Ajokielto

pasi

Neurologi määräsi mulle 12kk ajokiellon. Johtuen lievistä paikallisista epi kohtauksista. Vuoden aikan ollu pari kohtausta. Määräsi myös lääkityksen

Nyt mietin tässä että ilmoittaakohan lääkäri tästä poliisille. Pitääkö minun mahdollisesti viedä ajokortti poliisille?

Uuden lain mukaan lääkäri on ilm.velvollinen kun ajokielto on pysyvä tai pysyväisluontoinen.
Joten jos on 12kk tilapäinen ajokielto, onko lääkäri silti ilm.velvollinen? Vai lasketaanko tämä 12kk pysyväisluotoiseksi?

En hoksannu kysyä näistä lääkäriltä kun meni vähä pasmat sekasi kun määräsi ajokiellon.

67

4165

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ei rangaistavaa

      Itse olen aina ajellut ajokiellonkin aikana. Poliisi ei korttia ole koskaan pois pyytänyt. Pari kertaa on kyllä ratsiassa pyytänyt näyttämään, mutta ei heillä ole ollut mitään sanomista.

      Eli se on ihan susta kiinni, paljonko annat epilepsiasi elämääsi haitata.

      • netta

        vaan mene ajamaan autoa niinkauan kun ajokielto on voimassa,kyllä se lääkäri sitten sanoo kun saat taas ajaa,entä jos saat kohtauksen kun ajat ja vahingoitat jotain sivullista.minulla ajokielto ollut jo 2,5 vvuotta ja eipä taida ajajaa enää tulla,vaikka työn puolesta kortin tarvitsisinkin.


      • Hugo

        Hieman ihmetyttää sitten käytännöt. Asiasta on paljon kirjoitettu edellä ja poliisi kyllä ottaa yhteyttä ja luulisi, että jos pysäytetään, niin poliisi näkee ajokiellon. Syytä poliisi ei tiedä, mutta jos lääkäri on sen poliisille ilmoittanut, niin käsittääkseni ratsiassa näkyy poliisin tietokkoneella/kännykällä, jos ottavat selvää.


      • Ansku21

        en asu tuon idiootin kanssa samalla paikkakunnalla joka ajaa ajokiellon aikana ja lisäksi rohkaisee toistakin tekemään niin.

        Ajokielto tulee esiin jos ajat viimeistään jos ajat kolarin ja siitä seuraukset onkin sitten mukavat.

        Miehelläni oli myös epilepsian vuoksi ajokielto 3 kk ,ajokortti oli lompakossa mutta näkyi poliisien rekisterissä.


      • mutta ei sillä tarvitse loistaa.


      • Epikuski
        Pärre kirjoitti:

        mutta ei sillä tarvitse loistaa.

        Voihan sitä ajaa vaan kaupungissa tai taajamassa. Silloin nopeudet pysyy pieninä ja loukkaantumisen todennäköisyys on pieni. Ja iso auto parantaa tilannetta.


      • Epikuski kirjoitti:

        Voihan sitä ajaa vaan kaupungissa tai taajamassa. Silloin nopeudet pysyy pieninä ja loukkaantumisen todennäköisyys on pieni. Ja iso auto parantaa tilannetta.

        Miten joku voi edes ehdottaa tuollaista?!?

        Tuleeko mieleen, että mahdollisen kohtauksen aikana saatat painaa kaasupoljinta ja ajaa vaikkapa jalankulkijan yli???

        Ei autolla tarvitse olla kova vauhti, jos alle jää pikkulapsi.


      • Ansku21
        Epikuski kirjoitti:

        Voihan sitä ajaa vaan kaupungissa tai taajamassa. Silloin nopeudet pysyy pieninä ja loukkaantumisen todennäköisyys on pieni. Ja iso auto parantaa tilannetta.

        ei olisi kuin 2 km/h niin kun oikeeseen paikkaan tönäsee niin se on henki pois.Kokemusta kyllä on mutta epi ei ollut osallisena kun minä en ajanut.11-vuotiaalta koululaiselta meni henki.Niskat murtu. ja se oli siinä.

        Elämä jatkuu,mitä tästä opimme älä koskaan tule 120 lasissa valtatien yli.


      • Anonyymi
        Epikuski kirjoitti:

        Voihan sitä ajaa vaan kaupungissa tai taajamassa. Silloin nopeudet pysyy pieninä ja loukkaantumisen todennäköisyys on pieni. Ja iso auto parantaa tilannetta.

        Kaupunki ja taajama tarkoittaa myös enemmän ihmisiä ympärillä. Saat poissaolon suojatien lähellä, olet pihalla ja ajat suojatietä käyttäviä päin. Graah mitä ajattelua.


