hej,apua!

quahis

miten ihmeessä saisin äitini lopettamaan kotilo kammon?
olen aina halunnut akaatteja..ja se ei onnistu jos äippä ei suostu lopettamaan inhoamistaan!

muuten,mitä ne akaatit syö?pelkkää seepian suomua(ko)?

5

455

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • polgara_silvereye

      Nehän ilmeisesti voivat siittää itse itsensä joten akatteeja olisi pian melkoinen liuta ja ne ovat kuulema aika hyviä karkaamaankin.

      Koulukaverin pikkusiskolla pääsi ne joskus päiväksi karkuun ja koulun jälkeen tyttöparka huomasi että julisteet ja tapetit oli aika lahjakkaasti kadonneet parempiin suihin... Kannattaa ehkä harkita enemmän, ja hankkia lemmikki sitten kun asut omassa kodissa, vanhempien asunnossa vanhempien ehdoilla. En minäkään saanut käärmettä äidin kammon vuoksi ja sit kun 17vuotiaana muutin omaan asuntoon ei minulla ollut varaa ja vasta nyt 20vuotiaana hankin ekan käärmeen. Positiivistä oli että ehdimpä ainakin hankkia riittävästi tietoa kyseisestä lemmikistä ja harkita tarkoin jaksaisinko huolehtia siitä.

      • kotilo-kaktusfani

        Eivät ne oikeasti karkaa helposti!Minulla ei ole karannut ikinä.Kunhan terraariossa on kansi ja muistaa laittaa hoitoluukun kiinni niin eivät karkaa!Ja eivät voi lisääntyä itsensä kanssa!Eli jos otat vain yhden ei poikasia tule.Ja eivät ne yleensä syö paperia.Eikä yhdessä koulupäivässä voi tosiaankaan kadota kokonaista julistetta.Aikapaljon oli kaverisi liioitellut!Ja eivät ole hyviä karkaamaan.Suosittelen lämpimästi lemmikiksi akaattikotiloa.Ne ovat helppohoitoisiakin eivätkä vaadi paljoa:)!


      • ------------------
        kotilo-kaktusfani kirjoitti:

        Eivät ne oikeasti karkaa helposti!Minulla ei ole karannut ikinä.Kunhan terraariossa on kansi ja muistaa laittaa hoitoluukun kiinni niin eivät karkaa!Ja eivät voi lisääntyä itsensä kanssa!Eli jos otat vain yhden ei poikasia tule.Ja eivät ne yleensä syö paperia.Eikä yhdessä koulupäivässä voi tosiaankaan kadota kokonaista julistetta.Aikapaljon oli kaverisi liioitellut!Ja eivät ole hyviä karkaamaan.Suosittelen lämpimästi lemmikiksi akaattikotiloa.Ne ovat helppohoitoisiakin eivätkä vaadi paljoa:)!

        Samaa mieltä, oli kyllä aika vahvasti liioiteltu tarina... Helppohoitoisia ovat, mutta kammon hävittämiseen en keksi mitään ideaa.


    • Myyjä

      Minullakin olli vähän sama ongelma. Muttta kerro äidillesi miten paljon pidät niistä. Ja että teet mitä vaan jos saat niitä. se yleesä toimii :)

      • äitipien

        olen aina halunnut..toivoin,että lapseni olisivat tahtoneet eläimiä itselleen,mutta ei.Siispä hankin lapsuuteni kaltaisen eläinmaailman itselleni ja lapset saivat tutustua pienistä suurimpaan.Pienin on ollut kotilo ja kaikkea siltä väliltä,matelijat,linnut,kalat,kissat koirat,jyrsijät.....eläin on terapiaa ja hyvänolontunnetta antavaa,lohtu ja ilo,toivon,että jokainen, joka rakastaa eläintä,saa mahdollisuuden tutustua eläimeen silloin niitä ei pelkää eikä inhoa aikuisenakaan.ps.tuli vain mieleen..ei tämä juttu tähän kuulu :))


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      296
      3178
    2. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      234
      1723
    3. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      86
      1254
    4. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      85
      1243
    5. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      78
      1149
    6. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      59
      1148
    7. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      43
      1020
    8. Onkohan sulla enää tunteita

      kun nähdään seuraavan kerran? Niin hyvä fiilis on ollut viime aikoina, että se on nyt pahin pelkoni. Oletkohan unohtanut
      Ikävä
      36
      954
    9. Kylpyläsaaren Lomakylän kahvilaravintola

      Kävimme syömässä Kylpyläsaaressa. "Naudanliha burgeri" maksoi 18,90 euroa ja lisäksi limsa 4,50 euroa. Annoksen hinnaks
      Haapavesi
      46
      896
    10. Liikennesäännöt

      Uuden ohitustien myötä torkkolantieltä tulevia kuuluu väistää tai ainakin kuuluisi väistää, jos he tulevat ollintielle.
      Pyhäjärvi
      11
      814
    Aihe