Kummallisia vapputapahtumia: kampin metroasemalla mies kusee metron raiteille. Metro ilmestyy tynnelista sen verran vikkelään, että kuski on saada oman osuutensa.
http://www.nettilinja.fi/~ahellman/metro/turva.htm kertoo metron spekseiksi seuraavaa: tasasähkö 750 V, plusnapa virtakiskossa, miinusnapa kiskoissa.
Varsin voimakas jännite, siis.
KYSYMYS: onko mainitulla tavalla mahdollista kusta itseään kuoliaaksi?
-- lot
Metron kiskolle kuseminen
11
5454
Vastaukset
- Sulevi
ittensä tappaminen kusemalla onniistunu.Ehkä sitten jos makaa kiskoollan ja kusee valtavan lammikon allensa saattas onnistuu?
- spede
Miten helkkarissa se onnistuisi? Onko joku täällä saanut joskus virran kulkemaan kaukosäätimessa eristämällä plusnavan ja laittamalla sen jälkeen patterin sisään? Siinä kiskolla makaamisella tuskin on siis mitään vaikutusta asian etenemiseen. Pitäisi saada suljettua koko virtapiiri. Käsi kiskoon ja toinen sinne virtakiskoon, jos sinne nyt pystyy vaan koskemaan. Siinä vaiheessa irtoaa jo hyvin.
- muttei ihmisten aikana
Niin miinusnapa kiskossa, ts. ratakiskossa.
virtakisko on erikseen eikä ole ns. ratakisko jolla pyörä kulkee.
No siitä vain loruttelemaan se helpottaa.
Itse kyllä käyn veskissä.- lot
Katsomisen ja hämmästelyn lisäksi jäin lähinnä harjoittamaan akateemista pohdiskelua, onko mahdollista kytkeä itsensä osaksi metron virtapiiriä aloituksessa mainitulla tavalla. Metroaseman tekninen rakenne ei ole minulle lihaa pässin, joten siksipä kyselen täällä.
Maanpäällisillä osuuksilla virtajohdin on aivan varmasti suojattu hyvin kosteutta vastaan, muutenhan sateella tulisi aina oikosulku. Onko maanalaisilla metroasemmilla sama tilanne? Todennäköisesti on, mutta arvostaisin silti tyhjentävää "Kirstin Palsta":maista vastausta aiheesta.. :)
-- lot - Joona
lot kirjoitti:
Katsomisen ja hämmästelyn lisäksi jäin lähinnä harjoittamaan akateemista pohdiskelua, onko mahdollista kytkeä itsensä osaksi metron virtapiiriä aloituksessa mainitulla tavalla. Metroaseman tekninen rakenne ei ole minulle lihaa pässin, joten siksipä kyselen täällä.
Maanpäällisillä osuuksilla virtajohdin on aivan varmasti suojattu hyvin kosteutta vastaan, muutenhan sateella tulisi aina oikosulku. Onko maanalaisilla metroasemmilla sama tilanne? Todennäköisesti on, mutta arvostaisin silti tyhjentävää "Kirstin Palsta":maista vastausta aiheesta.. :)
-- lotAikamoinen kusija saa olla, että onnistuu virtapiirin sulkemaan. Helsingin metron virtakisko on koteloitu siihen keltaiseen muoviin. Metrojuna ottaaa virran kiskon avoimelta alapinnalta. Se, että sinne saa kustua vaatii vähintään laskeutumisen radalle ja sittenkin pitää makoilla virtakiskon läheisyydessä ja kuseksia yläviistoon.
- lot
Joona kirjoitti:
Aikamoinen kusija saa olla, että onnistuu virtapiirin sulkemaan. Helsingin metron virtakisko on koteloitu siihen keltaiseen muoviin. Metrojuna ottaaa virran kiskon avoimelta alapinnalta. Se, että sinne saa kustua vaatii vähintään laskeutumisen radalle ja sittenkin pitää makoilla virtakiskon läheisyydessä ja kuseksia yläviistoon.
.. kiitokset siis.
-- lot
- tupu1771
Kun kustiin paimenlankaan niin siitä sai huonolla säkällä aika jysärin. Se voitti joka kusi lähempää eikä jysähtäny. Eiks siis sama olisi mahdollista myös metron virtakiskosta???
