Olen ollut 2viikkoa juuri sairalomalla ja tuntuu että ahdistukset vain jatkuvat ja pahenevat joten marssin uudelleen lääkärille ja saan varmasti lisää sairaslomaa.
Mitenkäs työn käy? Töissä kamala kiire ja paineet kovat joka osaltaan pahentaa oloani...
Jos saan pidemmän sairasloman koska aloitetaan myös lääkitys niin pomo ei kyllä tykkää!!! Voiko se irtisanoa vakituisen työntekijän masennuksen takia?
Voiko työnantaja antaa potkut masennuksen takia?
5
5334
Vastaukset
- sama ongelma
ite olin samassa tilanteessa tammikuussa.. meillä vaihtui työnantaja ja porukkaa vähennettiin...ite en jaksanu ja sain sairaslomaa.. muutkin olivat todella väsyneitä. hain uudelleen sairaslomaa sitten kokeeksi keskustelin asiasta työnantajan kanssa ( olen työsuojeluvaltuutettu) muutkin olivat lopussa... syy löytyi työtahdin kiristymiseen ylempää... kun kauppias kuuluu ketjuun niin isommat pomot päättää paljonko sai olla max. henkilöstökulut liikevaihdosta ja sen takia meillä oli todella raskasta duunissa kyllä työnanatajat ymmärtää masennuken ja eihän sitä ole edes pakko kertoa viet vain työterveyshuollon sairaslomatodistuksen ja se siitä...
ei sairaus ole syy sanoa irti.. jos sinut sanotaan irti ota yhteyttä ammattiliittoosi ja pomosi joutuu maksamaan irtisanomisestasi kalliisti - Työsopimuslaki
Sairaus ei voi olla irtisanomisperuste. Jos sairauden vuoksi irtisanotaan, on irtisanominen laiton ja siitä voidaan työnantaja tuomita korvauksiin. Eri asia on, jos sairauden takia tulee pysyvästi työkyvyttömäksi tekemään kyseistä työtä, esim. taksinkuljettaja sokeutuu tai puhelinvaihteenhoitaja menettää kuulonsa. Tästä ei kohdallasi kuitenkaan ole kyse, vaan masennus on hoidettavissa oleva sairaus. Nykyisin on todella hyviä lääkkeitä, joista monet ovat saaneet avun.
- mieti mitään
työasioita, ole lomilla vaan niin kauan kuin tuntuu.
Itse jo ollut 1.5 vuotta ja masennus tuli kiireisimpään aikaan minun työpaikalla...Ja uutta henkilöä minun tilalle ei ole löytynyt vieläkään, joten vien aina uuden sairaustodistuksen työantajalle.
Kyllä ne siellä sinun työkaikalla pärjää. Ja potkuja eivät saa antaa... - Anonyymi
Itse 12vuotta kyseisessä työpaikassa.Aikaajoin poissa masennuksen takia.Lääkitystäni ei
.millään vaihdettu vaikka jo ainakin 3 vuotta olen sanonnut että kyseinen lääke ei auta Nyt tänään menossa Työterveys Lääkärille ,kysyn voiko vaihtaa Lääkitystä:Psykiatrilla olen käynnyt 2 kertaa.TYöpaikka ei kustanna kuin 2 kertaa.Psykiatri antannut luvan tavallisiselle lääkärille vaihtaa lääkitystä.Laskettu valmiiksi miten vanha lääkitys lasketaan alas ,jotta uusi lääkekokeilun voi aloittaa.Eli pitääkö mun olla poissa töistä ,lääkityksen vaihdon aikana,siihen menee monta viikkoa,ja miten sitten uusi lääke auttaa.Haluan tehdä töitä,3 vuotta eläkeikään.Töissö olen ihan hyvä,mutta töissä työn kiirellisyys lisää s tressiä,ja siitä seuraa masennus.Haluan tehdä työni kunnolla,mutta siihen ei aika riitä.Kyseillä alalla ollut melkein 40 vuotta,työpaikka vaihtunnut.Pelkään että saan potkut,mutta kun on kyseessä mielialan sairaus ,minusta siihen suhtaudutaan väheksyvästi,jos menen lääkärille tuntuu siltä että taas toi on täällä.Olenhan siellä koska haluan saada apua.Muuta en halua kuin rauhallisen olon,välillä olen tosi rauhallinen ja hyvä olo.Työ sujuu kuin itsestään.Vähänajan kuluttua taas masennus iskee,ja olen ihan maassa.Johtuuko lääkkeistä ,työstressistä vai mistä.Olen käynnyt työterapiassa .ja nyt käynny 3 kertaa ,10 kertaa saa käydä.Liikun paljon ,harrastan laulamista.Mitä tehdä.Ystäviä ei oo.Työkaverit,mutta eihän Heille voi puhua näistä asioista.Mistä pääsis vertaistuki ryhmään,saisi kuulla muitten kokemuksista.Toivossa Eläjä - Anonyymi
Kyllä voi olla syy kun vuoden ollu slomalla ja pomol ei esittää esim toiseen pisteeseen töihin.mulla työpaikkakiusaus potkuttiin pois ei saa edes irtisanomisen ajan palkkaa kun sairaslomalla. Puolen vuodenpalkan menetin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalle Palander kertoi fantasioivansa siitä, kuinka Kiira Korpi naisi häntä sträppärillä ahteriin
Sai potkut Yleltä. https://yle.fi/a/74-20140000606990824h Kirppis
Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?102448Suomessa eletään liian pitkään
"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy2101805Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain
Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja231583- 711010
Sun ulkonäkö on
Kyllä viehättävä. Kauniit piirteet. Todella sievät. Ja olemus on ihana. Olet tehnyt vaikutuksen.43963Oletko koskaan
Tavannut/tuntenut ihmistä, jonka kanssa vuosisadan rakkaustarina olisi ollut mahdollinen, mutta joku este tuli väliin?74862Olen niin haaveillut
Sinusta. Ollut hullun rakastunut. Ajatellut kaikkea mitä yhdessä voisimme tehdä. Mutta ei ei yhtään mitään. Usko vaan lo57852En voi ottaa
Jos ikinä aiot ottaa yhteyttä, niin tee se nyt. On aika, kun todella todella tarvitsisin sinua. Naiselle.43822Tuo yksi tampio vielä ilmeisesti kuvittelee
Että joku itkee peräänsä täällä vinkuen jotain utopistista kadonnutta rakkauttaan kaksoisliekit silmissä leiskuen. Pyhä80766