APRILIA SR 50 R FACTORY+VIRITYS!

newbie

Juu mulla ois tämmönen skode kuinka viritän? Rajottimen prikan hukkaputket yms... Saisko kuvia ja opastusta asiaan? kiitos

89

33191

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vähän lisää vauhtia

      Tän putken ku ostat ja laitat kii nii lähtee kyl kytät ja kaverit perääs. Putken nimi on Leovince zx. Eli kopioi toi ja laita vaikka googleen. Niitä löytyy, ota myös prikka irti jos mahdollista. Turha muute sitten väittää että on vakio! Mun ditech vm. 2003 kulkee mittari 95km/h noilla virityksillä. Jää broidin kevari kiihytyksessä kauas taakse. Eli siis Leovince zx.

      • Vähän lisää vauhtia

        95 km/h on todellakin MITTARIn mukaan. Ajoin mopol auton vieressä ja sen mittari näytti 60 ku mun reilu 70. Että silleen... Mutta kyllä siitä pakoputkesta on paljon hyötyä. Kuten on tullut sanottua. KIIHTYY!!!!!

        Ja ihan kysymykseksi, mikä vuosimalli sulla on, että onko se se uusi malli?


      • sad

        ;Omul on 02 ja toi putki ja oon ottanu prikan mut ei kule eikä todellakaa kiihe osaisitko sanoa et mist johtuu ku jos sul toimii noi hyvi.;(


      • Ekisetä
        Vähän lisää vauhtia kirjoitti:

        95 km/h on todellakin MITTARIn mukaan. Ajoin mopol auton vieressä ja sen mittari näytti 60 ku mun reilu 70. Että silleen... Mutta kyllä siitä pakoputkesta on paljon hyötyä. Kuten on tullut sanottua. KIIHTYY!!!!!

        Ja ihan kysymykseksi, mikä vuosimalli sulla on, että onko se se uusi malli?

        Aprilia sr50 Factory ollut kaksi 2007 ja 2015 malli, kummankin mittari näytti 2.4kmh liikaa elikä nyt on tuossa täytynyt heittää myös auton mittarin. Ei tarvi mitään virityksiä, 3mm rikka alkuperäisen tilalle niin pysyy 65kmh tai aavistuksen alle, ei lasketa vielä trafin mukaan moottoripyöräksi. Molemmat omani kulki ilman rikkaa 92kmh -2.4kmh= 90kmh.


    • Tietäväinen :D

      Eli jos se on toi 05 malli niin otat prikan pois putki on jo valmiiksi tyhjä mutta tehari tuo hiukan apua sitten hommaat liikkeessä siihen kisaohjelman maksaa jotain 50 € noilla menee tasasel mittariin päälle 100 ja oikeeta yli 90 :)

      • kljsfkjlsfdlkj

        mistä liikkeestä tällasia ohjelmia saa mahdollisesti ?


      • Prikka

        Onkohan jossain tarkempia ohjeita tuon prikan poistoon/hiomiseen?


      • smyygi
        kljsfkjlsfdlkj kirjoitti:

        mistä liikkeestä tällasia ohjelmia saa mahdollisesti ?

        lähettäkää minulle kysymykset aprilian virityksistä sähköpostiini [email protected] tiimimme tietää halvat ja hyvät keinot virityksiin :)
        kisaohjelman saa esim kun menet aprilian huoltoon, sanot vain huoltajalle että laittaa sen, ja se on silloin ilmanen, 2 kaveria ja minä olen tehnyt saman PORVOOSSA flexo powerissa :)


      • ApriliaSR

      • Anonyymi
        ApriliaSR kirjoitti:

        Tässä olisi ohje prikan poistoon. http://www.motot.net/forum/viewtopic.php?t=27200

        Ei ehkä liity tähän keskusteluun mutta mitähän pitäisi tehdä kun mulla on tuommonen aprilia sr ruisku, vuosimalli ehkä joku 2000 luvun alkua. Hyvä kipinä tulee ja bensakin kulkee ainakin bensapumpulta ruiskulle, mutta ei vain lähde käyntiin!


