Vanha(nen)kin "viisastuu".

Emeritus

Vappujuhliensa yhteydessä pääministeri Matti Vanhanen (kesk) antoi haastattelussa lausunnon, jossa hän suomalaisesta energiaomavaraisuudesta puhuttaessa, piti uraanin rikastamista Suomessa tutkimisen arvoisena asiana.
Asia tuli aika nopeasti tutkittua! Heti seuraavana päivänä asiantuntijat tyrmäsivät ajatuksen. Uraanin rikastamislaitoksen rakentaminen on niin kallista puuhaa, ettei Suomen kokoisen maan kannata sellaista rakentaa. Ostetaan vaan muualta.

Koko jutulla on mielenkiintoinen pointtinsa, kun tiedetään, että Matti Vanhanen oli 14 vuotta sitten eduskunta-aloitteen tekijä, jossa kiellettiin ydinvoiman rakentaminen.
Minä tulkitsinkin hänen uraanin rikastamispuheensa myönteiseksi kannanotoksi kuudennen ydinvoimalan puolesta.

12

480

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kehittämishankkeeksi

Suomessa tullaan keksimään ja soveltamaan ensimmäinen fuusioenergiavoimala.

Sanokaa mun sanoneen!

• oivahärkönen

Vanhasen heitto uraanin rikastamisesta oli ydinvoiman vastainen sarkastinen huuli.

• ylivoimainen

tehtävä. Edes kepuhuumori ei uppoa....

• JormaKKorhonen
        ylivoimainen kirjoitti:

tehtävä. Edes kepuhuumori ei uppoa....

Tarvitaankohan tuossa otsikossasi sanaa "vitsien"?

• Sulevi

Se matti on,miälipiteet vaihtuu joka toinen päivä,olis aika mennä vaihtoon.

• Mannertenvälinen nahjus Matti Vanhanen jää historiaan yhdestä asiasta. Hän on muuttanut mielipidettään 180 astettaa useimmista asioista. EU:ta Vanhanen vastusti henkeen ja vereen. Ydinvoimaa tämä "Don Quijote" vastusti intohimoisesti jne. jne. jne.

Ei Vanhaseen ja KEPUun voi luottaa.

KEPU PETTÄÄ AINA!

• Emeritus

"Ei Vanhaseen ja KEPUun voi luottaa"
        ----------------------
        ...kyllä voi luottaa ja luotetaankin. Vanhanen on sodanjälkeisen Suomen luotetuin ja suosituin pääministeri.

jk. Taidat olla ainoa, joka ei luota, mutta ei hätää, kukaan ei luottamustasi kaipaakaan!

• HCP 4,1
        Emeritus kirjoitti:

----------------------
        ...kyllä voi luottaa ja luotetaankin. Vanhanen on sodanjälkeisen Suomen luotetuin ja suosituin pääministeri.

jk. Taidat olla ainoa, joka ei luota, mutta ei hätää, kukaan ei luottamustasi kaipaakaan!

No jopas! Herrojen mailapoika Nokialta on taas hereillä. Jokos on tullut kannettua herrojen bägejä tällä kaudella? Riverissähän on jo kenttä auki.

• Emeritus
        HCP 4,1 kirjoitti:

No jopas! Herrojen mailapoika Nokialta on taas hereillä. Jokos on tullut kannettua herrojen bägejä tällä kaudella? Riverissähän on jo kenttä auki.

No jopas! Herrojen mailapoika Nokialta on taas hereillä. Jokos on tullut kannettua herrojen bägejä tällä kaudella? Riverissähän on jo kenttä auki."
        -----------------------
        ...eipä ole tullut kannettua edes omaakaan bägiä, kun on tuo lonkka siinä kunnossa, että käytän autoa.
        Mutta jos Bill Clinton tulee meille pelaamaan, niin voin tarjota hänelle autopaikan.

• on vielä

kymmenen kertaa suurempi takinkääntäjä. Onneksi Niinistö hävisi vaalit. Nyt on hyvä pääministeri ja hyvä presidentti!

• Ratamo
        Emeritus kirjoitti:

----------------------

Mikä vitun Ratamo mä sulle oon!!!

• Emeritus
        Ratamo kirjoitti:

Mikä vitun Ratamo mä sulle oon!!!

"Mikä vitun Ratamo mä sulle oon!!!"
        -------------------------
        ...mutta hyvin määrittelit itsesi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kysymys muille miehille

Onko teille varattu nainen ongelma? Mikään muu naisessa ei töki kun se että hän on varattu. Kamppailen houkutuksen kanss
      Ikävä
      112
      6700
    2. Kohta katson sun kuvaasi

ja päästän ajatukseni liitämään. Jo kuvasi näkeminen rauhoittaa, ja pistää hyrräämään vähän muutakin. Ihanan kaunista sa
      Ikävä
      24
      3727
    3. VOI TÄTÄ ILON

JA ONNEN PÄIVÄÄ 😂
      Tuusniemi
      185
      2516
    4. Ahneus iski Fazeriin, suklaalevy kutistuu 180 grammaan

Kun mikään ei riitä. Shrinkflaatio. Mitä isot (Marabou) edellä, sitä pienet (Fazer) perässä. Pienikin voi siis olla a
      Maailman menoa
      261
      2363
    5. Jos kaivattusi on perääntynyt lähestyessäsi

jossain tilanteessa, ymmärrätkö miksi hän saattoi tehdä sen?
      Ikävä
      196
      2061
    6. Martinan bisnekset rajusti tappiolla

Seiska 28.7: nousukiito katkesi, yritykset C-luokkaa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      300
      1770
    7. Kaipaisin nyt kosketusta

jota ei koskaan ole ollut. Saisinpa tuntea kätesi niskallani ja silittelemässä päätäni. Sulaisin varmasti siihen.
      Ikävä
      9
      1685
    8. Mitkä yleiset huonot tavat ihmisillä ärsyttävät sinua ?

Aloitukseen saa vapaasti purkaa tuntojaan. Itseäni hiukan kiusaa, kun saman talon asukkaat eivät vastaa tervehdykseen.
      80 plus
      128
      1269
    9. Metsa Man Extra kanava toimii hyvin

ja sieltä voipi kahta vanhoja vitejoita pahimpaan puutteeseen. Peukalot ylös.
      Tuusniemi
      27
      1245
    10. Tiedätkö mitä kaivattusi harrastaa?

Minä en tiedä.
      Ikävä
      69
      1214
    Aihe