, mitä nyt aivastelen ehkä normaalia enemmän. Ikinä ennen ei ole tullut tähän aikaan vuodesta allergiaoireita. Jos silmäsi kutiavat häiritsevästi kannattaa käydä ostamassa apteekista silmätippoja siihen. Käytän nuyt päivittäin leroclyn nimisiä silmätippoja ja heti loppui silmien kutina.


    • Valkosolu

      Kyllä tosiaan allergia iskee myöhemmälläkin iällä. Apteekin käsikauppalääkkeitä voi aivan hyvin todellakin kokeilla ilman lääkärin tmv. lupaa! Kokeile viikon verran, jos tuntuu auttavan niin jatkat vain käyttöä, ei siinä kummempaa. Jos muuttuu allergia sellaiseksi, että koko kesän tarvis jelppiä lääkkeistä, niin sitten kannattaa jo pyytää resepti, ale nääs silloin melkoinen. Oma lääkkeeni 10 kpl maksais vajaan 7e, reseptillä 100 kpl n. 24 e...Ja kyllä, alttius allergioihin perityy, allergia sinällään suoraan ei periydy.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 107
      2062
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      56
      1936
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1885
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1667
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      20
      1598
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      12
      1398
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      26
      1330
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      11
      1326
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      15
      1311
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1252
    Aihe