tämän luette!

tämä on totta

minua ärsyttää se kun eläimet on kuolleet niin niistä tehdään ruokaa se on väärin oikeesti eläimillä on oikeudet kiinassa ne syö koiria ja kissoja se on väärin ruvetkaa hyvät ihmiset syömään kasviksia niin maailma muuttu paremmaksi. maailma olisi parempi paikka jos eläimet olisi vallassa niin ei olisi saateita eikä muita pahoja asioita ei oilisi eläintarhoja olis ihmistarhoja =) mutta se on väärin kun eläin kuolee niin tehdään siitä ruokaa yrittäkää ymmärtää minua =) mut entä ku käytte kiinailaises ravintolas niin siellä ruuassa voi olla kissoja ja koiria käytetty!! mut ymmärtäkää oon täysin eläinten kannalla eli syökää kasviksia se on oikein

47

2067

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sinuakin

      pientä hölmöläistä. On sinunkin aika herätä noista vaaleapunaisista unistasi.... Maassa maan tavalla...

      Et kai oikeasti kuvittele että jos kaikki ihmiset rupeavat kasvissyöjiksi niin maailma on parempi paikka.....

      • Foobeli

        kaikki ihmiset rupeavat kasvissyöjiksi ravintoketju kaatuu!!! Joka paikassa kuljeksii sikoja, lehmiä ja muita lihaeläimiä! Kasviksia ei ole enään sen jälkeen jäljellä eikä ihmiset aio tappaa eläimiä joten IHMISETKIN kuolee. Sen jälkeen koska eläimillä ei ole hoitajia niin nekin kuolee. Sen jälkeen kaikki muutkin maan päällä olevat elävät kuolee ja maalla ei asu enää kukaan!! Kaikki sinunn syytäsi!! (ite en kyllä tappas muutakuin ötököitä!)


      • sinä
        Foobeli kirjoitti:

        kaikki ihmiset rupeavat kasvissyöjiksi ravintoketju kaatuu!!! Joka paikassa kuljeksii sikoja, lehmiä ja muita lihaeläimiä! Kasviksia ei ole enään sen jälkeen jäljellä eikä ihmiset aio tappaa eläimiä joten IHMISETKIN kuolee. Sen jälkeen koska eläimillä ei ole hoitajia niin nekin kuolee. Sen jälkeen kaikki muutkin maan päällä olevat elävät kuolee ja maalla ei asu enää kukaan!! Kaikki sinunn syytäsi!! (ite en kyllä tappas muutakuin ötököitä!)

        sinä paska foobeli vaikka oot oikeessa niin se ois oikein jos ihmiset kuolis tiiätkö miten paljon pahaa me ihmiset ollaan saatu aikaan?? aika paljon niin että sä oot väärässä siinä asiassa että ettei ois hyvä asia kumminki maailmanloppu tulee että tiedoks vaan niin ei se haittaa jos me kuollaan sen takia !!!!!!!!!!!!!


      • tiu tau tilli
        Foobeli kirjoitti:

        kaikki ihmiset rupeavat kasvissyöjiksi ravintoketju kaatuu!!! Joka paikassa kuljeksii sikoja, lehmiä ja muita lihaeläimiä! Kasviksia ei ole enään sen jälkeen jäljellä eikä ihmiset aio tappaa eläimiä joten IHMISETKIN kuolee. Sen jälkeen koska eläimillä ei ole hoitajia niin nekin kuolee. Sen jälkeen kaikki muutkin maan päällä olevat elävät kuolee ja maalla ei asu enää kukaan!! Kaikki sinunn syytäsi!! (ite en kyllä tappas muutakuin ötököitä!)

        tuskin nuo jalostetut elukat kovin paljon pääsisi lisääntymään ainakaan täällä Suomessa... ja muuallakin varmaan joutuisivat aika pian petojen ruoaksi. yhden lihakilon tuottamiseen ihmiselle menee aika paljon ravintoa, joka sellaisenaan ruokkisi jo paljon enemmän ihmisiä...


    • catti

      ..käännyttää koko ihmiskuntaa kasvissyöjiksi.Itse sitä olen,mutta jokainen saa tehdä sen asian suhteen omat ratkaisunsa.En ala ketään käännyttämään.Sinuna keskittyisin lähinnä tuohon eläinten kohtelun parantamiseen.Siinä saralla on paljon petrattavaa.Häkkikanalat,tehosikalat,maitotilat yms.Keskity kampanjoimaan esim.pihattonavetoiden puolesta.Vaikka kaikki ihmiset alkaisivatkin kasvissyöjiksi,niin sotia ja saasteita se ei tulisi poistamaan.Ihminen on ihmiselle peto.Eikös niin?
      Ei niitä kissoja ja koiria Suomen kiinalais ravintoloiden ruokalistalta löydy.Siinä asiassa olet kyllä taysin hakoteillä.Ja kiinassahan esim.koiraa syödään siinä missä täällä nautaa tai sikaa.

      • koiran ja kissan emäntä

        Elikkä tämä ON TOTTA!!!
        Asuin Tukholmassa 20v.
        Noin 15v. sitten Oli sekä Expssen-lehdessä sekä Aftonbladetissa(meidän iltasanovat jos ei joku tiedä), suuret otsikot!
        Olivat tehneet ratsian erääseen tunnettuun Kiinalaiseen ravintolaan, keskellä Tukholmaa.
        Ennen sitä kävin usein tai hain kotiin kiinalaista ruokaa.
        No, mitä löytyi?
        " SUURTA PAKASTE ARKKUA JÄÄTYNEITÄ ROTTIA!!!!
        Että silleen.
        Jostain syystä en vieläkään ole kiinalaista suuhuni laittanut.
        Ja tämä on tosiaan totta!
        Siis 2 suurta arkkua ei"
        T:Hyvää ruokahalua


      • ***
        koiran ja kissan emäntä kirjoitti:

