Syreenin istutusväli pensasaidassa

mikki

Hei,

olen istuttamassa syreenistä pensasaitaa, kuinka lähekkäin kannattaa taimet istuttaa?

Sunnuntaina olisi tarkoitus istuttaa taimet.

5

5622

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • muistaakseni

Muistaakseni 80 cm:n välein. Aita kasvoi aluksi raivostuttavan hitaasti, koska naapuri leikkasi sitä joka vuosi. Ja onneksi muuten leikkasi! Nyt aita on niin hyvin haaroittunut ja todella tuuhea, ettei paremmasta väliä.

Ekoina vuosina kitkimme aitataimien alustaa ahkerasti, mutta pari vuotta sitten haettiin peräkärryllinen kuoriketta, joka levitettiin siihen pensaiden tyvelle. Suosittelen! Sitten, kun kuorike aikanaan maatuu ja muuttuu mullaksi, syreenit pärjäävät rikkaruohoille jo ihan itsekin ;-)

• Näkösuoja

Miten kauan meni,että aidasta oli näkösuojaksi?

• muistelen
        Näkösuoja kirjoitti:

Miten kauan meni,että aidasta oli näkösuojaksi?

Istutimme syreeniaidan astiataimista.

• Kaisu

joka meille eilen annettiin kuuluu seuraavasti.

Piiskataimia pitäisi laittaa 3 kpl metrille jos haluaa tiheän, leikattavan aidan. Jos harvemman, vapaasti kasvavan, riittää 2 metrille.

Astiataimien kanssa sitten oli taimitarhoilla vähän eri mielipiteitä. Toisessa neuvottiin istuttamaan 1 per metri ja sen sanottiin riittävän tiheään aitaan. Toisella tarhalla sanottiin, että astiataimiakin pitäisi laittaa 2 metrille.

Me nyt tod.näk päädytään astiataimiin ja 1 per metri, koska se on joutuisampi istuttaa, nopeammin kasvussa ja jos on pidempi pätkä istutettavaa alaa niin tulee myös halvemmaksi.

• Mielenkiintoistakin

Onko kasvanut hyvin? Saisko kuvia?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 96
      1589
    2. Mitkä asiat

tekevät vaikeaksi kohdata kaivattusi?
      Ikävä
      74
      1394
    3. Rakas

Eihän se tietysti minulle kuulu, mutta missä sinä olet? 😠
      Ikävä
      50
      1317
    4. Miltä se tuntuu

Miltä se tuntuu havahtua, että on ollut ihmistä kohtaan, joka on rakastanut ja varjellut, täysi m*lkku? Vai havahtuuko s
      Ikävä
      104
      1208
    5. Pidit itseäsi liian

Vanhana minulle? Niinkö?
      Ikävä
      53
      1196
    6. SDP:n lyhyt selviytymisopas

1. Komitea on vastaus, oli kysymys mikä tahansa Jos maailma on muuttumassa tai jossain palaa, demari ei hätiköi. Ensin p
      Maailman menoa
      9
      955
    7. En mahda sille mitään

Olet ihanin ja tykkään sinusta todella paljon.
      Ikävä
      36
      817
    8. Joko olet luovuttanut

Mun suhteen?
      Ikävä
      60
      761
    9. Haluaisitko oikeasti

Vakavampaa välillemme vai tämäkö riittää
      Ikävä
      49
      754
    10. Mitä se olisi

Jos sinä mies saisit sanoa kaivatullesi mitä vain juuri nyt. Ilman mitään seuraamuksia yms. Niin mitä sanoisit?
      Ikävä
      41
      725
    Aihe