    • Aurinko

      Eli ei ilmoiteta poliisille, koska ajokyky ei ole pysyvästi heikentynyt. Itse sain ajokiellon onneksi tingittyä 4 kuukauteen.

      • Miehekäs mies

        Minä sain tingittyä 3 kuukauteen. :D Ei ole mitenkään kovin tarkasti saneltu kuinka kauan ajokiellon pitää kestää. Toiset vaan tyytyy 12 kuukauden ajokieltoon ja toiset saa vain 3 kk.

        Pitää uskaltaa lirkutella vietteleviä sanoja nuoren naislääkärin korvaan... :D


      • Hugo
        Miehekäs mies kirjoitti:

        Minä sain tingittyä 3 kuukauteen. :D Ei ole mitenkään kovin tarkasti saneltu kuinka kauan ajokiellon pitää kestää. Toiset vaan tyytyy 12 kuukauden ajokieltoon ja toiset saa vain 3 kk.

        Pitää uskaltaa lirkutella vietteleviä sanoja nuoren naislääkärin korvaan... :D

        Mielenkiintoista olisi tietää, että miten onnistut hurmaamaan itsellesi etuja Berlusconin tyyliin Tarja Haloselta elintarvikeviraston sijoittamiskiistassa. Berlusconikin väitti, että käytti hurmurin taitojaan.


      • pasi
        Miehekäs mies kirjoitti:

        Minä sain tingittyä 3 kuukauteen. :D Ei ole mitenkään kovin tarkasti saneltu kuinka kauan ajokiellon pitää kestää. Toiset vaan tyytyy 12 kuukauden ajokieltoon ja toiset saa vain 3 kk.

        Pitää uskaltaa lirkutella vietteleviä sanoja nuoren naislääkärin korvaan... :D

        Kaikilla ei ole nerologina nuorta naislääkäriä=)
        Toki olisi voinu kyllä vähä tinkiä tästä ajokiellosta että onko tuo 12kk niin ehdoton juttu. Yllätyin niin että ei siinä tullu mitää mieleen.

        Mutta luulisin että ei yleensä ajokielto lyhene kun laki sanoo selkeesti että 12 kuukautta ajokieltoa. Ajakiellot vois kyllä katsoa tapauskohtaisesti.

        Ja minun tapauksessa nuo kohtaukset on ollu niin lieviä. pari pientä kohtausta vuodenaikana. Vasemmassa pohkeessa ollu paikallinen epi kohtaus.

        Lääkärillä ei ole mitään muuta todistetta kuin minun sana. Ja minun tuntemuksien mukaan on tehny diagnoosin että oireet viittaa epileptiseen kohtaukseen.

        Nyt mietin sitäkin että entäpä jos minä syön nyt turhan takia nuita lääkkeitä. Kaippa lääkärit tietä mitä tekevät.


      • sopeutukaa
        pasi kirjoitti:

        Kaikilla ei ole nerologina nuorta naislääkäriä=)
        Toki olisi voinu kyllä vähä tinkiä tästä ajokiellosta että onko tuo 12kk niin ehdoton juttu. Yllätyin niin että ei siinä tullu mitää mieleen.

        Mutta luulisin että ei yleensä ajokielto lyhene kun laki sanoo selkeesti että 12 kuukautta ajokieltoa. Ajakiellot vois kyllä katsoa tapauskohtaisesti.

        Ja minun tapauksessa nuo kohtaukset on ollu niin lieviä. pari pientä kohtausta vuodenaikana. Vasemmassa pohkeessa ollu paikallinen epi kohtaus.

        Lääkärillä ei ole mitään muuta todistetta kuin minun sana. Ja minun tuntemuksien mukaan on tehny diagnoosin että oireet viittaa epileptiseen kohtaukseen.

        Nyt mietin sitäkin että entäpä jos minä syön nyt turhan takia nuita lääkkeitä. Kaippa lääkärit tietä mitä tekevät.

        tuleehan tämä ajokielto säännöllisesti esiin täällä,et lopettakoon jokainen epileptikko ajamisen!.


      • Ansku21
        sopeutukaa kirjoitti:

        tuleehan tämä ajokielto säännöllisesti esiin täällä,et lopettakoon jokainen epileptikko ajamisen!.

        itselläni ei ole ajokorttia ja vaikka joskus saisinkin sen niin en ajaisi.Pyörällä olen minä se joka jään alle näin hyvä ei toisinpäin.Liian iso riski vaikka joskus kotauksettomaksi tulisinkin.


