perhetyöntekijä

äiti

Onko täällä kellään kokemusta perhetyöntekijästä? Jos lapsella on esim. jokin tarkkaavaisuushäiriö tms. Oletteko saaneet perhetyöntekijältä apua ja tukea arkeen?

Meiltä kysyttiin lapsen adhd-tutkimuksissa että onko meillä läheisistä ihmisistä apua ja tukea arjessa...meillä ei ole. Kysyivät että haluammeko kotiapua,sanoimme että on apu tarpeen kun emme sitä mistään juurikaan saa.

Sit vaan pelästyin kun apu olikin sosiaalitoimistosta,eli perhetyöntekijä. Sana sosiaalitoimisto vaan herättää negatiivisia ajatuksia. Vaikka tiedän että me saamme sieltä lapsenvahtiapua ja tukea kun nyt on rankkaa. Mutta heräsi vaan ajatus että mitähän muut siitä ajattelee,luulevatko että ei pärjätä lapsen kanssa kun tarvitaan sieltä apua tai mitä jos jotkut ajattelee,et meiltä ollaan viemässä lapsi pois.
Tosi kamala olo,saatiin apua,mut sit kuitenkin pelottaa et mitähän muut siitä ajattelee. Onko muilla ollut vastaavaa?

23

17574

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sossun apu

      meilläkin kävi ensin perhetyöntekijä muttei hän lasta hoitanut tai tehnyt muutakaan tarkkaili vain meitä. huostaanottoon sitten päädyttiin kun Espoon periaate on lainvastaisesti varhainen huostaanotto.

      • äiti

        Me saadaan sieltä ihan oikeesti vaan lapsenvahti apua,kun meidän paikkakunnalla ei saa muualta lapsiperheet kotiapua...


      • näin on valitettavasti 300/500

        kuulin että on tapahtunut niin että 1/5 kaikista 2006 tapahtumista ONKO SITTEN KIIREEN SYY tapahtuu väärin virha-arvioin sijoituksena.


        sitä vaan että nyt kehitetään käytännössä vasta perhetyötä ja
        laki muuttuu

        jos halonen suo siunauksensa, sanoi hän kyllä ettei mitään väärin perusteettomasti tehdäkään!
        että sellaine lapsen oikeus ja oikeusturva


      • j u u
        äiti kirjoitti:

        Me saadaan sieltä ihan oikeesti vaan lapsenvahti apua,kun meidän paikkakunnalla ei saa muualta lapsiperheet kotiapua...

        eikä oikeesti äiti aina osaa ohjata ventovieraalle sitä kaipaamaansa tietoa kun itellä silti on lapsestaan kaikki taito . mutta perhetyö sinällään poikii hyviä juttuja
        jos jaksa ymmärtää mitä ne touhaa toisten kotona.
        On se vaikea juttu jos tahtoo mennä itekseen sitten lapset vähän vieraantuu!


    • ....................

      Juuri tuollainen perhetyöntekijä meilläkin on käynyt, mutta ei ollut toimiva tukimuoto. Jo alussa kävi hyvin selväksi, että hänellä oli hyvin vahvat ennakkoasenteet, hän on ensisijaisesti lastensuojelutyöntekijä. Hänellä ei ollut myöskään tietoa sairaudesta, eikä hän ymmärtänyt asiaa ollenkaan. Hän kuvitteli minun vain olevan kertakaikkiaan epäkelpo kasvattaja.

      Itse sitten omia kirjojani lainasin hänelle, jotta voi asiaan tutustua, jouduin itse kertomaan hänelle parhaat toimintatavat, ja vastailemaan mielestäni tosi tyhmiin kysymyksiin. Hän muunmuassa ihmetteli kovasti, että miten nämä muut lapseni ovat niin reippaita ja omatoimisia. En voinut oikein muuta sanoa, kuin että heillä ei ole tätä sairautta. Tämä tukijani sitten minulle itse sanoi, että hänestä ei taida olla kyllä juuri apua, meillä kun ei kuulema löytynyt mitään lastensuojelullisia perusteita, lapset saivat ruokaa ja vaatteita, ja olivat selvästi hyvin hoidettuja.

