Näkyykö yksityislaina

pankeilla tai verotuksessa...

Kun on yksityislainaa niin eihän se näy pankeilla ja verotuksessa? Eikö se nimenomaan ole silloin niin... kun on yksityis...

9

5005

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sinulla

on tai otat kulutusluottoa niin luoton myöntäjä ilmoittaa ne automaattisesti verotukseen. Eli luotto/laina näkyy aina veroselvityksessä. Jotkut luotonmyöntäjät vaativat hakijalta verotodistuksen ennen kuin myöntävät lainaa. Liikepankit eivät tietääkseni vaadi verotodistusta - ainakaan toistaiseksi.

• Teukka

En tiedä näkyykö, mutta luulisin, että pankki saa ne halutessaan selville. Tosin sinun tulee ilmoittaa ne joka tapauksessa, jos olet pankista hakemassa lainaa. (En keksi muuta tapausta, jossa olisi huolissasi pankin näkemistä yksityislainoista)

Ei maksukykyisen asiakkaan pankkilainan saaminen nykyään muutaman tonnin kulutusluottoon kaadu. Jos kaatuu, niin voi miettiä uudestaan sitä maksukykyään.

• NEWBIE

Ei näy verotuksessa,eikä saa pankit selville koska suomessa ei ole yhtenäistä luottorekisteriä

• tietenkään

näy sellainen yksistyislaina, jonka olet lainannut esim tutulta/ystävältä ym...Mutta jos otat lainaa vaikka citybankista/ellokselta tms... niin tiedot menevät verotukseen ja näkyvät siellä.

• NEWBIE

EI NÄY CITIBANKIT EIKÄ MUUTKAAN HÖPÖHÖPÖ LAINAT VEROTTAJAN TIEDOISSA.AMMATIN PUOLESTA TIEDÄN 100% VARMASTI

• minun laina
        NEWBIE kirjoitti:

EI NÄY CITIBANKIT EIKÄ MUUTKAAN HÖPÖHÖPÖ LAINAT VEROTTAJAN TIEDOISSA.AMMATIN PUOLESTA TIEDÄN 100% VARMASTI

sitten näkyy verotuksessa tai näkyvät kaikki luotot ja lainat? Kuka tietää kertoa?
        Yksi laina on citibankista 2000e ja se on ja näkyy verotiedoissa. Ostin S-etuluotolla joulun aikaan lahjoja nekin olivat huhtikuussa tulleessa verotiedoissa ja olin ne maksanut ne pois siihen mennessä kun veroehdotus tuli. Yksi pieni rahoitus on lisäksi OKO-pankista ja sekin on näkynyt joka vuosi verotuksessa.Sitä on enää n 300e jäljellä. Mitään luottotietoja en ole itse ilmoittanut verottajalle.
        Näin on minulla ja ihmettelen miksi olisin erityistapaus, joten täytyy näkyä muillakin ???

• ammattisi
        NEWBIE kirjoitti:

ja perustelusi miksi sinun mielestä verotuksessa ei näy kulutusluotot? Minun verotiedoissa kyllä näkyy ja juuri tarkistin, etten ole nähnyt "unta"..Kolme pientä luottoa ja tarkoin eriteltynä näin euromäärineen: Luotonantaja, luoton tunnus, osuus velasta, osuus korosta, käyttötarkoitus: Muu laina. Kaikista kolmesta sama selostus.Joten en ymmärrä höpötystäsi!!! Vastausta odotan hyvä NEWBIE, kiitos!

• luotot
        minun laina kirjoitti:

sitten näkyy verotuksessa tai näkyvät kaikki luotot ja lainat? Kuka tietää kertoa?
        Yksi laina on citibankista 2000e ja se on ja näkyy verotiedoissa. Ostin S-etuluotolla joulun aikaan lahjoja nekin olivat huhtikuussa tulleessa verotiedoissa ja olin ne maksanut ne pois siihen mennessä kun veroehdotus tuli. Yksi pieni rahoitus on lisäksi OKO-pankista ja sekin on näkynyt joka vuosi verotuksessa.Sitä on enää n 300e jäljellä. Mitään luottotietoja en ole itse ilmoittanut verottajalle.
        Näin on minulla ja ihmettelen miksi olisin erityistapaus, joten täytyy näkyä muillakin ???

näkyvät. Luotot näkyvät silloin verotuksessa, jos ne ovat jonkun pankin myöntämiä, esim. luottokorttien takana on yleensä joku pankki. Ellos yksityilaina EI näy missään, on yksityinen luottolaitos.

• voi ottaa
        luotot kirjoitti:

näkyvät. Luotot näkyvät silloin verotuksessa, jos ne ovat jonkun pankin myöntämiä, esim. luottokorttien takana on yleensä joku pankki. Ellos yksityilaina EI näy missään, on yksityinen luottolaitos.

selvää luottolaitokselta meneekö luotto/laina-tieto verotukseen. Eroja ilmeisesti on. Nyt omasta kokemuksesta (verotodistuksesta vuosien ajalta)tiedän, että ainakin citibankin kulutusluotto menee verotietoihin ja myös S-ryhmän luottokorttiostot, vaikka S-ryhmällä ei vielä ole pankkia. Pankkipalvelut ovat S-ryhmällä valmisteilla. Kannattaa tutkia oma verotodistus jos on ottanut kulutusluottoa.

Itsekin luulin, että kulutusluotot eivät näy, koska niistä ei saa veroetua, mutta pienetkin väliaikaiset luotot näkyvät minun veroselvittelyssä ja todistuksessa. Muistan, että kun hain citibankista luottoa, sinne piti olla verotodistus, jossa näkyvät tulot ja velat.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä elukkaa kaivattusi

muistuttaa? Vastaan ite myöhemmin. Miehelt.
      Ikävä
      65
      4180
    2. Haleja ja pusuja

Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺
      Ikävä
      46
      3959
    3. Onko mukava nähdä minua töissä?

Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭
      Työpaikkaromanssit
      36
      3462
    4. Oi mun haniseni

Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli
      Ikävä
      16
      2863
    5. Hei rakas sinä

Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle
      Tunteet
      34
      2709
    6. En kirjoita sulle tänne

Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä
      Ikävä
      14
      2522
    7. Kyllä mulla on sua ikävä

Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm
      Ikävä
      10
      2114
    8. IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.

IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm
      Maailman menoa
      12
      1206
    9. Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi

Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta
      Ikävä
      145
      1157
    10. Mitä ajattelet

Mies minusta tänään?
      Ikävä
      80
      1006
    Aihe