Metron kiskolle kuseminen

lot

Kummallisia vapputapahtumia: kampin metroasemalla mies kusee metron raiteille. Metro ilmestyy tynnelista sen verran vikkelään, että kuski on saada oman osuutensa.

http://www.nettilinja.fi/~ahellman/metro/turva.htm kertoo metron spekseiksi seuraavaa: tasasähkö 750 V, plusnapa virtakiskossa, miinusnapa kiskoissa.

Varsin voimakas jännite, siis.

KYSYMYS: onko mainitulla tavalla mahdollista kusta itseään kuoliaaksi?

-- lot

11

5815

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sulevi

      ittensä tappaminen kusemalla onniistunu.Ehkä sitten jos makaa kiskoollan ja kusee valtavan lammikon allensa saattas onnistuu?

      • spede

        Miten helkkarissa se onnistuisi? Onko joku täällä saanut joskus virran kulkemaan kaukosäätimessa eristämällä plusnavan ja laittamalla sen jälkeen patterin sisään? Siinä kiskolla makaamisella tuskin on siis mitään vaikutusta asian etenemiseen. Pitäisi saada suljettua koko virtapiiri. Käsi kiskoon ja toinen sinne virtakiskoon, jos sinne nyt pystyy vaan koskemaan. Siinä vaiheessa irtoaa jo hyvin.


    • muttei ihmisten aikana

      Niin miinusnapa kiskossa, ts. ratakiskossa.
      virtakisko on erikseen eikä ole ns. ratakisko jolla pyörä kulkee.
      No siitä vain loruttelemaan se helpottaa.
      Itse kyllä käyn veskissä.

      • lot

        Katsomisen ja hämmästelyn lisäksi jäin lähinnä harjoittamaan akateemista pohdiskelua, onko mahdollista kytkeä itsensä osaksi metron virtapiiriä aloituksessa mainitulla tavalla. Metroaseman tekninen rakenne ei ole minulle lihaa pässin, joten siksipä kyselen täällä.

        Maanpäällisillä osuuksilla virtajohdin on aivan varmasti suojattu hyvin kosteutta vastaan, muutenhan sateella tulisi aina oikosulku. Onko maanalaisilla metroasemmilla sama tilanne? Todennäköisesti on, mutta arvostaisin silti tyhjentävää "Kirstin Palsta":maista vastausta aiheesta.. :)

        -- lot


      • Joona
        lot kirjoitti:

        Katsomisen ja hämmästelyn lisäksi jäin lähinnä harjoittamaan akateemista pohdiskelua, onko mahdollista kytkeä itsensä osaksi metron virtapiiriä aloituksessa mainitulla tavalla. Metroaseman tekninen rakenne ei ole minulle lihaa pässin, joten siksipä kyselen täällä.

        Maanpäällisillä osuuksilla virtajohdin on aivan varmasti suojattu hyvin kosteutta vastaan, muutenhan sateella tulisi aina oikosulku. Onko maanalaisilla metroasemmilla sama tilanne? Todennäköisesti on, mutta arvostaisin silti tyhjentävää "Kirstin Palsta":maista vastausta aiheesta.. :)

        -- lot

        Aikamoinen kusija saa olla, että onnistuu virtapiirin sulkemaan. Helsingin metron virtakisko on koteloitu siihen keltaiseen muoviin. Metrojuna ottaaa virran kiskon avoimelta alapinnalta. Se, että sinne saa kustua vaatii vähintään laskeutumisen radalle ja sittenkin pitää makoilla virtakiskon läheisyydessä ja kuseksia yläviistoon.


      • lot
        Joona kirjoitti:

        Aikamoinen kusija saa olla, että onnistuu virtapiirin sulkemaan. Helsingin metron virtakisko on koteloitu siihen keltaiseen muoviin. Metrojuna ottaaa virran kiskon avoimelta alapinnalta. Se, että sinne saa kustua vaatii vähintään laskeutumisen radalle ja sittenkin pitää makoilla virtakiskon läheisyydessä ja kuseksia yläviistoon.

        .. kiitokset siis.

        -- lot


    • tupu1771

      Kun kustiin paimenlankaan niin siitä sai huonolla säkällä aika jysärin. Se voitti joka kusi lähempää eikä jysähtäny. Eiks siis sama olisi mahdollista myös metron virtakiskosta???

      • volttia enemmä

        Eli sähköpaimen tekee usein millin parin kipinänkin, salaisuus on korkea jännite mutta pieni energia. Ettei aitaan tarttunut eläin kuolisi. On kyllä raportoitu aitaan takertuneen nautaeläimen sydänkohtauksia, mutta ei pitäisi ihmiselle olla vaaraa.


