Metron kiskolle kuseminen

lot

Kummallisia vapputapahtumia: kampin metroasemalla mies kusee metron raiteille. Metro ilmestyy tynnelista sen verran vikkelään, että kuski on saada oman osuutensa.

http://www.nettilinja.fi/~ahellman/metro/turva.htm kertoo metron spekseiksi seuraavaa: tasasähkö 750 V, plusnapa virtakiskossa, miinusnapa kiskoissa.

Varsin voimakas jännite, siis.

KYSYMYS: onko mainitulla tavalla mahdollista kusta itseään kuoliaaksi?

-- lot

11

5634

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sulevi

      ittensä tappaminen kusemalla onniistunu.Ehkä sitten jos makaa kiskoollan ja kusee valtavan lammikon allensa saattas onnistuu?

      • spede

        Miten helkkarissa se onnistuisi? Onko joku täällä saanut joskus virran kulkemaan kaukosäätimessa eristämällä plusnavan ja laittamalla sen jälkeen patterin sisään? Siinä kiskolla makaamisella tuskin on siis mitään vaikutusta asian etenemiseen. Pitäisi saada suljettua koko virtapiiri. Käsi kiskoon ja toinen sinne virtakiskoon, jos sinne nyt pystyy vaan koskemaan. Siinä vaiheessa irtoaa jo hyvin.


    • muttei ihmisten aikana

      Niin miinusnapa kiskossa, ts. ratakiskossa.
      virtakisko on erikseen eikä ole ns. ratakisko jolla pyörä kulkee.
      No siitä vain loruttelemaan se helpottaa.
      Itse kyllä käyn veskissä.

      • lot

        Katsomisen ja hämmästelyn lisäksi jäin lähinnä harjoittamaan akateemista pohdiskelua, onko mahdollista kytkeä itsensä osaksi metron virtapiiriä aloituksessa mainitulla tavalla. Metroaseman tekninen rakenne ei ole minulle lihaa pässin, joten siksipä kyselen täällä.

        Maanpäällisillä osuuksilla virtajohdin on aivan varmasti suojattu hyvin kosteutta vastaan, muutenhan sateella tulisi aina oikosulku. Onko maanalaisilla metroasemmilla sama tilanne? Todennäköisesti on, mutta arvostaisin silti tyhjentävää "Kirstin Palsta":maista vastausta aiheesta.. :)

        -- lot


      • Joona
        lot kirjoitti:

        Katsomisen ja hämmästelyn lisäksi jäin lähinnä harjoittamaan akateemista pohdiskelua, onko mahdollista kytkeä itsensä osaksi metron virtapiiriä aloituksessa mainitulla tavalla. Metroaseman tekninen rakenne ei ole minulle lihaa pässin, joten siksipä kyselen täällä.

        Maanpäällisillä osuuksilla virtajohdin on aivan varmasti suojattu hyvin kosteutta vastaan, muutenhan sateella tulisi aina oikosulku. Onko maanalaisilla metroasemmilla sama tilanne? Todennäköisesti on, mutta arvostaisin silti tyhjentävää "Kirstin Palsta":maista vastausta aiheesta.. :)

        -- lot

        Aikamoinen kusija saa olla, että onnistuu virtapiirin sulkemaan. Helsingin metron virtakisko on koteloitu siihen keltaiseen muoviin. Metrojuna ottaaa virran kiskon avoimelta alapinnalta. Se, että sinne saa kustua vaatii vähintään laskeutumisen radalle ja sittenkin pitää makoilla virtakiskon läheisyydessä ja kuseksia yläviistoon.


      • lot
        Joona kirjoitti:

        Aikamoinen kusija saa olla, että onnistuu virtapiirin sulkemaan. Helsingin metron virtakisko on koteloitu siihen keltaiseen muoviin. Metrojuna ottaaa virran kiskon avoimelta alapinnalta. Se, että sinne saa kustua vaatii vähintään laskeutumisen radalle ja sittenkin pitää makoilla virtakiskon läheisyydessä ja kuseksia yläviistoon.

        .. kiitokset siis.

        -- lot


    • tupu1771

      Kun kustiin paimenlankaan niin siitä sai huonolla säkällä aika jysärin. Se voitti joka kusi lähempää eikä jysähtäny. Eiks siis sama olisi mahdollista myös metron virtakiskosta???

      • volttia enemmä

        Eli sähköpaimen tekee usein millin parin kipinänkin, salaisuus on korkea jännite mutta pieni energia. Ettei aitaan tarttunut eläin kuolisi. On kyllä raportoitu aitaan takertuneen nautaeläimen sydänkohtauksia, mutta ei pitäisi ihmiselle olla vaaraa.


      • xxy
        volttia enemmä kirjoitti:

        Eli sähköpaimen tekee usein millin parin kipinänkin, salaisuus on korkea jännite mutta pieni energia. Ettei aitaan tarttunut eläin kuolisi. On kyllä raportoitu aitaan takertuneen nautaeläimen sydänkohtauksia, mutta ei pitäisi ihmiselle olla vaaraa.

