matoset pois krassista?

ötökkäkammo

minulla on ollut useana vuonna parvekkeella köynnöskrassia. viime vuonna sen valtasi paksut toukat.. "hrrr". en tiedä mitä toukkia olivat.. miten voin estää, etteivät tänä vuonna muuttaisi parvekkeelleni? millaisia mahdollisen myrkyttömiä myrkkyjä on olemassa?

10

1048

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Myrkkyä

Mistäs olet kuullut,että olis myrkytöntä myrkkyä?
      Taitaa olla helpompi laittaa muita kukkasia.

• ...--

olen esim. kirvoja häätänyt mäntysuopaliuoksella..aattelin josko ois vastaavia juttuja ja tai samaa näille ökkiäisille..? ja antteks kauhiast, tarkoitin "myrkytöntä myrkkyä" ja vielä :) sitten vissiin. mahdatkohan tajuta nyt sen paremmin mitä tarkoitin? ja mitenkäs niitä muita kukkasia helpompi laittaa on?

• siten
        ...-- kirjoitti:

olen esim. kirvoja häätänyt mäntysuopaliuoksella..aattelin josko ois vastaavia juttuja ja tai samaa näille ökkiäisille..? ja antteks kauhiast, tarkoitin "myrkytöntä myrkkyä" ja vielä :) sitten vissiin. mahdatkohan tajuta nyt sen paremmin mitä tarkoitin? ja mitenkäs niitä muita kukkasia helpompi laittaa on?

säästyt ötökkäsodalta. Kuivassa kituva krassi saa erilaisia ötököitä. Lannoittaa tosin ei kannata kovasti, koska krassi ei kuki silloin.

Eikä kannata parvekkeella myrkytellä juuri muulla kuin tolu- tai mäntysuopasumutuksella.

Laita köynnöskrassien sekaan myös kanariankrassia, se ei ole ötökkäherkkää.

• ötökkäkammo
        siten kirjoitti:

säästyt ötökkäsodalta. Kuivassa kituva krassi saa erilaisia ötököitä. Lannoittaa tosin ei kannata kovasti, koska krassi ei kuki silloin.

Eikä kannata parvekkeella myrkytellä juuri muulla kuin tolu- tai mäntysuopasumutuksella.

Laita köynnöskrassien sekaan myös kanariankrassia, se ei ole ötökkäherkkää.

kiitti vinkistä. koitanpa vielä metsästää jostakin sitä kanarialaista. olen kyllä ollut kova kastelemaan..

• Toukat on mitä ilmeisemmin kaali- tai lanttuperhosen toukkia. Ne on alkuun pieniä, mutta kasvavat aika isoiksi ennen koteloitumista ja popsivat nopeasti krassit suihinsa.
      Olen katkonut ne lehdet pois, joissa on toukia ja tiputellut pihalle. Näin voin hävittää toukat ilman myrkkyjä.
      Hämähäkki tai useampi hoitaa saman homman ja syö muutkin tuholaiset.

http://puutarha.net/keskustelut/messages/475/1998.html?968742080

• ötökkäkammo

ajattelinkin että voi olla jonkin perhosen toukkia.. enkä kyllä tappaa haluaisi, mutta jotenkin pitäisi niistä eroon päästä jos ilmestyvät, kun tulee aika rajuja väristyksiä..täytyy katsoa sitten, jos joku rohkeempi tulisi niitä paimentamaan :)

eli jos toukat oli vaaleanvihreitä, oli sitten tosi vaaleita. en tarkkaan enää muista. ja pieninä en niitä nähnyt. mustanpuhuviakin, samankokoisia, paksuhkoja toukkia oli vierailevina tähtinä, ehkä vähän karvaisia..? nää vaaleat toverit oli varmasti karvatonta rotua. :)

entäs mäntysuopa/tolu suihkut, tappaako ne ötökät vai ajaako vaan tiehensä?..niin milläs ne nyt karkuun pötkisivät..

hämyrin näkeminen ei lainkaan helpota minun väristyksiä, komennan aina muut kantamaan niitä ulos :)

• Muistamaton

Hei!

On olemassa jotain ainetta, jota laitetaan kapseleina tai rakeina multaa ja sen pitäisi estää lehtien ja varsien syömisen. En vaan saa millään päähäni sen nimeä, kotona kyllä varastossa on sitä, mutta kun itse olen koulussa... Ilmoittelen sitten myöhemmin jos sattuisin muistamaan sen nimen...

• ötökkäkammo

ilmoittele juu, jos viitsit.

• se oli
        ötökkäkammo kirjoitti:

ilmoittele juu, jos viitsit.

Sori, että kesti. Unohdin tarkistaa kotona sen nimen silloin heti seuraavana viikonloppuna ja sitten koko asia unohtui...

Mutta se on Provado. Ne on sellaisia "kapseleita" jotka työnnetään multaan. Juuret imevät aineen varsiin ja lehtiin ja ne eivät enää maistu ötököille. Muistaakseni jossain lehdessä, oisko ollut Pirkassa, oli mainoskin siitä...

• kipaisempa
        se oli kirjoitti:

Sori, että kesti. Unohdin tarkistaa kotona sen nimen silloin heti seuraavana viikonloppuna ja sitten koko asia unohtui...

Mutta se on Provado. Ne on sellaisia "kapseleita" jotka työnnetään multaan. Juuret imevät aineen varsiin ja lehtiin ja ne eivät enää maistu ötököille. Muistaakseni jossain lehdessä, oisko ollut Pirkassa, oli mainoskin siitä...

kaupoille!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Poliisi tutkii murhaa Paltamossa

Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta
      Paltamo
      38
      4609
    2. Jos me voitais puhua

Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä
      Ihastuminen
      20
      3185
    3. Jenna meni seksilakkoon

"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t
      Maailman menoa
      269
      2341
    4. Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."

Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui
      Maailman menoa
      53
      2217
    5. Mikä sinua ja

kaivattuasi yhdistää ?
      Ikävä
      165
      2069
    6. Vain yksi elämä

Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu
      Ikävä
      89
      1670
    7. Vielä kerran.

Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä
      Ikävä
      360
      1661
    8. On ikävä sua

Koko ajan
      Ikävä
      17
      1653
    9. Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.

Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      113
      1632
    10. M nainen tiedätkö mitä

Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti
      Ikävä
      15
      1279
    Aihe