Äidin menettäneelle vaikea päivä

poika

Äitini kuoli syöpään viime kesänä. Asian iskeydyttyä ymmärrykseen oli syksy todella vaikeaaa. Äidin kuolema tekee lähes kaksvitosestakin lapsen. Kuvia ja tavaroita en pysty vieläkään itkemättä katsomaan. Unissani olen keskustellut äitini kanssa kymmeniä kertoja. Puhunut kaikesta, mitä en ehtinyt äidille sanoa. Purkanut huonoa omaa tuntoa siitä, etten ihan joka päivä jaksanut käydä sairaalassa katsomassa, vaikka tiesin hänellä olevan tuskia ja pitkiä päiviä. Nyt äitienpäivän lähestyessä olen itkenyt iltaisin ja öisin.

Kaikki äidit ansaitsevat muistamista. Mielestäni välittämistä voi osoittaa pitkin vuotta. Äitienpäivän hehkutus lisää vain tarpeettomasti äidittömien tuskaa.

Onnea äideille ja iloisia kevätpäiviä vanhempansa liian aikaisin menettäneille.

3

983

Vastaukset 3

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • isän tyttö

itse menetin isäni yllättäen noin viisi vuotta sitten. olin silloin 20v. sumussa elämistä se oli suurinpiirtein koko seuraavan vuoden ja sitä itsensä syyttelemistä ja miettimistä mitä jäi sanomatta ja tekemättä, mutta pikku hiljaa ajatuksia ja voimia alkoi riittää muihinkin asioihin. Elämänilo palasi takaisin.

Isänpäiväkään ei ole enää vaikea päivä. Sinä päivänä käyn haudalla ja muistelen isääni ja hauskoja yhteisiä hetkiä. kyllä se aika parantaa haavoja, se vain ottaa jokaisella oman aikansa.
      Jaksamista sulle ja koko teidän perheelle!

• minttumaaria

Menetin tammikuun lopulla nuorimman tyttäreni poikaystävän, joka asui ja eli meillä 17 vuotiaasta 21vuotiaaksi. Hänestä tuli minulle rakas kuin omat poikani, meillä oli läheiset välit ja tuntui, että olin yhtä tärkeä hänelle. Nyt kun äitienpäivä on lähellä, on vaikea olla, muistot, yhteiset hetket ja tekemiset pyörivät kuvanauhana jatkuvasti...suru ja ikävä ei hellitä. Vaikka välillä tuntuu, että hän on läsnä ja lähempänä kuin koskaan ennen...

• alexndrea3

Olen 57v ja lapseni ovat tulossa luokseni ,sain pitää äitini 90vuotta kun kuoli .ja tyttäreni kans jokainen päivä kun lahja kun saamme olla yhdessä .minulla oli surullinen nuori mies 30v hänellä sama juttu kun sinulla ,mutta hellimme ja rakastelimme toisiamme ja aamulla olimme iloisia ja täynnä voimaa uutteen päivään .Keskustelimme eilen illalla ja kuuntelimme klassista musiikkia .Hän meni nyt pois ja omat nuoret tulos .Täynnä hyvää oloa ja elämäniloa .Hyvää mukavaa päivää sinulle myös .

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi vanhusraiskaajaa ei ole palautettu?

Ukkola kysyy Rantaselta, vaikka perussuomalaiset ovat olleet hallituksessa kolme ja puolivuotta. Rantasen vastaus on "
      Maailman menoa
      316
      1335
    2. Suomi meni ihan itse sössimään peruskoulunsa

Nyt syytellään maahanmuuttoa, vaikka ihan itse lopetettiin vaatimaan oppilailta koulunkäynnin tarkoitus eli opiskelu ja
      Maailman menoa
      310
      1287
    3. Mitä kirjainta kaipaat?

🤣🤣🤣🤣🤣
      Ikävä
      99
      1051
    4. Tuli paha mieli miten kaikki meni meillä

Harmittaa myönnän sen, kun molemmilla oli selvästi toiveita ennen kuin sukset meni ristiin. Olen jäässä. 😔
      Ikävä
      50
      988
    5. Onko ikäerolla väliä?

Mitä mieltä ootte? Meillä on 14 vuotta ikäeroa.
      Ikävä
      103
      945
    6. Mitä sä teet

Juuri nyt?
      Ikävä
      106
      930
    7. Uusioperhe vai salasuhde?

Mitä ensisijaisesti haluat? Pelkään, että menetän järjen sun kanssa 😉
      Ikävä
      111
      782
    8. Katri Helena rikkoi hiljaisuuden dramaattisella uutisella: "Elossa ja ilossa ollaan"

Katri Helena on sinivalkoinen ääni. Hänen klassikkohittinsä ovat tärkeä osa suomalaista kansanperintöä. Katri veti jääh
      Suomalaiset julkkikset
      21
      739
    9. Miten vaikuttaa

Jos kaivatustasi on moni muukin kiinnostunut?
      Ikävä
      69
      621
    10. Anni Ihamäki ja Ilkka-rakas vetivät tiukan rajan TTK:ssa: "Kyllä spekuloitiin"

Anni Ihamäki on naimissa Ilkka Ihamäen kanssa. Aviopuoliso tunnetaan myös nimellä Hovimuusikko Ilkka. Heillä on kaksi yh
      Suomalaiset julkkikset
      5
      607
    Aihe