        Elikkä tämä ON TOTTA!!!
        Asuin Tukholmassa 20v.
        Noin 15v. sitten Oli sekä Expssen-lehdessä sekä Aftonbladetissa(meidän iltasanovat jos ei joku tiedä), suuret otsikot!
        Olivat tehneet ratsian erääseen tunnettuun Kiinalaiseen ravintolaan, keskellä Tukholmaa.
        Ennen sitä kävin usein tai hain kotiin kiinalaista ruokaa.
        No, mitä löytyi?
        " SUURTA PAKASTE ARKKUA JÄÄTYNEITÄ ROTTIA!!!!
        Että silleen.
        Jostain syystä en vieläkään ole kiinalaista suuhuni laittanut.
        Ja tämä on tosiaan totta!
        Siis 2 suurta arkkua ei"
        T:Hyvää ruokahalua

        ..yleistetään.Jos yksi ravintola toimii tuolla tavalla,ei se tarkoita sitä että myös kaikki muut toimivat samalla tavalla..


      • minä :D
        koiran ja kissan emäntä kirjoitti:

        Elikkä tämä ON TOTTA!!!
        Asuin Tukholmassa 20v.
        Noin 15v. sitten Oli sekä Expssen-lehdessä sekä Aftonbladetissa(meidän iltasanovat jos ei joku tiedä), suuret otsikot!
        Olivat tehneet ratsian erääseen tunnettuun Kiinalaiseen ravintolaan, keskellä Tukholmaa.
        Ennen sitä kävin usein tai hain kotiin kiinalaista ruokaa.
        No, mitä löytyi?
        " SUURTA PAKASTE ARKKUA JÄÄTYNEITÄ ROTTIA!!!!
        Että silleen.
        Jostain syystä en vieläkään ole kiinalaista suuhuni laittanut.
        Ja tämä on tosiaan totta!
        Siis 2 suurta arkkua ei"
        T:Hyvää ruokahalua

        lapsukaiset te olette väärässä osittain hyvä ne jotka on kasvis-syöjiä ja koiran ja kissan emäntä vähä toi on väärin ku tukholmassa syödään rottia.... eläinrääkkäys on väärin olen kaikkien kanssa samaa mieltä! ei eläimiä pitäis kiduttaa esim meikki testeillä shampoo kokeilla on se väärin mutta kannatan silti ruvetkaa kasvi-syöjiks ja alkaa rääkätkö eläimiä! se on väärin eläimilläkin on oikeudet lukekaa vaikka laista!!!!!!!!!!!!!!!! niin että olen jälleen oikeassa te väärässä ja ootte parhaita jotka syö kasviksia ja ei niitä metsiä piä niin paljoo kaataa viljapelloiks on täällä esim: suomessa hyviä peltoja että silleen ja kiinalaiset on paskoja ku syövät kissoja ja koiria!!! ja se on myös väärin kun meetwurstissa on hevosta (en oo varma kirjotinko ton meetwurstin oikein ei haittaa vaik en kirjottanu) minä inhoa niitä kiinalaisia ja niitä eläinrääkkääjiä meikkientestailijoita eläimillä yms eläimillä on oikeudet!!!!!!!!! syökää kasviksia esim porkkanaa =)


      • koiran ja kissan emäntä
        koiran ja kissan emäntä kirjoitti:

        Elikkä tämä ON TOTTA!!!
        Asuin Tukholmassa 20v.
        Noin 15v. sitten Oli sekä Expssen-lehdessä sekä Aftonbladetissa(meidän iltasanovat jos ei joku tiedä), suuret otsikot!
        Olivat tehneet ratsian erääseen tunnettuun Kiinalaiseen ravintolaan, keskellä Tukholmaa.
        Ennen sitä kävin usein tai hain kotiin kiinalaista ruokaa.
        No, mitä löytyi?
        " SUURTA PAKASTE ARKKUA JÄÄTYNEITÄ ROTTIA!!!!
        Että silleen.
        Jostain syystä en vieläkään ole kiinalaista suuhuni laittanut.
        Ja tämä on tosiaan totta!
        Siis 2 suurta arkkua ei"
        T:Hyvää ruokahalua

        Taas yksi esimerkki miksi en IKINÄ käytä Fairy nimistä tisiainetta.
        Näyttivät Ruotsissa aikoinaan kuinka 2 piti koirasta kiinni ja yksi kaataa suppilon avulla Fairya koiran kurkkuun..
        Ja sitten näytettiin miten koira käyttäytyi muutaman minuutin, siinä vaiheessa vaihdoin kanavaa.


      • catti
        minä :D kirjoitti:

        lapsukaiset te olette väärässä osittain hyvä ne jotka on kasvis-syöjiä ja koiran ja kissan emäntä vähä toi on väärin ku tukholmassa syödään rottia.... eläinrääkkäys on väärin olen kaikkien kanssa samaa mieltä! ei eläimiä pitäis kiduttaa esim meikki testeillä shampoo kokeilla on se väärin mutta kannatan silti ruvetkaa kasvi-syöjiks ja alkaa rääkätkö eläimiä! se on väärin eläimilläkin on oikeudet lukekaa vaikka laista!!!!!!!!!!!!!!!! niin että olen jälleen oikeassa te väärässä ja ootte parhaita jotka syö kasviksia ja ei niitä metsiä piä niin paljoo kaataa viljapelloiks on täällä esim: suomessa hyviä peltoja että silleen ja kiinalaiset on paskoja ku syövät kissoja ja koiria!!! ja se on myös väärin kun meetwurstissa on hevosta (en oo varma kirjotinko ton meetwurstin oikein ei haittaa vaik en kirjottanu) minä inhoa niitä kiinalaisia ja niitä eläinrääkkääjiä meikkientestailijoita eläimillä yms eläimillä on oikeudet!!!!!!!!! syökää kasviksia esim porkkanaa =)