      • timanttimies
        Ansku21 kirjoitti:

        itselläni ei ole ajokorttia ja vaikka joskus saisinkin sen niin en ajaisi.Pyörällä olen minä se joka jään alle näin hyvä ei toisinpäin.Liian iso riski vaikka joskus kotauksettomaksi tulisinkin.

        mä oon ajanu kohta 20 vuotta ympäri eurooppaa,ja kuljettanu lumiauraa ja muita työkoneita,eikä oo tullu yhtää kolaria,kyl se ajo-ja elämäntavasta riippuu et kolhiiko,et turha on räkänokkien soittaa suutaan


      • Ansku21
        timanttimies kirjoitti:

        mä oon ajanu kohta 20 vuotta ympäri eurooppaa,ja kuljettanu lumiauraa ja muita työkoneita,eikä oo tullu yhtää kolaria,kyl se ajo-ja elämäntavasta riippuu et kolhiiko,et turha on räkänokkien soittaa suutaan

        kehumisen aihe "olen ajanut 20 vuotta ympäri eurooppaa,ja kuljettanu lumiauraa ja muita työkoneita,eikä oo tullu yhtää kolaria".

        Ja mitä räkänokkia ai sinä vai?
        Miehekkyyttäsikö luulet nostattavasi tuolla kehumisella?
        Täytyy sanoa että sinä ja KAIKKI muutkin ajokiellosta piittaamattomat ihmiset olette itsekeskeisiä ihmisiä ja vain oma napa on tärkein.Millään muulla ei ole väliä.


      • milloin voi ajaa
        Ansku21 kirjoitti:

        kehumisen aihe "olen ajanut 20 vuotta ympäri eurooppaa,ja kuljettanu lumiauraa ja muita työkoneita,eikä oo tullu yhtää kolaria".

        Ja mitä räkänokkia ai sinä vai?
        Miehekkyyttäsikö luulet nostattavasi tuolla kehumisella?
        Täytyy sanoa että sinä ja KAIKKI muutkin ajokiellosta piittaamattomat ihmiset olette itsekeskeisiä ihmisiä ja vain oma napa on tärkein.Millään muulla ei ole väliä.

        Kyllä jokainen MIES itse tietää milloin voi ajaa turvallisesti. Mä itse ajan vain päivällä ja silloinki vain, jos olo on virkeä.


      • timanttimies kirjoitti:

        mä oon ajanu kohta 20 vuotta ympäri eurooppaa,ja kuljettanu lumiauraa ja muita työkoneita,eikä oo tullu yhtää kolaria,kyl se ajo-ja elämäntavasta riippuu et kolhiiko,et turha on räkänokkien soittaa suutaan

        Itse olen ajanut painoluokaltaan ~650-18000kg ajoneuvoja, mutta silti en ole mikään räkänokka.

        Ei se vahinko välttämättä tule ennen kohtausta ja tullessaan jos sinä olet kolariin syyllinen ja käy selville mahdollinen ajokieltosi, niin toivottavasti lompakossasi riittää euroja.

        Tosin alan pikkuhiljaa epäilemään ettet ole edes epileptikko, kun olen kirjoituksiasi lukenut tai sitten lääketasapainosi on päin p...että.


      • milloin voi ajaa kirjoitti:

        Kyllä jokainen MIES itse tietää milloin voi ajaa turvallisesti. Mä itse ajan vain päivällä ja silloinki vain, jos olo on virkeä.

        on myös silloin olemassa.


      • Täällä toinen epäilijä
        Pärre kirjoitti:

        Itse olen ajanut painoluokaltaan ~650-18000kg ajoneuvoja, mutta silti en ole mikään räkänokka.

        Ei se vahinko välttämättä tule ennen kohtausta ja tullessaan jos sinä olet kolariin syyllinen ja käy selville mahdollinen ajokieltosi, niin toivottavasti lompakossasi riittää euroja.

        Tosin alan pikkuhiljaa epäilemään ettet ole edes epileptikko, kun olen kirjoituksiasi lukenut tai sitten lääketasapainosi on päin p...että.

        Mä epäilen samaa kun Pärre, että Timanttimies ei ees oo epileptikko. Sen on pakko vaan täällä leveillä ja herjailla muille.


      • Hugo
        sopeutukaa kirjoitti:

        tuleehan tämä ajokielto säännöllisesti esiin täällä,et lopettakoon jokainen epileptikko ajamisen!.

        Harmillista lukijoille, että ei viitsi vaivautua muiden vuoksi. Kovasti kyllä muiden käytöstä tuomitset.


      • Hugo
        Ansku21 kirjoitti:

        kehumisen aihe "olen ajanut 20 vuotta ympäri eurooppaa,ja kuljettanu lumiauraa ja muita työkoneita,eikä oo tullu yhtää kolaria".

