Miten sosiaalitoimi?

pakkotyötön

Kertokaapa maksaako sosiaalitoimi tukea semmosille jotka on saaneeet karenssin 3kk ajalle. olen nimittäin semmosessa tilanteessa että saattaa tulla karenssi vaika tekis mitä, ja silloin jos en saa mistään töitä tai rahaa niin pitää vissiin muuttaa veneen alle

5

409

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kukka tyttö

Hei sinun kannattaa ottaa heti yhteyttä paikka kuntasi sostoimistoon.Kokemuksesta voin sanoa et työkkäristä ja jos olet liiton päivärahalla karessi helposti tulee.On oltava todella hyvä syy jos et saa karessia,jossain tapauksissa kai ne ovat hyväksyneet.Mutta luulen et ne on pitkät sairaslomat ja vaadittavat lääkärin todistukset,ja kai siinä on jo uudelleen koulutus kyseessä.
      Oma kokemukseni on etten jaksanut entistä työtäni ja sanoin itseni irti ja mun tapauksessa,ei mitkään selittelyt auttaneet,ja ei sossu pahemmin auttanu.
      Kaipa nekin rahat sai joku hyvin pukeutunut pakolainen tai juoppo.Minun usko meni tämän maan sos virkailijoihin sen siliän tien.
      Olen aina veroni maksanut ja koettanut työni tehdä,ja kukaan ei tullut minua auttamaan tai tukemaan,
      Työterveys lääkärikin vältteli kovasti ottamasta kantaa tai niin sanottu työpaikan luottamusmies,raukkoja molemmat kai ne mun pomoa pelkäsivät.
      Mutta kyl vielä töitä saan ja haistatan pitkät tuollisille nuolijoille.Voimia sulle.

• kuupeikotar

Ei tarvi muuttaa veneen alle.. riippuen mistä syystä karenssin olet saanut niin voivat kyllä pienentää toimeentulotukea mutta eivät voi kokonaan ottaa sitä pois.

• niin et joudu maksamaan

vuokraa.Tarkenet siellä ainekin syyskuuhun asti.Otat vaan taskulampun,että näet pissalla käydä yöllä.Rakennat itsellesi tiiliskivistä grillin,niin voit lämmittää ruokaa.Leipäjonosta saat ilmatteeksi ruokaa pelastusarmejasta,ja Kan.kodissa voit käydä syömässä.

• pakkotyötön
        niin et joudu maksamaan kirjoitti:

vuokraa.Tarkenet siellä ainekin syyskuuhun asti.Otat vaan taskulampun,että näet pissalla käydä yöllä.Rakennat itsellesi tiiliskivistä grillin,niin voit lämmittää ruokaa.Leipäjonosta saat ilmatteeksi ruokaa pelastusarmejasta,ja Kan.kodissa voit käydä syömässä.

on ollu mielessä hommata jostain joku vanha asuntovaunu ja "auto" (ei vaan oo rahaa)... se hieman häiritsee. Muuttais sinne asumaan, elelis leirintäalueilla ja ois halvat sähköt. vois aina silloitällöin kiertää maailmaa kuhan sais jotain pätkätöitä tai talkoo hommia. Armeijan vanhoja telttoja on kyllä kans aina joskus näkyny myynnissä, semmonenki ois ihan siedettävä.

• otetaan

20% vähennystä toimeentulotuen normaalimäärästä. Yleensä karenssin saa jos kieltäytyy jostain työpaikan otosta tai koulutuksesta, mutta jos sulla on joku vedenpitävä todiste miksi sulle ei ois karenssia pitäny antaa niin tee valitus työvöimaviranomaisille, mutta jos mitään syytä ei ole, niin "rangaistus" on tuollainen. Tää voi olla vanhaa tietoa, mut tuskin se muuttunut, koska elinkustannukset noussut vuosi vuodelta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Martinan firma haastettiin käräjille

Seiska: Martinan firma haastettiin käräjille, taustalla outo rahasotku.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      319
      2372
    2. Putin ei suostu tulitaukoon nyt kun Kurskin taistelut ovat kesken

ja venäjä on viimein päässyt niskan päälle, suuren ylivoiman turvin. Ukraina ilmeisesti suorittaakin taktista vetäytymi
      Maailman menoa
      256
      2216
    3. Miksi haluat satuttaa

Sillä tiedolla ettet välittäisi minusta vaikka se ei ole totta. Silti tiedän että rakastat minua edelleen. Niinkuin sano
      Ikävä
      51
      1367
    4. Toivotko vielä et

Päätyisimme yhteen?
      Ikävä
      87
      1281
    5. Veriteko Kajaanissa.

Nuorta naista epäillään puukotuksesta. Väkivaltaisuus lisääntyy, eihän ole kauan kun kyse oli samanlaisesta teosta.
      Kajaani
      21
      1265
    6. Millainen ihminen linda brandt-ahde on

Hän on nyt julkisuudessa varsin eriskummallisen asian tiimoilta
      Lappeenranta
      44
      1231
    7. Oletko kaivattusi

Mielestä hyvä sängyssä🤔
      Ikävä
      102
      1226
    8. Miksi ette halua kaivattuanne

Yksi syy tai tekosyy.
      Ikävä
      82
      1221
    9. Martina makkarankuori päällä

Voi hyvää päivää minkä asun oli valinnut Emma gaalaan, ei jäänyt kenellekään epäselväksi, minkälaiset rinnat on naikkose
      Kotimaiset julkkisjuorut
      162
      1197
    10. Anna vihje jonka vain te tiedätte

Tällä näkyy olevan monia etsijöitä ja kaipaajia. Otetaan ketju jossa voi antaa vihjeen. Kirjoittakaa jotain mitä muut e
      Ikävä
      86
      1121
    Aihe