Moi,
olisi uusi auto hakusessa ja mietin, kannattaisiko maksaa lisää 2.0TSFI koneesta vai riittäisikö 1.8T käytännössä? Eli kyseessä A4 avant...
Käytännän ero - 1.8T vs. 2.0TFSI - A4
19
9614
Vastaukset
- ike.
Onhan 2.0TFSI huomattavasti tehokkaampi ja silti kuluttaa vähemmän ja päästöt pienemmät jos ei muuta.
1.8t alkaa jo olemaan melko vanha konemalli, tosin erinomainen sellainen.
Jälleenmyyntiarvo on 2.0TFSI:ssä varmastikin parempi.
Olin myös katsovinani ettei 1.8t mallia saa multitronikilla?
Ps. eihän hintaero ole kuin muutama tonni... - Ei maksa juuri mitään
Audi A4 Avant 1.8 T 120 kW
Yhdistetty EU-kulutus 8.3 l/100 km
Hinta 40310€
Kiihtyvyys 0 - 100 km/h 8.8 s
Audi A4 Avant 2.0 T FSI 147 kW
Yhdistetty EU-kulutus 7.8 l/100 km
Hinta 44380€
Kiihtyvyys 0 - 100 km/h 7.5 s
Hintaeroa noilla on 4070€. Jos autolla ajetaan 24000km vuodessa niin tuo hintaero kuoleentuu 25 vuodessa. Eli kulutuksen vuoksi tuota kalliimpaa ei ainkaan kannata ostaa.
Jos taasen ajaa autolla 4 vuotta ja kiihdyttää joka ikinen päivä maksimikiihdytyksen satasen vauhtiin, säästää jokaisessa kiihdytyksessä 1,3 sekuntia. Noista kertyy neljässä vuodessa reilut 31 minuuttia säästettyä aikaa. Ajan hinnaksi tulee reilut 128 euroa minuutilta.- 2.0TFSI
jos suorituskyky on tärkeää. Kun lastut pikkuhiljaa kehittyvät saat autosta hyvät tehot ja kiihtyvyyden alle seiskan.
Rahaa jos ajattelet niin jos sitä on niin sitten fsi mutta 1.8t on taloudellisesti järkevin. - Halvempi ja parempi
Miten olisi jos ostaisitkin Skoda Octavia Combi 2.0 TFSI RS 147 kW. Aivan samat suoritusarvot mutta hintalapussa komeilee 44380 sijaan 36190. Eroa huikeat 8190 euroa !!
Täsmälleen sama kiihtyvyys ja polttoaineenkulutus, skoda on huippunopeudessa 3km/h nopeampi.
Skoda on 7mm lyhyempi, 3mm kapeampi, 2mm matalampi, siinä on 71mm lyhyempi akseliväli, raidevälit periaatteessa sama kuin audissa. Skoda on myös 145kg kevyempi kuin audi, jostakin syystä näille luvataan samansuuruista kiihtyvyyttä... ettei vaan audin lukema olisi vähän turhan optimistinen.
Lisäksi skodassa on huikeasti suurempi tavaratila, penkit kumossa jopa 50% enemmän tilaa kuin audissa.
No, eihän siinä ole neljää rengata keulalla joilla saa naapurin kateelliseksi. - Sehän
Halvempi ja parempi kirjoitti:
Miten olisi jos ostaisitkin Skoda Octavia Combi 2.0 TFSI RS 147 kW. Aivan samat suoritusarvot mutta hintalapussa komeilee 44380 sijaan 36190. Eroa huikeat 8190 euroa !!
Täsmälleen sama kiihtyvyys ja polttoaineenkulutus, skoda on huippunopeudessa 3km/h nopeampi.
Skoda on 7mm lyhyempi, 3mm kapeampi, 2mm matalampi, siinä on 71mm lyhyempi akseliväli, raidevälit periaatteessa sama kuin audissa. Skoda on myös 145kg kevyempi kuin audi, jostakin syystä näille luvataan samansuuruista kiihtyvyyttä... ettei vaan audin lukema olisi vähän turhan optimistinen.
