Äidin menettäneelle vaikea päivä

poika

Äitini kuoli syöpään viime kesänä. Asian iskeydyttyä ymmärrykseen oli syksy todella vaikeaaa. Äidin kuolema tekee lähes kaksvitosestakin lapsen. Kuvia ja tavaroita en pysty vieläkään itkemättä katsomaan. Unissani olen keskustellut äitini kanssa kymmeniä kertoja. Puhunut kaikesta, mitä en ehtinyt äidille sanoa. Purkanut huonoa omaa tuntoa siitä, etten ihan joka päivä jaksanut käydä sairaalassa katsomassa, vaikka tiesin hänellä olevan tuskia ja pitkiä päiviä. Nyt äitienpäivän lähestyessä olen itkenyt iltaisin ja öisin.

Kaikki äidit ansaitsevat muistamista. Mielestäni välittämistä voi osoittaa pitkin vuotta. Äitienpäivän hehkutus lisää vain tarpeettomasti äidittömien tuskaa.

Onnea äideille ja iloisia kevätpäiviä vanhempansa liian aikaisin menettäneille.

3

846

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • isän tyttö

      itse menetin isäni yllättäen noin viisi vuotta sitten. olin silloin 20v. sumussa elämistä se oli suurinpiirtein koko seuraavan vuoden ja sitä itsensä syyttelemistä ja miettimistä mitä jäi sanomatta ja tekemättä, mutta pikku hiljaa ajatuksia ja voimia alkoi riittää muihinkin asioihin. Elämänilo palasi takaisin.

      Isänpäiväkään ei ole enää vaikea päivä. Sinä päivänä käyn haudalla ja muistelen isääni ja hauskoja yhteisiä hetkiä. kyllä se aika parantaa haavoja, se vain ottaa jokaisella oman aikansa.
      Jaksamista sulle ja koko teidän perheelle!

    • minttumaaria

      Menetin tammikuun lopulla nuorimman tyttäreni poikaystävän, joka asui ja eli meillä 17 vuotiaasta 21vuotiaaksi. Hänestä tuli minulle rakas kuin omat poikani, meillä oli läheiset välit ja tuntui, että olin yhtä tärkeä hänelle. Nyt kun äitienpäivä on lähellä, on vaikea olla, muistot, yhteiset hetket ja tekemiset pyörivät kuvanauhana jatkuvasti...suru ja ikävä ei hellitä. Vaikka välillä tuntuu, että hän on läsnä ja lähempänä kuin koskaan ennen...

    • alexndrea3

      Olen 57v ja lapseni ovat tulossa luokseni ,sain pitää äitini 90vuotta kun kuoli .ja tyttäreni kans jokainen päivä kun lahja kun saamme olla yhdessä .minulla oli surullinen nuori mies 30v hänellä sama juttu kun sinulla ,mutta hellimme ja rakastelimme toisiamme ja aamulla olimme iloisia ja täynnä voimaa uutteen päivään .Keskustelimme eilen illalla ja kuuntelimme klassista musiikkia .Hän meni nyt pois ja omat nuoret tulos .Täynnä hyvää oloa ja elämäniloa .Hyvää mukavaa päivää sinulle myös .

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Onks sulle väliä, jos jokin kaivattusissa

      ei ole täydellistä? Esim. venytysmerkit, arvet, selluliitti, epäsymmetriset rinnat, vinot hampaat jne?
      Ikävä
      87
      4598
    2. Ei sinussa ollut miestä

      Selvittämään asioita vaan kipitit karkuun kuin pikkupoika.
      Ikävä
      127
      4028
    3. Shokkiyllätys! 31-vuotias Hai asuu vielä "kotona" - Anna-vaimon asenne ihmetyttää: "No ei tämä..."

      Hmmm, mitenhän sitä suhtautuisi, jos aviomies/aviovaimo asuisi edelleen lapsuudenperheensä kanssa? Tuore Ensitreffit-vai
      Ensitreffit alttarilla
      33
      2591
    4. Eikö Marin ollut oikeassa kokoomuksen ja persujen toiminnasta

      Ennen vaaleja Marin kertoi mitä kokoomus tulisi hallituksessa tekemään ja tietysti persut suostuu kaikkeen, mitä kokoomu
      Maailman menoa
      199
      1618
    5. Wiisaat Lappajärvellä iät.

      Nyt nimiä listaan menneistä ja nykyisistä Wiisaista Lappajärveläisistä. Itseäkin voi tuoda esille kaikessa Wiisaudessa.
      Lappajärvi
      12
      1296
    6. Missä Steffe hiihtää?

      Missä reppuli luuraa? Ei ole Seiskassa mitään sekoiluja ollut pariin viikkoon? Onko jo liian kylmä skulata tennistä ulko
      Kotimaiset julkkisjuorut
      23
      1271
    7. Olet elämäni rakkaus

      On ollut monia ihastumisia ja syviäkin tunteita eri naisia kohtaan, mutta sinä olet niistä kaikista ihmeellisin. Olet el
      Ikävä
      36
      1228
    8. Ratkaiseva tekijä kiinnostuksen heräämisessä

      Mikä tekee deittikumppanista kiinnostavan? Mitä piirrettä arvostat / et arvosta?
      Sinkut
      62
      1213
    9. Milloin nainen, milloin?

      Katselet ja tiedän, että myös mieli tekee. Voisit laittaa rohkeasti viestin. Tiedät, että odotan. Ehkä aika ei ole vielä
      Ikävä
      61
      1173
    10. Olen menettänyt yöunet kokonaan

      Nytkin vain tunnin nukkunut. En tiedä johtuuko se sinusta vai tästä palstasta. Olis mukava nähdä oikeasti eikä arvuutel
      Tunteet
      17
      1085
    Aihe