    • aprilia sr factory 04 omistaja

      nooh...iman putsarissa olis ilma kuri eli pieni kumi letku eli se pois ainaki...se nyt ei paljoo vaikuta ja sitten variattorin prikka. ja se löytyy: ensin variattorin koppa irti ja sitten tuuletin irti(helppo mutterimopolla) ja hihna pois ja siellä on se paska missä on rullat sisällä ja siinä takana on semmone levy joka on kolmella ruuvilla kiinni ja se pois ja kaikki takas... se on se prikka se levy. tai sitten hihnan alla on prikka mutta minulla ainakin on siinä missä mainoistsin ekana. ;"D

      • Juutalainenskootteri

        No olisko kuvia ku ei saa oikeen selvää tommosesta


      • mopoilijamau

        paljon se vaikuttaa jos sen letkun ottaa pois? kun itse en haluaisi että skootteri menisi kuitenkaan kovin kovaa, vain hieman normaalia kovempaa etten ihan jäisi jälkeen..


    • ilmakuri

      sitä ilmakuristinta ei välttämättä kannata ottaa pois jos et halua että seokset menee liian laihalle, leipasee aika huolella kiinni koko värkki sen jälkeen jos on liian laihat seokset.

      • apikka

        saisko jostain siitä prikasta kuvia? ois helpompaa


      • apikka
        apikka kirjoitti:

        saisko jostain siitä prikasta kuvia? ois helpompaa

        ja vielä lisäys et paljo kulkee ku ottaa prikan pois? ja paljos sit jos heittää vielä teharia kiinni?


      • hessuhooopo
        apikka kirjoitti:

        ja vielä lisäys et paljo kulkee ku ottaa prikan pois? ja paljos sit jos heittää vielä teharia kiinni?

        Paljo menis ilma prikkaa ja kisaohjelman kanssa?


      • töää
        apikka kirjoitti:

        ja vielä lisäys et paljo kulkee ku ottaa prikan pois? ja paljos sit jos heittää vielä teharia kiinni?

        ilman prikkaa mun ruiskupaska menee sen about 70 mut siin on yks kuri viel imukaulast pois nii se menee sen 80 ja risat mittarin mukaa jotaa 89 oon päässy


      • ApriliaSrVirit
        töää kirjoitti:

        ilman prikkaa mun ruiskupaska menee sen about 70 mut siin on yks kuri viel imukaulast pois nii se menee sen 80 ja risat mittarin mukaa jotaa 89 oon päässy

        Eihä tommone vauhti tunnu viel missää :)
        Mul o: S6 Sport Pro 70 pytty (avarrettu), S6 pro replica putki, Polini Speed Controlli vari, malossi imukaula, S6 DoubleLayer putsari, S6 kampiakseli, prikka tietenki pois ja sit o viel S6 BoostBottle :)
        Näil menee iha 109km/h Moottoritiel tesmasin semmosee nopeus tutkaa :) vein mopon siihe moottoritien reunaa ja siit lähin sit ku tulee semmone tutka nii siihe vedin :) Keulii mulla kaasusta helpostikki =) Ainii ja mopo tietty SR piaggio koneella :P


      • ei mihnää
        ApriliaSrVirit kirjoitti:

        Eihä tommone vauhti tunnu viel missää :)
        Mul o: S6 Sport Pro 70 pytty (avarrettu), S6 pro replica putki, Polini Speed Controlli vari, malossi imukaula, S6 DoubleLayer putsari, S6 kampiakseli, prikka tietenki pois ja sit o viel S6 BoostBottle :)
        Näil menee iha 109km/h Moottoritiel tesmasin semmosee nopeus tutkaa :) vein mopon siihe moottoritien reunaa ja siit lähin sit ku tulee semmone tutka nii siihe vedin :) Keulii mulla kaasusta helpostikki =) Ainii ja mopo tietty SR piaggio koneella :P

        vittu mitä helvettii noin paljon virii mut kulkee vaa 110? onks toi ruisku ees?


      • tiksibomberi

        mikä tehari sulla on ?


