Vappujuhliensa yhteydessä pääministeri Matti Vanhanen (kesk) antoi haastattelussa lausunnon, jossa hän suomalaisesta energiaomavaraisuudesta puhuttaessa, piti uraanin rikastamista Suomessa tutkimisen arvoisena asiana.
Asia tuli aika nopeasti tutkittua! Heti seuraavana päivänä asiantuntijat tyrmäsivät ajatuksen. Uraanin rikastamislaitoksen rakentaminen on niin kallista puuhaa, ettei Suomen kokoisen maan kannata sellaista rakentaa. Ostetaan vaan muualta.
Koko jutulla on mielenkiintoinen pointtinsa, kun tiedetään, että Matti Vanhanen oli 14 vuotta sitten eduskunta-aloitteen tekijä, jossa kiellettiin ydinvoiman rakentaminen.
Minä tulkitsinkin hänen uraanin rikastamispuheensa myönteiseksi kannanotoksi kuudennen ydinvoimalan puolesta.
Vanha(nen)kin "viisastuu".
12
475
Vastaukset
- kehittämishankkeeksi
Suomessa tullaan keksimään ja soveltamaan ensimmäinen fuusioenergiavoimala.
Sanokaa mun sanoneen! - oivahärkönen
Vanhasen heitto uraanin rikastamisesta oli ydinvoiman vastainen sarkastinen huuli.
- ylivoimainen
tehtävä. Edes kepuhuumori ei uppoa....
- JormaKKorhonen
ylivoimainen kirjoitti:
tehtävä. Edes kepuhuumori ei uppoa....
Tarvitaankohan tuossa otsikossasi sanaa "vitsien"?
- Sulevi
Se matti on,miälipiteet vaihtuu joka toinen päivä,olis aika mennä vaihtoon.
Mannertenvälinen nahjus Matti Vanhanen jää historiaan yhdestä asiasta. Hän on muuttanut mielipidettään 180 astettaa useimmista asioista. EU:ta Vanhanen vastusti henkeen ja vereen. Ydinvoimaa tämä "Don Quijote" vastusti intohimoisesti jne. jne. jne.
Ei Vanhaseen ja KEPUun voi luottaa.
KEPU PETTÄÄ AINA!- Emeritus
"Ei Vanhaseen ja KEPUun voi luottaa"
----------------------
...kyllä voi luottaa ja luotetaankin. Vanhanen on sodanjälkeisen Suomen luotetuin ja suosituin pääministeri.
jk. Taidat olla ainoa, joka ei luota, mutta ei hätää, kukaan ei luottamustasi kaipaakaan! - HCP 4,1
Emeritus kirjoitti:
----------------------
...kyllä voi luottaa ja luotetaankin. Vanhanen on sodanjälkeisen Suomen luotetuin ja suosituin pääministeri.
jk. Taidat olla ainoa, joka ei luota, mutta ei hätää, kukaan ei luottamustasi kaipaakaan!No jopas! Herrojen mailapoika Nokialta on taas hereillä. Jokos on tullut kannettua herrojen bägejä tällä kaudella? Riverissähän on jo kenttä auki.
- Emeritus
HCP 4,1 kirjoitti:
No jopas! Herrojen mailapoika Nokialta on taas hereillä. Jokos on tullut kannettua herrojen bägejä tällä kaudella? Riverissähän on jo kenttä auki.
No jopas! Herrojen mailapoika Nokialta on taas hereillä. Jokos on tullut kannettua herrojen bägejä tällä kaudella? Riverissähän on jo kenttä auki."
-----------------------
...eipä ole tullut kannettua edes omaakaan bägiä, kun on tuo lonkka siinä kunnossa, että käytän autoa.
Mutta jos Bill Clinton tulee meille pelaamaan, niin voin tarjota hänelle autopaikan. - on vielä
kymmenen kertaa suurempi takinkääntäjä. Onneksi Niinistö hävisi vaalit. Nyt on hyvä pääministeri ja hyvä presidentti!
- Ratamo
Emeritus kirjoitti:
----------------------
jk. Taidat olla ainoa, joka ei luota, mutta ei hätää, kukaan ei luottamustasi kaipaakaan!Mikä vitun Ratamo mä sulle oon!!!
- Emeritus
Ratamo kirjoitti:
Mikä vitun Ratamo mä sulle oon!!!
"Mikä vitun Ratamo mä sulle oon!!!"
-------------------------
...mutta hyvin määrittelit itsesi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu4233631Tässä totuus jälleensyntymisestä - voit yllättyä
Jumalasta syntyminen Raamatussa ei tässä Joh. 3:3. ole alkukielen mukaan ollenkaan sanaa uudestisyntyminen, vaan pelkä3181612- 1141432
En kadu sitä, että kohtasin hänet
mutta kadun sitä, että aloin kirjoittamaan tänne palstalle. Jollain tasolla se saa vain asiat enemmän solmuun ja tekee n851399Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991368Oisko mitenkään mahdollisesti ihan pikkuisen ikävä..
...edes ihan pikkuisen pikkuisen ikävä sulla mua??.. Että miettisit vaikka vähän missähän se nyt on ja oiskohan hauska n591316- 501246
Helena Koivu : Ja kohta mennään taas
Kohta kohtalon päivä lähestyy kuinka käy Helena Koivulle ? Kenen puolella olet? Jos vastauksesi on Helenan niin voisi891159Au pair -työ Thaimaassa herättää kiivasta keskustelua somessa: "4cm torakoita, huumeita, tauteja..."
Au pairit -sarjan uusi kausi herättää keskustelua Suomi24 Keskustelupalvelussa. Mielipiteitä ladataan puolesta ja vastaa331027- 39960