Vanha(nen)kin "viisastuu".

Emeritus

Vappujuhliensa yhteydessä pääministeri Matti Vanhanen (kesk) antoi haastattelussa lausunnon, jossa hän suomalaisesta energiaomavaraisuudesta puhuttaessa, piti uraanin rikastamista Suomessa tutkimisen arvoisena asiana.
Asia tuli aika nopeasti tutkittua! Heti seuraavana päivänä asiantuntijat tyrmäsivät ajatuksen. Uraanin rikastamislaitoksen rakentaminen on niin kallista puuhaa, ettei Suomen kokoisen maan kannata sellaista rakentaa. Ostetaan vaan muualta.

Koko jutulla on mielenkiintoinen pointtinsa, kun tiedetään, että Matti Vanhanen oli 14 vuotta sitten eduskunta-aloitteen tekijä, jossa kiellettiin ydinvoiman rakentaminen.
Minä tulkitsinkin hänen uraanin rikastamispuheensa myönteiseksi kannanotoksi kuudennen ydinvoimalan puolesta.

12

503

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kehittämishankkeeksi

      Suomessa tullaan keksimään ja soveltamaan ensimmäinen fuusioenergiavoimala.

      Sanokaa mun sanoneen!

    • oivahärkönen

      Vanhasen heitto uraanin rikastamisesta oli ydinvoiman vastainen sarkastinen huuli.

      • ylivoimainen

        tehtävä. Edes kepuhuumori ei uppoa....


      • JormaKKorhonen
        ylivoimainen kirjoitti:

        tehtävä. Edes kepuhuumori ei uppoa....

        Tarvitaankohan tuossa otsikossasi sanaa "vitsien"?


    • Sulevi

      Se matti on,miälipiteet vaihtuu joka toinen päivä,olis aika mennä vaihtoon.

    • Mannertenvälinen nahjus Matti Vanhanen jää historiaan yhdestä asiasta. Hän on muuttanut mielipidettään 180 astettaa useimmista asioista. EU:ta Vanhanen vastusti henkeen ja vereen. Ydinvoimaa tämä "Don Quijote" vastusti intohimoisesti jne. jne. jne.

      Ei Vanhaseen ja KEPUun voi luottaa.

      KEPU PETTÄÄ AINA!

      • Emeritus

        "Ei Vanhaseen ja KEPUun voi luottaa"
        ----------------------
        ...kyllä voi luottaa ja luotetaankin. Vanhanen on sodanjälkeisen Suomen luotetuin ja suosituin pääministeri.

        jk. Taidat olla ainoa, joka ei luota, mutta ei hätää, kukaan ei luottamustasi kaipaakaan!


      • HCP 4,1
        Emeritus kirjoitti:

        "Ei Vanhaseen ja KEPUun voi luottaa"
        ----------------------
        ...kyllä voi luottaa ja luotetaankin. Vanhanen on sodanjälkeisen Suomen luotetuin ja suosituin pääministeri.

        jk. Taidat olla ainoa, joka ei luota, mutta ei hätää, kukaan ei luottamustasi kaipaakaan!

        No jopas! Herrojen mailapoika Nokialta on taas hereillä. Jokos on tullut kannettua herrojen bägejä tällä kaudella? Riverissähän on jo kenttä auki.


      • Emeritus
        HCP 4,1 kirjoitti:

        No jopas! Herrojen mailapoika Nokialta on taas hereillä. Jokos on tullut kannettua herrojen bägejä tällä kaudella? Riverissähän on jo kenttä auki.

        No jopas! Herrojen mailapoika Nokialta on taas hereillä. Jokos on tullut kannettua herrojen bägejä tällä kaudella? Riverissähän on jo kenttä auki."
        -----------------------
        ...eipä ole tullut kannettua edes omaakaan bägiä, kun on tuo lonkka siinä kunnossa, että käytän autoa.
        Mutta jos Bill Clinton tulee meille pelaamaan, niin voin tarjota hänelle autopaikan.


      • on vielä

        kymmenen kertaa suurempi takinkääntäjä. Onneksi Niinistö hävisi vaalit. Nyt on hyvä pääministeri ja hyvä presidentti!


      • Ratamo
        Emeritus kirjoitti:

        "Ei Vanhaseen ja KEPUun voi luottaa"
        ----------------------
        ...kyllä voi luottaa ja luotetaankin. Vanhanen on sodanjälkeisen Suomen luotetuin ja suosituin pääministeri.

        jk. Taidat olla ainoa, joka ei luota, mutta ei hätää, kukaan ei luottamustasi kaipaakaan!

        Mikä vitun Ratamo mä sulle oon!!!


      • Emeritus
        Ratamo kirjoitti:

        Mikä vitun Ratamo mä sulle oon!!!

        "Mikä vitun Ratamo mä sulle oon!!!"
        -------------------------
        ...mutta hyvin määrittelit itsesi.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      120
      1175
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      874
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      82
      719
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      18
      699
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      276
      665
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      89
      663
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      107
      604
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      27
      537
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      533
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      110
      487
    Aihe