      • mopoamis
        tiksibomberi kirjoitti:

        mikä tehari sulla on ?

        Itellä o 2 litran OHC turbo 3/4 puhaltimella 85cc pytty, malossin vari setti todella jäykällä jousella, carburettor malossin 21 millisellä kaasarilla ,racing exhaust 2fast 86CC putkella menee sen 132km/h


      • lampaanperse
        apikka kirjoitti:

        ja vielä lisäys et paljo kulkee ku ottaa prikan pois? ja paljos sit jos heittää vielä teharia kiinni?

        mulla kulki pelkällä prikan irrotuksella 84kmh


      • mmopo
        töää kirjoitti:

        ilman prikkaa mun ruiskupaska menee sen about 70 mut siin on yks kuri viel imukaulast pois nii se menee sen 80 ja risat mittarin mukaa jotaa 89 oon päässy

        Imukaulastako, eihän Factoryssa ole kaasaria vaan ruisku ...


    • Sr50

      Joo siellä on se variaattorin prikka joka pitää ehd. ottaa pois jos nopeutta haluaa ja vaihtaa vähä rullien painoo. Sitte jos ei teharia halua ostaa / ei oo varaa niin kannattaa ottaa putkesta hukkaputket irti (2x hukkaputkia), kiihtyvyys nousee huomattavasti sillä! itellä hukkaputket irti ja prikka pois ja vielä kevyemmät rullat niin kulkee semmoset 75 ja kiihtyy erittäin hyvin!

      • juudfgs

        ^Tässä mallissa ei ole hukkaputkia. Ite oon ajatellut kisaohjelman jostain hankkia, pitäis vaan kysellä noista liikkeistä josko asentaisivat semmosen.


    • Ensikertalainen 1122

      Paljon kulkee tän vuoden ihan uus jos ottaa prikan pois?

    • Melkein tarpeeksi

      En tiedä miten tämän vuoden mallit mutta oma 2005 Aprilia sr50 Factory kulkee nyt 78km/h ilman prikkaa tasasella.
      Eli vain prikka otettu pois.

    • a

      uutena aprilia sr factory mul meni ilma prikkaa mittarii 83

    • asdasdasdad123asd

      miten sais kulkee 60km/h

      • Aprilia sr -05

        Osta gianellin tehari, ja laita siihe kuri ja antaa olla variaattorissa prikan. -05kulkee suoralla mittarii 65, gps 60


    • spurdespärde

      itellä on aprilia sr 50 r prikan pois ottamisella alamäkeen 83km/h (omaan mittariin, ja mittari heittää n.6 testattu gps.
      ja jos meinaa virittää aprilian skobia nii suosittelen ottaa prikan pois ja tehari jossa on kuristus, sillä muuten rupee hipoo aika huimia vauhteja, tai sitte tehari ilman kuristusta mut prikka kiinni jompsin kumpsin :D ainii rullat kannattaa vaihtaa kevyemmiks ja samalla kytkinjouset vastapainojousenkin voisi vaihtaa, eipä täs kummempia.....

      • spurde

        ainii, aprilia sr 50 factoryyn ei sitte saa nappirajoitinta. tci sytytysjärjestelmä kaasutin malliin saa.


    • jutila

      Paljonkoha hyvät/halvat -07 factory malliin sopivat teharit maksaa ja paskooko mopo sit helpommi jos tehari prikka pois

    • Pakoputkesta

      Edelliseen viestiin viitaten: Tähän malliin yhdeksi parhaista ellei parhaaksi tehoputkeksi on havaittu Leovince ZX. Putki maksaa esimerkiksi Scooter-Attackilla hieman yli 100€. Kromisena 136€. Putki ei ole kovin äänekäs, se on E-hyväksytty (kuristus putken sisällä, saa erittäin helposti poistettua) ja tehoja löytyy. Leovince on tuonut ZX:sta uudemman version markkinoille, ZX-R:n, jossa tehot pysyvät käytännössä täysin samoina mutta äänet on saatu erittäin pieniksi (ajossa vastaavat jopa vakioputken tasoa).

