onko kokemuksia OP:n sijoitusvakuutuksesta? olen harkinnu sellaista, sillä siihen saa helposti laajemman salkuston kuin avaamalla jokaisen erikseen, eikä salkkujen vaihdoista tule kuluja. Mitä rahastoja kannattaisi ottaa?
OP:n sijoitusvakuutus
13
2961
Vastaukset
- Markku L
Itse olen jo saanut 35 prosentin tuoton ja Nissaniin hyvän kaskon
- utelias
Löytyykö tietoa kauanko kestää OP:n eri rahastomerkintöjen muuttaminen netin kautta?
- liian kallista
Taas näistä sijoitusvakuutuksista kysellään. Ne ovat toivottoman kalliita kaikkiin muihin säästämismuotoihin nähden.
Suorat sijoitukset rahastoihin ovat paljon halvempi ratkaisu ja rahat eivät ole sidottuja vaan nostettavissa milloin tahansa.
Ihme että näitä sijoitusvakuutuksia edelleen joku harkitsee.Näillä maksetuilla rahoilla pyöritetään paitsi sijoituksia myös vakuutusyhtiön suuripalkkaista henkilökuntaa y.m. menoja. Arvaahan sen kuka on kaiken maksaja. Totta kai OP:n neuvojat näitä suosittelee, koska heidän leipänsä on kysymyksessä ja esimiehet käskee niin tekemään.
EI PIDÄ MENNÄ KALLIISEEN!!!!- ........
Kyllähän siinä kuluja on, mutta jos sijoitussummat on luokkaa muutaman kympin kuussa, niin kyllä tuo sijoitusvakuutus taitaa kuitenkin olla se järkevin vaihtoehto....hajauttamisen takia...
- +50
........ kirjoitti:
Kyllähän siinä kuluja on, mutta jos sijoitussummat on luokkaa muutaman kympin kuussa, niin kyllä tuo sijoitusvakuutus taitaa kuitenkin olla se järkevin vaihtoehto....hajauttamisen takia...
no joo täällä on taas näitä joille paril kympil on iha hirveesti merkitystä ( 2500 eurosta 2% on 50 euroa ja 0.75 about 20 egee) ja rahat pitää olla heti käytös. en mä niitä rahoja välttämättä enää tule itse tarvitsemaan, eiks tämä ole aika hyvä tapa siirtää seuraavalle polvelle? ainakin verotuksen kannalta.
- voi laskea sen
+50 kirjoitti:
no joo täällä on taas näitä joille paril kympil on iha hirveesti merkitystä ( 2500 eurosta 2% on 50 euroa ja 0.75 about 20 egee) ja rahat pitää olla heti käytös. en mä niitä rahoja välttämättä enää tule itse tarvitsemaan, eiks tämä ole aika hyvä tapa siirtää seuraavalle polvelle? ainakin verotuksen kannalta.
missä kohtaa hyöty alkaa tai loppuu.
Itse arvosta enemmän sitä että voin sählätä rahastosta toiseen ilman että verottaja ottaa aina omiaan pois välistä. En välttämättä kauheasti voita, mutta häviänkin myös vähemmän. - kerro?
Kerropa mulle mitkä ovat OP-sijoitusvakuutuksen kulut ja millaiset vaihtoehtoiset suorat rahastosijoitukset tekisit ja mitä niistä olisi kuluja?
- +50
kerro? kirjoitti:
Kerropa mulle mitkä ovat OP-sijoitusvakuutuksen kulut ja millaiset vaihtoehtoiset suorat rahastosijoitukset tekisit ja mitä niistä olisi kuluja?
kiitos, jos kysyit multa. 2% merkintäsumasta, muta se on jo neljässä päivässä tullut takaisin (50e). Rahastoja saa vaihtaa sijoitusvakuutuksen sisällä ilman mitään kuluja vaikka joka päivä. sen mukaan miten haluaa, eli aktiivisijoittajalle hyvä vaihtoehto (jos sijoittaa suoraan rahastoon, täytyy joko lunastaa jos alkaa näyttää huonolta tai sit katsoa ku se laskee ja laskee ja laskee ja laskee, mut täähän on nyt sit taas sitä ikuista vääntöä et kuka tietää miten paljon ja milloin laskee tai nousee). Turhahan tämä on jos haluaa rahat nostaa heti pois, tai tarvii niitä, sillä ekana vuonna jos ottaa pois joutuu maksaa 5% summasta, tokana 4%, jne. viiden vuoden päästä vakuutuksen voi nostaa pois ilman kuluja.
