Osaako joku neuvoa, missähän vika..460-malli ja etupäästä kuuluu hirveä kolina mm. monttuihin ajettaessa. Kuluttaa kaikkia neljää rengasta sisäosista renkaan puoleen väliin siten, että sisäpuoli kuluu aivan sileäksi ulkopuolen ollessa kuin "uusi". Käytetty mittauksessa ja tuloksien mukaan säädöissä ei mitään vikaa.Mahtaisko jollain olla vinkkiä, mistä alkaa vikaa etsimään?
Kolinaa..missä vika??
2
635
Vastaukset
- Real-Eikka
Mittauksissakaan ei mitään ilmennyt? Onko paljon madallettu/ jousia pätkitty? Ettei olisi jousi mennyt poikki? Itselläni kallistuksenvakaajan koiranluu kolisee jo kun käsin sitä heiluttaa ja kaikki tukivarren puslat olisivat vaihtokunnossa mutta renkaat ovat kuluneet silti tasaisesti. Olen jo yhden puslan itse vaihtanutkin vasemmalle puolelle vaikka melko kovatöinen olikin. Vielä kun jaksaisi oikealle puolelle vaihtaa olisi mielenrauha siitä.
- Real-Eikka
Oikealta puolelta oli taempi pusla jo haljennut eikä se etummainenkaan ollut mitenkään terveen näköinen. Ruuvipenkissä suoritin uusien puslien paikoilleenlaiton käyttäen apuna saippuavettä, isoa ruuvitalttaa, vasaraa ja voimaa. Motonetiltä tilasin jo aiemmin etummaiset (Nordic- merkkiset 16,90 € http://www.nordiccar.com/) ja taaemman (Scan Tech Sweden- merkkisen 22 € http://www.scantechsweden.com/) ostin Fixus- ketjun liikkeestä juuri ennen vaihtoa. Scan Tech näytti päällisin puolin laadukkaammalta ja meni helpommin paikalleen. Molemmat olivat mitoiltaan silmämääräisesti identtiset. Hävisi se etupään rauhattomuus ja ne oudot muljahdukset :) Lisäksi vaihdoin kallistuksenvakaajan "koiranluun" (17,90 € Motonetiltä, Isosteer- merkkinen, All Brake Systemsin valmistama http://netserver2.net/abs-bv_nl/test2/default.asp) ja siihen loppui kolina nimismiehen kiharoissa ja hidastetöyssyissä. Kannatan. Huvikseni tarkistin vikakoodit ja sain 2-1-2 eli Volvolandian ohjeiden mukaan lambdassa jonkinlainen hapettuma/kosketushäikkä. Auto tosin toimii mutta tammikuussa katsastus niin pitää alkaa jo suunnittelemaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sä et pääse yli, mä en pääse yli
Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V1281478- 371401
- 671215
Hei sinä nainen
Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa541139- 69994
Mitäs te venäjän puolustajat tekisitte, jos venäjä todella hyökkäisi tänne?
Tää on se mielenkiintoinen kysymys. Tehän olette lähinnä vasemmistolaisia, eikä armeijaa ole käyty, eikä rintamalle mi254944Kelan perkeleellinen käytäntö
Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei193934- 73911
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask napauttavat - Tällaisten ihmisten ei kannata muuttaa Italiaan: "Ei..."
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask toteuttivat oman unelmansa Italiassa. He ostivat kakkoskodin Italian Pugliasta. Lue lisää15823Miksi kaikki jauhaa KAJ:sta
Se bastulauluhan on todella huono, vanhanaikainen ja oikea junttilaulu. Oikein ällöttää, kun idiootit hehkuttaa sitä ps106818