      Jos et Leovincesta jostain syystä piittaa kannattaa myös katsella Gianelli Reverseä. Stage6:n pakoputket ovat myös suosittuja, mutta eivät ruiskumalliin niin hyviä kuin Leovince ZX.

      Samalla kun ostat tämän pakoputken, suosittelen säätämään variaattorin hyvin. Tällä tarkoitan sitä, että kevennät vakiorullia (19x15,5mm - 5,3g) noin 1 gramman aluksi tai tarpeen mukaan vähän alle 1g. Sopivat löytynee 4,3g-4,6g väliltä. Kytkinjouset kannattaa laittaa 15% (osta esimerkiksi Polinin/Malossin kytkinjousisetti, löytyy samasta paikasta mistä putkenkin ostat). Vastapainejouseakaan ei pidä unohtaa, Malossin punainen ( 30%/ 50%) on erittäin hyvä eikä se menetä jäykkyyttään. Malossin keltaista ( 15%) on kritisoitu, joten jättäisin sen suosiolla kauppaan. Toki punainen voi olla liian jäykkä, jolloin kannattaa tutkia esim. Polinilta vastaavia 15% vp-jousia.

      Viritysvariaattoriakin voit harkita, joskin nämä Piaggion variaattorit ovat vakioskootterivariaattoreiden aatelia, joten teharivireillä tuskin sen vaihtaminen on vielä ajankohtaista.

      Jos et halua vauhdin nousevan yli 65km/h, mutta kiihtyvyyttä PALJON lisää, suosittelen ostamaan putken säätämään variaattorin. Nopeus pysyy halutussa nopeudessa kun hiot prikkaa haluamasi verran (1mm = 4km/h). Vakiona prikka on 7mm, eli jos vakio kulkisi 45km/h ja hiot 1mm leveydestä pois, skootterisi kulkee 49km/h. Putki ei nimittäin tuo huippunopeutta kuin ihan pari km/h lisää jos prikka on paikallaan. Jos taas prikka on irti, uskallan väittää nopeutta tulevan jopa 5-10km/h lisää. Kiihtyvyyden takia itse tämän putken hankin, enkä voi muuta kuin suositella kaikille.

      Mukavia ajoja ;P

    • apuva pliis

      Itellä on aprilia sr 50 street 2011 malli ja haluisin mopon kulkevan siinä 60 tienoilla..miten saisin sen viritettyä sen tarkasti, jottei se menisi yli 65? KIITOS

    • x46

      Kannattaa ottaa prikka pois, ei varmaankaan tuo malli kulje vielä silloin liikaa. SR 50 R Factory kulkeekin jo prikanpoiston jälkeen 80km/h, joten siinä ainoa vaihtoehto on prikan kaventaminen. Mutta tosiaan SR 50 Streetissä uskoisin että nappaat prikan pois ja ajelet menemään.

    • apuva saanut :D

      kiitti tiedost. (: sitten vaan odottamaan että katsastukset on ohi ja päästään virittelemään ! :D

    • bigpussyslap

      Hei mulla on aprilia sr 50 kaasutinversiona ja haluisin tietää miten saisin sen kulkemaan suunnilleen 60 mutta kiihtyisi hyvin :)?

      • Tietomiessss

        18mm kaasari


      • Jutustelija1

        Menee tasan 60 kun poistaa kaikki kurit ja laittaa säätöihin.


      • ApriliaSR50jaMuutVermeet

    • Apuatarviva

      Paljo tulee lisää nopeutta tohon aprilia sr 50 factoryyn (011 mallli) jos siihen sais ton leovince zx ja nyt se kulkee 52. Ps vastailkaa

    • apuatarviva

      lisäystä edelliseen ruiskukonen on

    • apuatarviva

      Kumpaa ehottaisitte leovince zx vai prikan poisto?

