Istutin eilen aurinkoiseen ja lämpimään eteläpihaan Espooseen gladioluksen sipuleita. Miten niitä pitäisi hoitaa? Milloin ne kukkivat? Kastelenko lämpimällä vedellä? Peitänkö kelmulla ensialkuun?
Purkkikasvatusta ennen istuttamista en jaksa, eikä ole oikein paikkaakaan. Eihän se ole tarpeen?
Gladioluksen hoito
3
1497
Vastaukset
- viime kesänä
Jos sinulla yhtä hyvä tuuri on kuin minulla, niin sieltä ne pukkaavat jossain vaiheessa ja kukkivat kauniisti melkein ilman hoitoa.
Täytyy kyllä kastella jos on ihan rutikuiva paikka, mutta ei nyt tässä vaiheessa paljoakaan, koska eiköhän se maa sieltä syvemmältä kuitenkin ole jonkin verran kosteaa..? Itsellä oli puolivarjoinen paikka seinustalla ja kyllä kukkivat kauniisti pitkälle syksyyn ilman esikasvatusta. Esikasvatuksella on se etu, että ne saisi kukkimaan aiemmin, mutta kun itse niitä istuttelin, en edes tiennyt koko esikasvatuksesta mitään. Jossain luki siitä, että esim. kasvimaan voi peittää ennen kylvöä mustalla muovilla jolla sen saa lämpiämään nopeammin, miksei voisi kokeilla sitä lämmittämään kukkapenkkiä, varsinkin jos on viileitä ilmoja tässä kevään - alkukesän aikana... josko ne gladiolukset sitten sieltä pukkaisivat aiemmin, en tiedä, ehkä joku viisaampi kertoo.- ellit
Muista kuitenkin, että on vasta toukokuun alku.Kun ne sieltä pilkistävät ylös,laita silloin peitettä päälle,yöt ovat vielä kylmiä.
Itse laitoin isoon ruukkuun kasvamaan ja vien ulos koko ruukun,kukkivat ruukussa komeasti viime kesänä.
- ???
Itse vein jo pari viikkoa sitten gladiolukset ulos. Esikasvatin ensin sisällä, kuukausi sitten laitoin lasikuistille, jossa ei ole lämmitystä ja pari viikkoa sitten laitoin ulos, ja hyvin pärjäävät. Keski-Suomi
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma
Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.1542079Israel euroviisujen 2.
Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is3081769- 931577
Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?
Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois801231Mun mielestäni on tosi loukkaavaa
Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra2001220- 671160
- 251081
- 481017
Rakas nainen ymmärsin
Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl73976Maalaisliiton nuorilta paljon puhuva idea
Taas vongataan lisää tukea... kehdosta hautaan! Maalaisliiton nuoret aka Keskustanuoret haluaa Suomeen valtiollisen dei23957