      Taitaa kuitenkin olla aika pitkälle kyse perhetyöntekijästä, millaista tukea hänestä voi olla. Tämän kyseisen henkilön koulutus oli selkeästi riittämätön.

      Nyt sitten laitamme toivomme perheneuvolaan, keskussairaalaan, ja Niilo Mäki-instituuttiin. Myöskin sukulaisemme ovat rohkaistuneet auttamaan ajan kuluessa. Kuntamme on myös järjestänyt muita kuntoutusasioita hyvin, esimerkiksi Eskari järjestettiin loistavasti, ja kouluunlähtökin näyttää lupaavalta. Toimintaterapiaa on poika saanut nyt viimeisen puoli vuotta, ja tätä kautta olen saanut erinomaisia vinkkejä arjesta selviytymiseen.

      Varsinkin näille ns. terveille lapsillemme on hoitajia, mutta sekin on suuri apu, saamme harjoitella villikkomme kanssa rauhassa kauppareissuja, yms sellaista, jotka ennen olivat painajaisia.

      • Nämä jutut kyllä tiedetään

        Kun lapseni pari vuotta sitten sai diagnoosin, loppupalaverissa, jossa paikalla noin kymmenkunta ihmistä;
        -Diagnoosin antanut Lastenpsykiatri kysyi ensimmäisenä;
        "Otatko apua vastaan, vai otetaanko lapsi/lapset huostaan???"
        Hieno aloitus yhteistyölle!
        Vastaukseni; Enkö minä tässä ole apua pyytänytkin, vaikka sitä suorastaan huutaisi, ei sitä saa.

        Mutta ajan kuluessa, kys.henkilö huomasi, että kohdallani avun saaminen, ylipäätään mitään apua oli miltei mahdotonta, lukuisia palavereita, joissa sossujen vaihtuvuuden takia (12 kpl reilussa vuodessa), kirjallisia päätöksiä, joista monikaan ei toteunut...
        Käsittääkseni kuuluin niihin "tapauksiin", joihin lääkäreiden lausunnoilla ja suosituksilla ei mitään vaikutusta.
        Valitus prosessit meneillään jo kolmatta vuotta, sossuista siis...

        (Yh, neljä lasta, joista kaksi erityislasta, ja mahd. myös vielä nuorimmainen, ainakin yksi fyysinen sairaus, itsellänikin terveys välillä reistailee)

        Kätevää, eikö totta?


      • Melinda77
        Nämä jutut kyllä tiedetään kirjoitti:

        Kun lapseni pari vuotta sitten sai diagnoosin, loppupalaverissa, jossa paikalla noin kymmenkunta ihmistä;
        -Diagnoosin antanut Lastenpsykiatri kysyi ensimmäisenä;
        "Otatko apua vastaan, vai otetaanko lapsi/lapset huostaan???"
        Hieno aloitus yhteistyölle!
        Vastaukseni; Enkö minä tässä ole apua pyytänytkin, vaikka sitä suorastaan huutaisi, ei sitä saa.

        Mutta ajan kuluessa, kys.henkilö huomasi, että kohdallani avun saaminen, ylipäätään mitään apua oli miltei mahdotonta, lukuisia palavereita, joissa sossujen vaihtuvuuden takia (12 kpl reilussa vuodessa), kirjallisia päätöksiä, joista monikaan ei toteunut...
        Käsittääkseni kuuluin niihin "tapauksiin", joihin lääkäreiden lausunnoilla ja suosituksilla ei mitään vaikutusta.
        Valitus prosessit meneillään jo kolmatta vuotta, sossuista siis...

        (Yh, neljä lasta, joista kaksi erityislasta, ja mahd. myös vielä nuorimmainen, ainakin yksi fyysinen sairaus, itsellänikin terveys välillä reistailee)

        Kätevää, eikö totta?

        Hei vaan kaikille!