    • skymbe boatin

      Usein riittää pelkkä nesteviritys. Eli kaadetaan tankkauksen yhteydessä tankkiin puolikas etikkaa suhteessa 250ml/4l bensaa. Sitten porataan ilmanputsarin kylkeen noin 10mm poralla muutama reikä siihen uloimmaiseen muovikanteen noin 2sentin syyvydelle. Kun teet ensimmäisen etikkatankkauksen sinun pitää ajaa se eka tankillinen täysillä kierroksilla tai nostaa skode jalalleen ja kaasu pohsjsa ainakin 45min. Älä hollää välillä kaasua jos se alkaa pätkimään, se kuuluu asiaan, koska silloin se puhdistaa karstaa ja avartaa imuilmaaukkoja.
      Sitä etikkaa saa valintatalosta ja muistakin ruokakaupoista, huomioi että ostat maustatamatonta Rajamäen etikkaa.

      • Anonyymi

        Kiitti vinkistä. Tein tän ja kävin liikkeessä lataamassa viriohjelman, laitettuun 68mm kasari ja kaivinkoneen turbo. Nyt lähdössä vauhtia 170khm.


    • ghjghjsdf

      ^ Suosittelen ":D"

      "apuatarviva": Jos otat prikan pois, tulee verot yms. ja muut kaikki paskat kiinnijäädessäsi. Ehdotan, että jos vähänkään arvelluttaa maksaa jopa 1000€ ja menettää kortti vaikkapa kesän alussa koko kesäksi niin hiot prikkaa vaikka 3mm ja ostat tuon Leovince ZX:n. Tällöin menee mittarin mukaan max. 67 tasasella joka on ihan GPS:llä mitattuna 62km/h. Ja kiihtyy & vääntää perhanasti paremmin ja on kyllä komea putki ;)

    • leonputki

      Täällä aprilia sr50 factory 05. Vireinä tehari, säädetty variaattori ja kisaohjelma. Kulkee hiotulla prikalla tasan 55 km/h ja ilman prikkaa 90 km/h.
      Ilmakuri poistettu, vp,rullat,kytkinjouset,hihna vaihdettu ja putkena Leovince ZX kromina. Kiihtyy hyvin, pieni piikki 7000rpm kohdalla.

    • Aprilia sr ditech 02

      mikä vikana ku itellä on ruisku sr eli ditech mallia -02 ja prikka on pois ja giannelli next tehari ja ei mee ku mittarii 69 ja oikeeta joku 60 ?? ei oo tehty mitää muuta siis ku prikka pois varist ja tehari kiinni, ja teharin imukaulan kuristus otettu poijes. Kiihtyy kyllä todella hyvin!

      • DITECH

        itel on sama 02 ditechi ruisku next putki .. laita malossin multivari ni kulkee lähemmäs sataa.


    • noutehoja

      porauta. puristukset 0. tehojakaan ei siten tule ulos vaikka mitä tekisit.

    • ei huoh miettikää ny

      Just. kannattee viritellä niiitä apikoita... Itel on Aprilia sr 50 factory 2007 ruiskulla ja kulkeee nii pirunkovaa ettei paree jäädä kytille kiii. Ongelma on viel se et haluisin myydä sen ku ajokortti on koht taskus. Kukaan ei haluu sitä ostaa kun kulkee 82km/h mittarii. Prikka on pois mut en voi sitä ilman pulttipyssyy ja skillei kiinnittää takas.

      • 12448

        Itse olen avannut etuvariaattorin kymmeniä kertoja ilman pulttipyssyä ja hyvin olen onnistunut. Käytän virallista variaattorin lukitsin -työkalua, joka on itse asiassa parempi kuin pulttipyssy, sillä mutterin saa oikeaan momenttiin.

        Kyllä Aprilialle löytyy ostaja, itselläni on 70cc Polini Injection pytty Polini SuperRace putki tässä toki kaikki variaattorisäädöt ymsyms. Kulkee reilut 100km/h oikeaa vauhtia ja voin valehtelematta todeta että keulii kaasusta. :P


      • apikkaboy
        12448 kirjoitti:

        Itse olen avannut etuvariaattorin kymmeniä kertoja ilman pulttipyssyä ja hyvin olen onnistunut. Käytän virallista variaattorin lukitsin -työkalua, joka on itse asiassa parempi kuin pulttipyssy, sillä mutterin saa oikeaan momenttiin.

