Läpi Kanadan

Kala

Onko kellään ollu mielessä, tai onko joku matkustanu, läpi Kanadan?? Vaikka Halifaxista Vancouveriin tai vastaavaa..jollakin välineellä? Kokemuksia tai matkatarinoita kellään?? Ihteeni kiinnostas autoilla tuo väli...tai miks ei polkupyörällä, jos on vähintään 3kk aikaa :-)

20

1400

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vaan

      Vancover-Halifax 6400 kilometria
      onnea matkaan jos lahdet pyoralla sita ajamaan :)

      • tuli

        ei se ookkaan kuin 6119 km, eli kyllahan ton jaksaa :)


      • Kala
        tuli kirjoitti:

        ei se ookkaan kuin 6119 km, eli kyllahan ton jaksaa :)

        Mikspä ei polokis, aikkaa sais olla puol vuotta. Lyhyemmälläkkii ajalla kerkkeis mut sit ei ehi paljo pysähellä. Jos sais vielä jonkun sponsorin ja reissukaverin niin siinähän se menis 6kk rattosasti. Iliman Sponsoria voi olla hankala olla 6kk ilman palkkaa.


      • minä vaan
        Kala kirjoitti:

        Mikspä ei polokis, aikkaa sais olla puol vuotta. Lyhyemmälläkkii ajalla kerkkeis mut sit ei ehi paljo pysähellä. Jos sais vielä jonkun sponsorin ja reissukaverin niin siinähän se menis 6kk rattosasti. Iliman Sponsoria voi olla hankala olla 6kk ilman palkkaa.

        saati sitten oleskelulupa. Turisti viisumi on vaan 3 kk, eli kovaa saa polkea.


      • - W -
        minä vaan kirjoitti:

        saati sitten oleskelulupa. Turisti viisumi on vaan 3 kk, eli kovaa saa polkea.

        Onko todellakin turistiviisumi vain kolme kuukautta? Saatan erehtyä, mutta muistikuvani mukaan se on kuusi kuukauta.

        Mielikuva saattaa myös johtua siitä, että tuo viisumi pitäisi olla helposti tuplattavissa (2X3), jonka vuoksi olen kuullut puhuttavan kuuden kuukauden turistiviisumista.


      • ja mina vaarassa
        - W - kirjoitti:

        Onko todellakin turistiviisumi vain kolme kuukautta? Saatan erehtyä, mutta muistikuvani mukaan se on kuusi kuukauta.

        Mielikuva saattaa myös johtua siitä, että tuo viisumi pitäisi olla helposti tuplattavissa (2X3), jonka vuoksi olen kuullut puhuttavan kuuden kuukauden turistiviisumista.

        se taitaa tosiaan olla muuttunut 6 kk nykyaan.
        Mielenkiintoista, en tiennytkaan, sorry vaarasta infosta.


    • Kala
    • hmm

      Käyn koulua BC:ssä ja yksi koulukaverini lähti kesälomaksi kotiin Ontarioon pyöräillen. Toinen koulukavereistani Usasta (idästä) aikoo tulla taas ensi syksynä kouluun ajaen koko Kanadan läpi. Eli kaitpa tuo ihan mahdollista siis on..

    • rape7

      Olisi suunnitteilla kylläkin. Viimeistely puuttuu ja kartat sekä sponsorit.. Ehkä jo kuluvan vuoden aikana. yht

    • Yuukkis

      Minua kiinnostaisi kans tää läpiajo, mut autolla. Mulla on tää eurooppalaismallinen suomessa läpikäyty BC- kortti (v 2009 sekä henkilöauto, että kuorma-autokortti)

      Mite ois jos hankkisin sen international driver's licensen? Saako kaikissa provinsseissa ajella sen kanssa? Olen koittanu netistä katella tietoa, mutta autoliiton sivuilla taisi lähinnä olla, että uudemmanmallinen IDL ois vaa hyvä olla (koskien koko maata)

      Kenelläkää tietoa tästä?

      • Rape7

        Olisikohan kellään selventävää kartastoa Montrealista Vancouveriin. Reittiä, jota voisi plkupyörällä ajaa Samoin, jos jollakin olisi kiinnostusta tukea tällaista projekstia. Voisin ottaa jonkun pyörämerkin ja kännykän mainostettavaksi. Samalla voisin tehdä plogia pitkin matkan edistymistä..