        ..lapsukaiset..Olen kolmenkympin paikkeilla,mutta taidat itse olla korkeintaan ylä-asteikäinen kirjoituksesi perusteella. ;)
        Ei sitä lihansyöntiä saada ikinä maapallolta häviämään,enkä näe siinä mitään väärää vaikken itse lihaa syökään.Kunhan niitä teuraseläimiä kohdellaan hyvin(esim.pihattonavetat,lattiakanalat,sioilla tilavat karsinat ym.)ja huolehditaan kivuttomasta ja sressittömästä lopetuksesta,niin en näe asiassa mitään valittamista.Ja johonkinhan se hevosenlihakin on käytettävä,miksei siis metwurstiin?Ei niitä hevosia varmaankaan turhaan sinne teurastamoille raahata,vaan silloin on jo kyse sairaasta eläimestä,jolloin se lopettaminen on humaani teko.Kuten varmaan tiedät,niin hevosta ei voi niin vain takapihalle haudata,eikä kaikilla ole siihen edes mahdollisuutta.


      • koiran ja kissan emäntä
        catti kirjoitti:

        ..lapsukaiset..Olen kolmenkympin paikkeilla,mutta taidat itse olla korkeintaan ylä-asteikäinen kirjoituksesi perusteella. ;)
        Ei sitä lihansyöntiä saada ikinä maapallolta häviämään,enkä näe siinä mitään väärää vaikken itse lihaa syökään.Kunhan niitä teuraseläimiä kohdellaan hyvin(esim.pihattonavetat,lattiakanalat,sioilla tilavat karsinat ym.)ja huolehditaan kivuttomasta ja sressittömästä lopetuksesta,niin en näe asiassa mitään valittamista.Ja johonkinhan se hevosenlihakin on käytettävä,miksei siis metwurstiin?Ei niitä hevosia varmaankaan turhaan sinne teurastamoille raahata,vaan silloin on jo kyse sairaasta eläimestä,jolloin se lopettaminen on humaani teko.Kuten varmaan tiedät,niin hevosta ei voi niin vain takapihalle haudata,eikä kaikilla ole siihen edes mahdollisuutta.

        Kolmen kympin paikeilla!!
        Ikää on 47v.
        Asunut Ruotsissa 20v. ja suomessa loput.
        Jos luet mun kirjoituksia.....


      • catti
        koiran ja kissan emäntä kirjoitti:

        Kolmen kympin paikeilla!!
        Ikää on 47v.
        Asunut Ruotsissa 20v. ja suomessa loput.
        Jos luet mun kirjoituksia.....

        ..kommenttia sinulle tarkoittanutkaan,vaan nimimerkille "minä ;D"


      • tilhi
        catti kirjoitti:

        ..kommenttia sinulle tarkoittanutkaan,vaan nimimerkille "minä ;D"

        ...mikään sairas eläin ole kyseesssä. Ei sairaitten eläinten lihaa käytetä makkaraan. Se menee kaatopaikalle. Ei ne lihayhtiöt voi ottaa sitä riskiä, että joku ihminen sairastuu sairaan eläimen lihan takia.


    • ....

      Ei maailma paremmaksi muutu kasviksia syömällä! Se on jokaisen oma asia, että haluaako olla kasvissyöjä. Kiinalaisessa ravintolassa käytetään kissoja ja koiria, mutta luulisin ettei Suomessa. Kuulin yhen jutun kun jossakin ulkomailla oli ollu ravintola ja oli lukenu että: "Härän lihaa..." Niin sitte jotku oli menneet kattomaan niin siellä oli ollu hirveesti koiria häkeissä... :´(

    • prix

      Et oo kyllä ajatellut oikein tarkkaan tota mielipidettäs. Jos ihmiset alkas kaikki kasvissyöjiks, pitäs raivata hirveesti metsii viljapelloiks. Myös luonnon ravintoketjussa on normaalia et toiset eläimet syö toisii. musta ei oo väärin et jos eläin kuolee ja se syödään, mut järkyttävämpää on musta et tapetaan joukoittain eläimii vaan ihmisten ruuaks ja ne lihat jää vaan mätänemään tiskeille. Sit musta jokainen eläin os sen arvonen et se sais kauniin lopun elämäänsä, ei pitkiä teuraskuljetuksii tms. Oikeessa oot et ihmiset sais kuolla ne aiheuttaa vaan pahaa ja saasteita ja tappaa paljon eläimiä. Monet lajit kuolevat sukupuuttoon. Entis aikaan perheen isät kävivät vain tarpeekseen perheeleen ruokaa, koskaan ei ollut ylimääräistä. Myöskään ihan ennen ei ollut keksitty viljelyä, turvauduttiin metsästykseen. Nykyään on vain jäljellä 2% entisistä sademetsistä, on tulossa kasvihuoneilmiö, mannerjäätiköt jo alkaa sulaa, satoja lajeja on kuollut ja kuolee sukupuuttoon... JÄRKYTTÄVÄÄ!!!!!!!!! Sanon mä.

      • kotilo-kaktusfani

        Ettekö te pöljät vieläkään tajua etteivät KAIKKI ihmiset ole eläinrääkkääjiä!Minusta edes eläinraakkäiden ei pitäisi kuolla vaan viedä vankilaan elinkautiseen.On siis hullua sanoa että voi kumpa kaikki ihmiset kuolisivat.Vaikka KAIKKI eivät ole eläinrääkkääjiä!


      • catti

        ..mutta,"Jos ihmiset alkas kaikki kasvissyöjiks, pitäs raivata hirveesti metsii viljapelloiks."Tuo ei pidä paikkaansa.Yhden lihakilon kasvattamiseen tarvitaan muistaakseni 8kg viljaa.Jos ne viljakilot taas käytettäisiin suoraan ihmisravinnoksi,niillä ruokkisi enemmän ihmisiä kuin sillä lihakilolla.Yksinkertaista,eikö totta? ;) Minä olen valinnut kasvisruokavalion,mutta jokainen päättäkööt omat syömisensä.


