Jatkuva kuume

Nimetön

Kenelläkään kokemusta jatkuvasta "kuumeesta". Minulla on ollut nyt pidemmän aikaa joka päivä lämpö hieman yli 37, eli pientä lämpöä. Normaali ruumiinlämpöni on kuitenkin noin 36.5. Ruokahalu on mennyt täysin ja olo on jatkuvasti huono, jopa oksettava. Mistäköhän moinen voisi johtua? Jatkuvalla hiivatulehduksella osuutta mahdollisesti asiaan?

16

20003

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • FD1

      Vastaavaa kuumeilua on minullakin ollut n. 1.5vko
      Maha on sekaisin ,päätä särkee ,huimausta ja muutenkin sekava olotila.
      Lääkärissä tullut jo muutamaan otteeseen käytyä ja mitään selvyyttä asiaan ei ole tullut. Verikokeessa ei mitään sanottavaa eikä myöskään röntgen kuvissa. Yskää eikä nuhaa kumpaakaan ei ole pitkään aikaan ollut.
      Jos kaupassa käy niin tuskanhiki on hetkessä päällä, JA lääkäri ei tunnu mitään osaavan tähän vaivaan sanoa. No kohta taas lääkäriin jos vaikka alkaisi selvyyttä tulemaan asiaan

      • Emiliina

        Mulla on jatkunut tollasta reilun 37 asteen kuumeilua jo muutama kuukautta!
        Ei mitään muita oireita, ei flunssaa, ei kurkkukipua tms. Oon käyny lääkärissä, se otti jotain verikokeita, mutta ei mitään löytyny mistään. Mut mitähän kaikkia verikokeita lääkärit näissä tilanteissa ottaa? En tietty enää löydä sitä paperia missä ne lukis... =( Näkyyköhän niissä esim. sukupuolitaudit? Jos joku osaa auttaa, olisin todella kiitollinen!


      • kuumeilua
        Emiliina kirjoitti:

        Mulla on jatkunut tollasta reilun 37 asteen kuumeilua jo muutama kuukautta!
        Ei mitään muita oireita, ei flunssaa, ei kurkkukipua tms. Oon käyny lääkärissä, se otti jotain verikokeita, mutta ei mitään löytyny mistään. Mut mitähän kaikkia verikokeita lääkärit näissä tilanteissa ottaa? En tietty enää löydä sitä paperia missä ne lukis... =( Näkyyköhän niissä esim. sukupuolitaudit? Jos joku osaa auttaa, olisin todella kiitollinen!

        Täällä ja jatkuvaa lämpöilyä, noin 37.2 - 37.3 päivittäin jo viime syksystä asti. Lääkärissä olen juossut, CRP samoin kuin laaja verenkuva otettu useasti, lisäksi on otettu kilpirauhasarvot, maksa-arvot, munuaisarvot ja keuhkokuva, kainalotkin on tarkistettu imusolmukkeiden varalta. Missään ei mitään vikaan.

        Lääkärit on vaan todenneet seuraavaa:
        -lopeta lämmön mittailu
        -joskus flunssasta jää vain lämpö päälle
        - tätä lämpöilyä näkyy jonkin verran nuorilla (olen 24v nainen)

        Eipä auta kun kestää ja toivoa, että joskus tämä vielä loppuisi.


    • kans

      reipas 37 jatkuvasti ollut 2 kuukautta, lekurilla terve kuin pukki, johtunee astmasta (ehkä), yskää on ja töissä pölyisessä ilmassa pahenee olo. millonkohan tää loppuu alkaa oleen vähän raskasta

      • edelliseen

        ei okseta, tai muuta, mutta pää on kipeä ohimoilta/ silmien "takaa"


    • FD1

      Tää on kyl ihan outo tauti. No perjantaina sitten kävin uusissa verikokeissa ja lääkärillä joka edelleen totesi että ei tiedä mistään mitään suomeksi sanottuna.
      Valkosolut ihan karvan verran koholla joten tulehdus sulla varmaan jossain päin on.
      Ota antibiootteja.
      Ne mitään tunnu ainakaan auttavan.
      Jatkoa seuraa kunhan aikaa kuluu

    • kuumetta

      9kk, veriarvot tutkittu, sun muut kuvat, ei mitn löytöjä. Pää vähän kipeä koko ajan ja jaksamaton olo. Mitähän tämä lienee, lekurit ei sitä ainakaan tiedä. JA mitenköhän vaarallista on liikkua pikku lämmössä, 37,5 ollu jo pitkään, ja uhreilut ollu tauolla

      • kumpatietäis

        joo veriarvot on kohdallaan täälläkin.. kuume vaan jatkuu 37.1.. oon alkanut epäillä aivokasvainta ja imusolmukesyöpää.. muutamia patteja tuntuu niskassa, pääkipukin tuntuu tulevan niskasta :(


    • FD1
      • kokemusta on

        Miten tuo divertikuliitti diagnosoitiin. Pitää tehdä suolitähystys tai paksusuolenvarjoainekuvaus että tuon voi diagnosoida. Yleisklääkäri ei ole oikea lääkäri hoitamaan tuota ongelmaa vaan pitää päästä (gastro)vatsanalurenerikoislääkärin puheille.

