Löysin mokiltä pari vanhaa sahaa. Paljon öljyä % bensan sekaan täytyy laittaa?
moottorisahojen seossuhde
32
19107
Vastaukset
- Husse
Yleensä kaikki moottorisahat on 4-tahtisia. Jos kyseessä ei ole sähkösaha, niin mitään öljyjä ei tarvii sekottaa bensan sekaan!
- Öljyä sahaan
..taitaa olla tosi harvinainen. Kas kun ei Wankeli!
Laita vaan puhdasta bensaa niin sahasi simahtaa tosi nopeasti.
3-4% öljyä 2-tahtiseen niin pelaa kaikilla keleillä. - Anonyymi
Ihan pötyä tuo kommentti.
- myös homelite
yleensä KAIKKI vanhat moottorisahat on 2-tahtisia. 6prossaa oilia sekaan ja metsään..
- Rythm&Blues
vanhat sahat ovat rytmivikaisia.Joten niihin ei tarvita bensaa ollenkaan,pidetään vaan koriste esineinä!
- herrandyydeli
Rythm&Blues kirjoitti:
vanhat sahat ovat rytmivikaisia.Joten niihin ei tarvita bensaa ollenkaan,pidetään vaan koriste esineinä!
laita 6% öljyä sekaan. 2,5-3% on oikea seos. Käytä hyvälaatuista korkeaviritteisiin ilmajäähdytteisiin koneisiin tarkoitettua 2T öljyä. Perusbensa 98E
- Homelite, niissä yli kymmen...
herrandyydeli kirjoitti:
laita 6% öljyä sekaan. 2,5-3% on oikea seos. Käytä hyvälaatuista korkeaviritteisiin ilmajäähdytteisiin koneisiin tarkoitettua 2T öljyä. Perusbensa 98E
painavissa seossuhde oli 1:10. ensimmäisessä Homelite Ez:ssä seosuhde oli 1:8. Makaavasylinterisissä Homeliteissa 1:16. ja myöhemmin mm XL 12 1:16. Tosin öljyt silloin olivat tavallisia 10-30 öljyjä.
- Anonyymi
Homelite, niissä yli kymmen... kirjoitti:
painavissa seossuhde oli 1:10. ensimmäisessä Homelite Ez:ssä seosuhde oli 1:8. Makaavasylinterisissä Homeliteissa 1:16. ja myöhemmin mm XL 12 1:16. Tosin öljyt silloin olivat tavallisia 10-30 öljyjä.
Paskapuhetta 10-30 jne SAE öljyt ei sekoitu bensaan eivätkä pala
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paskapuhetta 10-30 jne SAE öljyt ei sekoitu bensaan eivätkä pala
No onpas kumma juttu, kun entisaikaan noin sekoitettiin ja koneet toimi -itsekin joskus aikoinaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No onpas kumma juttu, kun entisaikaan noin sekoitettiin ja koneet toimi -itsekin joskus aikoinaan.
Monitra on totuus ja totuus ei pala tulessakaan!!
- vastannut oikein
tähän mennessä.
Muilla on aivojen ja kusen suhde 20-80.
Päätelkää itse kumpi on kusta. - sepän poika
Mulla vanhassa sahassa seossuhde 20:1.
- Sepän sälli
Kerroppa minkämoinen saha sulla on se 4tahti peli?
- sepän poika
Sepän sälli kirjoitti:
Kerroppa minkämoinen saha sulla on se 4tahti peli?
Sellainen halpis Shindaiwa, tuli yhden kaupan mukana kylkiäisinä. Liki kymmenen vuotta olen sillä hoidellut mökkiklapit ja puunkaadot tontilla. Seosohje on valettu runkoon, joten se ohje ei katoa, ellei kadota koko sahaa. Mutta silloin ei enää ohjettakaan tarvita.
- erikoisemmin
Sepän sälli kirjoitti:
Kerroppa minkämoinen saha sulla on se 4tahti peli?
olla moottorisahojen ystävä joka 4-tahtisella sahaa...
- Miten lienee
erikoisemmin kirjoitti:
olla moottorisahojen ystävä joka 4-tahtisella sahaa...
Olisi hauskaa kun 4-tahtisella katkoo ja karsii joka asennossa ja vielä voitelukin pelaisi ja äänikin olisi vaimeaa. Kyllähähän se tietysti pelaa lentokoneissa vaikka ylösalaisin mutta vain määrätyn ajan. Taitaa olla kyseessä 4-tahtinen Formula 1 /lentokone/moottorisahan onnistunut risteytys ja vielä edullinen.
- Husqvarna
2,5 % on sopiva sahoille! esim: 4l bensaa laitetaan öljyä 1dl ja 10l 2.5dl
ja aina vaikka on vanhakin saha niin kannattaa käyttää kunnon öljyä ei mitää halvimpia vaan esim:jotain synteettistä vaikka teboil 2t Bike se toimii hyvin.. ja 98E bensaa suosittelen myös!- Anonyymi
Mnjooo ja niissä varakanistereissa on yleensä vajaan 6 l niin laiteaan 1,5 desiä ölkkiä
- Anonyymi
Palstojen aktivoija löytänyt nyt 13- vuotta vanhan tärkeän aloituksen!