        Kyllä Aprilialle löytyy ostaja, itselläni on 70cc Polini Injection pytty Polini SuperRace putki tässä toki kaikki variaattorisäädöt ymsyms. Kulkee reilut 100km/h oikeaa vauhtia ja voin valehtelematta todeta että keulii kaasusta. :P

        no nyt tarvitsen sinulta apua, onko vakio kampiakseli vai joku muu? pärjääkö vakio kampiakselilla jos meinaa 70cc?


      • kari pv80
        12448 kirjoitti:

        Itse olen avannut etuvariaattorin kymmeniä kertoja ilman pulttipyssyä ja hyvin olen onnistunut. Käytän virallista variaattorin lukitsin -työkalua, joka on itse asiassa parempi kuin pulttipyssy, sillä mutterin saa oikeaan momenttiin.

        Kyllä Aprilialle löytyy ostaja, itselläni on 70cc Polini Injection pytty Polini SuperRace putki tässä toki kaikki variaattorisäädöt ymsyms. Kulkee reilut 100km/h oikeaa vauhtia ja voin valehtelematta todeta että keulii kaasusta. :P

        miten sait ruisku säädettyä itel sama sarja saa liikaa bensaa kylmänä kastelee tulpan


      • kari pv80
        apikkaboy kirjoitti:

        no nyt tarvitsen sinulta apua, onko vakio kampiakseli vai joku muu? pärjääkö vakio kampiakselilla jos meinaa 70cc?

        pärjää kampiakseli kyl kestää mut peti laakerit pitää olla kunnos ku laittaa uuden isomman sylinterin niin paljo enempi puristuksia joutuu laakerit koville väljyys kannattaa tarkistaa esim magneetosta ei saa olla ylä ja ala suunna välystä eikä mielellään päittäis välystä


    • kari pv80

      aprilia sr ruisku polini 70cc sylinteri kansi kylmänä saa liikaa bensaa kastelee tulpan ja ei kule ku 80kmh kisa variaattori valkonen 2 variaattorin jousi hyvin lähtee kiihtyyn aluksi kaasu pohjas alkaa nykiin

    • kari pv80

      laiton kaikki rikat nyt toimii lähti käyntiin heti käymään kulkee vaan 80km aivankujoku ahistaa vakio putki paikallaan ja isompi kaasuläppä

      • kari pv80

        siis vakio kaasu läppä pitäs isompi laittaa taas kylmänä liikaa pitää viedä säädettäväksi kierrostenrajotin pitää poistaa tai 1500-2000 kierrosta lisää ja katkasialla rajotin


      • kari pv80
        kari pv80 kirjoitti:

        siis vakio kaasu läppä pitäs isompi laittaa taas kylmänä liikaa pitää viedä säädettäväksi kierrostenrajotin pitää poistaa tai 1500-2000 kierrosta lisää ja katkasialla rajotin

        nyt menee tilaukseen leovince zx ja sääjätys nyt on paikallaan polinin 70cc sylinteri kansi kisa variaattori pitää jousi sarja tilata niin eiköhän toi tost ala lähteen kyl se nytki 50kmh vauhista rupee sutiin kun vääntää kaasua hyvät nasta renkaat sais olla piikki renkaat


    • Vakiomopo -.-

      Terve vaa kaikille
      nyt ois sellane robleema eessä että viiime syskynä tuli pamautettua vero tilille omalla apikalla (-05 r factory).... ja nyt kun kevät lähestyy heräsi tällainen kysymys että onko mitään mahdollisuutta laittaa mopoon mitään kierrosrajoitinta yms. että ei tarttis taas alkaa vakiolla ajelemaan... Jostain on korvan taakse jäänyt että ei olis mahdollista koska factoryssä ei oo cdi boxia mutta ei sitä koskaan tiiä.. jos joku muka va viittus käyttää hetken omasta elämästään ettiäkseen vastausen tähän ni ois kiva ;D

    • 235234

      Ei voi laittaa, näissä on TDI-sytytys.