        Ja mitä räkänokkia ai sinä vai?
        Miehekkyyttäsikö luulet nostattavasi tuolla kehumisella?
        Täytyy sanoa että sinä ja KAIKKI muutkin ajokiellosta piittaamattomat ihmiset olette itsekeskeisiä ihmisiä ja vain oma napa on tärkein.Millään muulla ei ole väliä.

        No kai nyt Timantin tyylin jo tunnet. Onhan hyvinkin faktaa, että hän ei syö lääkkeitä ja epilepsia on hänellä hallussa. Työmieshän hän on ollut, jos noin paljon ajanut. En voi moittia niin hirveesti kuin sinä teet.


      • Hugo
        Pärre kirjoitti:

        on myös silloin olemassa.

        Itsekin tiedät, että myös pyöräilemällä olet vaarantanut ihmisiä... onhan kohtausvaara siinäkin. Oikeasti neurologit määräävät epilepsiaa sairastaville liian paljon ajokieltoja verrattuna mm. dementikkoihin. Tästä varmaan ollaan yhtä mieltä ja sairauskohtaukseen on tai muuhun kohtaukseen tai mm. ylinopeuteen on tai riskiin on vaara terveilläkin.

        Jos ei ole ajokykyinen, niin kyllä sen tosiaan itse parhaiten tietää, jos ei ole aivan sekaisin. Lähtökohtaisesti epileptikoista ei voida mielestäni ajatella, että ne he ovat sekaisin päästään ja eivät osaisi arvioida tekojensa seurauksia ja tarvitsivat holhousta tai edunvalvontaa.

        Onhan epilepsian hoidossa potilaalla tärkein asema... paras hoito on neurologien mielestä itsestään huolehtiminen. Toivottavasti ymmärsit tai yritit ymmärtää pointtini.


      • Hugo
        Pärre kirjoitti:

        Itse olen ajanut painoluokaltaan ~650-18000kg ajoneuvoja, mutta silti en ole mikään räkänokka.

        Ei se vahinko välttämättä tule ennen kohtausta ja tullessaan jos sinä olet kolariin syyllinen ja käy selville mahdollinen ajokieltosi, niin toivottavasti lompakossasi riittää euroja.

        Tosin alan pikkuhiljaa epäilemään ettet ole edes epileptikko, kun olen kirjoituksiasi lukenut tai sitten lääketasapainosi on päin p...että.

        Käsittääkseni Timanttimies on sanonut saavansa kohtauksia, mutta ei käytä lääkitystä. Hänellä on joku oma keino. Oliko se alkoholi vai mikä... se on jäänyt epäselväksi. Hiivaa ainakin alkoholilla paransi. Sitä en sitten tiedä, että mitä se on.


      • Ansku21
        Pärre kirjoitti:

        Itse olen ajanut painoluokaltaan ~650-18000kg ajoneuvoja, mutta silti en ole mikään räkänokka.

        Ei se vahinko välttämättä tule ennen kohtausta ja tullessaan jos sinä olet kolariin syyllinen ja käy selville mahdollinen ajokieltosi, niin toivottavasti lompakossasi riittää euroja.

        Tosin alan pikkuhiljaa epäilemään ettet ole edes epileptikko, kun olen kirjoituksiasi lukenut tai sitten lääketasapainosi on päin p...että.

        kans jo sen "en käytä lääkkeitä, vaikka saan kohtauksia jälkeen"


      • Ansku21
        Hugo kirjoitti:

        Harmillista lukijoille, että ei viitsi vaivautua muiden vuoksi. Kovasti kyllä muiden käytöstä tuomitset.

        sun oman kirjoittamisen laita?


      • Hugo
        Ansku21 kirjoitti:

        sun oman kirjoittamisen laita?

        Enkös minä kirjoita selkeästi? Sopeutukaa ei mielestäni, mutta asiasta voidaan olla erimieltä.


      • netta
        milloin voi ajaa kirjoitti:

        Kyllä jokainen MIES itse tietää milloin voi ajaa turvallisesti. Mä itse ajan vain päivällä ja silloinki vain, jos olo on virkeä.

        kun sen huonon olon tietäisikin aamulla,mutta kun se tullee yllättäen ,eikä siihen tarvitse muuta kuin vilkkuva auringon valo puiden raosta niin jos ratissa olisin niin metsään menisin.


      • timanttimies
        Pärre kirjoitti:

        on myös silloin olemassa.

        turhaan


      • timanttimies
        Ansku21 kirjoitti:

        kehumisen aihe "olen ajanut 20 vuotta ympäri eurooppaa,ja kuljettanu lumiauraa ja muita työkoneita,eikä oo tullu yhtää kolaria".