      • Rape7
        Rape7 kirjoitti:

        Olisikohan kellään selventävää kartastoa Montrealista Vancouveriin. Reittiä, jota voisi plkupyörällä ajaa Samoin, jos jollakin olisi kiinnostusta tukea tällaista projekstia. Voisin ottaa jonkun pyörämerkin ja kännykän mainostettavaksi. Samalla voisin tehdä plogia pitkin matkan edistymistä..

        Vielä edelliseen lisäten yht. voisi koettaa 0417208815


      • jail for rapist
        Rape7 kirjoitti:

        Vielä edelliseen lisäten yht. voisi koettaa 0417208815

        Karmean nimimerkin olet valinnut! Koko ajan tulee mieleen etta olet raiskannut seitseman kertaa, en kylla sponsoroisi.


    • Floridassa talvehtim

      Ajoimme Torontosta Vancoueriin n kolmessa viikossa autolla, jonka vuokraisimme Torontosta ja jätimme Vancoueriin. Kannattaa poiketa ennen Vancoueria kalliovuorten luonnonpuistoissa. Mahtavat maisemat! Meillä oli vain suomalainen ajokortti, mutta ei sitä muualla kysytty kuin vuokraamossa.

      Preeriaa matkalla riitti, mutta oli sekin elämys. Kun oli syksy, ruska varsinkin Toronton lähellä oli upea. Meillä ei ollut hotelleista etukäteen varattuna, mutta aina yösija löytyi eka paikasta, mistä kysyimme.

      • Yuukkis

        Kiitos oikein paljon tästä! Itse ajattelin viettää ylivoimaisesti suurimman osan öistä auton sisällä nukkuen. Peseytymiset voi hoitaa paikallisissa indoor poolseissa eli uimahalleissa muutaman dollarin hintaan.
        Kanadan halki ajaminen on mun unelmalomani, josta olen haaveillut jo jonkin aikaa...

        Ajettiin kerran ex-miehen kans Rovaniemeltä Helsinkiin tapahtuman vuoksi. Yövyttiin saabissa kun kaadettiin etupenkit taakse ja laitettiin jalkatilaan vähän tukea. Ei muute menny selkä kipeeks. Säästettiin hotellimaksut.


    • krooh-puuhh

      hiukka uskaliasta saattaa olla yksinaisen nais immeisen nukkua autossa ainakaan syrjaisemmilla alueilla,,wallu-martin parkkipaikoilla maybe

      • Kanadassa käynyt

        Miksi sitä pitää autossa nukkua?Ota teltta mukaan kyllä siellä on leirintä alueitakin.


      • Yuukkis

        Tämä naisihminenpä nukkuukin autossa avomiehensä kanssa tulevalla Kanadan läpiajolla. :)


      • 222
        Kanadassa käynyt kirjoitti:

        Miksi sitä pitää autossa nukkua?Ota teltta mukaan kyllä siellä on leirintä alueitakin.

        Tapasin kerran tien päällä keski-ikäisen vasta seurustelunsa aloittaneen pariskunnan. Olivat matkalla, mies oli ottanut pakettiauton perälle patjat ja makuupussit nukkumista varten.

        Naispuolinen osapuoli näytti siltä, että saattoi olla viimeinen kerta, kun sen nuuka-Villen kanssa reissuun lähti.

        Nukun itsekin joskus autossa, mutta suihkua, aamiaista ja posliinivessaa arvostaa pitkillä reissuilla.


    • Motelli parempi

      Siinä maassa samoin kuin USA:ssa on ihan kätevä motelliverkosto pääteiden varsilla, ei ole kyllä ikinä käynyt mielessä jäädä autoon nukkumaan. Henkikulta on muutamaa kymppiä kalliimpi.

      Helppoa kuin heinänteko - Kun iltasella alkaa väsyttää niin tien vierestä vain motellin pihaan ja huone varaamaan. Saa suihkut ja kunnon ruuan lähikuppilassa, sekä kunnon yöunet.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 112
      2224
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      61
      2082
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      1961
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1697
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1618
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      13
      1422
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      12
      1354
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1353
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1347
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1272
    Aihe