Näin toissa yönä järkyttävää unta, enkä sen jälkeen ole nukkunut. Olen 3 lapsen töitä tekevä ja samalla opiskeleva yh, lapset ovat iältään 2,3 ja 8. Keskimmäinen on tyttö. En edes tarkkaan muista miten kaikki unessa kävi, mutta puistattaa ja itkettää se tunne vieläkin. Ensin muka kuoli 2-vuotias poikani tapaturmaisesti ja sitten vajaan vuoden perästä tytär. Tyttären kuolema jäi enemmän mieleen, ikkunasta sen näin, enkä voinut auttaa. Sitten itkin "äidin ainoaa lasta". 8-vuotiasta ei unessa ollutkaan, vain nämä kaksi. Olen mielestäni kohdellut jokaista tasavertaisesti, mutta pojat ovat ehkä vaatineet paapomista enemmän..tai sitten niitä on tullut paapottua enemmän. Podenko siis alitajuisesti huonoa omaatuntoa tyttären kasvatuksesta vai uranluomisesta, mitä tämä on? En todellakaan toivo tälläisiä unia kenellekkään!!!!
Lapsen kuolema unessa
2
8684
Vastaukset
- tulkintaa
Usein unissa ilmiöt kärjistyvät äärimmilleen. Unista voi päätellä oman elämänsä ja alitajuntansa asioita, mutta niitä ei saa silti ottaa LIIAN vakavasti.
Ei ole tavatonta, että äiti näkee unta esimerkiksi lapsensa/lastensa murhaamisesta, tai toisaalta lapsensa/lastensa kanssa rakastelemisesta. Ärtymys saattaa unessa ilmetä vihan äärimmäisenä muotona, murhana. Toisaalta rakkaus saattaa ilmetä rakkauden äärimmäisyytenä, eli rakasteluna.
Sinulla ei unessasi ollut näin, mutta uskon, että tämä esimerkki auttaa ajattelun "pointin" hahmottamisessa. Miksi tyttäresi 'kuolema' jäi enemmän mieleen? Näin yhtäkkiä voisi ajatella ihan yksinkertaisesti, että tyttäresi on AINOANA tyttärenä "ainutlaatuisempi" kuin poikasi, ja tätä ajatusta uni korostaa. Toisaalta saattaisit pelätä tyttäresi tulevaisuuden puolesta; miten tämä tulee pärjäämään vanhempana, pystytkö olemaan nimenomaan naisen malli tyttärellesi? Tämä saattaa aiheuttaa enemmän stressiä ja paineita kuin poikien kasvattaminen, johtuen juurikin siitä, että poikia sinulla on useampia. Kenties siksi unessa korostui avuttomuuden tunne et pystynyt estämään tyttäresi julmaa kohtaloa.
Unet osaavat olla todella karmaisevia ja häiritä ajatuksia valveillakin. Vaikka niillä useimmiten onkin jokin alitajuinen yhteys, on niitten tulkinta joskus varsin hankalaa, eikä todellakaan mitenkään yksiselitteistä. Edellä esittämäni malli on vain yksi mahdollinen. "Oikean" selityksen löytämiseen tarvitsisi tietää paljon enemmän elämäntilanteesta ja yksilöntunnemaailmasta noin yleensä.
Ei näitten unien takia tarvitse "uniaan menettää", vaikkakin niitten pohtiminen mahdollisesti tarvittaessa vaikka jonkun oikean ammattilaisenkin kanssa saattaa avata ovia uudelle itsensä ymmärtämiselle ja ajattelulle.
Olen puhunut. :)
Onnea ja menestystä! 3 lapsen OPISKELEVANA yh:na oleminn ei varmasti ole aina helppoa. Paljon voimia lykkyä tykö sulle!- janzba5
toisaalta unessa lapsen kuolema voi tarkoittaa myös että on hyvin suojelevainen, ehkä liiankin..:=)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1201757
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991578Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy461094Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?43964Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M29929Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm50846Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s44802Olet myös vähän ärsyttävä
Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.37780Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56778Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet37760