        Tämä perhetyöntekijän työnkuva tuntuu olevan hyvin erilainen paikkakunnasta riippuen.Itse toimin perhetyöntekijänä pohjanmaalla ja minun toimenkuvaani ei kuulu olla ns.lastenhoitaja tai kodinhoitaja.Tiedän kyllä että joissakin kunnissa perhetyöntekijät toimivat kotipalvelussa,mutta tällaisessa keskustelussa on syytä ottaa nämä toimenkuvan erot huomioon.

        Kuten edelläkin on mainittu,perhetyöntekijä tekee usein lastensuojelutyötä,etenkin jos toimii sosiaalihuollon alaisena.Meillä perhetyöntekijän toimenkuva on hyvin moninainen,lähtökohta on kuitenkin se,että perheet joissa käyn,tarvitsevat erityistä tukea ja ohjausta,olivat he sitten lastensuojeluperheitä tai ei.

        Jos siis otat perhetyöntekijän avun vastaan,ota myös selvää siitä,mikä hänen toimenkuvansa on,mitä hän tekee ja mihin sillä pyritään.


      • päinvastoin
        Nämä jutut kyllä tiedetään kirjoitti:

        Kun lapseni pari vuotta sitten sai diagnoosin, loppupalaverissa, jossa paikalla noin kymmenkunta ihmistä;
        -Diagnoosin antanut Lastenpsykiatri kysyi ensimmäisenä;
        "Otatko apua vastaan, vai otetaanko lapsi/lapset huostaan???"
        Hieno aloitus yhteistyölle!
        Vastaukseni; Enkö minä tässä ole apua pyytänytkin, vaikka sitä suorastaan huutaisi, ei sitä saa.

        Mutta ajan kuluessa, kys.henkilö huomasi, että kohdallani avun saaminen, ylipäätään mitään apua oli miltei mahdotonta, lukuisia palavereita, joissa sossujen vaihtuvuuden takia (12 kpl reilussa vuodessa), kirjallisia päätöksiä, joista monikaan ei toteunut...
        Käsittääkseni kuuluin niihin "tapauksiin", joihin lääkäreiden lausunnoilla ja suosituksilla ei mitään vaikutusta.
        Valitus prosessit meneillään jo kolmatta vuotta, sossuista siis...

        (Yh, neljä lasta, joista kaksi erityislasta, ja mahd. myös vielä nuorimmainen, ainakin yksi fyysinen sairaus, itsellänikin terveys välillä reistailee)

        Kätevää, eikö totta?

        han aikani päivähoitopaikkoja, espoolla ei ollut, sittemmin hain lastenkotipaikkaa miehen väkivaltatempausten vuoksi ja huostaanotto pakollinen jonka mukana kaikenlaisia stooreja millainen "hullu" muka olen


      • Perhetyöntekijä
        päinvastoin kirjoitti:

        han aikani päivähoitopaikkoja, espoolla ei ollut, sittemmin hain lastenkotipaikkaa miehen väkivaltatempausten vuoksi ja huostaanotto pakollinen jonka mukana kaikenlaisia stooreja millainen "hullu" muka olen

        Lapsiperheiden kotipalvelun ja perhetyön tehtävät ovat erilaiset. Lastenhoitoapua voi pyytää edellämianitusta, perhetyö sen sijaan tukee vanhemmuudessa, auttaa arjessa ja käyttää erilaisia menetelmiä. Lastensuojelua ei kannata säikähtää: kenenkään lasta ei noin vaan oteta huostaan. Suomessa on se tilanne, että huostaanottoon vaaditaan tosi rankat taustat, jotta menee jaostossa läpi.


      • pohjanmaan kautta
        Melinda77 kirjoitti:

        Hei vaan kaikille!

        Tämä perhetyöntekijän työnkuva tuntuu olevan hyvin erilainen paikkakunnasta riippuen.Itse toimin perhetyöntekijänä pohjanmaalla ja minun toimenkuvaani ei kuulu olla ns.lastenhoitaja tai kodinhoitaja.Tiedän kyllä että joissakin kunnissa perhetyöntekijät toimivat kotipalvelussa,mutta tällaisessa keskustelussa on syytä ottaa nämä toimenkuvan erot huomioon.