      • mä vaan
        kotilo-kaktusfani kirjoitti:

        Ettekö te pöljät vieläkään tajua etteivät KAIKKI ihmiset ole eläinrääkkääjiä!Minusta edes eläinraakkäiden ei pitäisi kuolla vaan viedä vankilaan elinkautiseen.On siis hullua sanoa että voi kumpa kaikki ihmiset kuolisivat.Vaikka KAIKKI eivät ole eläinrääkkääjiä!

        olen samaa mieltä. Sitäpaitsi jos KAIKKI ihmiset kuolisivat, niin myös ihmisten kuoleman toivojat menehtyisivät.
        Ja kuten sanoit, kaikki eivät eläimiä rääkkää.


      • Lisa
        catti kirjoitti:

        ..mutta,"Jos ihmiset alkas kaikki kasvissyöjiks, pitäs raivata hirveesti metsii viljapelloiks."Tuo ei pidä paikkaansa.Yhden lihakilon kasvattamiseen tarvitaan muistaakseni 8kg viljaa.Jos ne viljakilot taas käytettäisiin suoraan ihmisravinnoksi,niillä ruokkisi enemmän ihmisiä kuin sillä lihakilolla.Yksinkertaista,eikö totta? ;) Minä olen valinnut kasvisruokavalion,mutta jokainen päättäkööt omat syömisensä.

        No joo, mutta eikös ne eläimet silti tarvii sen 8kg viljaa ihan elääkseen? Jos ihmiset söis sen, ni sithän ne eläimet kuolis nälkään, vai?


      • ***
        Lisa kirjoitti:

        No joo, mutta eikös ne eläimet silti tarvii sen 8kg viljaa ihan elääkseen? Jos ihmiset söis sen, ni sithän ne eläimet kuolis nälkään, vai?

        ..jos useampi ihmisistä jättäisi sen lihansyömisen väliin,niin vähemmän sitä karjaa vastaavasti kasvatettaisiin.Ja mitä vähemmän sitä karjaa kasvatetaan,sitä vähemmän tarvitsee raivata metsiä pelloiksi.
        Ei ne lehmät tule nälkään varmastikaan sen takia kuolemaan,että joku valitsee sen kasvisruokavalion...


    • mixeri85

      sen minkä pystyy itse tappamaan sen saa syödä.

      • lihansyöjaaa

        eu on tehnyt kotiteurastuksesta laitonta, siis omaan tarpeeseen saa teurastaa, mutta ei myydä grammaakaan naapurille. Jos eläimet saisi teurastaa kotitiloillaan ja asikkaat hakisli lihat tilalta, ei tulisi pitkiä teuraskuljetuksia ja teurastajien ammattitaitokin säilyhisi, eli siis loukkaantuneet eläimet osattasiin lopettaa tarpeen vaatiessa. ( myös kissat, koirat hevoset) .
        vaan ei, kaiken liäksi eu määräsi lapin porotikin raahattaviksi suuriin lahtauskeskuksiin sen sijaan että elukat olisi tapelttu erotusaidoilla, tarpeeksi tressiä jo erotuksesta, ja sitten lihoina kuljetettu ympäriinä. Nyt niitä eläviä pooroja kujetellaan satoja kilometriä. hauskaa vai?


    • mä vaan

      KAIKKI ihmiset rupeaisivat syömään kasviksia, niin mitäs niille teurastettaviksi tarkoitetuille eläimille (lehmille, sioille, kanoille, jne) tehdään? Eiväthän ne luonnossa selviä. Luultavasti ne jouduttaisiin lopettamaan. Jopa tuhansia eläimiä kuolisi, koska ihmiset lopettaisivat lihansyönnin puolustaakseen näiden ja muiden eläinten oikeuksia.
      Minusta lihansyöntiä ei tarvitse lopettaa, mutta huonoissa oloissa elävien teuraseläinten oloja pitäisi parantaa.

      • koiran ja kissan emäntä

        En pahemmin ole uskovainen, mutta niinkuin Raamatussa sanotaan:
        Ihminen tuhoaa itse itsensä!
        Katteli telkusta kun näyttivät kiinasta ym. maista kun kanoja tapettiin, sen influessan takia.
        Pahaa teki!!
        Sulloivat säkkeihin mutta pääsiväthän kärsimästä!!!
        Se on mun mielestä pää-asia.
        Maitoa meillä on ja luomu-kananmunia ja juustoa.
        Kalkkunaleikettä jotka ovat myös luomua.
        Kalaa syödään varmaan neljänä päivänä viikossa, muksut rakastaa kalapuikkoja, pinaattilättyjä, itse pomitaan nokkosia, ja suurinta herkkua nokkoskeitto jne...
        Soija pavuista saa vaikka mitä herkkua, rahkaa, marjoja ym.
        Ja eipä ole sairauksia, niin paljon kuin muilla, millä meinaan räkätautia...


      • kaksipiippuinen juttu
        koiran ja kissan emäntä kirjoitti:

        En pahemmin ole uskovainen, mutta niinkuin Raamatussa sanotaan:
        Ihminen tuhoaa itse itsensä!
        Katteli telkusta kun näyttivät kiinasta ym. maista kun kanoja tapettiin, sen influessan takia.
        Pahaa teki!!
        Sulloivat säkkeihin mutta pääsiväthän kärsimästä!!!
        Se on mun mielestä pää-asia.
        Maitoa meillä on ja luomu-kananmunia ja juustoa.
        Kalkkunaleikettä jotka ovat myös luomua.
        Kalaa syödään varmaan neljänä päivänä viikossa, muksut rakastaa kalapuikkoja, pinaattilättyjä, itse pomitaan nokkosia, ja suurinta herkkua nokkoskeitto jne...
        Soija pavuista saa vaikka mitä herkkua, rahkaa, marjoja ym.
        Ja eipä ole sairauksia, niin paljon kuin muilla, millä meinaan räkätautia...