        Ja mitä räkänokkia ai sinä vai?
        Miehekkyyttäsikö luulet nostattavasi tuolla kehumisella?
        Täytyy sanoa että sinä ja KAIKKI muutkin ajokiellosta piittaamattomat ihmiset olette itsekeskeisiä ihmisiä ja vain oma napa on tärkein.Millään muulla ei ole väliä.

        peiliin


      • timanttimies
        netta kirjoitti:

        kun sen huonon olon tietäisikin aamulla,mutta kun se tullee yllättäen ,eikä siihen tarvitse muuta kuin vilkkuva auringon valo puiden raosta niin jos ratissa olisin niin metsään menisin.

        ei se heti tuu


      • timanttimies
        Pärre kirjoitti:

        Itse olen ajanut painoluokaltaan ~650-18000kg ajoneuvoja, mutta silti en ole mikään räkänokka.

        Ei se vahinko välttämättä tule ennen kohtausta ja tullessaan jos sinä olet kolariin syyllinen ja käy selville mahdollinen ajokieltosi, niin toivottavasti lompakossasi riittää euroja.

        Tosin alan pikkuhiljaa epäilemään ettet ole edes epileptikko, kun olen kirjoituksiasi lukenut tai sitten lääketasapainosi on päin p...että.

        kovettaa


      • timanttimies
        Täällä toinen epäilijä kirjoitti:

        Mä epäilen samaa kun Pärre, että Timanttimies ei ees oo epileptikko. Sen on pakko vaan täällä leveillä ja herjailla muille.

        sanoja


      • timanttimies
        Hugo kirjoitti:

        Käsittääkseni Timanttimies on sanonut saavansa kohtauksia, mutta ei käytä lääkitystä. Hänellä on joku oma keino. Oliko se alkoholi vai mikä... se on jäänyt epäselväksi. Hiivaa ainakin alkoholilla paransi. Sitä en sitten tiedä, että mitä se on.

        tie


      • timanttimies
        Ansku21 kirjoitti:

        sun oman kirjoittamisen laita?

        vanhaa särkemällä


      • timanttimies kirjoitti:

        turhaan

        sinut vasta sitten, kun olet kasvanut aikuseksi.


      • tää on kai sitä
        Pärre kirjoitti:

        sinut vasta sitten, kun olet kasvanut aikuseksi.

        juoksuhautahuumoria t:timantti


      • Ansku21
        tää on kai sitä kirjoitti:

        juoksuhautahuumoria t:timantti

        hemmetin kuivaa semmosta.


      • makunsa,lasi vettä sinne
        Ansku21 kirjoitti:

        hemmetin kuivaa semmosta.

        vaa,nii se piikikaktuski kasvaa t:timantti


      • 1698 viestiä
        Täällä toinen epäilijä kirjoitti:

        Mä epäilen samaa kun Pärre, että Timanttimies ei ees oo epileptikko. Sen on pakko vaan täällä leveillä ja herjailla muille.

        Tämä timanttimies häärii vähä siellä sun täällä näissä suomi24:n keskustelupalstoilla. Häneen on niin tympiintynyt moni kirjoittaja. Hän loukkaa toisia kirjoittajia ihan tahallaan. Ehkäpä se tuo hänelle joitakin euforisia tunteita.
        Veikkailen, että onpi työtön rassukka joka purkaa muutenkin pahan olonsa piikittelemällä muita: haukkumalla mm. vaivaisiksi... Jos haluatte hänen viestejään lukea niin niitähän löytyy. Noin äkkiisti katsoen muistaakseni tasan tuo 1698 viestiä. Ja lisäähän tulee!


      • niin varmaan on
        timanttimies kirjoitti:

        mä oon ajanu kohta 20 vuotta ympäri eurooppaa,ja kuljettanu lumiauraa ja muita työkoneita,eikä oo tullu yhtää kolaria,kyl se ajo-ja elämäntavasta riippuu et kolhiiko,et turha on räkänokkien soittaa suutaan

        NIIN, ENSIN PITÄÄ OLLA REKISTERÖITYNYT SUOMI24:N KÄYTTÄJÄ ENNENKUN PÄÄSEE "IHAILEMAAN TIMANTTIMIESTÄ"

        MINÄ EN JUST NYT VIITTI TÄÄN TIMANTTIMIEHEN TAKIA EDES KIRJAUTUA TÄNNE.

        Jes. Nii...onko Timanttimiehellä epilepsia...niin varmaan ja taitaa olla omatekoisia diagnoosejaki pitkä rivi -nii ja hänen viestien lukijatkin voivat aika selvästi huomata mitä muuta hänellä on vikana. Mutta on se hienoa kun jaksaa istua netissä koko päivän/yön. Sehän kylläkin vaatii voimia...