- volttia enemmä
Eli sähköpaimen tekee usein millin parin kipinänkin, salaisuus on korkea jännite mutta pieni energia. Ettei aitaan tarttunut eläin kuolisi. On kyllä raportoitu aitaan takertuneen nautaeläimen sydänkohtauksia, mutta ei pitäisi ihmiselle olla vaaraa.
- xxy
volttia enemmä kirjoitti:
Eli sähköpaimen tekee usein millin parin kipinänkin, salaisuus on korkea jännite mutta pieni energia. Ettei aitaan tarttunut eläin kuolisi. On kyllä raportoitu aitaan takertuneen nautaeläimen sydänkohtauksia, mutta ei pitäisi ihmiselle olla vaaraa.
Ei ole plus- ja miinuskiskoja. Metro kulkee vaihtosähkön avulla. Ns. virtakisko ajaa saman asian, kuin sähköradan ajolanka. Molemmissa kiskot ovat maapotentiaalissa, eli maissa. niissä ei ole jännitettä käytännössä. Paitsi jos on useampi kiskon (paluukiskon)maadoitus irti. Ja samalla myös kiskojatkon (sidekiskon) yhdyslenkkejä irti.Sähkörata on siten rakennettu, että tällaisia ei pääse syntymään. Radat sähkölaitteineen tarkastetaan säännöllisesti ja korjataan tarvittaessa nopeastikin. Sitä varten on mm. rautateillä on jatkuvassa lähtövalmiudessa "vikapartioita "24h/vrk.Alueittain. Se on erittäin ammattitaitoinen ja tekee vaativaa ja vastuunalaista työtä.Myös junaliikenteen aikana.Kaikki työ ei ole suinkaan "radalla seisomista". Tällä saadaan häiriöajat mahdollisimman lyhyiksi ja junat kulkemaan mahdollisimman hyvin aikataulujen mukaan, sekä turvallisesti.Tuota työtä voi hyvin verrata siihen porukkaan, joka saa lentokoneet pysymään ilmassa, hallitusti.
- Rjfrhjgfgghjjjjjj
xxy kirjoitti:
Ei ole plus- ja miinuskiskoja. Metro kulkee vaihtosähkön avulla. Ns. virtakisko ajaa saman asian, kuin sähköradan ajolanka. Molemmissa kiskot ovat maapotentiaalissa, eli maissa. niissä ei ole jännitettä käytännössä. Paitsi jos on useampi kiskon (paluukiskon)maadoitus irti. Ja samalla myös kiskojatkon (sidekiskon) yhdyslenkkejä irti.Sähkörata on siten rakennettu, että tällaisia ei pääse syntymään. Radat sähkölaitteineen tarkastetaan säännöllisesti ja korjataan tarvittaessa nopeastikin. Sitä varten on mm. rautateillä on jatkuvassa lähtövalmiudessa "vikapartioita "24h/vrk.Alueittain. Se on erittäin ammattitaitoinen ja tekee vaativaa ja vastuunalaista työtä.Myös junaliikenteen aikana.Kaikki työ ei ole suinkaan "radalla seisomista". Tällä saadaan häiriöajat mahdollisimman lyhyiksi ja junat kulkemaan mahdollisimman hyvin aikataulujen mukaan, sekä turvallisesti.Tuota työtä voi hyvin verrata siihen porukkaan, joka saa lentokoneet pysymään ilmassa, hallitusti.
Älä höperehdi. Metrossa on invertteri joka muuttaa virtakiskon positiivisen 750VDC oikosulkumoottorin käyttämäksi vaihtovirraksi jonka taajuutta säädetään tehon säätämiseksi. Kiskossa on negatiivinen 0 V.
- Hitman
Kyllä noita hesalaisia kuulkas ymmärtää paljon paremmin, kun miettii, mistä ne ottaa juomavetensä. Me täällä keskisuomessa käydään aina kun on mahdollista kusella tuolla Päijänteen rannalla. Sieltä te saatte ne tarvitsemanne vitamiinit ja hivenaineet. Pikkuserkku jakomäestä tulee joskus käymään, niin on parempi kertoa jo ennalta naapurin rouvalle, joka työskentelee avolaitoksella, että ei se niin hullu oo miltä se näyttää, se juo vaan hanavettä. Käyppäs LOT heittämässä kepillinen sinne kiskoille, niin nähdään miten käy!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde212606- 1482244
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292242Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.522139Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211742Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3881617Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961556- 2881436
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131389- 1321389