Lisäksi skodassa on huikeasti suurempi tavaratila, penkit kumossa jopa 50% enemmän tilaa kuin audissa.
No, eihän siinä ole neljää rengata keulalla joilla saa naapurin kateelliseksi.Ei vie pensaa kuin vähän
- Vekkuli
Onhan vaihtoehtona ostaa 1.8T ja muuttaa softa siihen, jolloin tehot/väännöt ovat käytännössä samat. Softamuutoksen saat 600-1500€ riippuen tekijästä. Mutta viritys on aina viritys,joten.. you know
- ajatus on
että tehoa,(tai pikemminkin vääntöä) tulisi ilmaiseksi.
Ei sellaista yhtälöä olekaan.
Kannattaa mennä kirjastoon, ja lukea hieman fysiikkaa. Markkinamiehiä uskomalla lehmätkin lentää - Vekkuli
ajatus on kirjoitti:
että tehoa,(tai pikemminkin vääntöä) tulisi ilmaiseksi.
Ei sellaista yhtälöä olekaan.
Kannattaa mennä kirjastoon, ja lukea hieman fysiikkaa. Markkinamiehiä uskomalla lehmätkin lentääMihinköhän viestiin olet vastannut...
- Molemmat ominut
Terve nimimerkki 'Ostajaksi'
Olen omistanut 1.8t Avantin (etuveto) ja ajelen nyt 2.0t(quattro) vastaavalla.
Mielestäni suurin ero on vaihteissa so. 1.8t 5 kpl eteen ja 2.0t 6 kpl. Yli 100 km/h:ssa ajaminen on huomattavasti mukavampaa/hiljaisempaa 2.0t:lla.
Myös huomasin, että 1.8t:n vääntö 4. ja 5. vaihteilla kaupunkiolosuhteissa oli heikkoa. Mutta, kun 'lastutin' ecu:n, moottorista tuli kuin uusi. Vääntö kasvoi n. 280 Nm:iin. Hieno kone ja ajo oli mukavaa.
Nykyinen 2.0t quattro on hieno peli, vääntö ja teho ovat aivan riittävät. Jälleen mutta, uudelleen ohjelmoimalla ecu saat siitä todella nautittavan, dieselmäisen. Tällä tarkoitan mahtavaa n. 350 Nm:n vääntöä.
(En ole ymmärtänyt Audin politiikkaa jättää vääntöä noin alas vaikka rahkeet riittävät turbokoneissa parempaan aivan säädyllisesti.)
Eli, mielestäni, jos harkitset etuvetoista hanki 1.8t ja ,jos vääntö ei riitä 'lastuta' se.
Tottakai 2.0t on hieno kone ja nautittavampi ajettava. Mutta, jos nyt valitsisin se olisi 1.8t 6 vaihdetta quattro ecun viritys (200hp/300Nm).- kuuluu vaihdelaatikosta
"(En ole ymmärtänyt Audin politiikkaa jättää vääntöä noin alas vaikka rahkeet riittävät turbokoneissa parempaan aivan säädyllisesti.)"
Ymmärrät varmaan siinä vaiheessa kun vaihdelaatikko alkaa oireilemaan. Vaikka audissa kone on pitkittäin pellin alla, eli tilaa olisi ISOLLE vaihdelaatikolle, ei sitä ole kuitenkaan tehty isoksi ja kestäväksi.
6-vaihteinen poikittaismoottorin yhteydessä on aina kompromissi, ilmeisesti hinnan vuoksi audissa on päädytty myös kompromissiin. - 1.8T Quattro
kuuluu vaihdelaatikosta kirjoitti:
"(En ole ymmärtänyt Audin politiikkaa jättää vääntöä noin alas vaikka rahkeet riittävät turbokoneissa parempaan aivan säädyllisesti.)"