      • xxy
        volttia enemmä kirjoitti:

        Eli sähköpaimen tekee usein millin parin kipinänkin, salaisuus on korkea jännite mutta pieni energia. Ettei aitaan tarttunut eläin kuolisi. On kyllä raportoitu aitaan takertuneen nautaeläimen sydänkohtauksia, mutta ei pitäisi ihmiselle olla vaaraa.

        Ei ole plus- ja miinuskiskoja. Metro kulkee vaihtosähkön avulla. Ns. virtakisko ajaa saman asian, kuin sähköradan ajolanka. Molemmissa kiskot ovat maapotentiaalissa, eli maissa. niissä ei ole jännitettä käytännössä. Paitsi jos on useampi kiskon (paluukiskon)maadoitus irti. Ja samalla myös kiskojatkon (sidekiskon) yhdyslenkkejä irti.Sähkörata on siten rakennettu, että tällaisia ei pääse syntymään. Radat sähkölaitteineen tarkastetaan säännöllisesti ja korjataan tarvittaessa nopeastikin. Sitä varten on mm. rautateillä on jatkuvassa lähtövalmiudessa "vikapartioita "24h/vrk.Alueittain. Se on erittäin ammattitaitoinen ja tekee vaativaa ja vastuunalaista työtä.Myös junaliikenteen aikana.Kaikki työ ei ole suinkaan "radalla seisomista". Tällä saadaan häiriöajat mahdollisimman lyhyiksi ja junat kulkemaan mahdollisimman hyvin aikataulujen mukaan, sekä turvallisesti.Tuota työtä voi hyvin verrata siihen porukkaan, joka saa lentokoneet pysymään ilmassa, hallitusti.


      • Rjfrhjgfgghjjjjjj
        xxy kirjoitti:

        Ei ole plus- ja miinuskiskoja. Metro kulkee vaihtosähkön avulla. Ns. virtakisko ajaa saman asian, kuin sähköradan ajolanka. Molemmissa kiskot ovat maapotentiaalissa, eli maissa. niissä ei ole jännitettä käytännössä. Paitsi jos on useampi kiskon (paluukiskon)maadoitus irti. Ja samalla myös kiskojatkon (sidekiskon) yhdyslenkkejä irti.Sähkörata on siten rakennettu, että tällaisia ei pääse syntymään. Radat sähkölaitteineen tarkastetaan säännöllisesti ja korjataan tarvittaessa nopeastikin. Sitä varten on mm. rautateillä on jatkuvassa lähtövalmiudessa "vikapartioita "24h/vrk.Alueittain. Se on erittäin ammattitaitoinen ja tekee vaativaa ja vastuunalaista työtä.Myös junaliikenteen aikana.Kaikki työ ei ole suinkaan "radalla seisomista". Tällä saadaan häiriöajat mahdollisimman lyhyiksi ja junat kulkemaan mahdollisimman hyvin aikataulujen mukaan, sekä turvallisesti.Tuota työtä voi hyvin verrata siihen porukkaan, joka saa lentokoneet pysymään ilmassa, hallitusti.

        Älä höperehdi. Metrossa on invertteri joka muuttaa virtakiskon positiivisen 750VDC oikosulkumoottorin käyttämäksi vaihtovirraksi jonka taajuutta säädetään tehon säätämiseksi. Kiskossa on negatiivinen 0 V.


    • Hitman

      Kyllä noita hesalaisia kuulkas ymmärtää paljon paremmin, kun miettii, mistä ne ottaa juomavetensä. Me täällä keskisuomessa käydään aina kun on mahdollista kusella tuolla Päijänteen rannalla. Sieltä te saatte ne tarvitsemanne vitamiinit ja hivenaineet. Pikkuserkku jakomäestä tulee joskus käymään, niin on parempi kertoa jo ennalta naapurin rouvalle, joka työskentelee avolaitoksella, että ei se niin hullu oo miltä se näyttää, se juo vaan hanavettä. Käyppäs LOT heittämässä kepillinen sinne kiskoille, niin nähdään miten käy!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mihin kaivattusi

      Ja sinun juttusi kaatui?
      Ikävä
      167
      7457
    2. En löydä sinua

      En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k
      Ikävä
      26
      4228
    3. Ketä julkkista

      kaivattunne muistuttaa?
      Ikävä
      50
      3838
    4. Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän

      Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi
      Maailman menoa
      151
      3235
    5. Opettelen sun jokaisen virheen

      ja rakastan sua.
      Ikävä
      51
      2986
    6. Miten, milloin

      Se onnistuisi sun luona
      Ikävä
      49
      2599
    7. Ne oli ne hymyt

      Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä
      Ikävä
      26
      2376
    8. Hajoaako persut kuten 2017?

      https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen
      Maailman menoa
      273
      2059
    9. Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle

      IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt
      Kankaanpää
      55
      2015
    10. Mitä haluat oikeasti

      Mun ymmärtävän? Sitäkö ettet rakasta ja ole valmis mihinkään?
      Ikävä
      29
      1916
    Aihe