        Tunnustelemalla tai oireista ei tuota sairautta voi diagnosoida. Oireesi voivat myös sopia paksusuolentulehdukseen tai Chronin-tautiin.
        Divertikuliitti on yleensä vanhempien ihmisten tauti yli 60v joten nuorella tätä ongelmaa tuskin on.

        Tiedän sairaudesta todella paljon kun sisareni divertikuliittipussi suolessa hajosi ja suoli neste valui mahaan aiheuttaen hirvittävän yleistulehduksen mahakalvossa, kohdussa ja sisäelimissä. Hän ei kylläkään ollut kuin vähän yli 40v.


    • neiti 25w

      Itselläni on nyt ollut n.20 vrk kuumetta (37.0-37.8) Laaja verenkuva otettu,mutta kaikk iarvot kohdillaan...Ei yskää,nuhaa,kurkkukipua tms...mutta päänsärkyä,lihassärkyjä,väsymystä,uupumusta ja yleiskunto on laskenut roimasti...Jonkin verran myös ruokahaluttomuutta.....Aika villejä arvauksia on ollut porukalla mutta mites olisi borrelioosi?

    • giffintoo

      aivan syvältä taas meni 5pvä twilight zonella 39 kuumetta ja nyt laski sit alle 38 huh ei olis jaksanu enempää..
      tätä rataa menty puoli vuotta ja joka viikko käväsee kuume päällä ja poistuu, noissa pitemmissä jaksoissa sitten kurkkukipu ja ripuli lisämausteena.
      verikokeissa ei mitään tulehdusarvo korkeintaan se 20 kun 38.7 lämpöä.

      onkos täällä ollu kellään Q kuumetta? kuulin semmosesta... mykoplasmaa ei ollu.. jaa kyllä se siittä paranee joo..... juuaan paljon ja hengitettään höyryä s**tana. -anteeksi turhautuneisuuteni.
      niin ja hajuaisti kadonnu kokonaan tai siis kaikki haisee pahalle jos jotain haistaa ..
      ja makuaisti sekaisin kanssa.

      • VIRUS.....

        Mykoplasma vaivaa tänä syksynä, oireet pitkä aikaisia ja sitkeitä, viikkotolkulla kuumetta, yskää ja räkää.


    • Jauho

      Itsellä sama homma. Veriarvot normaalit. Epäilin viisaudenhampaan tulehdusta mutta siinä ei näkynyt muuta kuin hieman ientulehdusta, eivät ruvenneet poistamaan. Ehkä se tulehdus voi olla oireettomana juuressa.

      Iho on kyllä kutissut mutta loppui kun rupesin käyttämään vaatteita. Ehkä täällä on homeitiöitä jotka kutittavat päästessään ihon kanssa kosketuksiin ja aiheuttavat myös kuumeilua. Auttaakohan ilmanpuhdistin niihin.

    • Jokepo

      Jatkuva kuuumeilu

      Ollut kuumetta jo viikon pyörii enimäkseen 39 rajalla. Mutta outoa on, että se nousee ja lskee itsestään (ilman lääkkeitä)? ei ole esim. yskää, kurkku kipua tai mitään räkätautia ja kestänyt jo viikon ajan.

      Kenelläkään mitään hajua mikä olisi kyseessä?

    • 11v tyttö

      Olen perusterve nuori, 11v. Minua tuollainen vaivasi pitkiä aikoja.
      Viime kevään aikana (tammi-maalis) olin melkein koko ajan sairaana. Yleensä pieni kuume, sekä kurkkukipu ja/tai yskä. Ne olivat sellaisia 2vk jaksoja. Kävin kuitenkin välillä kuumeisena koulussa. En tiiä, mikä sairaus se oli, mutta sen kauden jälkeen olin taas terve.

      Nyt taas täällä sairastelen, kurkkukipu ja pikkukuume taas.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      91
      1635
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      174
      1290
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      104
      1100
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      15
      1067
    5. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      87
      946
    6. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      68
      871
    7. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      44
      868
    8. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      65
      830
    9. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      289
      753
    10. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      748
    Aihe