Positiivinen toksoplasma

Huolestunut :/

Odotan ensimmäistäni viikolla 19 5 ja sain juuri tietää, että antamani verikoe toksoplasmaan olikin positiivinen. Minulla on hirveä huoli pikkuisesta, että onko sillä kaikki hyvin.. ja neuvolasta sanottiin vain että nyt pitää odotella kutsua jatkotutkimuksiin.. Ainoa hyvä puoli tässä on se, että näytteeni ei ollut akuutti, mutta sitä en vielä tiedä, koska olen tämän taudin saanut. Olenko nyt ihan turhaan huolissaan vai voinko tehdä mitään muuta nyt kuin vain murehtia? Onko täällä muita äitejä, joilla on ollut sama tilanne toksoplasman suhteen kuin minulla on nyt? Miten teidän lapsenne voivat?

6

5196

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pindemami

Itse sain tietää saaneeni toksoplasmoositartunnan ja kävi myös ilmi, että tartunta on "tuore" joten sain sen siis raskaudenaikana. Seuraavaksi sinulta mahdollisesti otetaan lapsivesinäyte jonka jälkeen suunnitellaan jatkohoito! Itse kävin punktiossa ja siitä todettiin että lapsi ei ole tartuntaa vielä saanut (ei ole 100% varma tulos) joten aloin syömään lääkitystä joka ehkäisee toksoplasmoosin tarttumista sikiöön. Minulla oli onni mukana ja lapseni ei saanut tartuntaa. tutkimukset ja verikokeet kyllä käytiin lävitse synnytettyäni pienokaiseni ja hän sai "terveen paperit". Toivotan sydämeni pohjasta onnea sinulle ja lapsellesi.

• Tanja

kiitos oikein paljon kun jaksoit vastata viestiini! Onneksi sinulla meni kaikki hyvin. Tässä vaiheessa yleensä loppuu usko kokonaan omaan onneen, mutta ei kai sitä auta kun vaan toivominen.. :) Tiedätkö vielä siitä toksoplasmasta, että jos olen saanut sen ennen odotusaikaani, niin onko se silloin vauvalle vaarallinen? Millä viikolla sinulle tehtiin se verikoe ja kuinka nopeasti pääsit hoitoon? neuvolassa kun ei tunnuta tietävän mitään ja hoitoon ei ole tullut vielä kutsua.. :(

• pindemami
        Tanja kirjoitti:

kiitos oikein paljon kun jaksoit vastata viestiini! Onneksi sinulla meni kaikki hyvin. Tässä vaiheessa yleensä loppuu usko kokonaan omaan onneen, mutta ei kai sitä auta kun vaan toivominen.. :) Tiedätkö vielä siitä toksoplasmasta, että jos olen saanut sen ennen odotusaikaani, niin onko se silloin vauvalle vaarallinen? Millä viikolla sinulle tehtiin se verikoe ja kuinka nopeasti pääsit hoitoon? neuvolassa kun ei tunnuta tietävän mitään ja hoitoon ei ole tullut vielä kutsua.. :(

Tiedän kyllä, miten oma toivo ja usko hiipuu! Kyllä sitä tule itse ja suvun ja miehen kanssa monet itkut itkettyä ja vielä siinäkin vaiheessa kun saimme kaikesta huolimatta terveen ja ihanan pojan! Toivon sydämeni pohjasta samaa sinulle! Neuvolassa ei minunkaan osalta tiedetty yhtään mitään ja välillä se pisti suututtamaan, kun itse tiesi enemmän, kuin ammatti-ihmiset neuvolassa. Jos olet saanut tartunnan ennen raskauttasi, sinulla on kehossa vasta-aineet ja tuolloin tartunta ei ole vaarallinen sikiölle. Työskentelin raskausaikanani päiväkodissa ja jouduin erään lapsen parvorokko epäilyjen takia testeihin, jossa täysin vahingossa löydettiin toksoplasmoosi tartunta. Menin uusiin kokeisiin naistenklinikalle ja siellä kävi ilmi, että minulla on tuore tartunta (raskauden aikana saatu). Verikokeiden tuloksia odotin muutaman päivän ja sen jälkeen otettiin lapsivesipunktio jonka tuloksia odotin viikon. Kun sain kaikki tulokset, ja kävi ilmi että tartunta on vain minulla, ei lapsellani, aloin syömään ehkäisevää lääkitystä. Kokonaisaika oli siis noin muutaman viikon, jonka jälkeen sain reseptin ja lääkityksen. Toivotaan parasta, äläkä vielä stressaa, kun et ole varma, missä mennään! Mukavaa päivää sinulle!