      • ei varmasti ole
        niin varmaan on kirjoitti:

        NIIN, ENSIN PITÄÄ OLLA REKISTERÖITYNYT SUOMI24:N KÄYTTÄJÄ ENNENKUN PÄÄSEE "IHAILEMAAN TIMANTTIMIESTÄ"

        MINÄ EN JUST NYT VIITTI TÄÄN TIMANTTIMIEHEN TAKIA EDES KIRJAUTUA TÄNNE.

        Jes. Nii...onko Timanttimiehellä epilepsia...niin varmaan ja taitaa olla omatekoisia diagnoosejaki pitkä rivi -nii ja hänen viestien lukijatkin voivat aika selvästi huomata mitä muuta hänellä on vikana. Mutta on se hienoa kun jaksaa istua netissä koko päivän/yön. Sehän kylläkin vaatii voimia...

        Ei siihen "ihailuun" mitään rekisteröitymistä tarvita. Tässä osoite sinne:

        http://galleria.suomi24.fi/timanttimies

        Voitte Timanttimiestä itsekin testata ilman sisäänkirjautumista.

        Timanttimiehen vika on se, ettei löydy useinkaan yhtään mitään hyvää tekstiä. Yksivirkkeisistä viesteistä vähintään puolet on yleensä otsikossa ja nimimerkissä.


      • kirjoittamasi
        1698 viestiä kirjoitti:

        Tämä timanttimies häärii vähä siellä sun täällä näissä suomi24:n keskustelupalstoilla. Häneen on niin tympiintynyt moni kirjoittaja. Hän loukkaa toisia kirjoittajia ihan tahallaan. Ehkäpä se tuo hänelle joitakin euforisia tunteita.
        Veikkailen, että onpi työtön rassukka joka purkaa muutenkin pahan olonsa piikittelemällä muita: haukkumalla mm. vaivaisiksi... Jos haluatte hänen viestejään lukea niin niitähän löytyy. Noin äkkiisti katsoen muistaakseni tasan tuo 1698 viestiä. Ja lisäähän tulee!

        viestit


      • Hugo
        1698 viestiä kirjoitti:

        Tämä timanttimies häärii vähä siellä sun täällä näissä suomi24:n keskustelupalstoilla. Häneen on niin tympiintynyt moni kirjoittaja. Hän loukkaa toisia kirjoittajia ihan tahallaan. Ehkäpä se tuo hänelle joitakin euforisia tunteita.
        Veikkailen, että onpi työtön rassukka joka purkaa muutenkin pahan olonsa piikittelemällä muita: haukkumalla mm. vaivaisiksi... Jos haluatte hänen viestejään lukea niin niitähän löytyy. Noin äkkiisti katsoen muistaakseni tasan tuo 1698 viestiä. Ja lisäähän tulee!

        On sullakin ollut tekemistä, kun olet kaikki laskenut. Niin ajokieltoon palatakseni, tiedätkö monta ajokieltoa on määrätty epilepsiaa sairastaville Suomessa. Varmaaan osaisit senkin laskea jostain?


      • Hugo
        ei varmasti ole kirjoitti:

        Ei siihen "ihailuun" mitään rekisteröitymistä tarvita. Tässä osoite sinne:

        http://galleria.suomi24.fi/timanttimies

        Voitte Timanttimiestä itsekin testata ilman sisäänkirjautumista.

        Timanttimiehen vika on se, ettei löydy useinkaan yhtään mitään hyvää tekstiä. Yksivirkkeisistä viesteistä vähintään puolet on yleensä otsikossa ja nimimerkissä.

        Niin mistä tämä nyt lähti. Anna sinäkin linkki mielummmin sellaiseen, jossa käsitellään ajo-kieltoa ja perusta vaikka sitten oma palstasi, jossa voit haukkua henkilöitä, joita et itse pidä. Saat sinne varmaan paljon muitakin keskustelijoita. Jos oikeasti haittaa, eiköhän tuo ylläpitokin puutu asiaan.


      • pitkä vittu,mä oon yksin
        niin varmaan on kirjoitti:

        NIIN, ENSIN PITÄÄ OLLA REKISTERÖITYNYT SUOMI24:N KÄYTTÄJÄ ENNENKUN PÄÄSEE "IHAILEMAAN TIMANTTIMIESTÄ"

        MINÄ EN JUST NYT VIITTI TÄÄN TIMANTTIMIEHEN TAKIA EDES KIRJAUTUA TÄNNE.

        Jes. Nii...onko Timanttimiehellä epilepsia...niin varmaan ja taitaa olla omatekoisia diagnoosejaki pitkä rivi -nii ja hänen viestien lukijatkin voivat aika selvästi huomata mitä muuta hänellä on vikana. Mutta on se hienoa kun jaksaa istua netissä koko päivän/yön. Sehän kylläkin vaatii voimia...

        sairastanu,ja te kotosiat ette tiedä tuskasta ja epätoivosta mitään t:timantti


      • katsoisit mitä
        ei varmasti ole kirjoitti:

        Ei siihen "ihailuun" mitään rekisteröitymistä tarvita. Tässä osoite sinne:

        http://galleria.suomi24.fi/timanttimies

        Voitte Timanttimiestä itsekin testata ilman sisäänkirjautumista.