    • 90-luvulla mopedisti

      -06 r factory,mitä kannattaa tehä että jaksaa tällästä melkee 100kilosta ukkoo kuskata vähän paremmi. prikka otettu pois. oliskos tuollanen leovince TT putki hyvä tuohon härveliin?

    • ;o

      Kumpi kannattaa hankkia aprilia SR 50 factory vai street ?

    • 12112425

      Factory.

    • Niko

      mitkä peilin kierteet factoryssa on (m8 / m9) ??

      • SR Factory

        M8 ja huomioi, että oikeanpuoleisen peilin pultissa on sitten vasenkätiset kierteet.


    • Mize17

      Mulla on aprilian sr 50 racing scootteri 011 malli.Haluisin nopeuden sillee et alle 65 ja yli 60 eli aika tarkasti :D.Ni mitä kannattaa tehä ite aattelin tehä hukkaputkille jotai ku niit oli 2 tos mun cootterissa vastailkaa

      • aprilia sr 70 r

        viilaa variaattorin prikkaa sitte ku menee 65 mittariin ni anna olla tai 70 mittariin, jos otat pois menee veroille, hukkaputki tuo kiihtyvyyttä.. ei auta huippunopeuksiin (jos paria kilsaa ei lasketa) D: tai osta tehoputki ja anna olla prikka kiinni....

        itselläni on 70 kuutioinen ja olen täyttänyt nyt 17 niin laitan vakio pytyn jätän vain teharin kiinni ja prikka paikoilleen niin ei ainaskaan autokortti huonolla tuurilla siirry =)


    • 1212121

      Mullakin tehoputki ja prikka. Toimii hyvin........

    • ???

      Paljos muuten toi apikan skobo kulkee vakiona?

    • mitäs mitäs

      Katoin että on Aprilia sr 50 r factory , piaggion koneella ja aprilian koneella.
      Mitä eroa?

    • ....

      mulla menee sen 165kmh viritetty tappiin asti ei muuta ku viritelemmään penikat! ja iha aprilia sr ditech 03 elikkä ruisku on ja kyllä kulkee

    • llodsdfvrb

      Kuinka paljo bensan kulutus lisääntyy ku vaihtaa vakioputken tohon leo vince zx-r:ään(aprilia sr 50 r factory)

      • 1221

        Ei kyllä oikeestaan yhtään. Itellä kaupunkiajoa aina kaasu pohjassa, menee alle 2,5l/100km. Minulla on myös ruisku säädetty rikkaammalle.

        Ruiskupelit ovat todella äkäisiä ja vähäruokaisia!


    • Hmmm?

      Jos on ruiskutus järjestelmä kaasuttimen tilalla, niin täytyykö ruiskutusta säätää jos vaihtaa ilmanputsarin? Tyseessä tämä :https://www.scooter-attack.com/shop/#!/en/Aprilia/SR-50-R-Factory-s-from-2005-Piaggio-Engine/Air-Filters/Sport/ATUNRAIRCOOL-Air-Filter-TunR-Air-Cool.html

    • Kertokaas

      Hei sattuuko joku tietämään että pitkääkö tuota aprilia sr 50 factoryn ruiskua säätää jotenkin jos laittaa tuon leovince zx-r putken ja säätää variaattorin? (Ja hioo prikkaa hieman)

    • Tietämätön

      Juu elikkäs, sain toukokuussa tuommoisen -05 Factoryn ja ajattelin pistää kulkemaan 60 näillä 3mm prikasta pois, leovince ZX,vp jouset, kytkinsetti? ja jos hankkii teharin onko kisaohjelma välttämätön ettei hajoa/leivo? Kiitos etukäteen.

    • tietämätönn

      Kysymys jos hukkaputket tukkii nii tarviiko seoksii muuttaa ettei leipase??