        Kuten edelläkin on mainittu,perhetyöntekijä tekee usein lastensuojelutyötä,etenkin jos toimii sosiaalihuollon alaisena.Meillä perhetyöntekijän toimenkuva on hyvin moninainen,lähtökohta on kuitenkin se,että perheet joissa käyn,tarvitsevat erityistä tukea ja ohjausta,olivat he sitten lastensuojeluperheitä tai ei.

        Jos siis otat perhetyöntekijän avun vastaan,ota myös selvää siitä,mikä hänen toimenkuvansa on,mitä hän tekee ja mihin sillä pyritään.

        "Tiedän kyllä että joissakin kunnissa perhetyöntekijät toimivat kotipalvelussa,mutta
        "
        tällaisessa keskustelussa on syytä ottaa nämä toimenkuvan erot huomioon."

        KUULE VALMISTUN PERHETYÖHÖN
        KOKONAISUUS LÄHTEE TILANTEESTA; AINA LAPSEN ETUA AJATELLEN TULLAAN; ja tilanne vaikuttaa siltä että kun on tarvis silloin tulee
        vaikkei kukaan syyllistä on vaikea ottaa toista kyttäämään, jos vuorovaikutus pelaa ok muuten pyydä vaihtoa sosiaalityöntekijältä suoraan, mene heti asiaan kun sinulle tulee
        vanhemmalle huono olo ja vaikka asiaa siihen emme jätä. ei se ole vielä mitenk¨ään huostaanottoa!""""" avosuojelua vain 1.1.2008 laki antaa tuen määritelmät kysy lakia avohollon toimista, saat listan mitä voit pyytää. sossusta.

        kaikki keinot on että voisi paremmin hoitaa lasta.

        etua on siis tässä huolenpito tarkkailuna mutta tottakai sinä saat kirjallisena toiminnan pyytää eka - toka käynnillä ja suunnitelma on ao kokojutussa.just niin ko sanot. varmista miten suunnittelevat ne unohtaa kertoa ja on varmaan aika paljon miettineet (palkka) työtuntejaan"""

        että Kotipalvelussa on kyllä sekä
        pari työntekijöinä tehostettua että sosiaalityöstä tilataankin
        lastensuojelun perhetyötä ja se tehään kunnan- kotipalveluun, tilauskeikkaaQ


        politiikkaa


        mutta äiti voi hyvin :) kohta


      • anopipi
        pohjanmaan kautta kirjoitti:

        "Tiedän kyllä että joissakin kunnissa perhetyöntekijät toimivat kotipalvelussa,mutta
        "
        tällaisessa keskustelussa on syytä ottaa nämä toimenkuvan erot huomioon."

        KUULE VALMISTUN PERHETYÖHÖN
        KOKONAISUUS LÄHTEE TILANTEESTA; AINA LAPSEN ETUA AJATELLEN TULLAAN; ja tilanne vaikuttaa siltä että kun on tarvis silloin tulee
        vaikkei kukaan syyllistä on vaikea ottaa toista kyttäämään, jos vuorovaikutus pelaa ok muuten pyydä vaihtoa sosiaalityöntekijältä suoraan, mene heti asiaan kun sinulle tulee
        vanhemmalle huono olo ja vaikka asiaa siihen emme jätä. ei se ole vielä mitenk¨ään huostaanottoa!""""" avosuojelua vain 1.1.2008 laki antaa tuen määritelmät kysy lakia avohollon toimista, saat listan mitä voit pyytää. sossusta.

        kaikki keinot on että voisi paremmin hoitaa lasta.

        etua on siis tässä huolenpito tarkkailuna mutta tottakai sinä saat kirjallisena toiminnan pyytää eka - toka käynnillä ja suunnitelma on ao kokojutussa.just niin ko sanot. varmista miten suunnittelevat ne unohtaa kertoa ja on varmaan aika paljon miettineet (palkka) työtuntejaan"""

        että Kotipalvelussa on kyllä sekä
        pari työntekijöinä tehostettua että sosiaalityöstä tilataankin
        lastensuojelun perhetyötä ja se tehään kunnan- kotipalveluun, tilauskeikkaaQ


        politiikkaa


        mutta äiti voi hyvin :) kohta

        "perheeseen kuulumaton henkilö tuppaa meille siivoamaan
        ja vaihtamaan tavaroitteni järjestystä.
        En koe sitä helpottavana tekijänä, päinvastoin, sillä lapset ovat


