Olisiko tietoa tai kokomusta minkä kokoinen(amp.)
ja merkkinen hitsauslaite olisi tähän sopiva(ei ylilaadukas).Ja mitä kannatttasi ottaa huomioon laitetta hankkiessa?Tarjontahan on laaja on gern`iä,telviniä,biltemaa,pionieria, ja sitten näitä laadukkaita ja kalliimpia kuten kemppi,wallius,esab jne.Hitsausta ei kylläkään olisi kuin tämä yksi projekti eli sen jälkeen laite jäisi lähinnä seisomaan.Jos taas veisi "auton" sepälle lasku saattaisi hirvittää.
sopiva "mikki" autopeltitöihin(alusta)
8
6970
Vastaukset
- lähtökohta
lankakela pitää olla täysikokoinen,langan ja virransäätö pitää olla erikseen eri kytkimillä.150a valokemppi on meillä ollu 20v peltihommiin kyllä riittää.voimavirtakone pienikin on tietysti aina parempi kuin valokone, esim kempillä on valona ja voimana tuo 150a kone.1 projektin takia ei kannata kyllä ostaa minkäänlaista mikkiä huonoilla ei mitään teekkään vuokraa mikki,tai teetä työ kaverilla.
- madon syömä
kun ei konevuokraamoissa ainakaan täällä Oulussa ole tarjolla näitä,kuulemma tulevat takaisin "raatoina".
- kxkk
madon syömä kirjoitti:
kun ei konevuokraamoissa ainakaan täällä Oulussa ole tarjolla näitä,kuulemma tulevat takaisin "raatoina".
Gernin n. 200 euron täytelankakone langansyötön säädöllä on ihan ok peli pikkuhommiin. Kyllä sillä ainakin yhden auton hitsailee korjaamoa halvemmalla. Itse olen sellaisella jo ainakin 5 lankarullaa hitsannut. (2 umpimätää autoa sain sitten katsastuksen läpi ) Ei ole vielä mitään vikaa. Vähän kalliimpiin n.300 euron gerneihin saa halutessaan kaasupullonkin kiinni. Ei kyllä mikään laatumerkki ole mutta hyviä yksilöitä löytyy. Työn jälki on suurella virralla hyvä, mutta pikkuvirralla vähän räkäinen. Rälläkällä voi tasoitella.
- hyvä
kxkk kirjoitti:
Gernin n. 200 euron täytelankakone langansyötön säädöllä on ihan ok peli pikkuhommiin. Kyllä sillä ainakin yhden auton hitsailee korjaamoa halvemmalla. Itse olen sellaisella jo ainakin 5 lankarullaa hitsannut. (2 umpimätää autoa sain sitten katsastuksen läpi ) Ei ole vielä mitään vikaa. Vähän kalliimpiin n.300 euron gerneihin saa halutessaan kaasupullonkin kiinni. Ei kyllä mikään laatumerkki ole mutta hyviä yksilöitä löytyy. Työn jälki on suurella virralla hyvä, mutta pikkuvirralla vähän räkäinen. Rälläkällä voi tasoitella.
eli ei gernit mitän leluja oo... oon käyttäny gernin kaluja rakenuksilla ja toimii yhtä hyvin kun nämä "huippumallit" ellei paremminkin.
- paikkaaja
Ja on muuten aivan sama peli kuin Telwin Bimax 165 Turbo, väri vain erona. Saa pullon kiinni, mulla vanha sammutinpullo -> halpaa. Aivan riittävä peli jopa enempäänkin kuin yhteen autoon. Saa nättiä jälkeä kaasun kanssa. Langassa kaikenaikaa virta mutta niin se on muissakin halvoissa. Maksoi 270 euroa. Jos on vain yksi projekti niin menisi varmaan täytelankaversiokin mutta kannattaa miettiä, tuossa isommassa on 4 virran säätöä, pienessä vain 2.
- on biltaman
pienin mig eli 100A ja ydintäytelanka..Oon varmaan 15 autoo hitsannut konttorikuntoon, tehnyt koripukit, autopukit ym. eli on kyllä hintansa haukkunut...Eikä se ydintäytelanka vaadi muuta kun harjottelua...Ei tuu räkäsaumaa kun osaa hitsata...
- fff444
edellisen kanssa ydintäytelangan sopivuudesta pienimuotoiseen autojen pellien hitsaukseen.Harjoittelua ja tarkkuutta paikkapellien
muotoilujen suhteen se tosin vaatii enemmän kuin kaasuvehkeillä hitsattaessa,mutta onnistuu kyllä.
EI HÄTÄHOUSUILLE ja SUURUUDENHULLUILLE.
- ei räkääääääää
osta voimavirta kemppi/wallius/esab ; laatua,jälleenmyyntiarvoa...ei hyydy !
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 773184
- 492400
- 322117
Sinkkujen kommentti järkyttävään raiskaukseen
Mikä on kommenttisi tähän järkyttävään raiskaukseen? https://www.is.fi/uutiset/art-2000011204617.html Malmin kohuttu sa4812112- 1371879
- 311745
Ryöstö hyrynsalmella!
Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313291731Sukuvikaako ?
Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne101569Joskus mietin
miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi51290Hyvää yötä
Söpöstelen kaivattuni kanssa haaveissani. Halaan tyynyä ja leikin että hän on tässä ihan kiinni. *olet ajatuksissani61254