        Timanttimiehen vika on se, ettei löydy useinkaan yhtään mitään hyvää tekstiä. Yksivirkkeisistä viesteistä vähintään puolet on yleensä otsikossa ja nimimerkissä.

        puhut t:T


      • YSTÄVÄ,,,
        Hugo kirjoitti:

        Niin mistä tämä nyt lähti. Anna sinäkin linkki mielummmin sellaiseen, jossa käsitellään ajo-kieltoa ja perusta vaikka sitten oma palstasi, jossa voit haukkua henkilöitä, joita et itse pidä. Saat sinne varmaan paljon muitakin keskustelijoita. Jos oikeasti haittaa, eiköhän tuo ylläpitokin puutu asiaan.

        KALLIS T:T


      • MULLA TÄÄLLÄ
        Hugo kirjoitti:

        On sullakin ollut tekemistä, kun olet kaikki laskenut. Niin ajokieltoon palatakseni, tiedätkö monta ajokieltoa on määrätty epilepsiaa sairastaville Suomessa. Varmaaan osaisit senkin laskea jostain?

        T:T


      • Ansku21
        katsoisit mitä kirjoitti:

        puhut t:T

        nilkkaan.tätähän sinä harrastat.


      • Ansku21
        pitkä vittu,mä oon yksin kirjoitti:

        sairastanu,ja te kotosiat ette tiedä tuskasta ja epätoivosta mitään t:timantti

        Mistä sä sen tiedät kun et meitä tunne.


      • Ansku21
        Hugo kirjoitti:

        Enkös minä kirjoita selkeästi? Sopeutukaa ei mielestäni, mutta asiasta voidaan olla erimieltä.

        oon kattonu väärin sori =)


      • tuntee...
        Ansku21 kirjoitti:

        Mistä sä sen tiedät kun et meitä tunne.

        t:T


      • ite täs vaan väsyy
        Ansku21 kirjoitti:

        nilkkaan.tätähän sinä harrastat.

        hyvää yötä


    • Jee

      Jotku lääkärit ilmottaa poliisille, mut ei kaikki. Ite kysyin neuvoa tällä palstalla, mut näien tyyppien kinaamisesta ei saa itelle muuta ku pahan mielen. Siispä, soita neurolle suoraan ja kysy, mitä ne on mieltä asiasta!=)

      • Hugo

        Oletpas kiitollinen avunpyytäjä. Noh jee:D. Jos omalta osaltani olen pahoittanut mielesi, niin olen pahoillani, kun se järkkynyt.


      • leijonamieli
        Hugo kirjoitti:

        Oletpas kiitollinen avunpyytäjä. Noh jee:D. Jos omalta osaltani olen pahoittanut mielesi, niin olen pahoillani, kun se järkkynyt.

        En ala Hugon kanssa kinata. Hiukan tuo avunpyytäjä "Jeen" valitus ihmetyttää. Täällähän jokainen voi kirjoitella ihan mitä haluaa.

        Joskus keskustelu rönsyilee, mutta jokaisen lukijan pitää itse harrastaa kritiikkiä ja hakea tärkeimmät tiedot.

        Ihan kaikki kirjoittajat täällä eivät
        ole lääkäreitä ;)


      • timanttimies

        tietää


      • timanttimies
        leijonamieli kirjoitti:

        En ala Hugon kanssa kinata. Hiukan tuo avunpyytäjä "Jeen" valitus ihmetyttää. Täällähän jokainen voi kirjoitella ihan mitä haluaa.

        Joskus keskustelu rönsyilee, mutta jokaisen lukijan pitää itse harrastaa kritiikkiä ja hakea tärkeimmät tiedot.

        Ihan kaikki kirjoittajat täällä eivät
        ole lääkäreitä ;)

        oikeus vastuuvakuutukseen,ei muuta


      • kohtaus, muttei diagnoosia
        .................... kirjoitti:

        Oletko katsellut?

        http://www.epilepsia.fi/index.phtml?menu_id=239&lang=1
        http://www.epilepsia.fi/chapter_images/1985_Epilepsia_ja_ajokyky.pdf