- Anonyymi
Köyhän on pakko yrittää. Muuten ei lankut sahaannu ja brykket mee kaupaks
- Anonyymi
Tietääköhän lankkusahurit Brucke-sahan seossuhteen?
- Anonyymi
Pöh. Yövuoro ainakin tietää muttei kerro ettei leviä.
- Anonyymi
Kaikissa sahoissa toimii 4% seos ihan hyvin. Vielä ei ole vastaan tullut sahaa, mikä ei sillä toimisi! Minulla monta moottori- ja raivaussahaa, käytän kaikissa 4% seosta ja lisättynä vielä bensiinin säilöntäaine, niin ei tarvitse muistella niitä bensoja, että milloin tankattu. Mitään kalliita valmiita 2-T bensoja en ole ostanut, aina olen itse tehnyt seokset, hyvin on toimineet laitteet niillä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaikissa sahoissa toimii 4% seos ihan hyvin. Vielä ei ole vastaan tullut sahaa, mikä ei sillä toimisi! Minulla monta moottori- ja raivaussahaa, käytän kaikissa 4% seosta ja lisättynä vielä bensiinin säilöntäaine, niin ei tarvitse muistella niitä bensoja, että milloin tankattu. Mitään kalliita valmiita 2-T bensoja en ole ostanut, aina olen itse tehnyt seokset, hyvin on toimineet laitteet niillä.
Toimiihan tietty 4%:lla, mutta pitemmän päälle se on liikaa ja karstoittaa moottorin ja se karsta tuhoaa laakerit ja stefat ennenaikojaan.
Kannattaa noudattaa valmistaja suositusta seossuhteesta ja käyttää hvälaatuista ja varsinkin kuumana käyviin ilmajäähdytteisiin tarkoitettua öljyä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toimiihan tietty 4%:lla, mutta pitemmän päälle se on liikaa ja karstoittaa moottorin ja se karsta tuhoaa laakerit ja stefat ennenaikojaan.
Kannattaa noudattaa valmistaja suositusta seossuhteesta ja käyttää hvälaatuista ja varsinkin kuumana käyviin ilmajäähdytteisiin tarkoitettua öljyä.Jooopppss ja savuhaitat sun muut saastutukset on olemattomia verrattuna jos on aivan yläkanttiin ölkkiä
- Anonyymi
Jos seossuhdetta ei ole tankin kyljessä tarralla ilmoitettu tai sitä ei ole siihen meistetty, sekoita 2,5% tai 3% ja käytä laadukasta kaksitahtiöljyä. Jos viidellä eurolla saa sinnepäin 2T öljyn ja kympillä laadukkaan vähätuhkaisen, ei kannata enempiä arpoa.
- Anonyymi
Se viidenkin euron purkki käy jos on tarkoitettu kuumina käyviin kaksitahtikoneisiin eikä laita liikaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se viidenkin euron purkki käy jos on tarkoitettu kuumina käyviin kaksitahtikoneisiin eikä laita liikaa.
Se pitää myös katsoa kyllä, että on nimenomaan ilmajäähdytteisille sopiva. Viileämpänä käyville ulkolaitamoottoreille tarkoitettuja öljyjä ei saa missään nimessä käyttää.
Liikaa ei kannata laittaa, koska liika öljy paksuntaa seosta, eikä virtaa kunnolla pienten suutinten läpi. Voitelu ja jäähdytys on itseasiassa heikompaa silloin, koska se mikä jäähdyttää on nimenomaan hyvin virtaava (kaasu aina pohjaan) polttoaine. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se pitää myös katsoa kyllä, että on nimenomaan ilmajäähdytteisille sopiva. Viileämpänä käyville ulkolaitamoottoreille tarkoitettuja öljyjä ei saa missään nimessä käyttää.
Liikaa ei kannata laittaa, koska liika öljy paksuntaa seosta, eikä virtaa kunnolla pienten suutinten läpi. Voitelu ja jäähdytys on itseasiassa heikompaa silloin, koska se mikä jäähdyttää on nimenomaan hyvin virtaava (kaasu aina pohjaan) polttoaine.Kyllä kuumana käyville 2t ulkolaitamoottoreille tarkoitettu öljy käy yhtä hyvin.
- Anonyymi
"Viileämpänä käyville ulkolaitamoottoreille tarkoitettuja öljyjä ei saa missään nimessä käyttää."
Mahtava juttu, vasta nyt tämän tiedän minäkin !!
Tähän asti olen kuvitellut tuhkattomuuden olevan outboard- öljyjen erikoisuuden... - Anonyymi
Monitra toimii kaikissa olosuhteissa, myös moottorisahoissa.
- Anonyymi
Monitra toimii myös kuumana käyvissä ulkolaita moottoreissa!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1101064
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82804Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat262586Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede15563- 65531
- 92499
- 26492
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.47491- 47427
- 30416