Kun on yksityislainaa niin eihän se näy pankeilla ja verotuksessa? Eikö se nimenomaan ole silloin niin... kun on yksityis...
Näkyykö yksityislaina
9
4993
Vastaukset
- sinulla
on tai otat kulutusluottoa niin luoton myöntäjä ilmoittaa ne automaattisesti verotukseen. Eli luotto/laina näkyy aina veroselvityksessä. Jotkut luotonmyöntäjät vaativat hakijalta verotodistuksen ennen kuin myöntävät lainaa. Liikepankit eivät tietääkseni vaadi verotodistusta - ainakaan toistaiseksi.
- Teukka
En tiedä näkyykö, mutta luulisin, että pankki saa ne halutessaan selville. Tosin sinun tulee ilmoittaa ne joka tapauksessa, jos olet pankista hakemassa lainaa. (En keksi muuta tapausta, jossa olisi huolissasi pankin näkemistä yksityislainoista)
Ei maksukykyisen asiakkaan pankkilainan saaminen nykyään muutaman tonnin kulutusluottoon kaadu. Jos kaatuu, niin voi miettiä uudestaan sitä maksukykyään. - NEWBIE
Ei näy verotuksessa,eikä saa pankit selville koska suomessa ei ole yhtenäistä luottorekisteriä
- tietenkään
näy sellainen yksistyislaina, jonka olet lainannut esim tutulta/ystävältä ym...Mutta jos otat lainaa vaikka citybankista/ellokselta tms... niin tiedot menevät verotukseen ja näkyvät siellä.
- NEWBIE
EI NÄY CITIBANKIT EIKÄ MUUTKAAN HÖPÖHÖPÖ LAINAT VEROTTAJAN TIEDOISSA.AMMATIN PUOLESTA TIEDÄN 100% VARMASTI
- minun laina
NEWBIE kirjoitti:
EI NÄY CITIBANKIT EIKÄ MUUTKAAN HÖPÖHÖPÖ LAINAT VEROTTAJAN TIEDOISSA.AMMATIN PUOLESTA TIEDÄN 100% VARMASTI
sitten näkyy verotuksessa tai näkyvät kaikki luotot ja lainat? Kuka tietää kertoa?
Yksi laina on citibankista 2000e ja se on ja näkyy verotiedoissa. Ostin S-etuluotolla joulun aikaan lahjoja nekin olivat huhtikuussa tulleessa verotiedoissa ja olin ne maksanut ne pois siihen mennessä kun veroehdotus tuli. Yksi pieni rahoitus on lisäksi OKO-pankista ja sekin on näkynyt joka vuosi verotuksessa.Sitä on enää n 300e jäljellä. Mitään luottotietoja en ole itse ilmoittanut verottajalle.
Näin on minulla ja ihmettelen miksi olisin erityistapaus, joten täytyy näkyä muillakin ??? - ammattisi
NEWBIE kirjoitti:
ja perustelusi miksi sinun mielestä verotuksessa ei näy kulutusluotot? Minun verotiedoissa kyllä näkyy ja juuri tarkistin, etten ole nähnyt "unta"..Kolme pientä luottoa ja tarkoin eriteltynä näin euromäärineen: Luotonantaja, luoton tunnus, osuus velasta, osuus korosta, käyttötarkoitus: Muu laina. Kaikista kolmesta sama selostus.Joten en ymmärrä höpötystäsi!!! Vastausta odotan hyvä NEWBIE, kiitos!
- luotot
minun laina kirjoitti:
sitten näkyy verotuksessa tai näkyvät kaikki luotot ja lainat? Kuka tietää kertoa?
Yksi laina on citibankista 2000e ja se on ja näkyy verotiedoissa. Ostin S-etuluotolla joulun aikaan lahjoja nekin olivat huhtikuussa tulleessa verotiedoissa ja olin ne maksanut ne pois siihen mennessä kun veroehdotus tuli. Yksi pieni rahoitus on lisäksi OKO-pankista ja sekin on näkynyt joka vuosi verotuksessa.Sitä on enää n 300e jäljellä. Mitään luottotietoja en ole itse ilmoittanut verottajalle.
Näin on minulla ja ihmettelen miksi olisin erityistapaus, joten täytyy näkyä muillakin ???näkyvät. Luotot näkyvät silloin verotuksessa, jos ne ovat jonkun pankin myöntämiä, esim. luottokorttien takana on yleensä joku pankki. Ellos yksityilaina EI näy missään, on yksityinen luottolaitos.
- voi ottaa
luotot kirjoitti:
näkyvät. Luotot näkyvät silloin verotuksessa, jos ne ovat jonkun pankin myöntämiä, esim. luottokorttien takana on yleensä joku pankki. Ellos yksityilaina EI näy missään, on yksityinen luottolaitos.
selvää luottolaitokselta meneekö luotto/laina-tieto verotukseen. Eroja ilmeisesti on. Nyt omasta kokemuksesta (verotodistuksesta vuosien ajalta)tiedän, että ainakin citibankin kulutusluotto menee verotietoihin ja myös S-ryhmän luottokorttiostot, vaikka S-ryhmällä ei vielä ole pankkia. Pankkipalvelut ovat S-ryhmällä valmisteilla. Kannattaa tutkia oma verotodistus jos on ottanut kulutusluottoa.
Itsekin luulin, että kulutusluotot eivät näy, koska niistä ei saa veroetua, mutta pienetkin väliaikaiset luotot näkyvät minun veroselvittelyssä ja todistuksessa. Muistan, että kun hain citibankista luottoa, sinne piti olla verotodistus, jossa näkyvät tulot ja velat.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne1076904- 954431
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista483806Kyllä se taitaa olla nyt näin
Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee483502- 513498
- 1883445
Odotan että sanot
Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san242949- 672654
- 462491
- 131854