Miten sosiaalitoimi?

pakkotyötön

Kertokaapa maksaako sosiaalitoimi tukea semmosille jotka on saaneeet karenssin 3kk ajalle. olen nimittäin semmosessa tilanteessa että saattaa tulla karenssi vaika tekis mitä, ja silloin jos en saa mistään töitä tai rahaa niin pitää vissiin muuttaa veneen alle

5

416

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kukka tyttö

Hei sinun kannattaa ottaa heti yhteyttä paikka kuntasi sostoimistoon.Kokemuksesta voin sanoa et työkkäristä ja jos olet liiton päivärahalla karessi helposti tulee.On oltava todella hyvä syy jos et saa karessia,jossain tapauksissa kai ne ovat hyväksyneet.Mutta luulen et ne on pitkät sairaslomat ja vaadittavat lääkärin todistukset,ja kai siinä on jo uudelleen koulutus kyseessä.
      Oma kokemukseni on etten jaksanut entistä työtäni ja sanoin itseni irti ja mun tapauksessa,ei mitkään selittelyt auttaneet,ja ei sossu pahemmin auttanu.
      Kaipa nekin rahat sai joku hyvin pukeutunut pakolainen tai juoppo.Minun usko meni tämän maan sos virkailijoihin sen siliän tien.
      Olen aina veroni maksanut ja koettanut työni tehdä,ja kukaan ei tullut minua auttamaan tai tukemaan,
      Työterveys lääkärikin vältteli kovasti ottamasta kantaa tai niin sanottu työpaikan luottamusmies,raukkoja molemmat kai ne mun pomoa pelkäsivät.
      Mutta kyl vielä töitä saan ja haistatan pitkät tuollisille nuolijoille.Voimia sulle.

• kuupeikotar

Ei tarvi muuttaa veneen alle.. riippuen mistä syystä karenssin olet saanut niin voivat kyllä pienentää toimeentulotukea mutta eivät voi kokonaan ottaa sitä pois.

• niin et joudu maksamaan

vuokraa.Tarkenet siellä ainekin syyskuuhun asti.Otat vaan taskulampun,että näet pissalla käydä yöllä.Rakennat itsellesi tiiliskivistä grillin,niin voit lämmittää ruokaa.Leipäjonosta saat ilmatteeksi ruokaa pelastusarmejasta,ja Kan.kodissa voit käydä syömässä.

• pakkotyötön
        niin et joudu maksamaan kirjoitti:

vuokraa.Tarkenet siellä ainekin syyskuuhun asti.Otat vaan taskulampun,että näet pissalla käydä yöllä.Rakennat itsellesi tiiliskivistä grillin,niin voit lämmittää ruokaa.Leipäjonosta saat ilmatteeksi ruokaa pelastusarmejasta,ja Kan.kodissa voit käydä syömässä.

on ollu mielessä hommata jostain joku vanha asuntovaunu ja "auto" (ei vaan oo rahaa)... se hieman häiritsee. Muuttais sinne asumaan, elelis leirintäalueilla ja ois halvat sähköt. vois aina silloitällöin kiertää maailmaa kuhan sais jotain pätkätöitä tai talkoo hommia. Armeijan vanhoja telttoja on kyllä kans aina joskus näkyny myynnissä, semmonenki ois ihan siedettävä.

• otetaan

20% vähennystä toimeentulotuen normaalimäärästä. Yleensä karenssin saa jos kieltäytyy jostain työpaikan otosta tai koulutuksesta, mutta jos sulla on joku vedenpitävä todiste miksi sulle ei ois karenssia pitäny antaa niin tee valitus työvöimaviranomaisille, mutta jos mitään syytä ei ole, niin "rangaistus" on tuollainen. Tää voi olla vanhaa tietoa, mut tuskin se muuttunut, koska elinkustannukset noussut vuosi vuodelta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olet minua

vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va
      Ikävä
      143
      3129
    2. Ruumis ojassa

Kukahan lie ollu, mistä lie löydetty. No ikävä tataus.
      Oulainen
      8
      1727
    3. Mies pyysi rahaa

Jälkikäteen kun tarjosi kyydin yhteisestä harrastuksesta kotiini. Mitä vi**... Ei ihastunut mies noin toimi?
      Ikävä
      222
      1384
    4. Jos tapaisimme uudelleen?

niin luuletko että mikään muuttuisi vai toistuuko meidän historia? Ehkä vähän eri tavalla mutta samoin tuloksin J
      Ikävä
      70
      1201
    5. Mitä piirteitä rakastat

Eniten kaivatussasi?
      Ikävä
      44
      1181
    6. 37
      1051
    7. Mites nyt suu pannaan

Kitkiöjoki ja Järvinen solmivat Attendon/Terveystalon kanssa sopimuksen, jonka mukaan sopimuksen irtisanomisoikeus on va
      Sysmä
      38
      1032
    8. Taas Lieksassa tyritty

Suomalaisten kansallismaisemaa juntit pilaamassa. Nuori tyttö kaupunginjohtajana ei ole sen viisaampi. *S-ryhmän hanke
      Lieksa
      133
      987
    9. Hän on niin

Hyvännäköinen. Vaikea vastustaa
      Ikävä
      47
      964
    10. Nähdäänkö ensi viikolla

paikassa joka alkaa samalla kirjaimella kuin etunimesi? Ikävä on sinua. Fyysistä läsnäoloasi.
      Ikävä
      38
      918
    Aihe