        Joillekin kala tarkoittaa ruokaa, toisille lemmikkiä. Toisaalla taas lehmät ovat pyhiä ja niitä palvotaan, kun jossain muualla mielletään lehmien olevan parhaillaan levän päällä. Sama pätee tähän kissa- ja koira-asiaan, osalle tarkoittaa ruokaa ja osalle lemmikkiä ja kumppania. Itse en söisi ikinä kissaa tai koiraa, tekee pahaakin ajatella sellaista, mutta toisaalta miten minua katsottaisiin tietyissä maissa, kun kertoisin pitäväni lihatuotteissa joka sattuu olemaan kokonaan/osaksi lehmää, joka on joissakin kulttuureissa juuri se pyhä eläin, jota palvotaan. Sen ainakin tiedän, etteipä ainakaan taputeltaisi päähän. Kivittäminen osuisi huomattavasti lähemmäs.

        Maassa maan tavalla, tosille kaveri, toisille makkara leivän päällä.


      • minä oon se täömä on totta!
        koiran ja kissan emäntä kirjoitti:

        En pahemmin ole uskovainen, mutta niinkuin Raamatussa sanotaan:
        Ihminen tuhoaa itse itsensä!
        Katteli telkusta kun näyttivät kiinasta ym. maista kun kanoja tapettiin, sen influessan takia.
        Pahaa teki!!
        Sulloivat säkkeihin mutta pääsiväthän kärsimästä!!!
        Se on mun mielestä pää-asia.
        Maitoa meillä on ja luomu-kananmunia ja juustoa.
        Kalkkunaleikettä jotka ovat myös luomua.
        Kalaa syödään varmaan neljänä päivänä viikossa, muksut rakastaa kalapuikkoja, pinaattilättyjä, itse pomitaan nokkosia, ja suurinta herkkua nokkoskeitto jne...
        Soija pavuista saa vaikka mitä herkkua, rahkaa, marjoja ym.
        Ja eipä ole sairauksia, niin paljon kuin muilla, millä meinaan räkätautia...

        Taas yksi esimerkki miksi en IKINÄ käytä Fairy nimistä tisiainetta.
        Näyttivät Ruotsissa aikoinaan kuinka 2 piti koirasta kiinni ja yksi kaataa suppilon avulla Fairya koiran kurkkuun..
        Ja sitten näytettiin miten koira käyttäytyi muutaman minuutin, siinä vaiheessa vaihdoin kanavaa. hyi vittu kuka voi noin tehä :O mä meen tappaa ne homot ruotsalaiset alkaa hermotko jos sanon teitä lapsukaisiks!niin ihminen tuhoaa itse itsensä!ihan sama se on jos me kuollaan nopeemmin jos syödään kasviksia kummiski se maailman loppu tulee!niin että silleen tällä kertaa ja mä en käytä fairya enää ikinä hyi vittu voi sitä koira parkaa perkele mä käyn tappaa kaikki muut ihmiset paitsi suomalaisia paitsi ne suomalaiset jotka rääkkää eläimiä!!!mä käyn tappaa kaikki kiinalaiset ruotsalaiset hampurilaiset ranskalaiset japanilaiset yms niin että varokaa vaan eläinten rääkkääjät voitte joku yö olla kuoleta ja kukaan ei pelasta teitä minun kostoltani!esim vaimot varokaa vaan jos teidän miehenne kiduttaa eläimiä niin sillä on julma kohtalo nimittäin tapan se joka rääkkää minun parhaita kamuja eläimiä!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


      • minä täällä hei
        minä oon se täömä on totta! kirjoitti:

        Taas yksi esimerkki miksi en IKINÄ käytä Fairy nimistä tisiainetta.
        Näyttivät Ruotsissa aikoinaan kuinka 2 piti koirasta kiinni ja yksi kaataa suppilon avulla Fairya koiran kurkkuun..
        Ja sitten näytettiin miten koira käyttäytyi muutaman minuutin, siinä vaiheessa vaihdoin kanavaa. hyi vittu kuka voi noin tehä :O mä meen tappaa ne homot ruotsalaiset alkaa hermotko jos sanon teitä lapsukaisiks!niin ihminen tuhoaa itse itsensä!ihan sama se on jos me kuollaan nopeemmin jos syödään kasviksia kummiski se maailman loppu tulee!niin että silleen tällä kertaa ja mä en käytä fairya enää ikinä hyi vittu voi sitä koira parkaa perkele mä käyn tappaa kaikki muut ihmiset paitsi suomalaisia paitsi ne suomalaiset jotka rääkkää eläimiä!!!mä käyn tappaa kaikki kiinalaiset ruotsalaiset hampurilaiset ranskalaiset japanilaiset yms niin että varokaa vaan eläinten rääkkääjät voitte joku yö olla kuoleta ja kukaan ei pelasta teitä minun kostoltani!esim vaimot varokaa vaan jos teidän miehenne kiduttaa eläimiä niin sillä on julma kohtalo nimittäin tapan se joka rääkkää minun parhaita kamuja eläimiä!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

        tarkotan siis sitä että elänirääkkääjät pitäs tappaa ei kaikkia ihmisiä!


