Pink Floyd - suurta sumutusta?

Gabriel Fan Club

Miksi musiikistakin jotakin ymmärtävät ihmiset menevät mukaan Pink Floyd -yhtyeeksi kutsuttuun suureen huijaukseen?

Onhan ihan selvää, että esimerkiksi Peter gabrielin johtama Genesis oli toki paljon kovempi uranuurtaja kuin AOR-progeileva, markkinamiesten tuotos Pink Floyd. Hieman rehellisyyttä ja nöyryyttä tähän asiaan, ihmiset!!

9

2921

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • -------------

      Onhan esimerkiksi HIGH HOPES loistava kappale, vaikka muuten en Pink Floydin tuotantoa juuri tunnekaan.

      Mikäköhän siinä on, että hyvin tehtyä ja tuotettua musiikkia pyritään väheksymään leimaamalla se AOR:ksi - etenkin suomessa?

      AOR-/melodinen hardrock -genrestä löytyy muuten
      todella paljon hyviä bändejä.

      Jostain syystä naapurimaassamme osataan tehdä ja arvostaa melodista rockmusiikkia.
      http://www.swedenrock.com/frameset.cfm

    • greenaway

      Mun mielestä se kuulostaa helvetin hyvältä. Ja siinä on ajatusta. Toki Genesiskin on hyvä bändi, mutta mun mielestä Pink Floyd on number one bänti forever. Waters kirijottaa helvetin hyviä lyriikoita.

      Mikä AOR? Miks Floydia usein sanotaan hard rockiks? Mikä siitä semmosta tekee, ko musta se kuulostaa niin lepposelta? =)

      öö

    • punky-funk

      Aika erilaisia bändejähän ne on. Onpahan kuitenkin todettava, että Floydin alkupään tuotokset (5 ekaa) ovat uniikinpaa matskua kuin Gabrielin aikaiset Genesikset, joille löytyy enemmän hengenheimolaisia muista aikalaisbändeistä. Ja sehän ei perkele pidä paikkaansa, että Piper..., Saucerful..., Ummagumma, Atom Heart..., Meddle tai edes Dark Side... olisivat AOR-kamaa. Vitut. Pliisumpi kama tuli kuvaan vasta Wish You Were Heren aikoihin. Sitä seurannut tiukka Animals onkin Floydin viimeinen hyvä levy.

      Diggaan kovasti molempien bändien alkutaipaleesta kovasti. Jos AOR:stä puhutaan, niin Genesiksestähän se vasta tylsä aikuisbändi Collinsin myötä tulikin.

    • The-Final-Cut

      Huijaus...? Aika outo nimitys Pink Floydista. Enpä ole ennemmin kuullut.

      Pink Floyd on mielestäni kyllä psykedeelistä rockia ja proge nimitys ei kyl sovi Pink Floydille mun mielestä.

      Genesiskin saattaa olla ihan hyvä bändi mutta Pink Floyd nyt ainakin on. Loistavilla lyriikoilla, mahtavilla soundeilla ja upeilla Gilmourin sooloilla.

      • Kaiuttimien välissä

        "Loistavilla lyriikoilla"

        Syd Barrettilla oli tiettyä luovuutta sanoituksissa mutta Roger Waters vain valittaa itsesäälin ja ihmisvihan vallassa musiikkibisneksestä, isänsä kuolemasta sodassa ja kaikesta yleensä... Ei oikein uppoa meikäläiselle ökyrikkaan miljonäärin maailmantuska.


    • miri

      Aika kovan kommentin heitit..Minkäs teet kun PF vain ON paras??Tokihan Genesiskin on hyviä juttuja tehnyt,mutta ei niitä voi verrata Pink Floydiin millään tavalla..
      terv."pakkomielteinen PF:sta jo kohta 16 vuoden ajan"

    • Pow R toc H

      Minä muistan nuo 1960-luvun lopun ja 1970-luvun alun ajat. Eipä ollut Genesis Floydin veroinen ja Genesiksestä vasta viheliäinen viihdebändi kehkeytyi.

    • LBreznew

      No voi hellanlettas sentään :-) Kyllä on tuska: "Suuri huijaus", "sumutusta" Mitäpä vielä... Kyllähän asioista saa mieltä olla, mulle on ihan sama olisinko maailman ainoa PF fani. Muhun Pink Floyd uppoaa tosi hyvin, sitä tulee kuunneltua eniten. Sitä vain että onko järkee vai ei sanoa että onpas (tähän haluamasi artisti) paskaa musaa, X on parempaa? Kyllä kahvi on pahaa, tee on parempaa. Kissat on kivoja, koirat kamalia. Oliskohan se niin, että esteettinen makuarvostelma on luonteeltaan täysin subjektiivinen? Suomeksi: Jos joku tulee onnelliseksi vaikkapa soittotaidoltaan surkeimmista surkeimman ala-astebändin soitosta, niin sitten tulee, sanoo kuka mitä tahansa.

    • <<<<

      MÄ LUULIN AIKANAAN ET GENESIS JA FLOYD ON SAMA BÄNDI.....

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Metsäkoneen kuljettaja huuteli tutkijalle

      "voisit kyllä ottaa rintaliivit pois ennen kuin tulet minulle juttelemaan, hän sanoo." https://yle.fi/a/74-20106446 On
      Suomussalmi
      704
      9599
    2. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      394
      4100
    3. Kaikki ei vieläkään usko luontokatoon.

      Suomussalmen Hukkajoella foliohattu metsäkoneen kuljettaja tuhosi tuhansia harvinaisia jokihelmisimpukoita eli raakkuja
      Kajaani
      87
      2840
    4. Sano vain suoraan, että nyt riittää

      ettei kiinnosta. Sano, että lopeta! En ihmettelisi, jos olet saanut tarpeeksesi ja toivot minun ymmärtävän lopettaa. Eh
      Ikävä
      43
      2825
    5. Ohhoh! Ex-pääministeri Sanna Marinin Joni-rakas paljasti ilouutisen: "Tässä kuussa..."

      Sanna Marin on ollut naimisissa Markus Räikkösen kanssa. Nyt hänen seurassaan on usein julkkishiusmuotoilija Joni Willb
      Kotimaiset julkkisjuorut
      55
      2584
    6. Mari Rantanen asettaa sairaan lapsen edun oman uransa edelle - (tekikö Marin samaa)

      Noin toimii kunnon vastuuntuntoinen äiti, mutta siitäkin nämä mt-ongelmaiset vasemmistolaiset häntä täällä haukkuvat. "
      Maailman menoa
      189
      2571
    7. Mitä ajattelet aina

      Kun hän tulee näköpiiriin?
      Ikävä
      152
      1813
    8. Luokatonta toimintaa

      Tyrmistyttävää toimintaa Stora Enson korjuu yrittäjältä Hukkajoella. Täyttä piittaamattomuutta laeista ja luontoarvoista
      Suomussalmi
      68
      1648
    9. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      14
      1590
    10. Maailmankuulu homopingviini on kuollut

      Minä niin toivoin että pariskunta olisi saatu kunniavieraiksi ensi kesän Prideen. 💔 "Maailmankuulu homopingviini on k
      Lapua
      6
      1403
    Aihe