Psykedeelinen aamupala

The-Final-Cut

Alan's Pyschedelic Breakfast. Aika psyke -biisi, vai mitä?

On muuten vähän ehkä aliarvostettu albumi tuo Atom Heart Mother. Täynnä hyviä sävellyksiä ja loistavia teoksia. Mielestäni se on loistava albumi. Mitä tuumitte?

Tällä albumilla alkavat sounditkin kuulostaa melkoisen hyviltä ja kansitaidehan on upeaa :)

10

944

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Aoxomoxoa

      Onhan se hyvä, mutta vähän laahaava. Kumma nimimerkki sulla muuten, Floydin viheliäisimmän levyn mukaan. Tosin enemmänhän se on Watersin soolotrippi.

      • greenaway

        mun mielestä Gilmourin soolotripit.

        Mutta joo, Atom Heart Mother on hieno kappale, If on nätti, Summer 68 on kiva, Fat Old Sun vasta kaunis onkin ja tuo aamiainen on todellakin miellyttävän psykedeelinen, ja kun kokonaisuus toimii, niin mikäs siinä? Mutta ei tuo ehkä ihan semmonen Floydi oo joka menee millon vaan aamupalaks, niinku esimerkiks Wish You Were Here. Ehkä vähän raskaampi? Kansi on kyllä ihan.. hieno? Hyvä, hyvä levy, tulee mieleen viime talvi, kun meijän taloa remontoitiin ja täällä tyhjissä holveissa kaiku Atom Heart Mother ja katottiin veljen kanssa Chaplinin Kidia ja kävin tennishallilla suihkussa... Öö, okei, meen nukkumaan -->


      • The-Final-Cut

        The Final Cut on loistava albumi. Mutta sehän on mielipideasia. The Final Cut toimii ainakin paremmin kuin "Gilmourin" A Momentary Lapse Of Reason & The Division Bell.

        Gilmour soittaa The Final Cut -albumilla muutamia hienoja sooloja joten täysin Watersin tuotokseksi sitä ei voi sanoa. Ja se on muutenkin ihan hyvä "jatko" The Wall -albumille.


      • Aoxomoxoa
        The-Final-Cut kirjoitti:

        The Final Cut on loistava albumi. Mutta sehän on mielipideasia. The Final Cut toimii ainakin paremmin kuin "Gilmourin" A Momentary Lapse Of Reason & The Division Bell.

        Gilmour soittaa The Final Cut -albumilla muutamia hienoja sooloja joten täysin Watersin tuotokseksi sitä ei voi sanoa. Ja se on muutenkin ihan hyvä "jatko" The Wall -albumille.

        En kerran kuulen jonkun kehuvan The Final Cutia. Makuasia teitysi ja perustelit kyllä pätevästi.=)


    • Arnold Layne

      Täällä kun nyt keskustellaan albumeista, niin kolahtaako kenellekään Relicsiltä vaikka Paintbox tai Remember a day?

      • greenaway

        Niin todellakin, kun tuo on yksi niistä Floyd -albumeista, joita minulla ei vielä ole, niin voisiko joku kertoa, että onko se ihan normaali albumi vai joku kokoelma tai vastaava? Kannataako sitä hankkia?


      • The-Final-Cut
        greenaway kirjoitti:

        Niin todellakin, kun tuo on yksi niistä Floyd -albumeista, joita minulla ei vielä ole, niin voisiko joku kertoa, että onko se ihan normaali albumi vai joku kokoelma tai vastaava? Kannataako sitä hankkia?

        Se on tavallaan kokoelma, uusia ja vanhoja biisejä. Esim. Tuo Pathbox on uusi kappale, mutta Remember a Day on A Saucerful of Secrets -albumilta.


      • The-Final-Cut
        The-Final-Cut kirjoitti:

        Se on tavallaan kokoelma, uusia ja vanhoja biisejä. Esim. Tuo Pathbox on uusi kappale, mutta Remember a Day on A Saucerful of Secrets -albumilta.

        Paintbox* siis...


      • Cortooba
        The-Final-Cut kirjoitti:

        Paintbox* siis...

        The Wall Live in Berlin.Siitä muurinmurtamis konsertista tehty levy on myös todella hyvä.huippu artistit vetää huippu levyä.Vieläkun saisi sen jostakin Diiviidiinä


      • The-Final-Cut
        Cortooba kirjoitti:

        The Wall Live in Berlin.Siitä muurinmurtamis konsertista tehty levy on myös todella hyvä.huippu artistit vetää huippu levyä.Vieläkun saisi sen jostakin Diiviidiinä

        Onhan se tosi hieno konsertti. Mua ehkä vähän häiritsee tuo sessiomuusikoiden määrä. Vaikka useimmat vetävätkin ihan hienosti. Gilmourin soolot menee kyllä päin persettä. Useimmat ainakin, esim. Young Lust.
        Saa nähdä että meinaako Waters jatkossa vielä esittää The Wallin... Olisi kyllä upea nähdä Pink Floyd esittämässä sitä, Watersin kera. Tuskimpa sitä enää koskaan nähdään.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8316
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      39
      2529
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2253
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      1929
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1654
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1489
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1452
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1389
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1272
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe