Mitä kaunista

terjaliini

olet viimeisen vuorokauden aikana nähnyt tai kokenut tai kuullut?
Iloisen koiran, joka tervehti minua häntäänsä heiluttaen ja oli innokas lenkille.
Vauvab jokellusta.
Vanhuksen ryppyiset kädet.
Oman kullan äänen.
Tässä minun kauniita asioita.
Niin ja huomenta kaikille! :)

14

481

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • se maallinen

      mieli kokee ihanaksi ja kauniiksi kaiken minkä itse kokee omistavansa...oma koira oma kulta oma vauveli oma isä tai mummeli tai äiti omassa kotona omaa aikaa talutella koiraa ym ym...

      kuinkahan moni tulisi iloiseksi siitä jos olisi todella Jumalan käytössä ja HÄN sanoisi että nyt luovut kaikesta ja lähdet minne tahansa sinut laitankin,,ilman rahaa,,ilman kenenkään ihmisen tukea luottaen ainoastaan Häneen...ja sanoisi vielä että anna kaikki mitä omaisuudestasi saat tuolle kurjalle jota olet halveksinut...

      todellinen uskovainen olisi siitäkin iloinen..

      • terjaliini

        Koira ja oma kulta ovat aivan mun "omiani", mutta muut eivät.
        Taitaa yön valvominen tehdä tehtävänsä, mutta minusta nämä kaikki asiat ja äänet ovat Jumalan luomusta.
        HÄN on kutsunut ja lähtenytkin olen. Enkä ole kuin haukut saanut palkakseni. NAINEN ei saa tehdä sitä tai tätä. Siksipä en pidä enää edes naisteniltoja. Pysyn kaukana niistä, jotka parjaavat ja yritän pysyä asialinjalla. Teen sitä mitä pystyn eli opiskelen Raamattua ja kaikkea mitä siihen liittyy. No se siitä.
        Iloista päivää sinulle!


      • RitariOlevainen
        terjaliini kirjoitti:

        Koira ja oma kulta ovat aivan mun "omiani", mutta muut eivät.
        Taitaa yön valvominen tehdä tehtävänsä, mutta minusta nämä kaikki asiat ja äänet ovat Jumalan luomusta.
        HÄN on kutsunut ja lähtenytkin olen. Enkä ole kuin haukut saanut palkakseni. NAINEN ei saa tehdä sitä tai tätä. Siksipä en pidä enää edes naisteniltoja. Pysyn kaukana niistä, jotka parjaavat ja yritän pysyä asialinjalla. Teen sitä mitä pystyn eli opiskelen Raamattua ja kaikkea mitä siihen liittyy. No se siitä.
        Iloista päivää sinulle!

        Tuo avauksesi kritisoija ampui vähän kyllä kovilla ,mutta mielestäni ohi!
        Yhdyn tuohon asiaan,että se ilo voi tulla niin pienistä havainnoista,ei ylihengellisyys ole tervettä,varsinkaan jos sitä tyrkyttää toislle,ja itse kenties makaa "setripuisessa ja paneelikorteisissa huoneissaan"?

        Uskon,että olemme kaikki valmiit tekemään Jumalantahdon ja kutsumuksen mukaisesti,itse en koskaan saanut seurakunnalata sitä mitä odotin,olen lapsena jo tullut uskoon,ja plavasti,sain uudestisyntymisen yhteydessä Pyhän Hengen kasteen heti samantien,en ehtinyt polviltani ylösnousta. ja pariin kolmeen viikkoon en juuri ouhunut muuta kuin kielillä,olin niin täynnään onnea ja riemua,ettei sanat siihen riitä,ja tmä oli kyllä ilmeistä koko seurakunnalle.
        Aikaakului,ja sain selvän lähetyskutsun sydämeeni,mutta kukaan seurakunnassa ei ottanut minua vakvasti,ja siitä alkoi varsinainen paikansäilyttäminen seurakunnassa,tuli tunne,ettei kelpaa mihinkään,vaikka jokainen silloin näki,ja kuuli,että Jumala siunasi yliäyräiden,sanoisin,että sain enemmän kuin monet osaveljet konsanaan,ja siinä kai se olikin,katauden perkele teki Jumalan aivoitukset tyhjiksi,haavoituin sisäisesti rajusti,sen jälkeen on elämssäni "kuohunut" sisäisesti ja ulkoisesti.
        Mutta tänään,vanhoilla päivilläni olen kuitenkin saanut armon,ja uskon säilyttää,vaikka olenkin monasti ollut epätoivossani uskoton omalle rakkaalle Jeesukselleni,olen langeillut inhimillisiin kiusauksiin tuskassani,ja hakenut lohtua välillä ihmisistäkin,hekin kun voivat ja osaavat olla ihaniakin.
        Tänään kiitän Jumalaa,että on usko syvemmällä,kuin ihmiseten mielipiteissä.
        Siunausta sinulle,ja ole onnellinen ja kiitä niistä iloisista asioista mitä ympärilläsi koet,vaikka ei kaikki meitä aina hetikään ymmärrä.


      • Katsos vaan2
        terjaliini kirjoitti:

        Koira ja oma kulta ovat aivan mun "omiani", mutta muut eivät.
        Taitaa yön valvominen tehdä tehtävänsä, mutta minusta nämä kaikki asiat ja äänet ovat Jumalan luomusta.
        HÄN on kutsunut ja lähtenytkin olen. Enkä ole kuin haukut saanut palkakseni. NAINEN ei saa tehdä sitä tai tätä. Siksipä en pidä enää edes naisteniltoja. Pysyn kaukana niistä, jotka parjaavat ja yritän pysyä asialinjalla. Teen sitä mitä pystyn eli opiskelen Raamattua ja kaikkea mitä siihen liittyy. No se siitä.
        Iloista päivää sinulle!

        Hieno ja hyvin asiallinen aloitus! Kyllä Jumala tahtoo ja iloitsee siitä, että huomaamme kaiken kauniin ja ihanán ympärillämme. Meitä vartenhan Hän kaiken loi!
        Pieni lista omista näkemistäni:

        Kaunis aurinkoinen aamu alkanut!
        Luónto viheriöi ja kevät kukat kukkivat.
        Ihmisten kasvoilla iloiset ilmeet.
        Edessä kauniita järvimaisemia.
        Pulahtaminen viileään veteen piristää!
        Tuoksut täyttävät ilman!
        Linnut laulavat kauniisti.
        Mielenkiintoinen elämä kaikkine vivahteinensa.
        Odotuksia täynnä oleva päivä ja ilta!
        Illalla tapaan koko joukon mukavia, kauniita ihmisiä.
        Kiitollisuus Jumalan hyvýyttä kohtaan!


      • äåäå
        RitariOlevainen kirjoitti:

        Tuo avauksesi kritisoija ampui vähän kyllä kovilla ,mutta mielestäni ohi!
        Yhdyn tuohon asiaan,että se ilo voi tulla niin pienistä havainnoista,ei ylihengellisyys ole tervettä,varsinkaan jos sitä tyrkyttää toislle,ja itse kenties makaa "setripuisessa ja paneelikorteisissa huoneissaan"?

        Uskon,että olemme kaikki valmiit tekemään Jumalantahdon ja kutsumuksen mukaisesti,itse en koskaan saanut seurakunnalata sitä mitä odotin,olen lapsena jo tullut uskoon,ja plavasti,sain uudestisyntymisen yhteydessä Pyhän Hengen kasteen heti samantien,en ehtinyt polviltani ylösnousta. ja pariin kolmeen viikkoon en juuri ouhunut muuta kuin kielillä,olin niin täynnään onnea ja riemua,ettei sanat siihen riitä,ja tmä oli kyllä ilmeistä koko seurakunnalle.
        Aikaakului,ja sain selvän lähetyskutsun sydämeeni,mutta kukaan seurakunnassa ei ottanut minua vakvasti,ja siitä alkoi varsinainen paikansäilyttäminen seurakunnassa,tuli tunne,ettei kelpaa mihinkään,vaikka jokainen silloin näki,ja kuuli,että Jumala siunasi yliäyräiden,sanoisin,että sain enemmän kuin monet osaveljet konsanaan,ja siinä kai se olikin,katauden perkele teki Jumalan aivoitukset tyhjiksi,haavoituin sisäisesti rajusti,sen jälkeen on elämssäni "kuohunut" sisäisesti ja ulkoisesti.
        Mutta tänään,vanhoilla päivilläni olen kuitenkin saanut armon,ja uskon säilyttää,vaikka olenkin monasti ollut epätoivossani uskoton omalle rakkaalle Jeesukselleni,olen langeillut inhimillisiin kiusauksiin tuskassani,ja hakenut lohtua välillä ihmisistäkin,hekin kun voivat ja osaavat olla ihaniakin.
        Tänään kiitän Jumalaa,että on usko syvemmällä,kuin ihmiseten mielipiteissä.
        Siunausta sinulle,ja ole onnellinen ja kiitä niistä iloisista asioista mitä ympärilläsi koet,vaikka ei kaikki meitä aina hetikään ymmärrä.

        TAKIN- KÄÄNTÖJÄ JOKA SUUNTAAN.


    • katolilaisilta äidistämme.

      Maria on uuden liiton äiti, koska Kristuksessa alkoi "uusi aika" ja jos olemme Jeesuksen veljiä ja sisaria, meillä on sama äiti - Maria. Eevasta kaikki polveudumme: ihmiskunnan äidistä. Hengellisessä mielessä Maria on nyt meidän uusi äiti. Hän tuntee Poikansa parhaiten! Ajattele. Maria kantoi Jumalaa kohdussaan! Mitä se merkitsee? Paljonkin, mutta sanotaan vain tämä, että Maria eli erikoisella tavalla Jumalan läsnäolossa. Siksi hän voi esirukouksillaan auttaa meitä kokemaan Poikansa läsnäoloa omassa elämässämme.

      Hän haluaa johdattaa AINA meitä lähemmäksi Jeesusta. Maria oli täysin taipunut Jumalan tahtoon. Siihen hän äitinämme kutsuu myös meitä. Väitän, että Maria on kaikkien aikojen (menneittein ja tulevaisten) suurin pyhä. Miksi? Koska Jumala näki niin hyväksi. Pitihän Mariasta tulla Jumalan Pojan äiti. Kuka tahansa juutalainen tyttö ei olisi siihen kelvannutkaan. Jeesus rakastaa äitiään. Miksi emme tekisi samoin?

      Marian suuruus johtuu inkarnaation ihmeellisyydestä ja on siitä täysin riippuvainen. Kun puhutaan Kristuksesta, ei voida sivuuttaa Mariaa, mikäli halutaan olla raamatullisia.

      P.S. Hienot asiat eivät aina avaudu heti! Jumala on sentään Jumala. Luojan kiitos.

      • terjaliini

        ajatuksessasi olen samaa mieltä, varsinkin siinä, että Se on totta. Vasta jälkeenpäin ymmärtää, miten kaunis ja ainutkertainen joku asia tai tapahtuma oli. Ja yksi sellainen tapahtuma oli viimeisen lapseni synnytys. Sain suorastaan nauttia lapsen synnyttämisestä, aivan kuin viimeisen kohdalla kaikki kivut olisi Jumalalta unohtunut pois, kun lapsi tuli maailmaan.

        Maria sai suuren kunnian olla Jeesuksen äitä ja hän oli/on osoittanut maailmalle, ja ennen keikkea Jumalalle, olevansa nöyrä ja rohkea nainen. Olisitko itse uskaltanut hypätä niin totaalisesti tyhjän päälle kuin Maria teki? Ainakin minä olisin parkunut ja huutanut jälkeenpäin, mutta Maria ei.

        Kuten arvaatkin, "Siksi hän voi esirukouksillaan auttaa meitä kokemaan Poikansa läsnäoloa omassa elämässämme." on kohta johon en, ikävä kyllä, voi yhtyä. Minulle on Kristus tie, totuus ja elämä. Ja Pyhä Henki on Hän, jonka kautta saan opetusta ja ohjausta uskonelämään. Maria on minulle siinä mielessä pyhä, että hän on Jeesuksen äiti. Hänen kiitosvirtensä on todella kaunis!

        < Luukas 1:46 Silloin Maria sanoi: --Minun sieluni ylistää Herran suuruutta,
        47 minun henkeni riemuitsee Jumalasta, Vapahtajastani,
        48 sillä hän on luonut katseensa vähäiseen palvelijaansa. Tästedes kaikki sukupolvet ylistävät minua autuaaksi,
        49 sillä Voimallinen on tehnyt minulle suuria tekoja. Hänen nimensä on pyhä,
        50 polvesta polveen hän osoittaa laupeutensa niille, jotka häntä pelkäävät.
        51 Hänen kätensä on tehnyt mahtavia tekoja, hän on lyönyt hajalle ne, joilla on ylpeät ajatukset sydämessään.
        52 Hän on syössyt vallanpitäjät istuimiltaan ja korottanut alhaiset.
        53 Nälkäiset hän on ruokkinut runsain määrin, mutta rikkaat hän on lähettänyt tyhjin käsin pois.
        54 Hän on pitänyt huolen palvelijastaan Israelista, hän on muistanut kansaansa ja osoittanut laupeutensa
        55 Abrahamille ja hänen jälkeläisilleen, ajasta aikaan, niin kuin hän on isillemme luvannut. >


    • ja koen

      Jeesuksen joka hetkisen läsnäolon ja siitä tulevan syvän rauhan ja ilon.

    • intti onn jees!

      Seuraavinakin öinä on paljon päivystystä tiedossa, ja päivällä paiskitaan normaalisti hommia... Väsyttää ihan mielettömästi ja saatana kiusaa, kun tietää että on saumaa. Tämä on niin kaunista, tämä uskovan elämä (varsinkin armeijassa, missä jokainen juntti-einari katsoo velvollisuudekseen ronkkia askovaista). Kyllä Jumala auttaa, mutta kaunista, niin kaunista tämä on.

      • terjaliini

        Elämä on! Tiedän valvomisesat, mutta nostan hattua, että jaksat olla armeijassa! Siunausta kaikkiin päiviisi!


    • Kaunista on niin paljon
      kun pystymme sen huomaamaan

      ilo lapsen silmissä kun hän näkee leppäkertun
      kukkaniityn yksinäinen kielo
      aamukasteen usvainen harso unisilla kasvoilla
      laiturilla rantasaunan jälkeen
      kivillä missä myrskytuuli pesee itkettyneen
      tässä hetkessä kaunista tämä hetki

      ***

      Kauneinta on huomata
      oma likaisuutensa
      jonka Vapahtajamme
      on pessyt verellään puhtaaksi

      kokea se valon tavoin
      koko olemuksessa
      kiittäen ja ylistäen!

    • asiat...

      Kaunista, voi olla yksi sana, jonka kanssaihminen sinulle sanoo. Monesti unohdamme, kuinka kaunis sana on esim. kiitos!

      Mitä kaunista sitten tänään on ollut: lämpöinen kevätpäivä ja se, että saan tuntea olevani Rakkaan Taivaallisen Isäni lapsi. Se, että saan väsymyksenkin painaessa turvautua Häneen ja tietää, että hän tuo sielulleni rauhan.

      Ja ainiin terjaliini, kiitos kauniista aloituksesta:)

    • terjaliini

      Oli pakko nousta ylös lukemaan, onko kukaan kokenut mitään kaunista, ihanaa tai iloa tuottanutta asiaa. Jumalalle kiitos ON! Kuinka ei olisikaan, kun asumme Luojan luomassa maailmassa. Edes synti ei ole saanut kaikkea tuhottua!

      Aurinko paistaa, vedän pimennysverhon ikkunaan ja jatkan nukkumista! Kauniita unia!

    • Isän_prinsessa

      Oman kullan äänen,
      nettivauvojen (Just uskoon tulossa) parkaisuja,
      juutalainen työkaverimme tarttui kauppakasseihimme ja kantoi ne mitään kysymättä ovellemme,
      Kulkukoiraa ruokittiin kanalla taas tänään,
      Pyhä Henki koskettaa suloisesti,
      pikkutyttövauva keinuu seurakunnassamme isän sylissä
      pyhän musiikin tahdissa iloisena (la),
      Veli kirjoittaa netissä sis. kauneudesta reippaasti,
      Uskovat rukoilevat ja katsovat uskon alkajaan,
      Sulhanen tulee minua vastaan ja puhuttelee mua kauniisti.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1605
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      16
      1439
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1348
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      31
      1334
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      37
      1275
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      15
      1218
    7. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1116
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      8
      1116
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1104
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1082
    Aihe