Ymmärrät varmaan siinä vaiheessa kun vaihdelaatikko alkaa oireilemaan. Vaikka audissa kone on pitkittäin pellin alla, eli tilaa olisi ISOLLE vaihdelaatikolle, ei sitä ole kuitenkaan tehty isoksi ja kestäväksi.
6-vaihteinen poikittaismoottorin yhteydessä on aina kompromissi, ilmeisesti hinnan vuoksi audissa on päädytty myös kompromissiin.Pitkittäinhän tuo motti kai sentään A4:ssä on, niinkuin torseneissa yleensäkin? Toivottavasti en ole väärässä, täytyypä kurkistaa pellin alle.
Quattrossa on 6 vaihdetta myös 1.8T:ssä, muuten hyvä peli, mutta väännön puute... lastu parantaa tilannetta, mutta alkaa kaksoismassavauhtipyörän jyrinä...2.0TQ:n vaihteensiirto lie siis jotenkin erilainen kuin 1.8T:ssä. - kuitenkin
että, jos asia olisi noin ruusuinen, myös valmistaja (Audi) olisi valmis markkinoimaan autoa KO ominaisuuksilla. Virityslastujen valmistajat ja myyjät osaavat kyllä näyttää upeita käyriä, ja "käyttäjien kokemuksia". Totuus on yleensä aika karu. Muista että ei markkinamiehet suunnittele autoa, vaan tehtaan insinöörit. Jos kaikki olisi niin helppoa, kuin mainoksissa....
- Vekkuli
kuitenkin kirjoitti:
että, jos asia olisi noin ruusuinen, myös valmistaja (Audi) olisi valmis markkinoimaan autoa KO ominaisuuksilla. Virityslastujen valmistajat ja myyjät osaavat kyllä näyttää upeita käyriä, ja "käyttäjien kokemuksia". Totuus on yleensä aika karu. Muista että ei markkinamiehet suunnittele autoa, vaan tehtaan insinöörit. Jos kaikki olisi niin helppoa, kuin mainoksissa....
Tuota 1.8T moottoriahan on saatavana tehtaaltakin 150-225hp. Lohko on pysynyt samana mutta on eri softaa ecussa, isompaa ahdinta ja välijäähdytintä. Todennäköisesti ecun uudelleen ohjelmointi tuo tullessaan myös muita muutoksia autoon, jotka virityssoftan tarjoaja luonnollisesti unohtaa mainita. Lisääntynyt ahtopaine saattaa vaatia uuden ByPass-ventiilin, kytkin alkaa helpommin luistamaan kulutessaan ja surullisen kuuluisa kaksoismassavauhtipyörä, joka alkaa jurnuttaa max. väännöillä (5. vaihteella kiihdytettäessä suuremmalla kaasulla). Itsellä 1.8TQ MTM eculla ja isommilla polttoainesuuttimilla ja auto on loistava ajettava.
- Pekka.
Vekkuli kirjoitti:
Tuota 1.8T moottoriahan on saatavana tehtaaltakin 150-225hp. Lohko on pysynyt samana mutta on eri softaa ecussa, isompaa ahdinta ja välijäähdytintä. Todennäköisesti ecun uudelleen ohjelmointi tuo tullessaan myös muita muutoksia autoon, jotka virityssoftan tarjoaja luonnollisesti unohtaa mainita. Lisääntynyt ahtopaine saattaa vaatia uuden ByPass-ventiilin, kytkin alkaa helpommin luistamaan kulutessaan ja surullisen kuuluisa kaksoismassavauhtipyörä, joka alkaa jurnuttaa max. väännöillä (5. vaihteella kiihdytettäessä suuremmalla kaasulla). Itsellä 1.8TQ MTM eculla ja isommilla polttoainesuuttimilla ja auto on loistava ajettava.
Onko totta ettei noissa kovemman viritysasteen malleissa ole esim kiertokangen ja kampuran laakereita vaihdettu suuremman pintapaineen kestäviin?