        Tuolta löytyi tietoa alkuperäisellekin kysyjälle, eli kiitos linkeistä : ). Ymmärsin niin että ilmoitus tehdään jos ajokyvyttömyys kestää hoidosta huolimatta vähintään kaksi vuotta tai epilepsia kohtauksia on ollut vähintään kolme. Mikäli auton kanssa sattuu haaveri, on kuitenkin ajokiellossa oleva itse vastuussa eli vakuutukset eivät korvaa vahinkoja (?) ja joutunee vastaamaan ajo-oikeudetta ajosta? Itsellä kävi niin että sain joulukuussa pari kohtausta viime vuonna, ilmeisesti hirveän stressin ja univelan takia, ja ajokieltoa 3 kk. JOuduin silti ajamaan työmatkat julkisten kulkuyhteyksien puuttuessa, mutta koko ajan peläten että jotain sattuu. Kohtauksia ei kuitenkaan ole ollut ja minulla ei todettu olevan epilepsiaa. Ajokieltoa pitäisi kyllä mielestäni noudattaa, mutta tapauskohtausesti voitaisiin myös arvioida tilannetta eikä tuijottaa vain lakipykäliin. Omalta kohdaltani voin onneksi todeta että mitään ei sattunut.


      • kiire,eikä turhaa ressiä
        kohtaus, muttei diagnoosia kirjoitti:

        Tuolta löytyi tietoa alkuperäisellekin kysyjälle, eli kiitos linkeistä : ). Ymmärsin niin että ilmoitus tehdään jos ajokyvyttömyys kestää hoidosta huolimatta vähintään kaksi vuotta tai epilepsia kohtauksia on ollut vähintään kolme. Mikäli auton kanssa sattuu haaveri, on kuitenkin ajokiellossa oleva itse vastuussa eli vakuutukset eivät korvaa vahinkoja (?) ja joutunee vastaamaan ajo-oikeudetta ajosta? Itsellä kävi niin että sain joulukuussa pari kohtausta viime vuonna, ilmeisesti hirveän stressin ja univelan takia, ja ajokieltoa 3 kk. JOuduin silti ajamaan työmatkat julkisten kulkuyhteyksien puuttuessa, mutta koko ajan peläten että jotain sattuu. Kohtauksia ei kuitenkaan ole ollut ja minulla ei todettu olevan epilepsiaa. Ajokieltoa pitäisi kyllä mielestäni noudattaa, mutta tapauskohtausesti voitaisiin myös arvioida tilannetta eikä tuijottaa vain lakipykäliin. Omalta kohdaltani voin onneksi todeta että mitään ei sattunut.

        koska kiire loppuu kun tulee onnettomuus,pitää elää omaa elämäänsä t:T


      • jee
        Hugo kirjoitti:

        Oletpas kiitollinen avunpyytäjä. Noh jee:D. Jos omalta osaltani olen pahoittanut mielesi, niin olen pahoillani, kun se järkkynyt.

        Hugo ja muutkin, en todellakaan tarkottanu sitä mitenkään loukkaavasti ketään kohtaan...ANTEEKSI väärä sanamuoto. Muistat varmaan sinäkin keskustelun jossa mm. nimimerkki sopeutukaa antoi sellaista palautetta että oksat pois. Itseäni ainakin silloin loukkasi melkeinpä kaikki mitä muut sanoivat sillä se v**utuksen määrä juuri kortin menettäneenä on melko suuri.

        Tyypeillä tarkoitin sitä, ettei näissä keskustelupalstoilla voi koskaan tietää kuka puhuu totta ja kuka ei. U Know?!

        Sori nyt ja kuiteski aurinkoista ja ennenkaikkea kohtauksetonta kesää!!!!


      • muute ei ilma puhdistu
        jee kirjoitti:

        Hugo ja muutkin, en todellakaan tarkottanu sitä mitenkään loukkaavasti ketään kohtaan...ANTEEKSI väärä sanamuoto. Muistat varmaan sinäkin keskustelun jossa mm. nimimerkki sopeutukaa antoi sellaista palautetta että oksat pois. Itseäni ainakin silloin loukkasi melkeinpä kaikki mitä muut sanoivat sillä se v**utuksen määrä juuri kortin menettäneenä on melko suuri.

        Tyypeillä tarkoitin sitä, ettei näissä keskustelupalstoilla voi koskaan tietää kuka puhuu totta ja kuka ei. U Know?!

        Sori nyt ja kuiteski aurinkoista ja ennenkaikkea kohtauksetonta kesää!!!!

        hyvää aamua t:timantti


    • Anonyymi

      Mitä tehdä henkilön kanssa, joka saa säännöllisesti kohtauksia, mutta valehtelee lääkärille, ettei menetä ajokorttiaan?

      • Anonyymi

        Ilmoita lääkärille tai poliisille. Jos tiedät kohtauksien ajankohdat niin ne ja liittyykö alkoa yms altistava.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1906
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      48
      1648
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1584
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1527
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1415
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1316
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1138
    Aihe