      • sairaskin tervehtyy
        Nämä jutut kyllä tiedetään kirjoitti:

        Kun lapseni pari vuotta sitten sai diagnoosin, loppupalaverissa, jossa paikalla noin kymmenkunta ihmistä;
        -Diagnoosin antanut Lastenpsykiatri kysyi ensimmäisenä;
        "Otatko apua vastaan, vai otetaanko lapsi/lapset huostaan???"
        Hieno aloitus yhteistyölle!
        Vastaukseni; Enkö minä tässä ole apua pyytänytkin, vaikka sitä suorastaan huutaisi, ei sitä saa.

        Mutta ajan kuluessa, kys.henkilö huomasi, että kohdallani avun saaminen, ylipäätään mitään apua oli miltei mahdotonta, lukuisia palavereita, joissa sossujen vaihtuvuuden takia (12 kpl reilussa vuodessa), kirjallisia päätöksiä, joista monikaan ei toteunut...
        Käsittääkseni kuuluin niihin "tapauksiin", joihin lääkäreiden lausunnoilla ja suosituksilla ei mitään vaikutusta.
        Valitus prosessit meneillään jo kolmatta vuotta, sossuista siis...

        (Yh, neljä lasta, joista kaksi erityislasta, ja mahd. myös vielä nuorimmainen, ainakin yksi fyysinen sairaus, itsellänikin terveys välillä reistailee)

        Kätevää, eikö totta?

        kuka on täysin terve
        ?

        terveysasema hoitaa tuhannen kertaa vaikka ite kaatuu hyumalainen.
        mutta jos sosiaalipuolelle neuvola taiten sanoo äidin väsymyksestä tai että on kaksi ja enemmän lasta ....se on halooo


        tai kovin ydinperhe tätä nykyään herättää jo
        kysymyksen kurista-

        kummallisia asioita
        mutta oikeesti

        diaknoosit tilataan. ja odotellaan aina jos ite tahtoo---liian kauan.,
        jos virka tahtoo sitten "tulee heti jepari" ja
        kukaan ei valmistella"

        suruprosessissa mukana., tiedot msn lapset jne


    • lindaana

      Kunnasta määrättiin minulle perhetyöntekijä, kun otin hoitaakseni sijaislasta oman pikkuvauvani lisäksi. Toimin siis omaishoitajana tuolle toiselle vauvalle. Itse en halunnut apua, enkä haluaisi vieläkään. Olen aina hoitanut lapseni ja pärjäisin nytkin yksin. Suututtaa ja stressaa, että perheeseen kuulumaton henkilö tuppaa meille siivoamaan ja vaihtamaan tavaroitteni järjestystä. En koe sitä helpottavana tekijänä, päinvastoin, sillä lapset ovat osa elämääni - se suurin osa siis. Juuri tällä hetkellä en muuta elämääni edes kaipaa. Jos joskus tarvisin apua, se on virka-ajan ulkopuolella, jolloin tuen ja kuskaan isompia lapsiani harrastuksissa. Isommat lapset ovat hyviä koulussa ja vaikka olen yksinhuoltaja, resurssini kyllä riittävät heihin kaikkiin. Se, että meillä ei aina ole siistiä ei minua huoleta. On vapautta ja kotirauhaa hoitaa asiat tärkeysjärjestyksessä.