- +50
kerro? kirjoitti:
Huomasinkin, että kirjoitat tuolle toiselle henkilölle. No siinä oli hänelle jotain esimerkkiä. ei se nyt hirveä summa ole, koska op:n rahastot ovat mielestäni hyvin hoidettuja, joten kyllä hyvästä kannattaa maksaa. en mä nyt mihinkään paskafirmaan sijoittaisi, vaikka heillä ei olisi merkintäpalkkioita ollenkaan. Miks ihmiset ostaa mersui vaik ladoi sais halvemmal?
- en tiedä
+50 kirjoitti:
kiitos, jos kysyit multa. 2% merkintäsumasta, muta se on jo neljässä päivässä tullut takaisin (50e). Rahastoja saa vaihtaa sijoitusvakuutuksen sisällä ilman mitään kuluja vaikka joka päivä. sen mukaan miten haluaa, eli aktiivisijoittajalle hyvä vaihtoehto (jos sijoittaa suoraan rahastoon, täytyy joko lunastaa jos alkaa näyttää huonolta tai sit katsoa ku se laskee ja laskee ja laskee ja laskee, mut täähän on nyt sit taas sitä ikuista vääntöä et kuka tietää miten paljon ja milloin laskee tai nousee). Turhahan tämä on jos haluaa rahat nostaa heti pois, tai tarvii niitä, sillä ekana vuonna jos ottaa pois joutuu maksaa 5% summasta, tokana 4%, jne. viiden vuoden päästä vakuutuksen voi nostaa pois ilman kuluja.
mutta ainakin nordealla voi vaihtaa rahastosta toiseen.
2% merkintäpalkkio on mielestäni aika kova. jos sijoittaisit "tavalliseen" rahastoon kulut olisi alle 2% jopa kiinaan/japaniin/venäjälle sijoitettaessa. muistaakseni n. 1%
mitä jos sulle tuleekin yht'äkkiä kova tarve ylim. rahalle. joudut maksaan 5%. normaalisti merkintä ja lunastus on n.1%.
kyse oli kai jostain eläkerahastosta, tai mikä sen nimi onkaan. niistä ei pääse kirveelläkään eroon ennen eläkeikää. - kerro
+50 kirjoitti:
Huomasinkin, että kirjoitat tuolle toiselle henkilölle. No siinä oli hänelle jotain esimerkkiä. ei se nyt hirveä summa ole, koska op:n rahastot ovat mielestäni hyvin hoidettuja, joten kyllä hyvästä kannattaa maksaa. en mä nyt mihinkään paskafirmaan sijoittaisi, vaikka heillä ei olisi merkintäpalkkioita ollenkaan. Miks ihmiset ostaa mersui vaik ladoi sais halvemmal?
...siltä toiselta kysyin.
Mulla on myös sijoitusvakuutus (itse asiassa kaksi) ja halvemmalla ei aktiivista sijoittamista voi harrastaa.
En ymmärrä miksi ihmiset haukkuu näitä vakuutuksia? Jos ne viittis edes ottaa selvää niiden hinnoista ja ehdoista.
Ja sitten ovat nämä "jos sul on 2000e niin hajauta suoraan osakkeisiin"-tyypit, tsiisus, nämä osakekauppiaathan vasta kuluihin hassaavatkin. Testattu on.
Taitaa olla niin että ihmiset ovat pahasti sekoittaneet sijoitus- ja eläkevakuutukset keskenään, tai sitten ovat saaneet huonoja kokemuksia joistain epämääräisistä riistofirmoista. - saavasi ilmaiseksi?
kerro kirjoitti:
...siltä toiselta kysyin.
Mulla on myös sijoitusvakuutus (itse asiassa kaksi) ja halvemmalla ei aktiivista sijoittamista voi harrastaa.
