Suolirakko

Paljon kärsinyt

Hei, onko täällä ketään kohtalotoveria. Sairastin erittäin vaikea-asteista interstialis cystitis-sairautta. Venytyksiä, huuhteluita ja runsasta lääkehoitoa kokeiltiin, mutta tilanne vain paheni. Jouduin sairaudesta huolimatta opiskelemaan ja käymään töissä ilman mitään helpotuksia. Lopulta minulle tehtiin suolirakko. Virtsarakko poistettiin ja ohutsuolen pätkästä tehtiin korvaava rakko. Tämä tapahtui ja 80-luvun alussa. Olin silloin 26-vuotias. Ei se paljon ole minua auttanut. Elämäni on ollut vaikeaa näiden sairauksien kanssa. Olisin hyvin iloinen, jos joku toinen henkilö, kuka vaan, jolle on tehty suolirakko tai vastaava jostain syystä, kertoisi kokemuksistaan ja sopeutumisestaan rakkoon. Kirjoita aluksi vaikka tähän palstalle, voimme ehkä myöhemmin keskustella yksityisemmin. Mutta tärkeintä olisi saada tietoa kohtalotoverista. Voisinko jollain tavalla helpottaa elämääni?

5

4358

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • joutsen

asiasi on hankala ja varmaan sinua invalisoiva mutta tässä en voi antaa sinulle vertaistukea. vain myötätuntoa ...

• kyynel

Suolirakkoa Ei itselläni ole . En suostunut siihen . Kokemukset eivät olleet mitä sain mitenkään positiivisia . Moni katui miksi suostui , toisilla ei ollut vaihtoehtoa .
      Sairastiuin ja sairauden edetessä jouduin asian eteen . Tietoa vaadin , keskustelua vaihtoehtoisten hoitojen mahdollisuudesta . Itse päädyin avanteeseen , toinen jo toinen menee vatsalaukkuun . Kaikesta huolimatta Gystofix oli se johon myönnyin . Se oliko ratkaisu oikea en tiedä . Ongelmitta en ole säästynyt tämänkään kanssa , mutta parempi näin . On vähän ns. vertaistukea, missä saisi puhua vaihtaa ajatuksia asian tiimoilta . Pitäs vain patistaa järjestämään vuosittain kursseja , johon koottais erityyppisiä näistä asioista potevien ihmisten ryhmiä . Eri ikäluokkia . Kirjoissa menee kaikkiok , joihin en todellisuutta täysin kokemuksien jälkeen peilaa . Kyllä ne on parhaita asiantuntijoita jotka itse ovat kyseisten asioiden kanssa tekemisissä .

• Erja

suolirakko. Tehtiin -94. Olin pitkään kärsinyt inkontinensista ja tämä leikkaus helpotti huomattavasti elämääni. Nykyään joudun kyllä katetroimalla tyhjentämään rakkoni, mutta se ei tuota minulle ongelmaa. Pissatulehduksiakaan ei ole kummemmin ollut.
      Itse olin kyllä todella helpottunut kyseisestä operaatiosta, koska apua siitä vaivaani sain

• Anonyymi

Pahanlaatuinen virtsarakkosyövän johdosta minulle tehtiin suolirakko 6 kk sitten. Pidätyskyky ei ole hyvä öisin. Nyt on kai jonkinsorttinen tulehdus päällä kun hana vuotaa 24/7 hieman ja on myös arkuutta ja kipua. Odotan Tyksin soittoa parhaillaan. Olen 65-vuotias ja muuten terve.

• Anonyymi

En ole koskaan kuullut puhuttavankaan suolirakosta ihan uusi asia minulle.
      Miten se ilmeni käytännössä kun se alkoi vaivaamaan .
      Myötätuntoni myöskin sinulle, ei varmaan ole helppo asia , ja sairaus vetää usein mielenkin matalaksi .

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsalaisuuden Päivän virallinen liputuspäivä poistettava VÄLITTÖMÄSTI!

Suomen valtion ja suomalaisuuden kannalta ei ole minkäänlaisia perusteita liputtaa virallisesti ruotsalaisuuden päivää,
      Maailman menoa
      105
      5731
    2. Mikaela Nylander: Jos pakkoruotsi poistetaan, niin ruotsin kielen asema romahtaa

(Nylander on vanha RKP:nen) Mutta niin heikossa vedossa muumiruotsi siis on Suomessa, että vain tekohengityksellä se pys
      Maailman menoa
      65
      2572
    3. Nainen aion pilata elämäsi täysin, opetus sulle, että pelasit väärän ihmisen sydämellä.

Empatiani sua kohtaan katosi siinä kohtaan, kun teit tietoisen valinnan leikkiä mun sydämellä. Luulet olevas joku älykäs
      Ikävä
      241
      1585
    4. Kaivattusi nimi vol.3

Kaipaajankin nimi olisi kiva. 🥰
      Ikävä
      94
      1380
    5. Alkanut tuntua siltä

Että taisi olla kusetusta koko homma alusta saakka.
      Ikävä
      124
      1097
    6. 6 vkoa kulunut ilman sua

…ihme että olen vielä hengissä. 😔 Kyynelillä pessyt lattioita. Rakastan ja odotan sua ikuisesti❤️Projekti jäi kesken jo
      Ikävä
      8
      901
    7. Viestisi kaipaamallesi ihmiselle

Mitä ajattelet tilanteestanne tänään?
      Ikävä
      65
      882
    8. Nii, mites ne

Hampaat??
      Ikävä
      66
      857
    9. Joululahja/Jouluntoivotus

Millainen kaivatulle
      Ikävä
      75
      798
    10. Salailu jatkuu, poliisi tutkii

Nykyään Pienimäki toimii Ylitornion kaupunginjohtajana. HS tavoitti hänet puhelimitse. Pienimäki korosti, ettei ole enää
      Ähtäri
      17
      741
    Aihe