Hei, onko täällä ketään kohtalotoveria. Sairastin erittäin vaikea-asteista interstialis cystitis-sairautta. Venytyksiä, huuhteluita ja runsasta lääkehoitoa kokeiltiin, mutta tilanne vain paheni. Jouduin sairaudesta huolimatta opiskelemaan ja käymään töissä ilman mitään helpotuksia. Lopulta minulle tehtiin suolirakko. Virtsarakko poistettiin ja ohutsuolen pätkästä tehtiin korvaava rakko. Tämä tapahtui ja 80-luvun alussa. Olin silloin 26-vuotias. Ei se paljon ole minua auttanut. Elämäni on ollut vaikeaa näiden sairauksien kanssa. Olisin hyvin iloinen, jos joku toinen henkilö, kuka vaan, jolle on tehty suolirakko tai vastaava jostain syystä, kertoisi kokemuksistaan ja sopeutumisestaan rakkoon. Kirjoita aluksi vaikka tähän palstalle, voimme ehkä myöhemmin keskustella yksityisemmin. Mutta tärkeintä olisi saada tietoa kohtalotoverista. Voisinko jollain tavalla helpottaa elämääni?
Suolirakko
5
4137
Vastaukset
- joutsen
asiasi on hankala ja varmaan sinua invalisoiva mutta tässä en voi antaa sinulle vertaistukea. vain myötätuntoa ...
- kyynel
Suolirakkoa Ei itselläni ole . En suostunut siihen . Kokemukset eivät olleet mitä sain mitenkään positiivisia . Moni katui miksi suostui , toisilla ei ollut vaihtoehtoa .
Sairastiuin ja sairauden edetessä jouduin asian eteen . Tietoa vaadin , keskustelua vaihtoehtoisten hoitojen mahdollisuudesta . Itse päädyin avanteeseen , toinen jo toinen menee vatsalaukkuun . Kaikesta huolimatta Gystofix oli se johon myönnyin . Se oliko ratkaisu oikea en tiedä . Ongelmitta en ole säästynyt tämänkään kanssa , mutta parempi näin . On vähän ns. vertaistukea, missä saisi puhua vaihtaa ajatuksia asian tiimoilta . Pitäs vain patistaa järjestämään vuosittain kursseja , johon koottais erityyppisiä näistä asioista potevien ihmisten ryhmiä . Eri ikäluokkia . Kirjoissa menee kaikkiok , joihin en todellisuutta täysin kokemuksien jälkeen peilaa . Kyllä ne on parhaita asiantuntijoita jotka itse ovat kyseisten asioiden kanssa tekemisissä . - Erja
suolirakko. Tehtiin -94. Olin pitkään kärsinyt inkontinensista ja tämä leikkaus helpotti huomattavasti elämääni. Nykyään joudun kyllä katetroimalla tyhjentämään rakkoni, mutta se ei tuota minulle ongelmaa. Pissatulehduksiakaan ei ole kummemmin ollut.
Itse olin kyllä todella helpottunut kyseisestä operaatiosta, koska apua siitä vaivaani sain - Anonyymi
Pahanlaatuinen virtsarakkosyövän johdosta minulle tehtiin suolirakko 6 kk sitten. Pidätyskyky ei ole hyvä öisin. Nyt on kai jonkinsorttinen tulehdus päällä kun hana vuotaa 24/7 hieman ja on myös arkuutta ja kipua. Odotan Tyksin soittoa parhaillaan. Olen 65-vuotias ja muuten terve.
- Anonyymi
En ole koskaan kuullut puhuttavankaan suolirakosta ihan uusi asia minulle.
Miten se ilmeni käytännössä kun se alkoi vaivaamaan .
Myötätuntoni myöskin sinulle, ei varmaan ole helppo asia , ja sairaus vetää usein mielenkin matalaksi .
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .794468Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503105Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631353091Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4002179Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2191296Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito111203- 761197
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde301064- 631056
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että111983