      • kirjan

        kirjoittaa pien siitä että
        ,millaista on olla adobtion kautta äiti lapselle , kun sossu tarkkailee ja lähestyy




        poikkileikkaus omasta historiastani olisi myös
        kirjan arvoinen juttu, jos ajattelee että
        salaisuus paljastuu lastenhuollosta vasta muutamien puol kymmenen vuoden jälkeen,e i k ä
        se täti tai setä joka kiivaaasti kävi ole sukua ja äiti itki vaaan suruaan, vuosi toisen perään että elämästä tuli laki pykälän orjuuttama ja iloton kellon vahtaaja ja sekametelisoppa siinä terapia putkessa , sisäisen turvattomuuden tunteessa vaikka

        ote siitä että ite koin suuren myullistuksen mennessäni perhetyöhön
        taustallani hääri aikoinaan he ja otin selvää miten se olis pitänyt toimia, oikeesti ilman hallinto ja korkjein hallinto ja lääninhallitus ja oikeusapu toimiston vaivaamista tälla omalla asiakkaan oikeuteen ja lasten etuun ja perusteelliseen oikeusturvaan liittyen, niin ja vielä kiitos yksityinen oikeusaputoimisto kokkolaassa. kiitos :) pelastava helikopteri!


    • K....

      Meillä täälä Kanta-Hämeessä kävi perhetyöntekijä viime kesänä. Tyttäreni on nyt 7kk vanha, reipas ihana mönkijäinen, joka sattui olemaan elämänsä ensimmäiset 3kuukautta koliikkivauva. Syntyessään oli pienipainoinen, reilun 2 kiloa...joten ymmärrettävää varmaan, että ei heti paino nouse 5 kiloon, eikä tarvitsekkaan. Neuvolassa kytättiin painoa viikottain, lapsi itki vatsavaivaansa ja kerran neuvolassa sitten mainitsin että olen valvonut tytön kanssa kolme päivää ja yötä. Ehdottivat perhetyöntekijää, jotta saan nukutuksi. perhetyöntekijä olisi vauvan kanssa sen ajan.

      pari kertaa olin tyytyväinen hänen työhönsä, kunnes halusin hänestä jo eroon. Sepä ei onnistunutkaan. Hän alkoi valvoa lapseni syömistä, antoi luvatta korvikemaitoa kun nukuin. Kertoi lapseni olevan nälkiintynyt. Sanoin, että ei tarvitse käydä enää, että pärjätään kyllä... mutta hän tuputti itseään. Sitten tuli aika pitää palaveri lastensuojelun kanssa, perhetyö kun on lastensuojelun alainen. palaverissa ei käsitelty juurikaan väsymystäni koliikkivauvan kanssa, vaan sitä kuinka perhetyöntekijä on palkattu meille auttamaan lapseni ruokkimisessa. Lastenvalvojan ja perhetyöntekijän näkemykset myös imetyksestä eivät juurikaan vastanneet omiani, sillä itse luonnonmukaisen ja lapsentahtisen imetksen kannattajana en voi ymmärtää sitä, että tälläiset ns. ammattilaiset väittävät että 2 kuukauden ikäinen lapsi ei saisi enää yöllä herätä syömään, ja että imettäminen liian usein on haitallista, sillä rinta on tyhjä. Naurettavaa! Myös osallistumistani imetystukiryhmän toimintaan halveksittiin. Tämän palaverin jälkeen olin paniikissa, että vauvani viedään. äitini sitten tuki minua ja puolusti asiassa. Kaiken huippu on, että perhetyöntekijä jonka piti olla avuksi, jotta saan levättyä, oli suurin stressin aiheuttajani! Että terveisiä vaan sossuun, meillä voidaan hyvin 6kk täysimetyksestä huolimatta! olette täysin epäonnistuneita työssänne ja toivon, ettei yksikään nuori äiti joudu kokemaan samaa!

      • toivottavasti

        oi oi juuri meillä sama juttu, oli äiti muka väsynyt, ovathan ne äidit ! mutta kokemus teki aivan katastrofin hyvästä aikomuksestansa(nimenomaan) huolimatta. ei kerenny levätä sen siunaamaa.---- ja

        nyt olen valmis perhetyöntekijä jolla on tieto
        että hierotaan vauvaa, pidetään sylissä
        öiti tarvii luottamusta ja omalla tahdillaan kutsua apua ja tavallaan minne sitä tahtoo



        lapsen kengissä projektit on,
        toivottavasti äiti ja muut saa elää
        elämänsä ihanan ajan
        ilman että olis joku laitapuolinen ja lapsensa hylkääjä