      • ..vähän..
        minä oon se täömä on totta! kirjoitti:

        Taas yksi esimerkki miksi en IKINÄ käytä Fairy nimistä tisiainetta.
        Näyttivät Ruotsissa aikoinaan kuinka 2 piti koirasta kiinni ja yksi kaataa suppilon avulla Fairya koiran kurkkuun..
        Ja sitten näytettiin miten koira käyttäytyi muutaman minuutin, siinä vaiheessa vaihdoin kanavaa. hyi vittu kuka voi noin tehä :O mä meen tappaa ne homot ruotsalaiset alkaa hermotko jos sanon teitä lapsukaisiks!niin ihminen tuhoaa itse itsensä!ihan sama se on jos me kuollaan nopeemmin jos syödään kasviksia kummiski se maailman loppu tulee!niin että silleen tällä kertaa ja mä en käytä fairya enää ikinä hyi vittu voi sitä koira parkaa perkele mä käyn tappaa kaikki muut ihmiset paitsi suomalaisia paitsi ne suomalaiset jotka rääkkää eläimiä!!!mä käyn tappaa kaikki kiinalaiset ruotsalaiset hampurilaiset ranskalaiset japanilaiset yms niin että varokaa vaan eläinten rääkkääjät voitte joku yö olla kuoleta ja kukaan ei pelasta teitä minun kostoltani!esim vaimot varokaa vaan jos teidän miehenne kiduttaa eläimiä niin sillä on julma kohtalo nimittäin tapan se joka rääkkää minun parhaita kamuja eläimiä!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

        Yksi kysymys vain tähän väliin, että mites tuo Fairy-juttu vaikutti sinuun noin? Tekikö sen noille koirille yhtiö joka tuottaa Fairya?

        Kaikki pesuaineet, tiskiaineet yms. ovat myrkyllisiä, joten kyllä niille koirille olisi tullut vastaavanlaisia oireita vaikka suuhun olisi kaadettu Softcare-tiskinpesuainetta.

        Pitäisi pikemminkin vihata niitä, jotka kaatoivat eläinparkojen suuhun myrkkyjä, tietysti niitä tyyppejä jotka suunnittelivat ohjelman.


    • tiuhti13

      tahdon huamauttaa, että syäväthän ne eläimetkin toisiaan. ja maassa maan tavalla... en siis hauku kasvis syöjiä, mutta ollaan mekin vähän niinku eläimiä. jos oikein tarkkaan katsotaan. ;)

    • ...

      äh, syö itte pääs... en kyllä söisi koiria ja kissoja, mutta en kyllä rupea pelkkää kanin ruokaakaan mussuttamaan, ei se kenenkään elämää paranna... keksipä joku keino, millä ruokkia kaikki maapallon ihmiset, nii sitten nostan sulle hattua! :)

      • minä

        kiitos en ole pöljä ja sou what jos syö kanin ruokaa niin että silleen tällä kertaa syökää kasviksia niin elätte pitempään


      • minä

        keksin millä voimme ruokkia maapallon ihmiset jos emme syö lihaa tässä on teoriani näin se menee a me syömme kalaa ja kasviksia


      • tilhi
        minä kirjoitti:

        keksin millä voimme ruokkia maapallon ihmiset jos emme syö lihaa tässä on teoriani näin se menee a me syömme kalaa ja kasviksia

        ...KYLLÄ NIITÄ KALOJAKIN SATTUU! Kalat ovat eläimiä siinä missä ihmiset, lehmät, koirat, iguaanit yms. Missä se raja menee? What's the difference?


      • Höh..
        minä kirjoitti:

        keksin millä voimme ruokkia maapallon ihmiset jos emme syö lihaa tässä on teoriani näin se menee a me syömme kalaa ja kasviksia

        "keksin millä voimme ruokkia maapallon ihmiset jos emme syö lihaa tässä on teoriani näin se menee a me syömme kalaa ja kasviksia "

        - Emme syö lihaa? Onko kalassa lihaa? En tiedä, sillä en ole kala-aiantuntia, onko koira arvokkaampi kuin kala, eikö kala vai tunne mitään? "Olen hyvä ihminen, en tapa eläimiä, olen paras, en syö lihaa tai kanaa, rakastan kalaa!" Eikö yhtään hävetä? Omistan akvaarion, ja inhoan kalan syömistä, ja yleensäkin kalastusta..

        IDIOOTIT KALASTAJAT!


    • teini_pirulainen

      minä tein meirän piha jäniksen kanssa lupauksen että en syö sen ruokia ja se ei pasko meitsin pihaa...
      kasvis syöjät vois tappaaa

      • minä

        kasvis syöjiä ei piä tappaa vittu sun kaa. tos on mun mieli pide siihen eläinrääkkäykseen. Eläin ei ole lelu
        Eläimet. Ne ovat tämän maailman valo. Yksinäisille lapsille hankitaan eläin, mutta vanhemmat eivät huomaa, tajua tai välitä, miten lapset eläimiään kohtelevat. Lasten mielestä ne ovat kuin pehmoleluja, joita voi rutistaa ja heitellä. Itselläni oli kaveri, jolla oli pieni hamsteri. Hän on perheen ainoa lapsi, eikä hänellä ole montaa ystävää. Kun menin heille käymään, meinasin pyörtyä. Hamsterilla oli lasinen terraario, jossa oli halpahallin mökki. Ruokakuppi oli tyhjä ja virikkeistä hamsteri-raukka ei ollut kuullutkaan. Lapsi otti hamsterin syliinsä ja viskeli sitä pitkin sohvaa. Ihme, että hamsteri kesti sitä kohtelua. Eikä se loppujen lopuksi kestänytkään, sillä se kuoli viime kesänä sydänkohtaukseen. Jos tämä tarina kolahti jollekin, uskon, että voitte parantaa tapanne ja muistaa, että eläimet eivät ole leluja. Minulla on itselläni hamsteri, enkä ikinä kohtele sitä huonosti. Eläimiä täytyy kohdella elävinä olentoina. Niillä on tunteet ja ne tuntevat kivun ja tuskan, jos niille sellaista aiheutetaan.
        eläin ei ole lelu

        Oikeuksia eläimille
        Eläinten hoitoa on laidasta laitaan. Toiset hemmotellaan pilalle ja toisia jätetään heitteille. Turkistarhaus ja häkkikanalat ovat aivan turhia.