• Tanja
        pindemami kirjoitti:

Tiedän kyllä, miten oma toivo ja usko hiipuu! Kyllä sitä tule itse ja suvun ja miehen kanssa monet itkut itkettyä ja vielä siinäkin vaiheessa kun saimme kaikesta huolimatta terveen ja ihanan pojan! Toivon sydämeni pohjasta samaa sinulle! Neuvolassa ei minunkaan osalta tiedetty yhtään mitään ja välillä se pisti suututtamaan, kun itse tiesi enemmän, kuin ammatti-ihmiset neuvolassa. Jos olet saanut tartunnan ennen raskauttasi, sinulla on kehossa vasta-aineet ja tuolloin tartunta ei ole vaarallinen sikiölle. Työskentelin raskausaikanani päiväkodissa ja jouduin erään lapsen parvorokko epäilyjen takia testeihin, jossa täysin vahingossa löydettiin toksoplasmoosi tartunta. Menin uusiin kokeisiin naistenklinikalle ja siellä kävi ilmi, että minulla on tuore tartunta (raskauden aikana saatu). Verikokeiden tuloksia odotin muutaman päivän ja sen jälkeen otettiin lapsivesipunktio jonka tuloksia odotin viikon. Kun sain kaikki tulokset, ja kävi ilmi että tartunta on vain minulla, ei lapsellani, aloin syömään ehkäisevää lääkitystä. Kokonaisaika oli siis noin muutaman viikon, jonka jälkeen sain reseptin ja lääkityksen. Toivotaan parasta, äläkä vielä stressaa, kun et ole varma, missä mennään! Mukavaa päivää sinulle!

Nyt on vähän rennonmpi olo kun mulle soitettiin kätilöopistolta ja sain sinne lääkärille ajan! huh,huh että voi tuntua nämä päivät pitkiltä! mulle se neuvolatäti sano että tämä mun toksoplasmoositartunta sopii lähikuukausien aikana saatuun tartuntaan, eli ei muuta klun toivomaan parasta! Sain jonkun johtavan mieslääkärin itselleni ja ultralla se ainakin alottaa.. Siitä lapsivesitutkimuksesta ne ei osannu sanoa, kun yleensä se tehään viikolla 16 ja itse olen vähän pidemmällä raskaudessani. Katsotaan nyt mitä tulevan pitää ja kiitos kun olen saanut kirjotella kanssasi! Se helpottaa kummasti, kun en ole läheisille uskaltanut kertoa kun en itsekään tiedä missä mennään.. Stressistä nousi kuumekkin eilen..mutte eiköhän tämä tästä!

• pindemami
        Tanja kirjoitti:

Nyt on vähän rennonmpi olo kun mulle soitettiin kätilöopistolta ja sain sinne lääkärille ajan! huh,huh että voi tuntua nämä päivät pitkiltä! mulle se neuvolatäti sano että tämä mun toksoplasmoositartunta sopii lähikuukausien aikana saatuun tartuntaan, eli ei muuta klun toivomaan parasta! Sain jonkun johtavan mieslääkärin itselleni ja ultralla se ainakin alottaa.. Siitä lapsivesitutkimuksesta ne ei osannu sanoa, kun yleensä se tehään viikolla 16 ja itse olen vähän pidemmällä raskaudessani. Katsotaan nyt mitä tulevan pitää ja kiitos kun olen saanut kirjotella kanssasi! Se helpottaa kummasti, kun en ole läheisille uskaltanut kertoa kun en itsekään tiedä missä mennään.. Stressistä nousi kuumekkin eilen..mutte eiköhän tämä tästä!