    • suhteellista avuntarvetta

      vaikka tuosta on kauan kun, viestititte, olen
      kyllä huomaavinani että tätä tietoa pitää tarkastella oiekaan näkemyksene ja tietoon perustuen.

      onhan olemassa sekä terveys että sosiaali-puoli mutta ne ovat sosiaali-ja terveys menoja,
      kun kunta antaa palveluja ne tuleat sieltä
      joko pitkä tai vähä aikaisesti käyttöönne.

      justihin tuo että olet oikeutettu lapsen tukemiseen yk:;n lasten sopimuksen mukaan on
      kaikilla yhteinen vastuu tukea lasta vaikeuksissa ja perheen kanssa yhdessä, muotoillen että
      jos nyt sitten täarkentaa tahtoo niin se tarkoittaa lasten suojelua, missä muotoa ja kenen taholta milloin tahansa elämässä, kuitenkin lastensuojelu esimerkiksi tuki tai loma tai terapia tai kuntoutus on hyväksi vielä jos ei ole verkostoa, muita toimia vaadi että et jää vain viranomaisten alle.. tuskastumaan.

      sanoit itse että vois tulkita
      että haastava voimia kuluttava perheen arki olis,
      "tukea kun nyt on rankkaa"

      sitä juuri sen toivon olevan,että saatte elää jakson ihminen vierellä, ja aikaa kipuilla omia tunteitanne tulee
      toivottavasti
      yhteiseksi
      onenksi

      vailla kolmanne pyörän aiheuttamaa tuskaa-



      ON OLLUT VASTAAVAA.
      harmillista

    • bellanda

      hei ei oo vielä kokemusta mutta tulevaisuudessa meillekin niitä yritetään antaa kyllä.

    • käynyt meilläkin

      Meillä on käynyt perhetyöntekijä Päijät Hämeessä.
      Alkuun sitä oikein tuputettiin meille, ja päätimme sitten ottaa avun vastaan.
      Perhetyöntekijä jotenki oli alkuun minua kohtaan arvioiva (kun olen muka niin nuori äiti 21.v), että osaanko tehdä ruokaa, leipoa, siivota, pyykätä jne. ja meni vaikeaksi kun kerroin olevani suurtalouskokki koulutukseltani ja leivon 1-4 kertaan viikossa. Ja "sovimme" että ainoa mihin sitä tarvitaan on lastenhoito, ei siivous esim. koska minua suunnattomasti ärsyttää se, kun joku tuntematon siivoaa kotonani ja järjestelee paikat, niin että itse joudun etsimään tavaroita kun niitten paikkoja on vaihdettu.

      Tämä perhetyöntekijä kävi meillä muutaman kerran jotta pääsimme mieheni kanssa käymään kahdestaan kaupoilla ym. (Sukulaiset ja tutut asuvat kaukana)
      Nyt sitten myöhemmin hän on itkenyt sossuun miten me ei olla haluttu hänen palveluksiaan, ja kuinka hän haluaisi käydä "Säännöllisemmin" meillä.
      Kotona on molemmat vanhemmat, joten mihin me tarvitsemme säännöllistä hoitajaa?
      Kai tämän perhetyöntekijän mielestä lapsella pitäisi olla kerralla 3 hoitajaa, eikä sekään varmaan riitä.
      Me ollaan puhuttu tämän perhetyöntekijän kanssa alusta pitäen että hän tulee kun häntä tarvitaan.
      Mutta nyt hän sitten soittelee sossuun kun me ei olla tarvittu hänen apuaan! Ja on ihmetellyt että onkohan meillä kaikki kunnossa kun häneen ei olla oltu yhteydessä.

      Perhetyöntekijät ovat varmasti jossain ihan mukavia ja tarpeellisia, mutta itse jätän tämän
      avun käyttämättä ja otan lapsen vahdin jostain muualta.
      Onko lama sitten aiheuttanut perhetyöntekijöillekkin työttömyyttä niin pitää alkaa sossun työntekijöitten kanssa pähkäilemään että mikä perheessä oikein mättää jos eivät apua tarvitse.

      Kaikki ihmiset eivät ole uusavuttomia.