        Ihmisen turhamaisuuden tähden
        Eläinkokeet ovat turhia. Ne ovat eettinen ongelma, joka jakaa rajusti mielipiteitä. Onko oikein, että eläimet kärsivät turhaan vain ihmisen kauneuden tähden? Onhan kuitenkin keksitty muitakin tapoja testaukseen, kuin käyttää niissä eläimiä. Eläinkokeet aiheuttavat tieteen nimissä suurta tuskaa vuosittain sadoille miljoonille eläimille. Koe-eläiminä käytetään muun muassa rottia, hiiriä, hillereitä, sikoja, nautoja, vuohia, hamstereita, matelijoita, hevosia, kissoja, koiria, kaloja ja lampaita. Jo ennen kokeeseen joutumista, kärsii eläin laboratoriossa, sillä ne ahdetaan pieniin, virikkeettömiin häkkeihin. Eläimistä on tehty tutkimusvälineitä ja esineitä, joilla ei ole mitään arvoa. Eläinkokeet ovat kärsimystä tuottavia, pahoja, turhia ja epäluotettavia. Miksi niitä silti tehdään? Syy on se, että vaihtoehtoiset menetelmät ovat kalliimpia, mutta ne olisivat myös turvallisempia. Onko meidän hyväksyttävä, että viaton ja puolustuskyvytön olento pakotetaan kärsimään suurta tuskaa?
        Liian suuri kokeista tehdään muuhun kuin terveyteen liittyviin asioihin, nimittäin meikkeihin ja kauneudenhoitotuotteisiin. Sairauksia voitaisiin ehkäistä tehokkaasti esimerkiksi jakamalla tietoa liikunnan merkityksestä ja liikunnasta. Jos ihminen ei pysty ottamaan vastuuta omasta terveydestään, ei ole oikein siirtää sitä koe-eläimiin. Ostakaa ainoastaan tuotteita, joita ei ole testattu eläimiin, sillä olette niiden eläinraukkojen ainoa toivo.


    • horse.crazy

      Ehkä koiran lihan syönti tuntuu täällä yököttävältä ajatukselta, mutta Kiinassa se taitaa olla ihan tavallista?
      Ei mielestäni lihan syönnissä ole mitään vikaa, eläinrääkkäys on asia erikseen.
      Eikö mielestäsi ole parempi, että kuolleet eläimet syödään, kuin se että eläimiä tapetaan syömisen vuoksi?

    • uskon

      Minäkin olen kasvissyöjä. välillä tulee vaikeuksia, mutta aina niistä selvitään. Käyppä sivulla www.bonsaikitten. com niin näet kissoja, jotka ovat pullossa! Se on ihan hirveää, kun kissat kituu, ja lopulta kuolee!!! Harkitkaa toden teolla kasvissyöntiä! Minulla on 2 kaveria, jotka eivät syö lihaa!!!

      • catti

      • minä

        hyi toi sivu yök yök kannattaa olla kasvissyöjä uskon oot vähä huippu ku uskot minua olen vain kasvissyöjien kaveri muut en usko teitä et sillee


      • minä

        toi on totta


      • catti

    • eMe

      Jep oon samaa mieltä, mut täytyy syödä kalaa ja lihaa myös että elää terveellisesti.

    • ansu

      että lihan puute on pehmyytäny aivosolusi

    • lihansyöja13

      jo niitä lehmiä, hevosia ja sikoja esim. ei vietäisi teurastamoihin, niin sanopa sitten missä on niille sopiva hautausmaa????? vai pitäskö ne kaikki kuolleet eläimet polttohaudata??????????

    • tilhi

      http://www.petatv.com

      Missä kulkee ero koiran ja lehmän välillä? Miten se on oikeudenmukaisempaa tehdä lehmästä ruokaa, kuin koirasta? Joissakin maissa koira nähdään ruokana aivan kuten meillä Suomessa sika. What's the difference? Jos me halutaan koiranlihatuotannon loppuvan, meidän täytyy lopettaa kaikki muukin lihatuotanto. Musta tää alkaa haiskahtaa eläimiin kohdistuvaks rasismiks.

      Lihantuotantoa on todella vaikea lopettaa. Miltei mahdotonta. Ihminen on tappanut itsensä loukkuun. Tätä ongelmaa ei olisi, jos ihminen olisi alun alkaen pysynyt kasvissyöjänä. Eläinten elinoloja ei ole ollenkaan mahdotonta muuttaa paremmiksi. Sen puolesta pitäisi taistella.

      Ihminen on eläin. Älykkäin kaikista muista lajeista. Täten olemme velvoitettuja pitämään eläinveljistämme huolta. Olemme yhtä suurta perhettä. Kiduttaisitko pikkusiskoasi hengiltä?

    • hevoinen25242134807

      Hindulaisuus on Intiasta peräisin oleva hyvin moninainen ryhmä uskontoja ja suuntauksia. Hindulaisuutta pidetään maailman vanhimpana uskontona.[1] Hindulaisuuteen sisältyy laaja kirjo erilaisia oppijärjestelmiä, suuntauksia ja filosofioita, jotka poikkeavat toisistaan merkittävästi noudattaen erilaisia rituaaleja ja kirjoituksia. Sen alkuperä on muinaisessa, vähintään 2000 vuotta eaa. kukoistaneessa veda-kulttuurissa. Hindulaisuus on maailman kolmanneksi laajin uskonto. Sillä on kannattajia 1,05 miljardia, joista suurin osa (noin 890 miljoonaa) asuu Intiassa.[2] Suomessa kannattajia on noin 1500.[3] Aasiassa kaikista uskontojen harjoittajista 21 prosenttia kuuluu hindulaisuuteen[4].