En ymmärrä miksi ihmiset haukkuu näitä vakuutuksia? Jos ne viittis edes ottaa selvää niiden hinnoista ja ehdoista.
Ja sitten ovat nämä "jos sul on 2000e niin hajauta suoraan osakkeisiin"-tyypit, tsiisus, nämä osakekauppiaathan vasta kuluihin hassaavatkin. Testattu on.
Taitaa olla niin että ihmiset ovat pahasti sekoittaneet sijoitus- ja eläkevakuutukset keskenään, tai sitten ovat saaneet huonoja kokemuksia joistain epämääräisistä riistofirmoista.Luuletko saavasi sijoitusvakuutuksen tai eläkevakuutuksen ILMAISEKSI?
On varma asia, että vakuutusyhtiöt ottavat omansa. Olen vakuutusyhtiön osakkeenomistaja ja tiedän, että näillä menee nyt kovaa ja osinkoja lappaa tilille roppakaupalla. Kiitos vaan sijoitusvakuutuksestasikin. Toivottavasti teitä riittää jatkossakin. - kerro
saavasi ilmaiseksi? kirjoitti:
Luuletko saavasi sijoitusvakuutuksen tai eläkevakuutuksen ILMAISEKSI?
On varma asia, että vakuutusyhtiöt ottavat omansa. Olen vakuutusyhtiön osakkeenomistaja ja tiedän, että näillä menee nyt kovaa ja osinkoja lappaa tilille roppakaupalla. Kiitos vaan sijoitusvakuutuksestasikin. Toivottavasti teitä riittää jatkossakin.Kannattaa vain vertailla eri sijoitusmuotojen kuluja: suorat osakkeet / rahastot / sijoitusvakuutukset.
Minulle sijoitusvakuutus on kaikkein halvin ja joustavin. Samanlaisen hajautetun salkun rakentaminen ja seuraaminen suorilla osakeostoilla olisi kokopäivätyötä ja kovin, kovin kallista.
Vastaavien yksittäisten rahastojen pyörittäminen olisi kuluiltaan kalliimpaa ja verottaja olisi joka välissä käsi ojossa.
Sijoitusvakuutus on erittäin kustannustehokas tapa sijoittaa erittäin pienellä vaivalla. Merkintäpalkkio on kyllä 2%, mutta 5 vuoden kuluttua nostoista ei tarvitse maksaa muuta kuin verot. 0,4% hallinnointipalkkio voi tuntua jonkun mielestä tyyriiltä, mutta rajaton ilmainen rahastojen vaihtaminen ilman kuluja ja veroja on semmoinen etu että hallinnointipalkkio on varsin kohtuullinen.
Mitään muita kuluja minulla ei ole.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työttömyys on kasvussa - Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa
Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa. Työttömyys on kuitenkin kasvussa. Mitä itse aja3462761Mikä piirre on kasvoissa tärkein?
Mikä piirre on kasvoissa tärkein kun valitset seuraa itsellesi?1201529Suurimman myrskyilyn jälkeen
vakiintuu tyynenpi tunne. Entistä vakaampi, entistä varmempi. Aina vaikealla hetkellä auttaa, kun ajattelen sinua. Minul481370Mikä häpeä Haapaveden kaupungille
Avin huomautuksen mukaa hoitoyksikkö on ollut monin osin lainvastainen. Huomautettavaa on monista asioista. Miten Haa57976Ruumis kanavassa
Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan15964Tojotamies törttöili taas auton eteen
Ja taas joku Tojotapappa vähät välitti liikennesäännöistä ja kääntyi viitostietä ajaneen auton eteen tänään, tällä kerta27924En sano tätä pahalla
Mutta olihan meillä aika reippaasti ikäeroa ja aivan erilaiset elämäntilanteetkin. En vaan jotenkin tajunnut sitä aiemm78889Ei mitään menetettävää
Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo149888- 80878
Tiedättekö miksi mies on olemassa?
Lisääntymistä varten. Ei mitään muuta hyötyä. Jos nainen voisi lisääntyä ilman miestä, luuletteko miehet että naiset tar205829