"Isänmaan toivot(tavasti)"

Takarivin taavi

Johan ny taas nalle waalruus kehuskeli ja mainosti miten hyviä on parin kuukauden johtajakoulun käyneet miehet.Onhan se varma että siälä hyviäki joukosa...Mutta oman ikäluokan miehet tuli maitojunassa takasi.Kun heti alokasajan jäläkehen valittihin väärät miähet.
Tarkoituksella kirjoitin kielellisesti väärin koska minulla on "Laudatur" äidinkielessä ja silti olen reservin ylikersantti..?

5

952

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vänrikki.I

      Tuntuu ottavan kovasti kaaliin tuo ettet päässyt reserviupseerikurssille.

      Ei se noin yksinkertaista ole, että käydään "parin kuukauden johtajakoulu", RUK kestää toki vain sen 105 päivää, mutta sinne valitaan laajoilla testeillä soveltuvimmat, testeihinhän kuuluu luontaiset johtamiskyvyt, psyykkiset testit (ei mielenhäiriöitä, paineensietokyky yms.) ja myös fyysiset testaukset. RUK:lle pääsee siis n. 7% parhaista. Se että sinne on päässyt kertoo jo jotakin, sen suorittaminen on vielä asia erikseen. RUK:lla oppii paljon, mutta paljon oppii myös sitten kokelaana kun on paljon vastuuta ja joutuu käytännössä myös johtamaan ja toimimaan.

      • Suomalainen sotilas

        Edelleenkin väitän, että rukissa yleensä armeijan johtajakoulutuksessa on se vika ja , että ne valinnat ovat turhan lopullisia. Aliupseerista upseeriksi kurssit ovat edelleenkin pelkkää kosmetiikkaa. Tyyppi, joka tulee inttiin kaksvitosena valmiina miehenä pääsee "pöntömpänä" rukkiin kuin 19-vuotias pojankloppi.

        Minulla on pari hieman yli viiskymppistä kaveria, toinen kävi intin vapaaehtoisena 18-vuotiaana, luki myöhemmin ylioppilaaksi ja on maisteri. Toinen kävi intin valmiina 26-vuotiaana saman alan maisterina. Intin valmiina käynyt on sotilasarvolataan majuri ja toinen kersantti. Johtamiskyvyssä ja muissa ominaisuuksissa ei ole eroja kuin korkeintaan tämän kersantin eduksi.


      • kiitokset hänelle
        Suomalainen sotilas kirjoitti:

        Edelleenkin väitän, että rukissa yleensä armeijan johtajakoulutuksessa on se vika ja , että ne valinnat ovat turhan lopullisia. Aliupseerista upseeriksi kurssit ovat edelleenkin pelkkää kosmetiikkaa. Tyyppi, joka tulee inttiin kaksvitosena valmiina miehenä pääsee "pöntömpänä" rukkiin kuin 19-vuotias pojankloppi.

        Minulla on pari hieman yli viiskymppistä kaveria, toinen kävi intin vapaaehtoisena 18-vuotiaana, luki myöhemmin ylioppilaaksi ja on maisteri. Toinen kävi intin valmiina 26-vuotiaana saman alan maisterina. Intin valmiina käynyt on sotilasarvolataan majuri ja toinen kersantti. Johtamiskyvyssä ja muissa ominaisuuksissa ei ole eroja kuin korkeintaan tämän kersantin eduksi.

        RUK:uun kun eräs hemmo tästä kunniasta kieltäytyi.

        Voi poika parkaa...


      • kieltäytyminen
        kiitokset hänelle kirjoitti:

        RUK:uun kun eräs hemmo tästä kunniasta kieltäytyi.

        Voi poika parkaa...

        Kahdeksankymmentäluvun lopulla RUK-valintoja tehtäessä minut otettiin valittuna AUK:n linjanjohtajan puheille, jolloin sanoin selkeästi, ettei RUK kiinnosta pätkääkään (lähinnä lomien vähentymisen ja motivaation puutteen vuoksi). Silti komennettiin RUKkiin ilman omaa tahtoani.

        Eipä tuo nyt enää harmita, armeijassahan saa komentaa sotilaita...mutta silloin vitutti rankasti. Luti olen nykyään ja ihan vaan työmiehenä olen elantoni ansainnut.


    • Res.Ylil

      ..tosiaan jokunen vuosi sitten ajanjakso, jolloin rukkiin valittiin porukka suoraan alokasajalta. Systeemissä oli se vika, että virhevalintojen määrä kasvoi roimasti.
      Sittemmin on palattu vanhaan hyvään systeemiin, missä aukki-ykkösen jälkeen "parhaat" komennetaan rukkiin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 129
      3521
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      94
      3219
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2388
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1841
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1698
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1569
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      18
      1534
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      29
      1476
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1451
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      84
      1390
    Aihe