Suolirakko

Paljon kärsinyt

Hei, onko täällä ketään kohtalotoveria. Sairastin erittäin vaikea-asteista interstialis cystitis-sairautta. Venytyksiä, huuhteluita ja runsasta lääkehoitoa kokeiltiin, mutta tilanne vain paheni. Jouduin sairaudesta huolimatta opiskelemaan ja käymään töissä ilman mitään helpotuksia. Lopulta minulle tehtiin suolirakko. Virtsarakko poistettiin ja ohutsuolen pätkästä tehtiin korvaava rakko. Tämä tapahtui ja 80-luvun alussa. Olin silloin 26-vuotias. Ei se paljon ole minua auttanut. Elämäni on ollut vaikeaa näiden sairauksien kanssa. Olisin hyvin iloinen, jos joku toinen henkilö, kuka vaan, jolle on tehty suolirakko tai vastaava jostain syystä, kertoisi kokemuksistaan ja sopeutumisestaan rakkoon. Kirjoita aluksi vaikka tähän palstalle, voimme ehkä myöhemmin keskustella yksityisemmin. Mutta tärkeintä olisi saada tietoa kohtalotoverista. Voisinko jollain tavalla helpottaa elämääni?

5

4461

Vastaukset 5

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • joutsen

asiasi on hankala ja varmaan sinua invalisoiva mutta tässä en voi antaa sinulle vertaistukea. vain myötätuntoa ...

• kyynel

Suolirakkoa Ei itselläni ole . En suostunut siihen . Kokemukset eivät olleet mitä sain mitenkään positiivisia . Moni katui miksi suostui , toisilla ei ollut vaihtoehtoa .
      Sairastiuin ja sairauden edetessä jouduin asian eteen . Tietoa vaadin , keskustelua vaihtoehtoisten hoitojen mahdollisuudesta . Itse päädyin avanteeseen , toinen jo toinen menee vatsalaukkuun . Kaikesta huolimatta Gystofix oli se johon myönnyin . Se oliko ratkaisu oikea en tiedä . Ongelmitta en ole säästynyt tämänkään kanssa , mutta parempi näin . On vähän ns. vertaistukea, missä saisi puhua vaihtaa ajatuksia asian tiimoilta . Pitäs vain patistaa järjestämään vuosittain kursseja , johon koottais erityyppisiä näistä asioista potevien ihmisten ryhmiä . Eri ikäluokkia . Kirjoissa menee kaikkiok , joihin en todellisuutta täysin kokemuksien jälkeen peilaa . Kyllä ne on parhaita asiantuntijoita jotka itse ovat kyseisten asioiden kanssa tekemisissä .

• Erja

suolirakko. Tehtiin -94. Olin pitkään kärsinyt inkontinensista ja tämä leikkaus helpotti huomattavasti elämääni. Nykyään joudun kyllä katetroimalla tyhjentämään rakkoni, mutta se ei tuota minulle ongelmaa. Pissatulehduksiakaan ei ole kummemmin ollut.
      Itse olin kyllä todella helpottunut kyseisestä operaatiosta, koska apua siitä vaivaani sain

• Anonyymi

Pahanlaatuinen virtsarakkosyövän johdosta minulle tehtiin suolirakko 6 kk sitten. Pidätyskyky ei ole hyvä öisin. Nyt on kai jonkinsorttinen tulehdus päällä kun hana vuotaa 24/7 hieman ja on myös arkuutta ja kipua. Odotan Tyksin soittoa parhaillaan. Olen 65-vuotias ja muuten terve.

• Anonyymi

En ole koskaan kuullut puhuttavankaan suolirakosta ihan uusi asia minulle.
      Miten se ilmeni käytännössä kun se alkoi vaivaamaan .
      Myötätuntoni myöskin sinulle, ei varmaan ole helppo asia , ja sairaus vetää usein mielenkin matalaksi .

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olen tumma ja tulinen

Ja vielä suora - en ollut sinua varten. n to m
      Ikävä
      179
      1339
    2. Tunnustuksia

Haluatko tunnustaa jotain, mitä on sydämelläsi?
      Ikävä
      85
      1236
    3. Mitä kysyisit

Mihin haluaisit vastauksen häneltä eli mitä kysyisit?
      Ikävä
      96
      977
    4. Sä et vaan töllö tajua että rakastuin

Mikä stana siinä on niin vaikea ymmärtää?! Täh
      Ikävä
      48
      833
    5. Suhde sinuun on ollut yhtä draamaa

ilman draamaa ja suhdetta. 😅 Oikeasti ei naurata. Nainen, olet pitänyt minut pihdeissäsi. Tunne on välillä vahva ja su
      Ikävä
      40
      723
    6. Haluatko, että kierrän sinut kauempaa

Kun näyttää, ettet minusta innostu. Voisit edes täällä kertoa selvät sävelet.
      Ikävä
      83
      609
    7. Yritit nainen sammuttaa kiinnostukseni

mutta se tehtävä epäonnistui. Se oli sitä bitch -mode vaihetta silloin. Lopputulos on nyt se, että rakastan sinua tällä
      Ikävä
      30
      538
    8. Mikä on vahvuutesi palstalla?

Oletko kuullut asian joltain toiselta vai oletko itse sitä mieltä? Itse luen avarakatseisuuden omaksi vahvuudekseni. Yr
      Sinkut
      111
      520
    9. Kyllä mä tiedän et me kuulutaan yhteen ja se on tähtiin kirjoitettu!!

En vain halua satuttaa sua. Olen aivan perseestä epävakaan ja ADHD oireiluin vuoksi. Ja kun olisi aika "vapauttaa" ne su
      Ikävä
      44
      498
    10. Tunnetta ja sinua on vaikea kuvailla

Paremmin se varmaan aukeaa muulla tavalla. Olen merellä, jossa kovin usein puhkeaa rajuilma ja huomaan taistelevani hu
      Ikävä
      33
      475
    Aihe