- Vekkuli
Pekka. kirjoitti:
Onko totta ettei noissa kovemman viritysasteen malleissa ole esim kiertokangen ja kampuran laakereita vaihdettu suuremman pintapaineen kestäviin?
En osaa sanoa.
- Lastuttaa
Vekkuli kirjoitti:
En osaa sanoa.
Kuitenkin puhuitte asiaa. Onhan niissä 150=>225 koneissa pieniä eroja. Eli ihmettelen lastuttajia, jotka kuvittelevat saavansa lastuvirityksillä ihan saman koneen kuin tehtaalta... Tehtaalla kuitenkin on asiaa tutkittu varmasti vähän enemmän kuin nyrkkipajalla täällä Suomessa.
- etuveto1.8t
Lastuttaa kirjoitti:
Kuitenkin puhuitte asiaa. Onhan niissä 150=>225 koneissa pieniä eroja. Eli ihmettelen lastuttajia, jotka kuvittelevat saavansa lastuvirityksillä ihan saman koneen kuin tehtaalta... Tehtaalla kuitenkin on asiaa tutkittu varmasti vähän enemmän kuin nyrkkipajalla täällä Suomessa.
Omassa 1.8 turbossa on ollut 3 vuotta suomalaisella nyrkkipajalla (LMS) asennettu saksalaisen MTM:n kehittämä ei-tutkittu lastu. Tämä muutti moottorin luonnetta (290 Nm) aivan tavallisessa arkiajossa posiivisesti. En hankkinut sitä kaahailua varten. Ei ongelmia.
Kiinnostaisi tietää onko Lastulla omia _kokemuksia_ asiasta vai onko tämä sitä mutuilua.
- AUD-1
Itsekin tuota miettineenä sanoisin etten edes harkinnut 1.8t konetta. 2.0TFSI painii aivan eri luokassa ja siinä on potentiaalia pidemmällekin! Suorituskyky aivan eri luokkaa. Käyppä ajamassa molempia niin huomaat että 1.8t on aika väsynyt.
- Tonic
Moi
Ihan hyva kysymys. Itse paadyin tuohon 2.0TFSI malliin ja tyytyvainen olen ollut. Kylla 1.8t tuntui hieman lussulta minun makuuni, mutta aivan toimiva sekin on.
noihin kulutuseroihin sanoisin, etta TFSI kaypi 98:lla, joten se siita saastosta. Tosin saa sita 95:llakin ajaa, mutta jos suositus on 98, niin silla ainakin mina ajan.
Molempiin malleihin saa multitronincin (joku taisi tuota eipailla) etuvetoisiin malleihin. quatroihin saa Tiptroninkin (kaiketi myos DSG:n). tuo Tiptronic hienosta nimestaan huolimatta on perinteisempi automaattilaatikko ja huom. huonompi kuin multit.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1094236
- 783466
Oletko koskaan stalkannut kaivattuasi?
Jos olet, miten olet stalkannut? Jäitkö kiinni? Onko hän stalkannut sinua? Jos on, miten suhtauduit?803280Karhuryhmä
Kellään tarkempaa tietoa miksi ja missä karhuryhmä ollut? Perheväkivaltaa vai huumeperintää kenties taas?243199Just alkoi ottamaan päähän
Miten voikin mennä näin, että koko päivän haluaa vain nähdä toisen ja lähelle. Sitten aivan salamana mieleen tulee kaikk223132- 722896
"Mielipide: Äärivasemmiston uhka on otettava vakavasti"
Demokratia näyttäisi olevan Halla-aholle enemmänkin välttämätön paha kuin tavoiteltava asia. Väkivallan ihannointi ja m452770Raisionkaaren koira hyökkäys
Taas nähtiin että koiriin ei voi luottaa. Eilen illalla vapaana ollut koira hyökkäsi Raisionkaarella kolmen henkilön kim612721Tapa jolla kohtelit minua viimeksi miellytti erityisesti
Osaat huomioida kauniisti ja katsot aina tilanteita yhteisen hyvän kannalta. Sitä arvostan erityisesti.852539- 332384