Suolirakko

Paljon kärsinyt

Hei, onko täällä ketään kohtalotoveria. Sairastin erittäin vaikea-asteista interstialis cystitis-sairautta. Venytyksiä, huuhteluita ja runsasta lääkehoitoa kokeiltiin, mutta tilanne vain paheni. Jouduin sairaudesta huolimatta opiskelemaan ja käymään töissä ilman mitään helpotuksia. Lopulta minulle tehtiin suolirakko. Virtsarakko poistettiin ja ohutsuolen pätkästä tehtiin korvaava rakko. Tämä tapahtui ja 80-luvun alussa. Olin silloin 26-vuotias. Ei se paljon ole minua auttanut. Elämäni on ollut vaikeaa näiden sairauksien kanssa. Olisin hyvin iloinen, jos joku toinen henkilö, kuka vaan, jolle on tehty suolirakko tai vastaava jostain syystä, kertoisi kokemuksistaan ja sopeutumisestaan rakkoon. Kirjoita aluksi vaikka tähän palstalle, voimme ehkä myöhemmin keskustella yksityisemmin. Mutta tärkeintä olisi saada tietoa kohtalotoverista. Voisinko jollain tavalla helpottaa elämääni?

5

4302

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • joutsen

asiasi on hankala ja varmaan sinua invalisoiva mutta tässä en voi antaa sinulle vertaistukea. vain myötätuntoa ...

• kyynel

Suolirakkoa Ei itselläni ole . En suostunut siihen . Kokemukset eivät olleet mitä sain mitenkään positiivisia . Moni katui miksi suostui , toisilla ei ollut vaihtoehtoa .
      Sairastiuin ja sairauden edetessä jouduin asian eteen . Tietoa vaadin , keskustelua vaihtoehtoisten hoitojen mahdollisuudesta . Itse päädyin avanteeseen , toinen jo toinen menee vatsalaukkuun . Kaikesta huolimatta Gystofix oli se johon myönnyin . Se oliko ratkaisu oikea en tiedä . Ongelmitta en ole säästynyt tämänkään kanssa , mutta parempi näin . On vähän ns. vertaistukea, missä saisi puhua vaihtaa ajatuksia asian tiimoilta . Pitäs vain patistaa järjestämään vuosittain kursseja , johon koottais erityyppisiä näistä asioista potevien ihmisten ryhmiä . Eri ikäluokkia . Kirjoissa menee kaikkiok , joihin en todellisuutta täysin kokemuksien jälkeen peilaa . Kyllä ne on parhaita asiantuntijoita jotka itse ovat kyseisten asioiden kanssa tekemisissä .

• Erja

suolirakko. Tehtiin -94. Olin pitkään kärsinyt inkontinensista ja tämä leikkaus helpotti huomattavasti elämääni. Nykyään joudun kyllä katetroimalla tyhjentämään rakkoni, mutta se ei tuota minulle ongelmaa. Pissatulehduksiakaan ei ole kummemmin ollut.
      Itse olin kyllä todella helpottunut kyseisestä operaatiosta, koska apua siitä vaivaani sain

• Anonyymi

Pahanlaatuinen virtsarakkosyövän johdosta minulle tehtiin suolirakko 6 kk sitten. Pidätyskyky ei ole hyvä öisin. Nyt on kai jonkinsorttinen tulehdus päällä kun hana vuotaa 24/7 hieman ja on myös arkuutta ja kipua. Odotan Tyksin soittoa parhaillaan. Olen 65-vuotias ja muuten terve.

• Anonyymi

En ole koskaan kuullut puhuttavankaan suolirakosta ihan uusi asia minulle.
      Miten se ilmeni käytännössä kun se alkoi vaivaamaan .
      Myötätuntoni myöskin sinulle, ei varmaan ole helppo asia , ja sairaus vetää usein mielenkin matalaksi .

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nyt tajusin mitä haet takaa

En epäile etteikö meillä olisi kivaa missä vaan. Se on iso hyppy henkisellä tasolla sinne syvempään päätyyn, kuten tiedä
      Ikävä
      36
      2917
    2. Mitä haluaisit tänään sanoa kaivatullesi?

Onko sydämelläsi jotain?
      Ikävä
      173
      2285
    3. Kaksi tyttöä putosi

Minkä takia ne tytöt katolle oli kiivenny?
      Helsinki
      62
      2284
    4. Kukapa se Ämmän Kievarissa yöllä riehui?

En ole utelias, mutta haluaisin tietää, kuka riehui Ämmän Kievarissa viime yönä?
      Suomussalmi
      33
      1978
    5. Salilla oli toissapäivänä söpö tumma

Nuori nainen, joka katseli mua. Hymyili kun nähtiin kaupan ovella sen jälkeen
      Ikävä
      41
      1336
    6. Naiselle mieheltä

Huomasin tuossa, että jääkaapissani on eräs sinun ostamasi tuote edelleen avaamattomana. Arvaatko mikä?
      Ikävä
      22
      1333
    7. Kiitos kun sanoit ikävästi minulle, herkälle

Sait kesälomani pilattua😔
      Ikävä
      14
      1330
    8. Kaipaan niin....

Aaawww mikä kaipuun tunne iski ja lujaa🥺😭❤️
      Ikävä
      10