Vappujuhliensa yhteydessä pääministeri Matti Vanhanen (kesk) antoi haastattelussa lausunnon, jossa hän suomalaisesta energiaomavaraisuudesta puhuttaessa, piti uraanin rikastamista Suomessa tutkimisen arvoisena asiana.
Asia tuli aika nopeasti tutkittua! Heti seuraavana päivänä asiantuntijat tyrmäsivät ajatuksen. Uraanin rikastamislaitoksen rakentaminen on niin kallista puuhaa, ettei Suomen kokoisen maan kannata sellaista rakentaa. Ostetaan vaan muualta.
Koko jutulla on mielenkiintoinen pointtinsa, kun tiedetään, että Matti Vanhanen oli 14 vuotta sitten eduskunta-aloitteen tekijä, jossa kiellettiin ydinvoiman rakentaminen.
Minä tulkitsinkin hänen uraanin rikastamispuheensa myönteiseksi kannanotoksi kuudennen ydinvoimalan puolesta.
Vanha(nen)kin "viisastuu".
12
486
Vastaukset
- kehittämishankkeeksi
Suomessa tullaan keksimään ja soveltamaan ensimmäinen fuusioenergiavoimala.
Sanokaa mun sanoneen! - oivahärkönen
Vanhasen heitto uraanin rikastamisesta oli ydinvoiman vastainen sarkastinen huuli.
- ylivoimainen
tehtävä. Edes kepuhuumori ei uppoa....
- JormaKKorhonen
ylivoimainen kirjoitti:
tehtävä. Edes kepuhuumori ei uppoa....
Tarvitaankohan tuossa otsikossasi sanaa "vitsien"?
- Sulevi
Se matti on,miälipiteet vaihtuu joka toinen päivä,olis aika mennä vaihtoon.
Mannertenvälinen nahjus Matti Vanhanen jää historiaan yhdestä asiasta. Hän on muuttanut mielipidettään 180 astettaa useimmista asioista. EU:ta Vanhanen vastusti henkeen ja vereen. Ydinvoimaa tämä "Don Quijote" vastusti intohimoisesti jne. jne. jne.
Ei Vanhaseen ja KEPUun voi luottaa.
KEPU PETTÄÄ AINA!- Emeritus
"Ei Vanhaseen ja KEPUun voi luottaa"
----------------------
...kyllä voi luottaa ja luotetaankin. Vanhanen on sodanjälkeisen Suomen luotetuin ja suosituin pääministeri.
jk. Taidat olla ainoa, joka ei luota, mutta ei hätää, kukaan ei luottamustasi kaipaakaan! - HCP 4,1
Emeritus kirjoitti:
----------------------
...kyllä voi luottaa ja luotetaankin. Vanhanen on sodanjälkeisen Suomen luotetuin ja suosituin pääministeri.
jk. Taidat olla ainoa, joka ei luota, mutta ei hätää, kukaan ei luottamustasi kaipaakaan!No jopas! Herrojen mailapoika Nokialta on taas hereillä. Jokos on tullut kannettua herrojen bägejä tällä kaudella? Riverissähän on jo kenttä auki.
- Emeritus
HCP 4,1 kirjoitti:
No jopas! Herrojen mailapoika Nokialta on taas hereillä. Jokos on tullut kannettua herrojen bägejä tällä kaudella? Riverissähän on jo kenttä auki.
No jopas! Herrojen mailapoika Nokialta on taas hereillä. Jokos on tullut kannettua herrojen bägejä tällä kaudella? Riverissähän on jo kenttä auki."
-----------------------
...eipä ole tullut kannettua edes omaakaan bägiä, kun on tuo lonkka siinä kunnossa, että käytän autoa.
Mutta jos Bill Clinton tulee meille pelaamaan, niin voin tarjota hänelle autopaikan. - on vielä
kymmenen kertaa suurempi takinkääntäjä. Onneksi Niinistö hävisi vaalit. Nyt on hyvä pääministeri ja hyvä presidentti!
- Ratamo
Emeritus kirjoitti:
----------------------
jk. Taidat olla ainoa, joka ei luota, mutta ei hätää, kukaan ei luottamustasi kaipaakaan!Mikä vitun Ratamo mä sulle oon!!!
- Emeritus
Ratamo kirjoitti:
Mikä vitun Ratamo mä sulle oon!!!
"Mikä vitun Ratamo mä sulle oon!!!"
-------------------------
...mutta hyvin määrittelit itsesi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vilma Nissinen pyytää anteeksi rasistisia lausuntojaan
Nöyrtyi kuten persut yleensäkin. On kyllä noloa tuollainen vätystely, kun ei ole miestä seisoa omien lausuntojensa takan2273634Riikka Purra: "Kokoomus haluaa leikata pienituloisten etuuksista - Se ei meille käy"
Näin vakuutti persujen Purra edellisten eduskunta vaalien alla,. https://www.ku.fi/artikkeli/4910942-kun-uudessa-videos622244Sandels tölkin hinta nousi 1,29 eurosta 1,32 euroon
Mitähän järkeä valtiolla on verottaa tuotakin elintarviketta niin kovasti, että on järkevämpää käydä hakemassa ulkomailt411733Lindtmanin pääministeriys lähenee päivä päivältä
Suomen kansan kissanpäivät alkavat siitä hetkestä, kun presidentti Stubb on tehnyt nimityksen. Ainoastaan ylin tulodesi651623- 1051377
Tuntuuko sinusta mies
että olet jossain, mutta sydämessäsi haluat olla muualla. Suunnittelet kaikkea kivaa ja olet innolla mukana, mutta silti221255S-kauppa nosti hintoja, K-kauppa laski
Elintarvikkeiden arvonlisävero laski vuodenvaihteessa 13,5 prosenttiin. S-kauppa siirsi alennuksen suoraan katteisiin pi11246Ikävä uutinen uudesta Unelmia Italiassa kaudesta - Iso pettymys tv-katsojille!
Unelmia Italiassa -sarja kertoo Ellen Jokikunnaksen perheen elämästä Suomessa ja Italiassa. Nyt Ellen on kertonut tuleva81179Rakastan sitä
kun uppoat selittämään jotain. Etsit oikeaa tapaa sanoa jotain, jonka olet jo etukäteen miettinyt, sekoat vähän sanoissa511084Jokaisella tytöllä on supervoimansa
Millaisia ajatuksia artikkeli herättää? Mainos: Dove | ”Itsetuntoni oli ihan romuttunut” – Peppina Rosén haastaa tavan1991010