      • ----

        koska adhd leimataan sosiaaliseksi ongelmaksi eikä sairaudeksi. Siksi sitä sitten hoidetaankin vanhemmista johtuvana käytöshäiriönä. Perhetyöntekijä on koittanut muuttaa nyt perhettämme parisen vuotta ja kas kummaa poikani adhd ei ole poistunut. Koska sairaus ei ole lähtenyt mihinkään niin odottaa vanhemmuuden arviointi ja lapset pitäisi sijoittaa siksi pois kotoa, jotta meitä voitaisiin seurata laitosolosuhteissa. Vanhemmat ei tietenkään saa väsyä tämän sairauden kanssa ja ylipäätäänhän perhetyön ja lastensuojelun asiakas ei saa väsyä tai tuntea surua esim. menetettyään läheisensä. Mihinköhän se mahtaa lapsen opettajan sijottaa, kun ongelmat ilmenee pahiten koulussa...


    • Wms

      sosaiaalitomiston apuun. Lapsen neurologinen sairaus ei ole mikään perheongelma tai sosiaalinen ongelma ylipäätänsä. Sinuna turvautuisin omaisiin ja ystäviin mieluummin. Myös lääkärissä kannattaa pitää suu soukalla eikä puhua omista perheasioistaan.

    • PISTÄÄ VIHAKSI...

      Joo-o.. sama näemmä pätee tuolla psykiatrin pukeilla, väsyä et saa jos muksullasi on adhd tai paniikkihäiriö paras pitää suu kiinni kaikesta paitsi oireista (hoidata omat sairautesi eri lääkärissä jos vaan mahdollista!).. Ja vedäppä edes kerrankin kunnon kännit väsyttyäsi ainaiseen suruun ja murheeseen niin jo on oven takana kananaivoinen perhetyöntekijä kotkottamassa mitens täälläheiiijaksellaan!!! Olit sitten alkoholisti taikka et niin sinähän sellainen OLET mikäli ikinä käyt baarissa(OLI TOTUUS MIKÄ TAHANSA..). Tämän jälkeen olet maailman HUONOIN ÄITI JOLTA SYY VIEDÄ RAKAS LAPSI POIS TURVAAN IHANAAN LAITOKSEEN MISSÄ ELÄMÄ ON NIIN TURVALLISTA ETTÄ LAPSESI UHKAA SIELTÄ KARATA JA VIILTÄÄ RANTEENSA AUKI kun ei kestä olla LAITOKSESSA EIKÄ HALUA ELÄÄ ILMAN LÄHEISIÄÄN!!!!!!

      !!!!!!!!!!!! VAROKAA NÄITÄ SOSSUÄMMIÄ !!!!!!!!!!!!

    • hoitamaton

      Lapsen pitäisi saada kuntoutusta ja tukea arkeensa ja koulunkäyntiin. ADHD ja paniikkihäiriö vaativat ammatillista osaamista ja kuntoutusta. Lapsella on oikeus saada kuntoutusta ilman repimistä laitokseen.

      lääkitys ADHD-oireisiin
      paniikkihäiriöön tukea mtt:stä (kaikki lomalla), etsi tietoa netistä esim vertaistuki
      soita ADHD-liitto
      tarvitsette tukea ja ohjausta paniikkihäiriöön.
      ota yhteyttä vertaistuki ADHD/ paniikkihäiriö
      yhteys kunnan sosiaaliasiamieheen
      kriisikeskuksessa voi äiti käydä puhumassa ilman soten merkintöjä/kirjauksia

      Lapsella siis hoitamaton ADHD ja paniikkihäiriö
      Vanhemmat uupuvat ja kesät ovat kovaa aikaa, koska viranomaiset lomalla. Jatkuva soittelu ja avun vaatiminen vie voimia.

      Kierre lähtee liikkeelle, koska lapsi ja vanhemmat eivät saa tukea arkeensa riittävästi.

      Lasten oikeuksien tuki ry , katso sivut ainakin

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 97
      1824
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1815
    3. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      53
      1804
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1657
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      18
      1563
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      10
      1340
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      26
      1300
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      11
      1276
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      14
      1271
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1242
    Aihe