        Ei ole plus- ja miinuskiskoja. Metro kulkee vaihtosähkön avulla. Ns. virtakisko ajaa saman asian, kuin sähköradan ajolanka. Molemmissa kiskot ovat maapotentiaalissa, eli maissa. niissä ei ole jännitettä käytännössä. Paitsi jos on useampi kiskon (paluukiskon)maadoitus irti. Ja samalla myös kiskojatkon (sidekiskon) yhdyslenkkejä irti.Sähkörata on siten rakennettu, että tällaisia ei pääse syntymään. Radat sähkölaitteineen tarkastetaan säännöllisesti ja korjataan tarvittaessa nopeastikin. Sitä varten on mm. rautateillä on jatkuvassa lähtövalmiudessa "vikapartioita "24h/vrk.Alueittain. Se on erittäin ammattitaitoinen ja tekee vaativaa ja vastuunalaista työtä.Myös junaliikenteen aikana.Kaikki työ ei ole suinkaan "radalla seisomista". Tällä saadaan häiriöajat mahdollisimman lyhyiksi ja junat kulkemaan mahdollisimman hyvin aikataulujen mukaan, sekä turvallisesti.Tuota työtä voi hyvin verrata siihen porukkaan, joka saa lentokoneet pysymään ilmassa, hallitusti.


      • Rjfrhjgfgghjjjjjj
        xxy kirjoitti:

        Ei ole plus- ja miinuskiskoja. Metro kulkee vaihtosähkön avulla. Ns. virtakisko ajaa saman asian, kuin sähköradan ajolanka. Molemmissa kiskot ovat maapotentiaalissa, eli maissa. niissä ei ole jännitettä käytännössä. Paitsi jos on useampi kiskon (paluukiskon)maadoitus irti. Ja samalla myös kiskojatkon (sidekiskon) yhdyslenkkejä irti.Sähkörata on siten rakennettu, että tällaisia ei pääse syntymään. Radat sähkölaitteineen tarkastetaan säännöllisesti ja korjataan tarvittaessa nopeastikin. Sitä varten on mm. rautateillä on jatkuvassa lähtövalmiudessa "vikapartioita "24h/vrk.Alueittain. Se on erittäin ammattitaitoinen ja tekee vaativaa ja vastuunalaista työtä.Myös junaliikenteen aikana.Kaikki työ ei ole suinkaan "radalla seisomista". Tällä saadaan häiriöajat mahdollisimman lyhyiksi ja junat kulkemaan mahdollisimman hyvin aikataulujen mukaan, sekä turvallisesti.Tuota työtä voi hyvin verrata siihen porukkaan, joka saa lentokoneet pysymään ilmassa, hallitusti.

        Älä höperehdi. Metrossa on invertteri joka muuttaa virtakiskon positiivisen 750VDC oikosulkumoottorin käyttämäksi vaihtovirraksi jonka taajuutta säädetään tehon säätämiseksi. Kiskossa on negatiivinen 0 V.


    • Hitman

      Kyllä noita hesalaisia kuulkas ymmärtää paljon paremmin, kun miettii, mistä ne ottaa juomavetensä. Me täällä keskisuomessa käydään aina kun on mahdollista kusella tuolla Päijänteen rannalla. Sieltä te saatte ne tarvitsemanne vitamiinit ja hivenaineet. Pikkuserkku jakomäestä tulee joskus käymään, niin on parempi kertoa jo ennalta naapurin rouvalle, joka työskentelee avolaitoksella, että ei se niin hullu oo miltä se näyttää, se juo vaan hanavettä. Käyppäs LOT heittämässä kepillinen sinne kiskoille, niin nähdään miten käy!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sinä näet

      kun katsot peiliin?
      Ikävä
      112
      1431
    2. Se helpottaisi oloa jos

      Se toinen tietäisi että molemmat tykkäämme toisistamme. Se on asia mikä vaivaa ja ahdistaa minua vaikka tilanne olisikin
      Ikävä
      88
      1297
    3. Palsta kysely..

      Mikä on mielestäsi hyvä ikäero parisuhteessa? Tulevassa/kuvitteellisessa tulevaisuuden suhteessa, voisitko harkita ”ott
      Sinkut
      135
      1043
    4. Missä väleissä ollaan

      Jatkossa? Vai ollaanko missään? Koetko ikäväksi näkemisen)
      Ikävä
      68
      964
    5. aivan mieletön ikävä

      paha olo 😥🫣 kaipaan sua 😔💔
      Ikävä
      39
      897
    6. Riittääkö vielä

      Pelkät kuvat? 😉
      Ikävä
      71
      863
    7. Haluatko naimisiin kaivattusi kanssa?

      Alttarille astelette
      Ikävä
      97
      857
    8. Mitä toivot

      Välienne olevan?
      Ikävä
      75
      846
    9. Haluaisin nainen vain välillä heilutella peittoa sinun kanssa

      Mutta kuitenkin oltaisiin uskollisia toisillemme.
      Ikävä
      54
      822
    10. Ihmeellistä millaisissa tilanteissa ajatukset kulkuun sinuun

      Eilen seurasin kun ihmiset ajoivat kaupan parkkipaikalle ja menivät yhdessä kauppaan. Iski jotenkin ikävä. Mietin että
      Ikävä
      39
      774
    Aihe