Hyvä juttu että sait ajan lääkäriin, pääset tutkimuksiin ja saat ainakin ainakin osittain mielenrauhan, oli ennuste mikä tahansa! Muista kuitenkin että suomessa on erittäin hyvät ja ammattitaitoiset lääkärit ja muu hoitohenkilökunta! Oliko lääkärisi sukunimi stefanofic? Itse olin hänen potilaana koko raskaudenajan (toksoplasmoositartunnasta alkaen) ja olin erittäin tyytyväinen häneen! Siinä on lääkäri, joista kaikkien hoitohenkilökunnan pitäisi ottaa esimerkkiä! Kerrothan, miten lääkärissä meni (voit myös lähettää sähköpostia [email protected]). Olen hengessä täällä mukana! Kerro ihmeessä läheisillesi! Lähimmäisten tuki on äärimmäisen tärkeää, kun elämä satuttaa! Mm. Oma isäni soitteli pitkin uudenmaan sairaaloita ja kyseli lisätietoa toksoplasmoosista "huolestuneena vaarina". tsemppiä tuleviin päivään ja muista nauttia kesäisistä päivistä, vaikka se voi tuntuakin hankalalta!

• Tanja
        pindemami kirjoitti:

Hyvä juttu että sait ajan lääkäriin, pääset tutkimuksiin ja saat ainakin ainakin osittain mielenrauhan, oli ennuste mikä tahansa! Muista kuitenkin että suomessa on erittäin hyvät ja ammattitaitoiset lääkärit ja muu hoitohenkilökunta! Oliko lääkärisi sukunimi stefanofic? Itse olin hänen potilaana koko raskaudenajan (toksoplasmoositartunnasta alkaen) ja olin erittäin tyytyväinen häneen! Siinä on lääkäri, joista kaikkien hoitohenkilökunnan pitäisi ottaa esimerkkiä! Kerrothan, miten lääkärissä meni (voit myös lähettää sähköpostia [email protected]). Olen hengessä täällä mukana! Kerro ihmeessä läheisillesi! Lähimmäisten tuki on äärimmäisen tärkeää, kun elämä satuttaa! Mm. Oma isäni soitteli pitkin uudenmaan sairaaloita ja kyseli lisätietoa toksoplasmoosista "huolestuneena vaarina". tsemppiä tuleviin päivään ja muista nauttia kesäisistä päivistä, vaikka se voi tuntuakin hankalalta!

Ei mulle sanottu muuta kuin että se oli joku Veli-Matti. Mutta pääasia, että pääsen hoitoon! kirjotan sinulle sinne sähköpostiin heti kun saan lisää tietoa!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä elukkaa kaivattusi

muistuttaa? Vastaan ite myöhemmin. Miehelt.
      Ikävä
      85
      4568
    2. Haleja ja pusuja

Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺
      Ikävä
      86
      4416
    3. Onko mukava nähdä minua töissä?

Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭
      Työpaikkaromanssit
      43
      3759
    4. Oi mun haniseni

Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli
      Ikävä
      16
      3493
    5. Hei rakas sinä

Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle
      Tunteet
      40
      2977
    6. Kyllä mulla on sua ikävä

Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm
      Ikävä
      10
      2764
    7. En kirjoita sulle tänne

Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä
      Ikävä
      21
      2701
    8. IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.

IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm
      Maailman menoa
      39
      2093
    9. Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi

Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta
      Ikävä
      158
      1758
    10. Savon murteella viäntäminen asiakaspalvelussa?

Olin äsken tekemisissä puhelimitse rahoitusalan firman asiakasneuvonnassa. Tyyppi väänsi leveää savoa oikein perusteelli
      Maailman menoa
      106
      1307
    Aihe