      Sisällysluettelo [piilota]
      1 Historia
      2 Pääsuuntaukset
      3 Jumalakäsitys
      4 Jälleensyntymä
      5 Tunnusomaisia piirteitä
      6 Hindujen juhlia
      7 Hindulaisuuden lukumäärä
      7.1 Hinduja suhteessa maan koko väestöön
      8 Katso myös
      9 Lähteet
      9.1 Viitteet
      10 Kirjallisuutta
      11 Aiheesta muualla
      Historia[muokkaa | muokkaa wikitekstiä]
      Pääartikkeli: Hindulaisuuden historia
      Hindulaisuuden juuret ulottuvat Intiaan, vedalaiseen kulttuuriin. Sen synnystä voidaan erottaa viisi eri vaihetta: Induslaakson kulttuuri, Veda-kausi, klassinen kausi, keskiaika ja uusi aika. Uskonnon toivat maahan arjalaiset noin 3 500 vuotta sitten, joidenkin lähteiden mukaan jopa 4 000 vuotta sitten. Heidän polyteistinen uskontonsa sulautui Induslaakson kulttuuriin muodostaen esivedalaisen uskonkäsityksen eli alkuperäisen hindulaisuuden, jota kutsutaan brahmalaisuudeksi. Intiassa asuneiden muinaisten arjalaisten vedauskonto poikkeaa kuitenkin suuresti nykyhindulaisuudesta. Vedauskonnon merkittävin piirre, vedakirjoihin talletettujen ylistyshymnien laulaminen jumalalle ja vedinen filosofia muodostavat hindulaisuuden pohjan. Brahmana eli pappisluokka huolehti maailmankaikkeuden harmonian kannalta olennaisista uhritoimituksista. Vedahymnit ja seremoniat olivat brahmanojen yksinoikeus.

      Nykymuotoinen hindulaisuus on saanut vaikutteita sekä Intian alkuperäiskansojen, dravidien tantra-kulttuurista, buddhalaisuudesta että muista uskonnoista. Se oli kaikilta olennaisilta piirteiltään muotoutunut noin 500 eaa. Varhaisen hindulaisuuden jumalia olivat esimerkiksi taivaan jumala Indra, auringon jumala Surya, kuun jumala Soma, veden jumala Varuna, tuulen jumala Vayu, tulen jumala Agni, kuoleman jumala Yama ja rikkauden jumala Kubera (alun perin paholainen). Nykyhindulaisuuden myötä nämä jumaluudet menettivät merkityksensä. Hindulaisuus on yksi ensimmäisiä maailmanuskontoja.

      Pääsuuntaukset[muokkaa | muokkaa wikitekstiä]
      Hindulaisuudessa on useita suuntauksia (sampradaya), joista merkittävimmät ovat shaivismi eli shivalaisuus (ja siihen läheisesti kuuluva shaktismi), vaishnavismi eli vishnulaisuus, veerashaivismi (Lingayatit), smartismi sekä uus- ja reformihindulaisuus. Suuntausten pyhiä kirjoja ovat muun muassa Veda-kirjat ja Bhagavad Gita. Länsimaissa tunnetuimpia ns. uushindulaisia liikkeitä ovat Vishnun erästä avataria eli ruumillistumaa Krishnaa palvova Krishna-liike.

      Jumalakäsitys[muokkaa | muokkaa wikitekstiä]

      Hindulainen vesiuhri auringolle.
      Hindulaisuudessa on lukematon määrä persoonallisia jumalia, jotka kaikki ilmentävät persoonattoman voimalähteen, brahmanin eri aspekteja. Brahman on lopullinen, yliaistillinen, kaikkialla läsnä oleva, absoluuttinen ja ääretön olemus, kaiken koskaan olleen, vaikkapa ainiaan olevan tai koskaan tulevan summa. Brahman ei ole jumala monoteistisessä mielessä, sillä sitä ei voi kuvata millään olevan tai ei-olevan määritelmillä - se on kaikkien määritelmien tuolla puolen. Näin ollen sitä ei voi myöskään palvoa. Aihetta käsitellään laajasti Vedanta-filosofiassa, joka on eräs hindufilosofian lukuisista osista.

      Nykyisessä hindulaisuudessa peruspilarina on kolmiyhteinen jumala (trimūrti): Brahma on luojajumala (poiketen kosmisesta tietoisuudesta Brahmanista). Brahmaa ei nykyisellään juurikaan palvota, Vishnu on rakkauden ja elämän ylläpitäjä ja Shiva on hävittäjä, mutta samalla uudelleenluova jumala. Näillä kolmella pääjumalalla kaikilla on puoliso, shakti.

      Eräät hindulaisuuden kannattajat ovat monisteja. Monistisen näkemyksen mukaan mieli ja aine ovat yhtä. Monistit näkevät yhden jumalan lukemattomina ilmentyminä, jonka ei-hindut sekoittavat helposti polyteismiin. Monistisen näkemyksen mukaan on olemassa vain yksi ykseys, jonka ilmentymiä muut jumaluudet ovat - samalla tavoin kuin eri värit ovat prisman hajottaman valonsäteen eri ilmentymiä. Monet uskovat, että persoonalliset jumalat voivat johdattaa palvojansa lähemmäksi mokšaa, jälleensyntymien ketjusta vapautumista.

      Eräät hindulaisuuden lahkot uskovat monoteistiseen näkemykseen Vishnusta (usein Krishnan muodossa), Shivasta tai äitijumala Devistä - joskaan tämä nHindulaisuus on Intiasta peräisin oleva hyvin moninainen ryhmä uskontoja ja suuntauksia. Hindulaisuutta pidetään maailman vanhimpana uskontona.[1] Hindulaisuuteen sisältyy laaja kirjo erilaisia oppijärjestelm

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      429
      1906
    2. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      198
      1593
    3. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      109
      1441
    4. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      179
      1423
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      45
      1066
    6. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      1050
    7. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      976
    8. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      120
      968
    9. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      96
      948
    10. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      906
    Aihe