    • jokujonnevaa

      Kaada ES tankii n. litra nii kulkee ainaki satkuu

    • Jutustelija1

      Linkistä löytyy ihan hyödyllistä tietoa omistajalle: http://www.motot.net/wiki/Aprilia_SR_50

      Tuosta voi katsella meikäläisen vanhoja vermeitä: http://mattiviikate.blogspot.fi/

      Tuosta kolumniani, siellä on kanssa kuvia parista vanhasta jos jaksaa kaivella: http://mattiviikate.newsvine.com/

      Tuossa vielä suoralinkki siihen juttuun jossa on kuvia prätkistä kolumnissa: http://mattiviikate.newsvine.com/_news/2016/05/27/35598447-pictures-of-my-old-motorbikes-suzuki-gsx-r-1000-and-kawasaki-zx-9r

    • Apikkavirit

      Mikä vois olla vikana ku tuli laitettua toho sr 50 kaasari mallii tais olla 2008 vuosimalli nii laitoin teharin ja multivarin ja samalla uuen hihnan nii huutaa alakierroksilla ja ku lähtee ajaa kaasu pohjas nii alkaa pätkimään, prikka on pois ja 6,25 rullat, putki on gianelli extra v2 ja 15% jäykempi vp jousi tuli multivarin mukana huutaa mutta ei kulje ku joku 25-30 km/h

      • Jutustelija1

        Jos ampuu ku peura lepikosta muttei kelaa huippuja tuon enempää niin vika löytynee siitä ettei välitykset riitä. Eli jos on vakio tai pidempi perä niin silloin luultavasti variaattori ei anna väliä tarpeeksi ja huutaa ikään kuin ykkösellä koko ajan jos haetaan kovien laatikoiden termejä.


      • Apikkavirit
        Jutustelija1 kirjoitti:

        Jos ampuu ku peura lepikosta muttei kelaa huippuja tuon enempää niin vika löytynee siitä ettei välitykset riitä. Eli jos on vakio tai pidempi perä niin silloin luultavasti variaattori ei anna väliä tarpeeksi ja huutaa ikään kuin ykkösellä koko ajan jos haetaan kovien laatikoiden termejä.

        Elikkä perävälejä vaihtamaan?


      • Asentaja222

        Tuli vain mieleen semmoinen asia että voiko variaattorin lautaset olla niin kuluneet että hihna luistaa niiden takia??


      • Jutustelija1
        Apikkavirit kirjoitti:

        Elikkä perävälejä vaihtamaan?

        Niin no itsellä oli Apikan SR ja kokemus on osoittanut että laiteltuna myös perävälit kannattaa laittaa vastaamaan tehoja.


      • Apikkavirit
        Jutustelija1 kirjoitti:

        Niin no itsellä oli Apikan SR ja kokemus on osoittanut että laiteltuna myös perävälit kannattaa laittaa vastaamaan tehoja.

        Mitkä ois hyvät perävälit jos alan vaihtamaa?


      • Jutustelija1
        Apikkavirit kirjoitti:

        Mitkä ois hyvät perävälit jos alan vaihtamaa?

        Ennen kuin ryhdyt siihen, niin sen pitäisi prikattomana mennä 70 vaivatta säädöissään olevana ihan vakio perällä. Eli ensiksi kannattaa selvittää mistä tämän hetkinen vauhdin puute johtuu, perävälit ei voi olla ainoa syy.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mies kateissa Lapualla

      Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla
      Lapua
      114
      5895
    2. Poliisi tutkii murhaa Paltamossa

      Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta
      Paltamo
      32
      4007
    3. Olenko joka hetki

      Ajatuksissasi?
      Ikävä
      82
      3342
    4. Jos me voitais puhua

      Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä
      Ihastuminen
      18
      2966
    5. Jenna meni seksilakkoon

      "Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t
      Maailman menoa
      250
      2017
    6. Joo nyt mä sen tajuan

      Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?
      Ikävä
      88
      1984
    7. Mikä sinua ja

      kaivattuasi yhdistää ?
      Ikävä
      142
      1771
    8. Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."

      Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui
      Maailman menoa
      42
      1743
    9. Olipa ihana rakas

      ❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau
      Ikävä
      8
      1686
    10. Vain yksi elämä

      Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu
      Ikävä
      88
      1549
    Aihe